Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

april
56

7.000 media!

Beste mediavrienden,
 
De MediaSpecs database heeft de afgelopen dagen de kaap van 7.000 ingevoerde titels overschreden. Om precies te zijn staan er momenteel 7.029 media in onze handige zoekmachine. Hiervan zijn er 5.126 actief en staan er 1.903 op verdwenen.
 
Dankzij de database helpen we nieuwsgierige mediaspecialisten en reclamemensen met hun zoektocht doorheen het complexe medialandschap.
 
Na een deugddoend verlengd Paasweekend krijgt u van MediaSpecs vandaag de 56ste editie van de nieuwsbrief met een bundeling van het belangrijkste medianieuws van de maand maart.
 
Bekijk ook zeker onze andere kanalen Hot News en Insights met respectievelijk dagelijks medianieuws en expert generated content vol onderzoeken, dossiers en analyses.
 
Veel leesplezier!
 
Bart Kuypers - Marc Vanlaer - Wim Van Loock
 

Nieuws over MediaSpecs

Elk half jaar publiceert MediaSpecs, op basis van hun databaseoverzicht, een rapport over de evolutie van het media-aanbod. Zo kan er geconcludeerd worden dat de gemiddelde portfoliogrootte van reclameregies binnen MediaSpecs het afgelopen half jaar kleiner geworden is. De regies hebben meer titels beëindigd dan dat ze er lanceerden. De slechte economische situatie zorgt er immers voor dat sommige producten sneller worden afgestoten door de regies. Klik hier voor het vervolg en meer details. De presentatie en een top 20 per mediumtype van het aantal titels per regie vindt u hier.
 
Op dinsdag 2 april telt de MediaSpecs database 7.029 titels, waaronder magazines (1.098), vakpers (622), dagbladen (241), huis-aan-huisbladen (664), out-of-home (730), radio/TV (361) en digitaal (1.615).
 

Nieuws van de maand maart

Bekendmaking genomineerden AMMA Awards
De jury van de AMMA (Annual Master of Media Awards), onder leiding van Luc Van Wichelen, heeft de genomineerden van het jaar 2012 bekendgemaakt. Het overzicht vindt u op MediaSpecs Hot News.
Op 2 mei worden tijdens de AMMA Ceremony de winnaars in de 11 categorieën gevierd. Alle mediaspecialisten zijn welkom en kunnen zich hier inschrijven.
De GRP biedt ook iedereen de kans al de cases en strategieën te ontdekken op de “NOMINEES DAY” van 23 april vanaf 9 uur in het Diamond Center. Alle genomineerden zullen hun campagnes presenteren in 15 minuten.
 
Overname van Coface Services Belgium door Roularta Media Group
Op 20 maart heeft Roularta Media Group de handelsinformatiespecialist Coface Services Belgium overgenomen. Coface Services Belgium (voorheen Euro DB) is met 25 jaar ervaring een belangrijke speler op de markt. Als centrale informatiebron bieden ze onder het merk B-information up-to-date bedrijfsinformatie op maat, zowel nationaal als internationaal. Het volledige item leest u op Hot News. 
 
B-information: B2B-adressen in MediaSpecs
In België beschikt B-information over informatie van meer dan 1 miljoen ondernemingen en internationaal over 200 miljoen ondernemingen in 220 landen. Deze bedrijfsinformatie gaat van marketinginformatie voor de selectie van prospecten (B-marketing), over financiële (B-finance) en legale informatie (B-legal), om tenslotte bij eventueel openstaande facturen de ondernemer bij te staan bij het innen van achterstallige bedragen (B-collection). Onder de naam B-information zijn in MediaSpecs een 30-tal pakketten opgenomen van Belgische bedrijfsadressen in alle B2B-sectoren. 
 
GRANDE neemt Genieten over
Himalaya, de uitgever van het reismagazine GRANDE, wordt de nieuwe eigenaar van het maandelijks reis- en lifestyleblad Genieten. Himalaya bereikte hierover een akkoord met de curator van Dupuis Presse, de uitgever van Genieten. Genieten zal worden uitgegeven als kopblad van GRANDE. De eerste gezamenlijke editie verscheen eind maart. 
 

 
BeTV magazine vernieuwt vanaf mei
BeTV, het blad voor abonnees van het gelijknamige televisiekanaal, vernieuwt vanaf mei. Formaat, look en opmaak wijzigen, maar ook de oplage verandert naar 128.000 exemplaren en er is plaats voor meer premiumplaatsingen waaronder cover 2.
 
Roularta Custom Media realiseert Fleet Square
Vanaf dit jaar realiseert Roularta Custom Media ‘Fleet Square’, het corporate magazine van Alphabet Belgium. Naast drie printedities in maart, juni en november verschijnen er ook drie digizines in mei, september en december. Regie blijft in handen van Alphabet zelf. Klik hier voor meer informatie.
 
Vacature gaat 100% digitaal
Na 17 jaar komt er een einde aan de papieren versie van Vacature en gaat het jobtijdschrift volledig digitaal. Het digitale Vacature Magazine zal dan wekelijks op vrijdagochtend verschijnen op tien verschillende edities met een jobaanbod dat aangepast is aan een beroepscategorie. Lees het vervolg op Hot News.
 
47 nieuwe mupi’s van JCDecaux in Antwerpen
JCDecaux Belgium installeerde in Antwerpen 47 nieuwe mupi’s die zich situeren op verschillende van de drukste verkeersaders. De mupi’s scrollen allemaal en bevatten drie publicitaire zijden. Ze vervangen de ‘Colonnes Morris’ die afgebroken worden. Het totaal aantal Antwerpse zijden blijft zo ongewijzigd.
 
Pebble Media biedt nieuwe advertentiemogelijkheden aan
Pebble Media heeft enkele nieuwe producten gecreëerd die op diverse websites toegepast kunnen worden. Het gaat om de TV Spot Leaderboard, de Facebook Likebox Packages en de Pareto Overlayer. Klik hier voor meer details.
 

 
Trustmedia lanceert Budget Pack
Trustmedia biedt met Budget Pack een nieuw digitaal pakket aan. Dit product omvat een combinatie van de websites en newsletters van Netto en Mon Argent. Binnen het Budget Pack presenteert Trustmedia twee formules. Ontdek ze in MediaSpecs. 
 
Advocatenblad Ad Rem neemt nieuwe start
Ad Rem, het officiële ledentijdschrift voor de meer dan 9.500 Vlaamse advocaten, krijgt een grondige facelift. Het magazine vernieuwt zowel qua vorm als qua inhoud, een realisatie in samenwerking met Headline Publishing. 
 
Data News op extra grote oplage bij Trends - Trends/Tendances
Op 24 mei wordt Data News uitzonderlijk op extra grote oplage verspreid. Naast de gewone verspreiding naar de abonnees van Data News, wordt het magazine ook verstuurd naar alle abonnees van Trends en Trends-Tendances.
 
Roularta Media Group stelt jaarcijfers 2012 voor: omzet- en winstdaling, reorganisatie en investeringen
Roularta Media Group heeft in 2012 de negatieve effecten ondervonden van het slecht evoluerende economische klimaat in België en Frankrijk. De gecorrigeerde omzet daalde met 3,0% en de courante winst met 49,1%. De omzetdaling bedroeg 2,9% voor de print media en 3,1% voor de audiovisuele media. Lees het vervolg op Hot News.
 
Elektrovisie / Electrovision verandert van look
Elektrovisie / Electrovision verandert naast de lay-out ook de redactionele inhoud. In iedere editie zal één thema centraal staan in de vorm van een uitgebreid dossier. Het vakblad richt zich naar installateurs, elektroverkooppunten en groothandelaars in elektro en ICT-winkels.
 

 
Roularta Media lanceert eigen impactbarometer Romeo
Met Romeo lanceert Roularta Media een crossmedia impactbarometer voor haar magazines, websites en televisiezender Kanaal Z/Canal Z. Romeo meet onder andere maandelijks via een online panel de herkenning, attributie en nuttige score van een selectie advertenties. De overige functies leest u hier.
 
Hallo, een nieuw tv-magazine met societynieuws bij Het Belang van Limburg
Hallo is een nieuw sterren- en televisiemagazine met binnen- en buitenlands societynieuws bij Het Belang van Limburg. Het bevat showbizz-weetjes, royaltynieuws, pittige interviews en de tv-programmatie van de hele week. Contactgegevens en tarieven vindt u hier. 
 
National Geographic Channel en Magazine beschikbaar in één pakket
Transfer en G+J International Media Sales bieden hun respectievelijke producten National Geographic Channel en National Geographic Magazine samen aan in één gezamenlijk pakket. Alle info in de MediaSpecs database. 
 
Maseratisti Belgi, een nieuw magazine voor de Maserati-eigenaar
Maseratisti Belgi (MB) informeert de Maserati-eigenaar over een breed scala van onderwerpen en werkt ondersteunend voor de invoerder, dealers en club. Het magazine wordt vier keer per jaar uitgegeven in de beide landstalen op een oplage van 2.600 exemplaren. Commercieel verantwoordelijke is Event & Expo België. Meer informatie vindt u hier.
 
Alvern Media vergroot haar Belgisch netwerk tot 1.000 tankstations
Alvern Media heeft haar Belgisch netwerk uitgebreid met 214 nieuwe FillBoardstations: 165 TOTAL-stations en 49 G&V-stations. Het totale netwerk telt nu 1.000 tankstations verdeeld over zeven oliemaatschappijen. FillBoards kunnen nationaal, regionaal, per oliemaatschappij of selectief ingezet worden. Alle info in de database.
 

 
CitySecrets.be wordt Rondom.be en Proximag.be
CitySecrets.be, de online stadsgids van Het Nieuwsblad en L’Avenir, ondergaat een make-over en wordt Rondom.be en Proximag.be. Op deze websites vind je shop-, eet-, uitgaans- en wellness-adresjes aangevuld met lokale informatie, lifestyle-artikels, wedstrijden en een evenementenagenda. 
 
Deredactie.be in een nieuw jasje
Deredactie.be, de nieuwssite van de VRT, ziet er sinds begin maart anders uit dan voorheen. Het gaat om een grondige vernieuwing waarbij een nieuw design en nieuwe navigatie centraal staan. Verder komt er ook meer nadruk op de videozone. Het volledige item leest u op Hot News.
 
Brands4Brands voegt Yahoo! toe aan zijn packs
Met Yahoo.be, de Belgische versie van het Amerikaanse portaal, voegt Brands4Brands opnieuw een portaalsite toe aan haar portfolio. Brands4Brands is de samenwerking tussen Belgacom Skynet en Pebble Media. Yahoo! maakt deel uit van de Plus-versies van de packs Homepage en Run Of Network.
 
HealthBrands.Online verenigt Belgische gezondheidswebsites voor consumenten
HealthBrands.Online (HB.O) is een nationaal pakket dat enkele consumentenwebsites op het gebied van gezondheid en welzijn verenigt: Gezondheid.be, Doctissimo.be, Psychologies.be, Psychologies.com en Passionsante.be. Het pakket wordt sinds 4 maart gezamenlijk gecommercialiseerd door Beweb en Rossel Advertising.
 
Themamedia start met nieuw informatieblad in Glabbeek
Het nieuw gemeentelijk infoblad verschijnt onder de naam “Glabbeek!” en wordt maandelijks door bpost verdeeld over het ganse grondgebied van de gemeente met een oplage van 2.250 exemplaren. Glabbeek! zal tevens het officiële communicatiekanaal zijn voor het gemeentebestuur naar zijn inwoners toe.
 

Bericht aan de regies

MediaSpecs Database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. De mediabedrijven kunnen hun titels gratis laten opnemen. Contacteer ons indien u vragen heeft over uw opgenomen informatie. De database is te consulteren via een abonnement. Kijk voor alle informatie en de tarieftabel op de homepage. 

MediaSpecs Hot News: elke dag, as it happens, gratis alle medianieuws op maat voor iedereen die met professionele belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Vaak met een directe link naar praktische informatie in de database. Elke maand zijn er 2500 unieke bezoekers. 

MediaSpecs Newsletter: maandelijks een bondig overzicht van alle medianieuws. Begin van elke maand gratis verstuurd naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Hot News en de Newsletter bevatten publicitaire banners waar mediabedrijven zich kunnen profileren. Kijk hier voor meer informatie. 

MediaSpecs Twitter: dagelijks de belangrijkste newsflashes op Twitter.

Wil u een collega, klant of relatie inschrijven voor de maandelijkse gratis Newsletter? Dat kan hier.

Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.

Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be.

Recente reacties


Recente agenda