Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

april
32

Beste lezers,

Vandaag bundelen we het medianieuws van maart, hier in uw maandelijkse afspraak met de MediaSpecs Newsletter.

De AMMA-awards komen dichterbij! Op 4 mei worden de beste media-experts van het jaar gekroond tijdens de gala-avond in Imagibraine (Braine-L'Alleud - Waterloo). Als sponsor wil MediaSpecs iedereen uitnodigen aanwezig te zijn op dit mediagebeuren van het jaar!

Veel leesplezier!

Bart Kuypers - Stefanie Van Dam - Marc Vanlaer

 

Nieuws over MediaSpecs

Gebruikerstip : alle lokale media in een bepaalde gemeente!
Zoek op naam of postcode van de gemeente in “Vrij zoeken” of in “Regio”. U vindt onmiddellijk alle media die deze gemeenten bedienen: lokale TV en radio, huis-aan-huisbladen, lokale magazines, tot en met het aantal bussen die bedeeld worden door bpost of door Belgische Distributie. U kunt ook zoeken op deelgemeente, u geeft een naam of postcode van de deelgemeente in “Vrij zoeken” of in “Regio” en wordt meteen doorverwezen naar de gemeente waarvan deze deelgemeente deel uitmaakt.
 
Nieuwe abonnees: 10 Media (mediaplanning en aankoop agentschap), Deutsche Bank (adverteerder), STIB/MIVB (adverteerder, vooral voor HR-communicatie), MediaXim (onderzoeksbureau, informatie over reclamebestedingen)
 
MediaSpecs database bevat op dinsdag 5 april  tarieven, technische info en contactgegevens van 5.596 titels, waaronder Magazines (1.069), Out-of-home (603), Vakpers (611), Digitaal (1.321), Dagbladen (234), Huis-aan-huisbladen (586), Radio/TV (295).
 

Medianieuws van maart

Inhoud:

Screenvision wordt Brightfish
Nieuw netwerk in krantenwinkels: Xample
2 nieuwe producten bij IP Luxembourg
De Zondag brengt feestdagedities
Nieuw netwerk "Parki" bij Impact-Underground
Mediafin viert vijfde verjaardag
Beonweb wordt Axiloo
Nieuwe lifestylebijlage bij Antwerpen Manager
Brightfish brengt adverteerders naar Faithless
Corelio 3D trio gelanceerd!
Nieuwe editie Le Soir voor de Brusselse periferie
Speciale zomereditie voor Knokke-Heist magazine
Pebble Media lanceert Pebble Selector
HR Tribune wordt Peoplesphere!
Digitale schermen aan Q8 Easy tankstations
Gazet van Antwerpen gaat voor sterke vernieuwing
Multimediaspecials in De Morgen
Lester Wunderman op de Marketing Day
UBA Book It: Clo Willaerts praat over The Conversity Model
Nationale NINA-dag op 28 mei!
Point de Vue naar Media Selling Place
Libelle Happy van start op 26 mei!
Komen Eten wordt interactief
Food Process: het vakmedium voor de voedingsverwerkende industrie
Beweb neemt Beslist.be in regie
BNP Paribas Fortis en sQills lanceren iPad-applicatie "Ultimag"



Screenvision wordt Brightfish
De Belgische regie voor bioscoopreclame, Screenvision, gaat voortaan door het leven als Brightfish. “We wilden de verandering waar we het laatste jaar zijn doorgegaan ook naar buiten toe markeren. Motor van die verandering is de digitalisering geweest”, aldus Managing Director Patrick Van Dijck.
Brightfish commercialiseert een brede waaier aan mediakanalen: schermreclame, affichage, activaties, evenementen. Kom er alles over te weten in het volledige item op onze Newsblog!

Nieuw netwerk in krantenwinkels: Xample
Xample is een nieuw medianetwerk om kwalitatieve gadgets, promotionele artikelen en samples van producten en diensten te verdelen. De distributie gebeurt dankzij de logistieke expertise van AMP en haar actieve distributienetwerk van krantenwinkels over heel België. Adverteerders kiezen hun doelgroep op basis van vooraf bepaalde netwerken: Xample Citizens, Drivers, Commuters, Suburbians, Females en Youngsters.

Twee nieuwe producten bij IP Luxembourg
‘Catwalk’ zijn zes tweezijdige borden opgehangen in de gang tussen shoppinggalerij Auchan en de kassa’s van het Luxemburgse Utopolis-complex. Adverteerders kopen een exclusiviteit van twee weken of kiezen voor één of enkele borden. Ook nieuw zijn twee digitale 15m² schermen in de wachtzone naar de zalen. Hierop bestaat de mogelijkheid om tot vijftien spots of billboards per uur per scherm te tonen. Er zijn twee formules: weekend (vr-zo) en week (ma-do).

De Zondag brengt feestdagedities
Op donderdag 2 juni en dinsdag 1 november verschijnt De Zondag met een speciale, nationale editie, die tot de volgende zondag in de displays bij de bakker blijft. Deze feestdagedities van De Zondag zijn exclusief voorbehouden aan een vijftal commerciële partners, die elk op verschillende plaatsen en met verschillende formaten hun aanwezigheid in de krant kunnen benadrukken.

Nieuw netwerk "Parki" bij Impact-Underground
De nieuwe regie Impact-Underground lanceert het nieuwe netwerk "Parki". Het gaat om kleine affiches op de slagbomen aan de in- en uitgang van parkings.

Mediafin viert vijfde verjaardag
Mediafin bestaat vijf jaar en viert dit op 14 mei met een uitzonderlijk dossier: "De nieuwe wereldorde". In dit topdossier richten De Tijd en L'Echo hun blik helemaal op de toekomst. Adverteerders genieten van een voordeeltarief!

Beonweb wordt Axiloo
Beonweb, de regie van o.a. Famidoo en Famiweb, verandert haar naam naar Axiloo.

Nieuwe lifestylebijlage bij Antwerpen Manager
Op 17 maart werd de 50ste editie van Antwerpen Manager gelanceerd tijdens een jubileumhappening in het Hospitality Center VIP van het Antwerpse Sportpaleis. Ook de eerste editie van het magazine ‘maXLife - Antwerpen Lifestyle’, dat met Antwerpen Manager wordt meegestuurd, werd er gelanceerd. Big Media Group staat in voor de regie.

Brightfish brengt adverteerders naar Faithless
Dance-groep Faithless trakteert zijn fans op een laatste concert in de Londense Brixton Academy, op 8 april. Fans in België kunnen dit event meemaken, het concert wordt live uitgezonden in acht Kinepolis-complexen. Brightfish maakt het voor adverteerders mogelijk hun merk te koppelen aan dit historische muziekmoment, met een reclamespot vlak voor de live-uitzending.

Corelio 3D trio gelanceerd!
Corelio Connect introduceert het gloednieuwe Corelio 3D pakket. Corelio 3D staat voor Dailies, Digital en Data research. Dankzij het Corelio 3D pakket is het dus voortaan mogelijk om Dailies en Digital te combineren aan een extra voordelig tarief. En de adverteerder krijgt er de Data research gratis bij.

Nieuwe editie Le Soir voor de Brusselse periferie
Le Soir heeft een nieuwe editie, die op 10.000 exemplaren wordt verdeeld in Linkebeek, Kraainem, Wezembeek, Drogenbos, Rhode-St-Genese, Wemmel, Overijse, Tervuren, St-Pieters-Leeuw, Beersel, Zaventem, Hoeilaart, Dilbeek, Vilvoorde, Grimbergen, Machelen, Mechelen, Meise, Halle, Kampenhout, Steenokkerzeel. Anders dan de Brusselse editie van le Soir, brengt deze nieuwe editie op maandag een regionale pagina en verder elke dag twee regionale pagina's en één periferie-pagina.

Speciale zomereditie voor Knokke-Heist magazine
Deze zomer krijgt Knokke-Heist-Het-Zoute magazine een extra distributie, bovenop de normale oplage van 60.000 exemplaren worden er 21.000 exemplaren gratis verdeeld bij Talkies en L'Evénement. Tarief 1/1 pagina Q: € 5.500.

Pebble Media lanceert Pebble Selector
Pebble Media heeft een nieuw product in aanbod: Pebble Selector. De internetregie weet, op basis van cookies, het profiel van hun opt-in surfers, die eerder hun geslacht leeftijd en regio identificeerden. Afhankelijk van de cookie kan Pebble Media voor display ads op haar websites zorgen, en zo een doelgroep bereiken bepaald door de adverteerder. Ook nieuw in het Pebble-pakket zijn Pebble Music en Pebble Kids.

HR Tribune wordt Peoplesphere!
Het vakblad HR Tribune verandert zijn naam naar Peoplesphere. Het blad is ervan overtuigd dat het tegenwoordig niet meer draait rond het beheer van Human Resources. De core business heet voortaan 'people management'.

Digitale schermen aan Q8 Easy tankstations
Altora heeft een nieuw netwerk van digitale schermen aan de Q8 Easy tankstations.

Gazet van Antwerpen gaat voor sterke vernieuwing
Gazet Van Antwerpen verschijnt in een sterk vernieuwde vorm. Met een opgefriste lay-out leest de krant dynamischer, toegankelijkere en vlotter. Maar ook inhoudelijk verandert de krant: de vernieuwde Gazet focust nog meer en nog sterker op haar regio’s.

Multimediaspecials in De Morgen
De Morgen brengt in 2011 twee specials over multimedia, met nieuwigheden, trends, evaluaties en evoluties, productvergelijkingen en een algemeen overzicht van wat er allemaal gebeurt in de digitale wereld. Je kan deze special en andere gerelateerde titels vinden door op het thema ‘digital lifestyle’ te zoeken in de MediaSpecs-database.

Lester Wunderman op de Marketing Day
Op donderdag 28 april organiseren WDM Belgium en bpost opnieuw de Marketing Day, uitgegroeid tot de jaarlijkse hoogmis voor Belgische (direct) marketeers. Deze 21ste editie, die doorgaat in The Egg, Brussel, krijgt als thema Your Game, My Rules mee. Op het programma staat onder andere keynotespreker Lester Wunderman, de godfather van de direct marketing.

UBA Book It: Clo Willaerts praat over The Conversity Model
Elke week komt er wel een nieuw, interessant boek uit over marketing en communicatie. UBA nodigt de auteur van een zorgvuldig geselecteerd boek uit om te komen vertellen over zijn/haar boek. En dat alles in maximum 1 uur tijd, bij het ontbijt. Op 8 april stelt Clo Willaerts haar nieuwe boek 'The Conversity model' voor.

Nationale NINA-dag op 28 mei!
NINA roept 28 mei 2011 uit tot ‘3de Nationale NINADag’. Die zaterdag krijgen NINA lezeressen dankzij hun NINA-Coverpas exclusieve voordelen bij een groot aantal winkels. De Persgroep Advertising zoekt meerdere partners die ertoe kunnen bijdragen om van deze dag een onvergetelijke dag te maken voor de NINA-lezeressen.

Point de Vue naar Media Selling Place
Media Selling Place verzorgt sinds 1 maart, in opdracht van Roularta Media, de commercialisering van de titel Point De Vue, naast Royals die al in regie was bij Media Selling Place. De titels worden zowel in package als individueel op de markt gebracht. De combinatie Point De Vue en Royals is goed voor een bereik van 253.600 lezers.

Libelle Happy van start op 26 mei!
Na een succesvolle lancering van Libelle Lekker en Libelle Mama verschijnt Libelle Happy op 26 mei. Het wordt een glossy blad met een luxe uitstraling, voor vrouwen die van het leven genieten en die quality time voor zichzelf en de mensen rondom hen belangrijk vinden. Het tweemaandelijkse magazine biedt praktische tips voor verzorging & ontspanning en heel wat ideeën om vrije tijd op een leuke manier door te brengen.

Komen Eten wordt interactief
VT4 heeft een gloednieuwe applicatie voor alle kijkers met een iPad. Dankzij het "Tweede Scherm" worden VT4-programma's interactief, om te beginnen met Komen Eten. De applicatie is te downloaden in de Apple App-store. Binnenkort volgen ook de andere mobiele platformen, zoals Android.

Food Process: het vakmedium voor de voedingsverwerkende industrie
Professional Media Group (PMG) lanceerde op 7 maart Food Process, het nieuwe multimediale vakmedium voor de voedingsverwerkende industrie. Het volgt en duidt de snelle evolutie in technieken, methodieken, processen en regelgeving, eigen aan de verwerking, behandeling en verpakking van voedingswaren. Het vakblad verschijnt 4x per jaar en wordt verstuurd op een oplage van 6.000 exemplaren. Daarnaast wordt ook wekelijks een elektronische nieuwsbrief verstuurd (3.000 mails). De website foodprocess.pmg.be brengt naast primeurs uit de sector ook een complete database met alle merken en verdelers uit de sector. Alle print- en online uitgaven verschijnen zowel in het Frans als in het Nederlands.

Beweb neemt Beslist.be in regie
Beweb en Beslist.be slaan de handen in elkaar voor de commercialisatie van de advertentieruimte op Beslist.be. Consumenten kunnen het productaanbod van winkels snel en gemakkelijk met elkaar vergelijken. Op prijs, maar ook op kenmerken als betalingsopties, keurmerken en levertijd.

BNP Paribas Fortis en sQills lanceren iPad-applicatie "Ultimag"
BNP Paribas Fortis gaat opnieuw in zee met sQills voor de ontwikkeling van een nieuwe applicatie: “UltiMag”, het e-magazine dat exclusief ontwikkeld werd voor de iPad. Deze applicatie brengt een selectie van de beste artikels uit de magazines en nieuwsbrieven van BNP Paribas Fortis, waar het een grote dosis interactiviteit aan toevoegt (video's, getuigenissen, beeldillustraties).

Bericht aan de regies

Is al uw informatie opgenomen in MediaSpecs (kalender, technische fiche, en andere relevante documenten)? U kan op elk moment wijzigingen doorvoeren aan uw titels/media die opgenomen zijn in de MediaSpecs-database. Gelieve ons op de hoogte te houden van alle nieuwe projecten. De module Specials&Actions neemt alle specials en themanummers op. De uitgevers/regies kunnen zelf de nodige gegevens invoeren. In één beweging kan u alle mediaspecialisten informeren. Speciaal voor de regies hebben we ook een demofilmpje gemaakt met informatie over het beheer van uw servicepagina. Contacteer ons voor meer inlichtingen!

MediaSpecs database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. Deze informatie- en inspiratiebron geeft zowel advertentie- als redactiegegevens. Alle mediaprofessionals kunnen de database consulteren op basis van een abonnement. De database is reclamevrij. Deze newsletter bevat publicitaire banners. Kijk voor alle informatie op onze homepage.
 
De MediaSpecs Newsletter geeft een kort en bondig overzicht van nieuwe media en belangrijke wijzigingen. Tegelijkertijd vertellen wij hoe de MediaSpecs database evolueert. Begin van elke maand sturen we deze e-mail naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Als u een collega, klant of relatie wil aanmelden voor deze maandelijkse nieuwsbrief, dan kan dat via onze homepage.
 
Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.
 
Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be
 

Recente reacties


Recente agenda