Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

mei
33

Beste lezers,

Morgen 4 mei is het zover. Tijdens het gala van de AMMA-awards worden de beste media-experts van het jaar gekroond. Graag tot dan.

Vandaag bundelen we het medianieuws van april, hier in uw maandelijkse afspraak met de MediaSpecs Newsletter.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers - Stefanie Van Dam - Marc Vanlaer

Nieuws over MediaSpecs

Gebruikerstip! Vanuit de Newsblog doorklikken naar de gedetailleerde schermen in de database! De nieuwsitems op de Newsblog zijn voorzien van handige links naar de database. Zo lees je het laatste nieuws over een medium, en kan je meteen doorklikken naar de de juiste tariefinformatie in de MediaSpecs database.
 
Nieuwe abonnees: Geomedia (mediaplanning en aankoop) en Insilencio (HR-communicatiebureau)
 
Op dinsdag 3 mei telt de MediaSpecs database 5.648 titels, waaronder Magazines (1.068), Vakpers (613), Dagbladen (237), huis-aan-huisbladen (588), Out-of-Home (603), Digitaal (1.320), Radio/TV (311).
 

Medianieuws van april

De zomer van MediaSpecs
Met de zomer vlak voor de deur barst het bij MediaSpecs van de zomerspecials. Ontdek ze onder het thema 'zomer' of neem een kijkje bij onze acties! 

Nieuwe look voor Feeling Wonen en Gael Maison
Feeling Wonen en Gael Maison veranderen van look. De interieur- en woonbladen gaan nog meer de nadruk leggen op tips van woonspecialisten, en de laatste inrichtingsideeën en interieurnieuwigheden. Hierbij hoort dan ook een nieuwe lay-out. Het eerste nummer van de nieuwe stijl is op 27 april jl. verschenen.

Festivalitis nu ook in Humo
Vanaf 15 juni tot eind augustus zal er naast Festivalitis online ook een wekelijkse vaste Festivalitis-rubriek in Humo zijn. De inhoud zal bestaan uit achtergrondinformatie van de festivals, reviews en foto’s van concerten, en interviews met bands.   

Libelle Lekker! op iPhone
Vanaf 2 mei is de nieuwe Libelle Lekker! app beschikbaar in de App Store van iTunes. Naast het Libelle Lekker! maandblad en de website libelle-lekker.be is dit het derde culinaire touchpoint aan haar community.

Nieuw: My Sphere –ecovriendelijk lifestyle magazine
Op 22 april, Internationale Dag van de Aarde, verscheen het allereerste ecoverantwoordelijke lifestyle magazine My Sphere. De regie is in handen van Kermit. My Sphere verschijnt 4 keer per jaar op 30.000 ex (60% Nl en 40% Fr), tarief 1/1 pag. Q : 3.600€.

JustForYou.be en Permesso.be slaan de handen in elkaar
JustForYou.be (Skynet Belgacom Advertising) en Permesso.be (WDM Belgium), twee Belgische namen in opt-in e-mailmarketing, gaan samenwerken om adverteerders een gezamenlijk aanbod aan te bieden. 

Le Soir mag en Victoire gaan digitaal
Le Soir mag en Victoire zijn de eerste magazines van Rossel die nu ook digitaal beschikbaar zijn op de PC, Mac, Ipad en andere tablets.

De Vijver verwerft 100% van de aandelen van SBS Belgium
De holding De Vijver koopt de zenders VT4 en Vijftv van het Duitse ProSiebenSat.1. Mediagroep Sanoma treedt in het kapitaal van De Vijver. Na deze transactie zullen de Belgische mediagroep Corelio, Wouter Vandenhaute/Erik Watté en ook Sanoma elk één derde van de aandelen aanhouden.

Think Media start Think Tank
Think Media verbreedt zijn activiteiten met de oprichting van een crossmediale business unit. Think Tank overkoepelt alle commerciële 360°-activiteiten van zowel Think Media Magazines, Think Media Digital als Think Media Outdoor en de televisiezender Life!tv.

Liberty TV in Vlaanderen stopgezet
De Rechtbank van Koophandel in Brussel heeft Event TV Vlaanderen, de vennootschap achter reiszender Liberty TV, failliet verklaard. Dat bericht De Tijd. De uitzendingen van Liberty TV in Vlaanderen worden stopgezet, in Franstalig België gaan ze voort.

Brightfish lanceert nieuwe affichagenetwerk CineCube
Brightfish breidt zijn gamma uit met CineCube, een netwerk van 13 grote reclamekubussen (4 zijden) van 3 meter hoog in de grootste bioscopen van het land. Een campagne loopt twee weken en kost 40.000€ (all-in: media, productie, installatie...) voor 13 CineCubes in 12 bioscopen.

IAB presenteert ThinkDigital
IAB kondigt het programma van ThinkDigital aan, het congres voor alle professionelen uit de interactieve en digitale marketing sector. ThinkDigital gaat door op 26 mei in The Egg. Het volledige programma en praktische informatie vind je hier.

Nieuws bij Roularta Media
Plusmagazine.be integreert de content van Gezondheidsnet.be in zijn website. Gezondheidsnet.be houdt op als aparte site. Fans kunnen zich wel inschrijven op de nieuwe Nieuwsbrief Gezondheid van Plusmagazine.be, tweewekelijks wordt verstuurd naar 111.000 abonnees. Verder ook nieuws over Sportmagazine.be. De website heeft voortaan ook een eigen nieuwsbrief, wekelijks verstuurd naar 54.300 abonnees.

Njam! magazine op 25 mei
Op 25 mei verschijnt de eerste editie van Njam! magazine, een co-branded kookmagazine van Feeling en Njam!. Het tijdschrift verschijnt 4 maal per jaar op een oplage van 45.000 exemplaren. Tarief 1/1 pagina Q: € 3.950.

Tweedeklasse.be in regie bij Think Media
Think Media neemt voor 100% de voetbalnieuwssite tweedeklasse.be over. De site brengt voetbalnieuws uit de Belgische tweede klasse. De focus van de redactie ligt op het brengen van dagdagelijks voetbalnieuws, voor- en nabeschouwingen en livewedstrijdverslaggeving.

Specials bij De Standaard en Het Nieuwsblad
Gezondheid/PassionSanté geeft dit jaar terug 2 printbijlagen uit die verdeeld worden in De Standaard en Het Nieuwsblad, namelijk: 'Gezond op reis' op 21 juni en 'Gezond naar 2012' op 20 december.

Belgacom Skynet Advertising reclameregie van Yahoo! in België
Vanaf vandaag is Belgacom Skynet Advertising de exclusieve vertegenwoordiger in België van het digitale mediabedrijf Yahoo! Skynet zal verantwoordelijk zijn voor het commercialiseren van de Belgische inventaris van Yahoo!

Nieuwe lifestylerubriek "Mon Dynamisme"
Het tweemaandelijkse tijdschrift Dynamisme van de 'L'Union Wallonne des Entreprises' lanceert vanaf de editie maart/april een nieuwe rubriek 'lifestyle'. Deze zal in het teken staan van trends, cultuur, sport, welzijn, high-tech, auto's, restaurants, reizen en mode.

Radio Maria neemt frequenties Exqi FM over
Het religieuze radiostation Radio Maria neemt de radiofrequenties van de zender Exqi FM over. Met de overname wil de katholieke zender een hoger bereik halen in Vlaanderen. Radio Maria is reclamevrij.

Nieuwe packages bij Trustmedia
Trustmedia heeft een aantal nieuwe packages in aanbod: Business, Investors, Luxe Impact en Mobile.

Nieuw: Vakantieweb.be
Vanaf vandaag biedt de nieuwe website vakantieweb.be een ruime keuze aan vakantiehuizen in België en in het buitenland. De verhuur verloopt van particulier tot particulier, dus zonder tussenkomst van een makelaar. Daardoor is vakantieweb een uniek platform in zijn soort.

Clear Channel Advantage wordt Create
Advantage, de cel voor out-of-the-box projecten binnen Clear Channel heet voortaan Create. Deze cel legt zich toe op creatieve oplossingen om meer ‘Buzz’ te creëren rond out-of-home campagnes door onder meer digitale, mobiele en interactieve tools in te schakelen.

Victoire Luxe op 26 mei
Op 21 mei verschijnt Victoire Luxe, een extra dikke luxueuze editie van Victoire, op glossy papier. Het magazine brengt het neusje van de zalm op gebied van mode, beauty, design, gastronomie, enzovoort. Tarief 1/1 pagina Q: € 7.400. Deadline reservatie: 6 mei, materiaal: 11 mei.  

Nieuwigheden bij Hi-media!
Hi-media heeft twee nieuwe titels in portefeuille: Dailymotion.com en Goedkopevliegtuigtickets.be. Verder verandert MeteoOnline.be naar MeteoVista.be.

Libelle Winterfair 2011
Op 17, 18, 19 en 20 november vindt de tweede editie van de Libelle Winterfair plaats.

Bericht aan regies

Is al uw informatie opgenomen in MediaSpecs (kalender, technische fiche, en andere relevante documenten)? U kan op elk moment wijzigingen doorvoeren aan uw titels/media die opgenomen zijn in de MediaSpecs-database. Gelieve ons op de hoogte te houden van alle nieuwe projecten. De module Specials&Actions neemt alle specials en themanummers op. De uitgevers/regies kunnen zelf de nodige gegevens invoeren. In één beweging kan u alle mediaspecialisten informeren. Speciaal voor de regies hebben we ook een demofilmpje gemaakt met informatie over het beheer van uw servicepagina. Contacteer ons voor meer inlichtingen!  
 
MediaSpecs database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. Deze informatie- en inspiratiebron geeft zowel advertentie- als redactiegegevens. Alle mediaprofessionals kunnen de database consulteren op basis van een abonnement. De database is reclamevrij. Deze newsletter bevat publicitaire banners. Kijk voor alle informatie op onze homepage.
 
De MediaSpecs Newsletter geeft een kort en bondig overzicht van nieuwe media en belangrijke wijzigingen. Tegelijkertijd vertellen wij hoe de MediaSpecs database evolueert. Begin van elke maand sturen we deze e-mail naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Als u een collega, klant of relatie wil aanmelden voor deze maandelijkse nieuwsbrief, dan kan dat via onze homepage.
 
Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.
 
Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be 
 

Recente reacties


Recente agenda