 |
7.000 media!
Beste mediavrienden,
De MediaSpecs database heeft de afgelopen dagen de kaap van 7.000
ingevoerde titels overschreden. Om precies te zijn staan er momenteel 7.029 media in onze handige zoekmachine. Hiervan zijn er 5.126 actief en staan er 1.903 op verdwenen.
Dankzij de database helpen we nieuwsgierige mediaspecialisten en reclamemensen met hun zoektocht doorheen het complexe medialandschap.
Na een deugddoend verlengd Paasweekend krijgt u van MediaSpecs vandaag de 56ste editie van de nieuwsbrief met een bundeling van het belangrijkste medianieuws van de maand maart.
Bekijk ook zeker onze andere kanalen Hot News en Insights met respectievelijk dagelijks medianieuws en expert generated content vol onderzoeken, dossiers en analyses.
Veel leesplezier!
Bart Kuypers - Marc Vanlaer - Wim Van Loock

Nieuws over MediaSpecs
Elk half jaar publiceert MediaSpecs, op basis van hun databaseoverzicht, een rapport over de evolutie van het media-aanbod. Zo kan er geconcludeerd worden dat de gemiddelde portfoliogrootte van reclameregies binnen MediaSpecs het afgelopen half jaar kleiner
geworden is. De regies hebben meer titels beëindigd dan dat ze er
lanceerden. De slechte economische situatie zorgt er immers voor dat
sommige producten sneller worden afgestoten door de regies. Klik hier voor het vervolg en meer details. De presentatie en een top 20 per mediumtype van het aantal titels per regie vindt u hier.
Op dinsdag 2 april telt de MediaSpecs database 7.029 titels, waaronder magazines (1.098), vakpers (622), dagbladen (241), huis-aan-huisbladen (664), out-of-home (730), radio/TV (361) en digitaal (1.615).

Nieuws van de maand maart
Bekendmaking genomineerden AMMA Awards
De jury van de AMMA (Annual Master of Media Awards), onder leiding van
Luc Van Wichelen, heeft de genomineerden van het jaar 2012
bekendgemaakt. Het overzicht vindt u op MediaSpecs Hot News.
Op 2 mei worden tijdens de AMMA Ceremony de winnaars in de 11
categorieën gevierd. Alle mediaspecialisten zijn welkom en kunnen zich hier inschrijven.
De GRP biedt ook iedereen de kans al de cases en strategieën te
ontdekken op de “NOMINEES DAY” van 23 april vanaf 9 uur in het Diamond
Center. Alle genomineerden zullen hun campagnes presenteren in 15
minuten.
Overname van Coface Services Belgium door Roularta Media Group
Op 20 maart heeft Roularta Media Group de handelsinformatiespecialist
Coface Services Belgium overgenomen. Coface Services Belgium (voorheen
Euro DB) is met 25 jaar ervaring een belangrijke speler op de markt. Als
centrale informatiebron bieden ze onder het merk B-information
up-to-date bedrijfsinformatie op maat, zowel nationaal als
internationaal. Het volledige item leest u op Hot News.
B-information: B2B-adressen in MediaSpecs
In België beschikt B-information over informatie van meer dan 1 miljoen
ondernemingen en internationaal over 200 miljoen ondernemingen in 220
landen. Deze bedrijfsinformatie gaat van marketinginformatie voor de
selectie van prospecten (B-marketing), over financiële (B-finance) en
legale informatie (B-legal), om tenslotte bij eventueel openstaande
facturen de ondernemer bij te staan bij het innen van achterstallige
bedragen (B-collection). Onder de naam B-information zijn in MediaSpecs een 30-tal pakketten opgenomen van Belgische bedrijfsadressen in alle B2B-sectoren.
GRANDE neemt Genieten over
Himalaya, de uitgever van het reismagazine GRANDE, wordt de nieuwe
eigenaar van het maandelijks reis- en lifestyleblad Genieten. Himalaya
bereikte hierover een akkoord met de curator van Dupuis Presse, de
uitgever van Genieten. Genieten zal worden uitgegeven als kopblad van
GRANDE. De eerste gezamenlijke editie verscheen eind maart.

BeTV magazine vernieuwt vanaf mei
BeTV,
het blad voor abonnees van het gelijknamige televisiekanaal, vernieuwt
vanaf mei. Formaat, look en opmaak wijzigen, maar ook de oplage
verandert naar 128.000 exemplaren en er is plaats voor meer
premiumplaatsingen waaronder cover 2.
Roularta Custom Media realiseert Fleet Square
Vanaf dit jaar realiseert Roularta Custom Media ‘Fleet Square’, het
corporate magazine van Alphabet Belgium. Naast drie printedities in
maart, juni en november verschijnen er ook drie digizines in mei,
september en december. Regie blijft in handen van Alphabet zelf. Klik hier voor meer informatie.
Vacature gaat 100% digitaal
Na 17 jaar komt er een einde aan de papieren versie van Vacature en gaat
het jobtijdschrift volledig digitaal. Het digitale Vacature Magazine
zal dan wekelijks op vrijdagochtend verschijnen op tien verschillende
edities met een jobaanbod dat aangepast is aan een beroepscategorie.
Lees het vervolg op Hot News.
47 nieuwe mupi’s van JCDecaux in Antwerpen
JCDecaux Belgium installeerde in Antwerpen 47 nieuwe mupi’s die zich
situeren op verschillende van de drukste verkeersaders. De mupi’s
scrollen allemaal en bevatten drie publicitaire zijden. Ze vervangen de
‘Colonnes Morris’ die afgebroken worden. Het totaal aantal Antwerpse
zijden blijft zo ongewijzigd.
Pebble Media biedt nieuwe advertentiemogelijkheden aan
Pebble Media heeft enkele nieuwe producten gecreëerd die op diverse
websites toegepast kunnen worden. Het gaat om de TV Spot Leaderboard, de
Facebook Likebox Packages en de Pareto Overlayer. Klik hier voor meer details.

Trustmedia lanceert Budget Pack
Trustmedia biedt met Budget Pack een nieuw digitaal pakket aan. Dit
product omvat een combinatie van de websites en newsletters van Netto en
Mon Argent. Binnen het Budget Pack presenteert Trustmedia twee
formules. Ontdek ze in MediaSpecs.
Advocatenblad Ad Rem neemt nieuwe start
Ad Rem,
het officiële ledentijdschrift voor de meer dan 9.500 Vlaamse
advocaten, krijgt een grondige facelift. Het magazine vernieuwt zowel
qua vorm als qua inhoud, een realisatie in samenwerking met Headline
Publishing.
Data News op extra grote oplage bij Trends - Trends/Tendances
Op 24 mei wordt Data News uitzonderlijk op extra grote oplage verspreid.
Naast de gewone verspreiding naar de abonnees van Data News, wordt het
magazine ook verstuurd naar alle abonnees van Trends en
Trends-Tendances.
Roularta Media Group stelt jaarcijfers 2012 voor: omzet- en winstdaling, reorganisatie en investeringen
Roularta Media Group heeft in 2012 de negatieve effecten ondervonden van
het slecht evoluerende economische klimaat in België en Frankrijk. De
gecorrigeerde omzet daalde met 3,0% en de courante winst met 49,1%. De
omzetdaling bedroeg 2,9% voor de print media en 3,1% voor de
audiovisuele media. Lees het vervolg op Hot News.
Elektrovisie / Electrovision verandert van look
Elektrovisie / Electrovision
verandert naast de lay-out ook de redactionele inhoud. In iedere editie
zal één thema centraal staan in de vorm van een uitgebreid dossier. Het
vakblad richt zich naar installateurs, elektroverkooppunten en
groothandelaars in elektro en ICT-winkels.

Roularta Media lanceert eigen impactbarometer Romeo
Met Romeo lanceert Roularta Media een crossmedia impactbarometer voor
haar magazines, websites en televisiezender Kanaal Z/Canal Z. Romeo meet
onder andere maandelijks via een online panel de herkenning, attributie
en nuttige score van een selectie advertenties. De overige functies
leest u hier.
Hallo, een nieuw tv-magazine met societynieuws bij Het Belang van Limburg
Hallo is een nieuw sterren- en televisiemagazine met binnen- en
buitenlands societynieuws bij Het Belang van Limburg. Het bevat
showbizz-weetjes, royaltynieuws, pittige interviews en de
tv-programmatie van de hele week. Contactgegevens en tarieven vindt u hier.
National Geographic Channel en Magazine beschikbaar in één pakket
Transfer en G+J International Media Sales bieden hun respectievelijke
producten National Geographic Channel en National Geographic Magazine
samen aan in één gezamenlijk pakket. Alle info in de MediaSpecs database.
Maseratisti Belgi, een nieuw magazine voor de Maserati-eigenaar
Maseratisti Belgi (MB) informeert de Maserati-eigenaar over een breed
scala van onderwerpen en werkt ondersteunend voor de invoerder, dealers
en club. Het magazine wordt vier keer per jaar uitgegeven in de beide
landstalen op een oplage van 2.600 exemplaren. Commercieel
verantwoordelijke is Event & Expo België. Meer informatie vindt u hier.
Alvern Media vergroot haar Belgisch netwerk tot 1.000 tankstations
Alvern Media heeft haar Belgisch netwerk uitgebreid met 214 nieuwe
FillBoardstations: 165 TOTAL-stations en 49 G&V-stations. Het totale
netwerk telt nu 1.000 tankstations verdeeld over zeven
oliemaatschappijen. FillBoards kunnen nationaal, regionaal, per
oliemaatschappij of selectief ingezet worden. Alle info in de database.

CitySecrets.be wordt Rondom.be en Proximag.be
CitySecrets.be, de online stadsgids van Het Nieuwsblad en L’Avenir,
ondergaat een make-over en wordt Rondom.be en Proximag.be. Op deze
websites vind je shop-, eet-, uitgaans- en wellness-adresjes aangevuld
met lokale informatie, lifestyle-artikels, wedstrijden en een
evenementenagenda.
Deredactie.be in een nieuw jasje
Deredactie.be, de nieuwssite van de VRT, ziet er sinds begin maart
anders uit dan voorheen. Het gaat om een grondige vernieuwing waarbij
een nieuw design en nieuwe navigatie centraal staan. Verder komt er ook
meer nadruk op de videozone. Het volledige item leest u op Hot News.
Brands4Brands voegt Yahoo! toe aan zijn packs
Met Yahoo.be, de Belgische versie van het Amerikaanse portaal, voegt
Brands4Brands opnieuw een portaalsite toe aan haar portfolio.
Brands4Brands is de samenwerking tussen Belgacom Skynet en Pebble Media.
Yahoo! maakt deel uit van de Plus-versies van de packs Homepage en Run
Of Network.
HealthBrands.Online verenigt Belgische gezondheidswebsites voor consumenten
HealthBrands.Online (HB.O)
is een nationaal pakket dat enkele consumentenwebsites op het gebied
van gezondheid en welzijn verenigt: Gezondheid.be, Doctissimo.be,
Psychologies.be, Psychologies.com en Passionsante.be. Het pakket wordt
sinds 4 maart gezamenlijk gecommercialiseerd door Beweb en Rossel
Advertising.
Themamedia start met nieuw informatieblad in Glabbeek
Het nieuw gemeentelijk infoblad verschijnt onder de naam “Glabbeek!” en
wordt maandelijks door bpost verdeeld over het ganse grondgebied van de
gemeente met een oplage van 2.250 exemplaren. Glabbeek! zal tevens het
officiële communicatiekanaal zijn voor het gemeentebestuur naar zijn
inwoners toe.

Bericht aan de regies
MediaSpecs Database is de gebruiksvriendelijke
online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en
adressen van alle media in België en Luxemburg. De mediabedrijven
kunnen hun titels gratis laten opnemen. Contacteer ons indien u vragen heeft over uw opgenomen informatie. De database is te consulteren via een abonnement. Kijk voor alle informatie en de tarieftabel op de homepage.
MediaSpecs Hot News: elke dag, as it happens,
gratis alle medianieuws op maat voor iedereen die met professionele
belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Vaak met een
directe link naar praktische informatie in de database. Elke maand
zijn er 2500 unieke bezoekers.
MediaSpecs Newsletter: maandelijks
een bondig overzicht van alle medianieuws. Begin van elke maand
gratis verstuurd naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Hot
News en de Newsletter bevatten publicitaire banners waar
mediabedrijven zich kunnen profileren. Kijk hier voor meer informatie.
MediaSpecs Twitter: dagelijks de belangrijkste newsflashes op Twitter.
Wil u een collega, klant of relatie inschrijven voor de maandelijkse gratis Newsletter? Dat kan hier.
Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.
Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be.
|
 |





|
 |