Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

februari 2011
30

Media-informatie: waar, wanneer en hoe je wil!

Beste mediamensen,

Vandaag uw vaste afspraak met de MediaSpecs Newsletter. We brengen u een vlot overzicht van het medianieuws van de maand januari.

Onze Newsletter is het ideale kanaal voor alle mediaprofessionals wiens inbox rood staat van de persberichten. Wij vatten speciaal voor hen, elke maand en op een rustige manier, alle medianieuws samen.

Uiteraard willen mediaspecialisten kort op de bal spelen. Wie niet kan wachten op een maandelijks overzicht kan 24 op 24 op de MediaSpecs Newsblog terecht. We brengen er elke dag het medianieuws ‘as it happens’, snel, compact en gratis. Hét ideale kanaal om in een oogopslag te weten wat er gebeurt in medialand.

Gebruikers van de MediaSpecs Database kunnen op de Newsblog ook meteen doorklikken naar de juiste tariefinformatie. De items op de Newsblog zijn, waar mogelijk, voorzien van een directe link naar de database. Zo weet u bijvoorbeeld niet alleen welk nieuw magazine op de markt is, u hebt ook meteen alle tariefinformatie voor handen.

Alle media-informatie in een paar klikken. Dat is waar MediaSpecs voor staat.

Geniet ervan.

 Bart Kuypers
 Stefanie Van Dam
 Marc Vanlaer

PS: Deze maand zijn er weer tal van nieuwe gebruikers van MediaSpecs:  Coca-Cola, Pioneer Benelux, Doppio (reclamebureau in Luik), De Facto Image Building (reclamebureau gespecialiseerd in HR-communicatie), This Plays 2 (specialist in digital signage).

Nieuws over MediaSpecs


MediaSpecs heeft op 1 februari 5.397 titels waaronder:

Magazines (1.087), Out-of-home (606), Vakpers (628), Digitaal (1.313), Dagbladen (216), Huis-aan-huisbladen (584), Radio/TV (293).

Recent hebben volgende bedrijven een abonnement op de MediaSpecs database: Coca-Cola, Pioneer Benelux, Doppio (reclamebureau in Luik), De Facto Image Building (reclamebureau gespecialiseerd in HR-communicatie), This Plays 2 (specialist in digital signage)

Geïnteresseerd in een (proef)abonnement? Aarzel niet ons te contacteren: bart@mediaspecs.be

Medianieuws van januari

Inhoud:

Aankomende specials
Télé Moustique wordt Moustique
Zoom Gezondheid en Zoom Santé komen eraan
Krant van West-Vlaanderen brengt bijlage KW Trendy
Nieuwe katern voor Steps Deluxe
De Streekkrant wordt opnieuw De Woonkrant

Msn.be in het nieuw

Sud Presse lanceert nieuwe editie

MotorWereld in het nieuw

Regie Nickelodeon.be naar Pebble Media

Immovlan.be in een nieuw kleedje

Vakantiekanaal.be uit de startblokken

Lancering van Euromobile Belgium

Sponsoring Unizo KMO Contact voortaan in regie bij trevi

Challenge Z van start in Franstalig België

Références wordt aangevuld met Références Plus

Christiaan Uitgevers Maatschappij BVBA wordt Bruidmedia BVBA

Admedia lanceert publiredactionele pagina’s in woonbladen Sanoma Nederland

Nieuw: Passe-Partout Inside

Roularta lanceert Knack Wereldtijdschrift

Rapid Affichage lanceert Thermo-netwerk.

Pubmarket! verzorgt regie Wij-magazine

Nieuwe website voor Zatopek: Zatopekmagazine.com

Nieuwe website voor management assistants en secretaresses

Njam! en Sanoma Magazines Belgium starten partnership

Nieuwe titels bij Trevi

Roularta lanceert Weekend Black

Digitale schermen in Makro- en Metrowinkels niet langer beschikbaar

Nieuw bij Squadra Media

Collectorsitem Show/OFF

Aankomende specials
Met de lentemaanden en Batibouw voor de deur verschijnen er heel wat specials rond mode en bouwen. Ze staan allemaal gecatalogeerd bij MediaSpecs. Ontdek ze nu!

Télé Moustique wordt Moustique
Op 16 maart verandert Télé Moustique naar Moustique. Deze naamsverandering gaat gepaard met een nieuw logo, een nieuwe cover, een herziene inhoud, een sterkere lay-out en een verhoogde oplage. Moustique brengt het essentiële van televisie, cultuur en actualiteit. Tegelijk met de herlancering van print wordt ook de website van Moustique vernieuwd.

Zoom Gezondheid en Zoom Santé komen eraan
Zoom Gezondheid/Zoom Santé is een gezondheidsmagazine dat grondig ingaat op een centraal thema. Actuele gezondheidsonderwerpen worden belicht, specialisten komen aan het woord en nieuwigheden in de apotheker worden voorgesteld. Op 28 april wordt Zoom Gezondheid gratis bij Libelle verdeeld en Zoom Santé bij Femmes d'Aujourd'hui. Reserveren kan vóór 23 maart.

Krant van West-Vlaanderen brengt bijlage KW Trendy
De Krant van West-Vlaanderen lanceert een extra bijlage KW Trendy. Deze speciale editie haakt in op de nieuwste trends in mode, verzorging, vrije tijd, sport, ontspanning, gastronomie, horeca, gezondheid en schoonheid. Verschijnt twee maal per jaar, op 4 maart en op 16 september 2011.

Nieuwe katern voor Steps Deluxe
Steps Deluxe wordt vanaf het nummer van 21 februari uitgebreid met een katern Steps Gastro. De nieuwe bijlage brengt de leukste, upscale restaurants en culinaire producten. Verschijnt 4 keer per jaar.

De Streekkrant wordt opnieuw De Woonkrant
Op 24 maart verandert De Streekkrant opnieuw in De Woonkrant. Net als in oktober (blog 16/09) staat De Woonkrant in het teken van de streek, de gemeente, de straat en het huis waarin de lezer woont. Bijzondere aandacht gaat naar het plaatselijke woon-en bouwbeleid, naar huizen en huisjes met een speciaal karakter en naar de financiële kant van de zaak.
 
Msn.be in het nieuw
Msn.be is volledig vernieuwd. De website heeft een lichter design en een veel duidelijkere navigatie. Hotmail, Messenger, Facebook en Twitter zijn helemaal geïntegreerd in de nieuwe startpagina. Msn.be brengt nieuws, sport en showbizzweetjes.

http://www.mediaspecs.be/files/upload/bestand/mediaspecs_blog_banners-tarief_2010-2011nl-2.pdf

Sud Presse lanceert nieuwe editie
Sud Presse heeft een nieuwe editie voor Waals-Brabant. La Capitale Brabant wallon wordt verkocht in Braine-l’Alleud, Nivelles, Waterloo, Genappe, Tubize, Rebecq, Braine-le-Château en Ittre.

MotorWereld in het nieuw
MotorWereld zit in een volledig nieuw kleedje. Het motorblad heeft een volledig nieuwe inhoud en lay-out, met meer aandacht voor fotografie, een bredere invalshoek, nieuwe rubrieken (bv. Techniek voor dummies) en een nieuw stripverhaal (Rooie oortjes).

Regie Nickelodeon.be naar Pebble Media
Pebble Media verzorgt vanaf vanaf 24 januari 2011 alle display reclame op nickelodeon.be.

Immovlan.be in een nieuw kleedje
Immovlan.be krijgt een volledig nieuwe look, die de 900.000 maandelijkse bezoekers vanaf 17 januari kunnen ontdekken. De toegang tot de gezochte informatie is sneller en gemakkelijker en het platform is gebruiksvriendelijker, meer ergonomisch en toegankelijker voor het grote publiek. Verder kunnen bezoekers hun zoekertjes nu ook delen via sociale netwerksites als Facebook en Twitter.
 
Vakantiekanaal.be uit de startblokken
Zoals eerder vermeld (blog 21/12) heeft Pebble Media Vakantiekanaal.be in haar portfolio opgenomen. De reiswebsite werd op  24 januari gelanceerd en brengt praktische reisverslagen en het meest actuele reisnieuws. Adverteren kan via een ruim aanbod aan display advertising.

Lancering van Euromobile Belgium
Euromobile International lanceert een nieuwe mediaregie die in België onder de naam Euromobile Belgium werkt. De nieuwe regie is gespecialiseerd in vaste en mobiele digitale communicatie en heeft een netwerk van 32 led displays (indoor en outdoor) in de Louiza- en City2-winkelgalerijen.

http://www.customregie.be/

Sponsoring Unizo KMO Contact voortaan in regie bij trevi
Unizo KMO Contact organiseert activiteiten rond  informatieverwerving (KMO-infosessies en conferenties), ervaringsuitwisseling (rondetafels en peterschapprojecten) en netwerkactiviteiten (zoals de KMO-contactdrinks). Deze events bieden verschillende reclame- en sponsormogelijkheden.
 
Challenge Z van start in Franstalig België
Challenge Z ging in januari van start in Franstalig België. Lees alles over Challenge Z in ons blogitem van 8 november.
 
Références wordt aangevuld met Références Plus
Sinds 22 januari  verschijnt naast het wekelijkse Références magazine ook het nieuwe, tweewekelijkse Références magazine Plus, waarin het gewone Références magazine wordt samengevat.

Christiaan Uitgevers Maatschappij BVBA wordt Bruidmedia BVBA
Christiaan Uitgevers Maatschappij BVBA start het nieuwe jaar met een naamsverandering en wordt Bruidmedia BVBA.
Bruidmedia BVBA maakt media voor aanstaande bruidsparen (Bruid en Bruidegom magazine, Bridal kids magazine, …).

Admedia België lanceert publiredactionele pagina’s in woonbladen Sanoma Nederland
Nieuwe advertentiemogelijkheden in de woonbladen en –websites van Sanoma Nederland! In het voorjaar verschijnen er twaalf shoppingpagina’s rond Home Entertainment in de magazines Eigen Huis & Interieur, More Than Classic, Vt Wonen, ariadne At Home, 101 Woonideeën en Home and Garden. Adverteerders kunnen er hun product op een publiredactionele manier uitlichten.

Nieuw: Passe-Partout Inside
Passe-Partout lanceert een nieuw tweewekelijks magazine: Passe-Partout Inside. Het blad wordt sinds 12 januari verdeeld in de Brusselse regio en houdt de Brusselaar op de hoogte van zijn stad, de mensen en wat er leeft. Verschijnt in twee edities, een noord- en zuideditie, elk goed voor meer dan 90.000 exemplaren. 85% wordt huis-aan-huis bezorgd, de overige nummers worden via een kwalitatief netwerk van 100 distributiepunten verdeeld.
 
Roularta lanceert Knack Wereldtijdschrift
Op 21 maart 2011 lanceert Roularta Media Group een nieuw driemaandelijks magazine: Knack WT / Knack Wereldtijdschrift. Het bookazine brengt grote verhalen uit de wereld van wetenschap, cultuur, literatuur, politiek en sport. Verschijnt vier keer per jaar op een oplage van 40.000 exemplaren.

Rapid Affichage lanceert Thermo-netwerk
Rapid Affichage lanceert een netwerk van hippe diepvrieszakken bij slagers. Dit nationale Thermo-netwerk bestaat in totaal uit 2.000 kwaliteitsslagers, die elk 100 zakken ontvangen om aan hun klanten mee te geven.

Pubmarket! verzorgt regie Wij-magazine
Pubmarket! verzorgt voortaan de regie van Wij-magazine, het magazine van Wijnegem Shopping Center. Verschijnt drie keer per jaar op een oplage van 290.000 exemplaren. Tarief 1/1 pagina Q: € 3.490.

Nieuwe website voor Zatopek: Zatopekmagazine.com
Zatopek.lu en Zatopek.be zijn voortaan onder Zatopekmagazine.com terug te vinden. Zatopek is het officiële kanaal van de Ligue Belge Francophone d'Athlétisme. Het magazine informeert de actieve jogger over alles wat met lopen en gezondheid te maken heeft.

Nieuwe website voor management assistants en secretaresses
Assistants en secretaresses kunnen voortaan terecht op assistantclub.be voor informatie en artikels over carrière, kantoor, reizen, mice en welzijn. Interactie en networking staan er centraal. Op dit moment telt AssistantClub zo'n 1.200 leden. De website heeft gemiddeld 8.000 unieke bezoekers per maand.

http://www.gondola.be/nl/news

Njam! en Sanoma Magazines Belgium starten partnership
Sanoma Magazines Belgium en Njam! werken sinds januari intensief samen. Zo is er een gloednieuwe maandelijkse Njam!-rubriek in Feeling. De komende maanden zijn er ook Njam!-onderwerpen terug te vinden in andere magazines van de Sanoma-groep. Later dit jaar volgt de lancering van het nieuwe Njam!-magazine.

Nieuwe titels bij Trevi
Naast het vakblad Bouwnieuws en de website bouwunie.be verzorgt Trevi vanaf 2011 ook de reclamewerving voor de nieuwsbrieven van Bouwunie: Bouwflash en Brandend Actueel. Beide newsletters worden naar KMO's binnen de bouwsector verstuurd, waarbij Brandend Actueel zich specifiek naar installateurs van hvac en sanitair richt.

Roularta lanceert Weekend Black
Knack & Le Vif Weekend verrassen ons met acht spectaculaire Weekend Mode Black Issues. Het worden trendy magazines, met een volledig nieuwe look and feel, gedrukt op mat en luxueus papier. Het eerste nummer verschijnt op 23 en 25 februari.

Digitale schermen in Makro- en Metrowinkels niet langer beschikbaar
Het contract tussen Boardcast en Makro voor de plaatsing en commercialisering van digitale schermen in de Makro- en Metrowinkels loopt op 15 januari af. Het contract wordt niet verlengd en deze netwerken van digitale schermen verdwijnen.

Nieuw bij Squadra Media
Squadra Media kondigt een aantal nieuwigheden aan. De titels Label. Profashionals en Label. FashionFocus zijn sinds 1 januari geïntegreerd in het gloednieuwe Label. magazine. Het vakblad voor modespecialisten verschijnt 4 keer per jaar (eerste editie deze maand) en is voortaan ook te koop in de krantenwinkel. Onlangs werden ook twee volledig nieuwe websites gelanceerd: Freeze.be (portaalsite voor de skate-, surf- en snowfanaat) en Wintersportgids.be (portaalsite voor de skifanaat).

Collectorsitem Show/OFF
Sanoma Magazines Belgium lanceert de 4de editie van Show/OFF, een uniek magazine over de Mode-Academie van Antwerpen. Verschijnt jaarlijks (in juni) op 7.000 exemplaren. Tarief 1/1 pagina Q: € 3.500.

http://www.retriever.nl/page/home

Bericht aan de regies

Is al uw informatie opgenomen in MediaSpecs (kalender, technische fiche, en andere relevante documenten)?

U kan op elk moment wijzigingen doorvoeren aan uw titels/media die opgenomen zijn in de MediaSpecs-database. Gelieve ons op de hoogte te houden van alle nieuwe projecten.

De module Specials&Actions neemt alle specials en themanummers op.
De uitgevers/regies kunnen zelf de nodige gegevens invoeren. In één beweging kan u alle mediaspecialisten informeren.

Speciaal voor de regies hebben we ook een demofilmpje gemaakt met informatie over het beheer van uw servicepagina.

Contacteer ons voor meer inlichtingen!

http://www.mediaspecs.be/page/home

---
MediaSpecs database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. Deze informatie- en inspiratiebron geeft zowel advertentie- als redactiegegevens. Alle mediaprofessionals kunnen de database consulteren op basis van een abonnement. De database is reclamevrij. Deze newsletter bevat publicitaire banners. Kijk voor alle informatie op onze homepage.

De MediaSpecs Newsletter geeft een kort en bondig overzicht van nieuwe media en belangrijke wijzigingen. Tegelijkertijd vertellen wij hoe de MediaSpecs database evolueert. Begin van elke maand sturen we deze e-mail naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Als u een collega, klant of relatie wil aanmelden voor deze maandelijkse nieuwsbrief, dan kan dat via onze homepage.

Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven .

Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be

Recente reacties


Recente agenda