Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

mei
57

MediaSpecs Hot News, nu met agenda!

Alle media-activiteiten gebundeld in één handige kalender
 
MediaSpecs heeft een activiteitenkalender toegevoegd aan zijn gratis nieuwssite Hot News. Naast het item met alle info over de activiteit via het tabblad agenda, vind je vanaf nu ook een doorbladerbare kalender met een handig overzicht van alle toekomstige activiteiten in de media- en reclamewereld: awards, seminaries, opleidingen, enzovoort.
 
MediaSpecs wil meer dan ooit dé community voor mediaspecialisten zijn: naast de database en deze maandelijkse nieuwsbrief is er ook MediaSpecs Hot News (met ook de headlines via Twitter) en MediaSpecs Insights met deze maand onder andere de resultaten van de Yearly Marketing Survey en WHOOHW Survey en de analyse van de UMA over de evolutie van de mediaruimtekosten.
 
Alle feedback is steeds welkom.
 
Veel leesplezier!
 
Bart Kuypers - Marc Vanlaer - Wim Van Loock
 

Nieuws over MediaSpecs

MediaSpecs is nu ook terug te vinden op de socialenetwerksite LinkedIn. Onder 'Companies' is een pagina aangemaakt met de verschillende tools die MediaSpecs aanbiedt. Ook de tariefkaart en een demonstratieve YouTube-video zijn hier te vinden. Gebruikers kunnen deze pagina volgen om op de hoogte te blijven van updates en nieuws over het bedrijf, of delen om hun professioneel netwerk over MediaSpecs te informeren.
 
Deze maand verwelkomt MediaSpecs drie nieuwe abonnees: Ikon, Veritas en Cible Communication. Ikon is een reclamebureau uit Sint-Niklaas en Veritas een retailketen met meer dan 100 winkels in België en Luxemburg. Ook het Luikse reclamebureau Cible Communication heeft deze maand een abonnement genomen. Hierdoor is Expansion niet langer het enige Waalse agentschap met toegang tot de database.
 
Op donderdag 2 mei telt de MediaSpecs database 7.070 titels, waaronder magazines (1.086), vakpers (623), dagbladen (237), huis-aan-huisbladen (668), out-of-home (717), radio/TV (363) en digitaal (1.627).
 

Nieuws van de maand april

Vanavond uitreiking AMMA Awards
Vanavond donderdag 2 mei worden in Kinepolis Imagibraine de AMMA Awards uitgereikt. Klik hier voor meer info en een overzicht van de genomineerden. De winnaars vindt u morgenochtend op Hot News.
 
Jaarcijfers De Persgroep: omzet- en winstdaling. Christian Van Thillo geeft toelichting: "boeiende tijden"
Eind april presenteerde Christian Van Thillo de jaarcijfers van De Persgroep. Op MediaSpecs Hot News leest u een uitgebreid verslag met bijhorende commentaar van de CEO over onder andere Dag Allemaal, de digitale edities van L’Echo en De Tijd, het tv-landschap met de investeringen van VTM en de situatie met Telenet en eventuele toekomstige overnames.
 
Microsoft plant advertenties op Outlook.com
Microsoft plant dynamische advertenties op de webmaildienst Outlook.com. Het rolt met versaTiles een nieuw advertentieplatform uit. Welke landen wanneer aan bod komen en de verschillende reclamemogelijkheden vindt u hier.
 
VAB-Magazine nu ook beschikbaar op tablet
Het maandelijkse VAB-Magazine is nu ook beschikbaar op tablet. De app is gratis te downloaden en ook toegankelijk voor wie geen VAB-lid is. De app en alle edities zijn beschikbaar via zowel iPad als Android. 
 
JCDecaux neemt Insert over
JCDecaux Belgium kondigt de overname aan van de totale activiteiten van Insert Belgium. Dit bedrijf telt elf voltijdse medewerkers en exploiteert reclameborden aan gevels van handelszaken verspreid over heel België.
 

 
Nieuwe dPA Retailbarometerstudie voorgesteld
Op het RetailDetail Congres presenteerde de Persgroep Advertising haar nieuwe Retailbarometerstudie. Onder de titel 'The New Consumer' keken ze naar alles wat de aankoopbeslissingen van de consument beïnvloedt en of dat een tijdelijk of eerder definitieve trend is. Meer info vindt u op Hot News.
 
Smaak wordt 15 jaar en vernieuwt met enkele nieuwe rubrieken
Het culinaire lifestylemagazine Smaak blaast dit jaar 15 kaarsjes uit en wil dat niet zonder de nodige glans laten voorbijgaan. Zo ondergaat de cover een kleine make-over, krijgt het magazine enkele nieuwe rubrieken en zijn er voortaan ook receptenkaarten voorzien.
 
Brands4Brands lanceert nieuw pack voor mobiele advertenties
Brands4Brands, de samenwerking tussen Belgacom Skynet Advertising en Pebble Media, lanceert een nieuw pack voor mobiele advertenties: Brands4Brands Mobile staat garant voor een visibiliteit op twaalf mobiele sites en apps. Ontdek het hier.
 
Dobbit TV, een nieuwe digitale televisiezender voor doe-het-zelvers
Op maandag 22 april startte Professional Media Group (PMG) met zijn eigen televisiezender Dobbit TV, een spin-off van het doe-het-zelfmagazine Dobbit. De digitale themazender is te zien op kanaal 45 bij Telenet en kan ook via de website bekeken worden. De reclamemogelijkheden vindt u in de database.
 
Corelio Connect en Roularta Media lanceren lifestylepakket Pure de Luxe
Corelio Connect en Roularta Media lanceren Pure de Luxe, een online lifestylepakket dat zich 100% richt op luxemerken. Het pakket mikt op hoger opgeleide mannen en vrouwen via een XL Leaderboard op Weekend.be en De Standaard Life & Style.
 

 
Samenwerking tussen Think Media en BEWEB
Sinds 17 april ondersteunt onlinereclameregie BEWEB de online titels uit de portefeuille van Think Media salesmatig. Op dezelfde manier commercialiseert Think Media mee de gamestitels van BEWEB. Hierdoor verrijken beide regies hun portfolio. Klik hier voor meer info. BEWEB kondigde overigens nog meer wijzigingen aan in hun portfolio, deze leest u op Hot News.
 
De Standaard lanceert digitale avondeditie dS Avond
Begin deze week lanceerde De Standaard voor het eerst haar digitale avondeditie. dS Avond verschijnt voortaan elke werkdag om 17 uur en bundelt het nieuws van de dag in tekst en beeld. De avondeditie is exclusief ontworpen voor tablet en pc en wordt gemaakt door een aparte redactie. Lees hier verder. 
 
De Tijd en L’Echo in het nieuw
Op zaterdag 4 mei lanceren De Tijd en L’Echo een vernieuwde weekendkrant met extra ruimte voor onderzoeksjournalistiek en reportages. Vanaf dinsdag 7 mei worden beide kranten ook aangeboden in de vorm van een tabletversie.
 
Sanoma Media wordt Sanoma, binnenkort ook in België
Sanoma Media verandert haar naam naar Sanoma. In Finland werd begin dit jaar al de nieuwe naam en logo gelanceerd, in Nederland gebeurde dit afgelopen maand. In België wordt de nieuwe naam, positionering en huisstijl gelanceerd op het moment van de verhuis naar Mechelen (gepland op 25 juni).
 

 
Franstalige editie van GRANDE wordt stopgezet
Ten gevolge van de overname van Genieten door GRANDE, zal de Franstalige editie van GRANDE worden stopgezet. Concreet gezien zullen het formaat en de inhoud van beide magazines identiek zijn, enkel de covers en oplage (GRANDE 22.500 ex. en Genieten 10.000 ex.) zullen verschillen.
 
Custom Regie vliegt met Thomas Cook Airlines
Thomas Cook Airlines heeft het commercieel beheer van de advertentieruimte binnenin en langs de buitenkant van zijn vijf Airbussen aan Custom Regie toevertrouwd. Mede dankzij deze nieuwe samenwerking evolueert de positionering van Custom Regie gaandeweg van “Branded Magazines” naar een “Branded Media Specialist”.
 
Mediafin en Content Republic lanceren nieuw label voor branded content: Tijd Connect en Echo Connect
Mediafin (uitgever van De Tijd en L'Echo) en Content Republic (business unit van Mediafin gespecialiseerd in de ontwikkeling van content marketingprojecten) lanceren een nieuw label voor branded content: Tijd Connect en Echo Connect. Alle branded content wordt voortaan onder deze labels uitgegeven. Meer uitleg via MediaSpecs Hot News.
 
Naamsveranderingen bij A.M.P.
Printdistributeur A.M.P. heeft enkele naamsveranderingen gedaan in hun aanbod van communicatie- en promotietools in krantenwinkels en distributiepunten. Outfront is de nieuwe naam voor Alpha, Gamma heet nu C-Impuls en Delta gaat verder als D-Impuls.
 

 
Hearst Magazines Netherlands lanceert Women’s Health in Nederland en België
Op 18 april verscheen de eerste Nederlandstalige editie van Women’s Health. De redactionele nadruk ligt op praktische feiten, tips en stappenplannen in beauty, gezondheid, voeding en mode. De advertentieverkoop is in handen van NL Media Advertising Group (NL MAG). 
 
Samenwerking tussen Rossel en NewsMaster
Rossel heeft besloten zijn expertise in content marketing te versterken via een aanzienlijke deelname in het kapitaal van NewsMaster. Dit bedrijf heeft zich de voorbije acht jaar opgewerkt wat betreft digitale redactie in opdracht van diverse adverteerders. De deelname in NewsMaster is een aanvulling op Rossels content business unit. 
 
Feminin, een nieuw magazine voor de fietsende vrouw
Afgelopen maand verscheen in Nederland en België het eerste nummer van Feminin, een magazine voor en over vrouwen in de wielersport en de fietsende vrouw. Feminin verschijnt zeven keer per jaar op een oplage van 10.000 exemplaren. Regie en uitgever is het Nederlandse NMG Productions. Klik hier voor tarieven en contactgegevens.
 
Coface Services Belgium wordt opnieuw Euro DB na overname door Roularta
Eind maart kondigde Roularta Media Group de overname aan van Coface Services Belgium. Roularta verandert nu de naam naar Euro DB, zoals het ook vroeger al heette. Onder de merknaam B-information biedt Euro DB up-to-date bedrijfsinformatie op maat aan.
 

 
Stopzetting MediaXim Nederland
Omwille van aanslepende verliescijfers en om een faillissement te vermijden, beëindigde MediaXim op 1 mei haar activiteiten in Nederland waar het sinds 2009 werkzaam was. De toegang tot de database met info over advertentiebestedingen werd inmiddels afgesloten.
 
BXFM 104.3, een nieuw radiostation voor “Eurobrusselaars”
BXFM is een nieuwe Brusselse radiozender die zich richt op de zogenaamde “Eurobrusselaars”. Het radiostation krijgt de frequentie 104.3 FM en heeft als baseline “Brussels The Sound of Europe”. De nadruk ligt op de synergie tussen Europa, Brussel, haar wijken en haar mensen.
 
Portalpower: nieuwe impactformaten op Skynet.be en Yahoo.be
Het billboard en de mailloginpagina zijn nieuw in het aanbod op de portalen Skynet.be en Yahoo.be, dat de naam Portalpower kreeg. Lees meer over deze formaten en mogelijkheden op Hot News.
 
Eventplanner.tv gaat internationaal
Eventplanner.tv, de online tv-zender voor opdrachtgevers en organisatoren van evenementen, gaat internationaal. Naast de Nederlandstalige uitzendingen voor de Belgische en Nederlandse markt komen er nu ook Engelstalige afleveringen voor een wereldwijde doelgroep.
 
Belmodo.tv lanceert Careerstyler.com
Belmodo.tv, het blogazine van Tiany Kiriloff, lanceert samen met Gents Agency: Careerstyler.com. Dit is een online place-to-be voor alle jobs in de beauty‐, lifestyle‐ en modesector.
 

Bericht aan de regies

MediaSpecs Database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. De mediabedrijven kunnen hun titels gratis laten opnemen. Contacteer ons indien u vragen heeft over uw opgenomen informatie. De database is te consulteren via een abonnement. Kijk voor alle informatie en de tarieftabel op de homepage. 

MediaSpecs Hot News: elke dag, as it happens, gratis alle medianieuws op maat voor iedereen die met professionele belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Vaak met een directe link naar praktische informatie in de database. Elke maand zijn er 2500 unieke bezoekers. 

MediaSpecs Newsletter: maandelijks een bondig overzicht van alle medianieuws. Begin van elke maand gratis verstuurd naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Hot News en de Newsletter bevatten publicitaire banners waar mediabedrijven zich kunnen profileren. Kijk hier voor meer informatie. 

MediaSpecs Twitter: dagelijks de belangrijkste newsflashes op Twitter.

Wil u een collega, klant of relatie inschrijven voor de maandelijkse gratis Newsletter? Dat kan hier.

Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.

Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be.

Recente reacties


Recente agenda