Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

augustus 2013
60

MediaSpecs houdt het hoofd koel

Beste mediavrienden,
 
Ook tijdens de vakantiemaanden blijft MediaSpecs trouw op post. In deze zonnige dagen houden we het hoofd koel en blijven we voortdurend present. In deze nieuwsbrief krijgt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van de maand juli.
 
MediaSpecs is de verzamelplaats voor alle mediaspecialisten met als uithangbord de database met informatie over alle Belgische en Luxemburgse reclamedragende media. Dit is een bron van inspiratie voor iedereen die creatief gebruik wil maken van de media.
 
Hiernaast omvat het MediaSpecs-platform onder andere nog de gratis nieuwssite Hot News voor uw dagelijkse portie medianieuws. De belangrijkste headlines worden ook gepost op Twitter waar we stilaan richting 3.000 volgers gaan.
 
Veel leesplezier!
 
Bart Kuypers - Marc Vanlaer - Wim Van Loock - Joren Sanders
 

Nieuws over MediaSpecs

MediaSpecs maakt er een zaak van om de database constant up-to-date en zo rijk mogelijk te houden.
Deze maand zijn onder andere alle reclamemogelijkheden bij supermarktketen Carrefour volledig in kaart gebracht met alle details en tarieven. Ook de nieuwe contactinformatie van Sanoma is inmiddels ingevoerd. Als toemaatje kan u ook alle redactionele dossiers rond het thema terug naar school terugvinden.
Op deze manier blijft MediaSpecs de bron voor correcte, complete en relevante info voor mediaprofessionals.
 
Nieuwe abonnee: Unilever (adverteerder).
 
Op donderdag 1 augustus telt de MediaSpecs database 7.238 titels waarvan er 5.179 actief zijn. Hiertoe behoren magazines (1.067), vakpers (631), dagbladen (220), huis-aan-huisbladen (670), out-of-home (730), radio/TV (397) en digitaal (1.687).
 

Nieuws van de maand juli

Fusie tussen Publicis en Omnicom
Het Franse Publicis en het Amerikaanse Omnicom fuseren tot Publicis Omnicom Groupe. Het nieuwe bedrijf wordt zo de grootste reclamegroep ter wereld. De respectievelijke CEO’s Maurice Lévy en John Wren worden de eerste 30 maanden co-CEO van de groep. De fusie zou eind dit jaar, begin volgend jaar afgerond moeten zijn. Lees alles over deze opmerkelijke fusie op Hot News!
 
Vlaams minister van Media Lieten erkent acht lokale radio-omroepen
Ingrid Lieten heeft acht nieuwe lokale radio’s erkend: Story FM Arendonk, Bilzerse Omroep Organisatie, Radio Boemerang in Essen, Radio Glabbeek, Kalmthout FM/KFM, Radio Lille, Rodenbachstad FM in Roeselare en FM Overijse dat een satellietzender wordt van FM Brussel. De zenders krijgen frequenties die niet meer in gebruik waren. Meer info hierover vindt u op Hot News. 
 
Glow voortaan enkel nog in een digitale versie
Het luxe en lifestyle magazine Glow verschijnt enkel nog digitaal. Evolution marketing, het bedrijf achter het magazine, keert op deze manier terug naar zijn corebusiness van direct e-marketing. Het zesde nummer van de papieren versie is al niet meer verschenen. Lees de concrete toekomstplannen hier.
 
Ik ga Bouwen & Renoveren gaat met 27% vooruit
Het magazine Ik ga Bouwen & Renoveren kende afgelopen jaar een groei van 27%. Mede dankzij een redactionele metamorfose in 2008 en een nieuwe lay-out in 2012 kon het maandblad van hoofdredacteur Eric Cloes ook de doelgroep architecten verleiden. Naast particulieren is inmiddels een derde van de Belgische architectenbureaus geabonneerd op het magazine.
 

 
Nieuwe combipakketten bij ActuaMedica en Roularta Media
ActuaMedica lanceert het advertentiepakket R Medical, een combinatie van Artsenkrant, De Apotheker en De Tandartsenkrant. Bij Roularta Media is er een combinatietarief in de markt gezet voor Trends Style en The Good Life. Ook tussen beide regies onderling zijn er combinaties mogelijk: Bodytalk met zowel Artsenkrant als De Apotheker. Klik op de titels voor tariefinformatie.
 
VMMa biedt Stievie-app nog dit jaar tegen betaling aan
Stievie, de app waarmee men op smartphone en tablet naar programma’s van de VRT, SBS Belgium en de VMMa kan kijken, is haar testfase voorbij. Nog dit jaar zal de VMMa Stievie tegen betaling aan de Vlaming aanbieden. Tot nu toe mocht een testpubliek de app gratis gebruiken. Lees het vervolg, met onder andere de bevindingen van het testpubliek, op MediaSpecs Hot News. 
 
Gicom lanceert app magazine voor reisorganisator Connections
Gicom lanceert Connections Magazine, een digitaal consumentenmagazine voor reisorganisator Connections. Het magazine is beschikbaar op internet, maar ook via iPad en Android via een app. Connections Magazine verschijnt vier keer per jaar, heeft een aparte Nederlandstalige en Franstalige editie en bevat toeristische informatie, foto’s en video’s. 
 
Sinds 16 juli: Lacht, het humoristische zusterkanaal van Acht
Op 16 juli startte Lacht op kanaal 500 van Telenet Digitale TV. Als kennismaking krijgt de kijker een maand lang sneak peeks van de programma’s waarmee Lacht vanaf 16 augustus op volle kracht zal starten. Vanaf dan is de tv-zender nog tot eind september te bekijken in open net. Daarna wordt het een betaalzender die deel zal uitmaken van de Telenet-pakketten.
 

 
Franstalige National Geographic Channel nieuw bij Transfer in regie
Televisieregie Transfer kondigt de commercialisering aan van de Franstalige National Geographic Channel. De Nederlandstalige versie zat al eerder bij hun in portefeuille. Ontdek de reclametarieven van National Geographic Channel FR in de database. Ook de tarieven van Transfers combi-package zijn aangepast.
 
Roularta neemt de Belgian Legal Awards over
Roularta Media Group heeft een akkoord bereikt met organisator Laurent Marlière voor de overname van de Belgian Legal Awards. Dit is een jaarlijks evenement waar advocatenkantoren, legal departments van ondernemingen en prominente advocaten bekroond worden. Het event bestaat reeds tien jaar en is uitgegroeid tot een referentie in de wereld van advocaten en bedrijfsjuristen.
 
Testboek, KoopWijzer en Guide d’Achat eind oktober in de rekken
Eenmaal per jaar maken de redacties van de magazines AutoWereld, AutoGids en Moniteur Automobile een analyse van de automodellen beschikbaar op de Belgische markt. De resultaten worden verzameld in de jaarlijkse uitgaves Testboek, KoopWijzer en Guide d’Achat. De gidsen zijn ook beschikbaar als iPad-applicatie. Meer info op Hot News. 
 
Tweede editie Brussels Design September Magazine verschijnt in september
De tweede editie van het Brussels Design September Magazine wordt in september uitgebracht op 25.000 exemplaren. De redactie belooft een luxueuze editie met alle info over Brussels Design September, de jaarlijkse afspraak voor liefhebbers van hedendaags design met meer dan honderd evenementen in Brussel. Meer info op Hot News en in de database. 
 

 
Ondernemerskrant bij Trends en Knack
Ter gelegenheid van de beurs 'Ondernemen in Vlaanderen' wordt een 'Trends Ondernemerskrant' uitgebracht. Deze krant op tabloïdformaat verschijnt als extra bijlage bij Trends NL van 17 oktober en Knack van 16 oktober. Er worden ook 5.000 exemplaren verdeeld op de beurs. Klik hier door naar deze specials.
 
Cultuurgids bij Knack / Vif Focus
Knack Focus en Vif Focus brengen op 28 en 30 augustus een cultuurgids voor het najaar uit. Er wordt in deze gids een rubriek cultuuragenda voorzien met daarin commerciële mogelijkheden.
 
O2 Bikers voortaan ook op tablet
Het maandelijks mountainbikeblad O2 Bikers beschikt voortaan ook over een tabletversie. De applicatie is gratis en verrijkt het magazine met video's, animaties en vooral fotogalerijen. Verder kondigt Oversize sprl nog een digitalisering aan: de jaarlijkse gids e-Bike, die focust op elektrische fietsen, kent een vervolg op internet met de website e-bike-news.com.
 
Jobsite StepStone vergroot bereik dankzij Metro
Adverteerders kunnen er voortaan voor kiezen om hun jobadvertenties die op StepStone.be verschijnen door te plaatsen in Metro. Op die manier bereiken bedrijven potentiële kandidaten die op weg naar het werk de gratis krant lezen. De jobs zullen verschijnen in de jobrubriek van Metro. Alle info vindt u hier.
 

 
Vokatribune vanaf september op nieuw formaat
Vokatribune, het maandelijks magazine van Voka-Vlaams Economisch Verbond, verschijnt vanaf september op een nieuw formaat (240 mm breedte x 330 mm hoogte). Ontdek alle info over Vokatribune bij MediaSpecs. 
 
Nieuw online televisiekanaal: LeisureTV.be
LeisureTV is een nieuwe nichespeler op het internet die inspeelt op de trend om televisie te kijken waar en wanneer men wil of kan. De regie gebeurt door Take Five, de partner van Deben & Moris. Alle adverteerdersinfo in de database.
 
Wekelijks magazine De Markt verschijnt tijdens de zomer als Zomermagazine
Tot 31/8 is er bij Het Belang van Limburg geen verschijning van De Markt, Sjiek en Hallo. De Markt bij Gazet van Antwerpen zal niet verschijnen tot 24/8 en ook CittA last een zomerstop in tot 7/9. In deze periode zal Zomermagazine de weekendbijlage zijn bij de twee kranten. De prijs van 1/1 pagina quadri bedraagt 4.561 €. Meer informatie vindt u hier. 
 
Nieuw in Europa: Digital Video MarketPlace
Erik Portier lanceerde begin juli Digital Video MarketPlace: de eerste marktplaats in Europa voor online video preroll advertenties en lineaire tv-spots op basis van programmatische marketing. Lees er alles over op Hot News.
 

 
Hi-Media breidt uit met Brunetteblogging.com, IT-Girl.be en Mountainbike.be
Hi-Media heeft haar portfolio uitgebreid met Brunetteblogging.com (blog over mode, schoenen en handtassen), IT-Girl.be (beauty, fashion en lifestyleblog voor vrouwen) en Mountainbike.be (site met routes en resultaten). Verder is er met Sports een nieuwe Splash Pack met daarin de voetbalsites Belgiumsoccer.be, Footgoal.net, Belgianfootball.be, Voetbalkrant.com en Walfoot.be.
 
Op MediaSpecs Insights, de plaats voor onderzoeken en analyses gedeeld door media-experts, verschenen afgelopen maand onder andere volgende items:
 
ScreenPlay-studie van Clear Channel over de voordelen van digitale out-of-home communicatie voor adverteerders en merken
 
Minister Lieten onderzoekt verzorgingsgebied en aantrekkelijkheid voor kijker en adverteerder van regionale tv
 

Bericht aan de regies

MediaSpecs Database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. De mediabedrijven kunnen hun titels gratis laten opnemen. Contacteer ons indien u vragen heeft over uw opgenomen informatie. De database is te consulteren via een abonnement. Kijk voor alle informatie en de tarieftabel op de homepage.
 
MediaSpecs Hot News: elke dag, as it happens, gratis alle medianieuws op maat voor iedereen die met professionele belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Bevat eveneens een kalender met alle media-activiteiten. Elke maand zijn er 3.000 unieke bezoekers.
 
MediaSpecs Insights: centraal informatiepunt waar mediaspecialisten interessante documenten kunnen ontdekken of zelf publiceren. Dit ‘expert generated content’ platform omvat analyses, opinies, onderzoeken, thesissen en artikels rond recente mediaontwikkelingen. 
 
MediaSpecs Newsletter: maandelijks een bondig overzicht van alle medianieuws. Begin van elke maand gratis verstuurd naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Hot News en de Newsletter bevatten publicitaire banners waar mediabedrijven zich kunnen profileren. Kijk hier voor meer informatie.
 
MediaSpecs Twitter: dagelijks de belangrijkste newsflashes op Twitter. 
 
MediaSpecs LinkedIn User Group: interactief gebruikersplatform via LinkedIn voor alle MediaSpecs-abonnees.
 
Wil u een collega, klant of relatie inschrijven voor de maandelijkse gratis Newsletter? Dat kan hier.
 
Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.
 
Suggesties, vragen of opmerkingen kan u richten aan info@mediaspecs.be.

Recente reacties


Recente agenda