 |
Welkom in 2013!
Beste mediavrienden,
Wij wensen iedereen een geweldig nieuw jaar 2013!
MediaSpecs wil ook dit jaar uw trouwe bondgenoot in het complexe medialandschap zijn!
De MediaSpecs database geeft een overzicht van 6.800
communicatiemogelijkheden en meer dan 3.000 redactionele specials,
steeds met alle tarieven en contactinfo. Daarnaast informeren Hot News
en de maandelijkse e-Newsletter doorlopend over alle evoluties en
nieuws. MediaSpecs Insights tot slot verzamelt alle “expert generated
content”.
We willen met MediaSpecs dé gids in het medialandschap en de community voor de mediaspecialisten zijn.
We starten het jaar met de 53ste editie van de e-Newsletter en brengen
het medianieuws van de voorbije maand december in een notendop.
Veel leesplezier!
Bart Kuypers – Stefanie Van Dam – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

Nieuws over MediaSpecs
Autosalon en Batibouw bij MediaSpecs
Van 11 tot 20 januari is het weer tijd voor het Autosalon. Ook de bouwbeurs Batibouw
staat voor de deur, deze vindt plaats van 21 februari tot 3 maart. Bij
MediaSpecs vindt u verschillende specials rond deze twee evenementen,
want naast tariefinfo en contactgegevens verzamelen wij ook redactionele
dossiers en voordeelacties, de zogenaamde specials & actions.
Op donderdag 3 januari telt de MediaSpecs database 6.802 titels, waaronder magazines (1.105), vakpers (620), dagbladen (246), huis-aan-huisbladen (642), out-of-home (720), radio/TV (377) en digitaal (1.574).
Nieuwe abonnees: Comith (reclamebureau), Ketchum (PR-bureau), Oona (PR-bureau), Coface Services/B-information (business informatie) en Ark Communicatie (reclame/PR-bureau).

Nieuws van de maand december
Kluwer stopt met Vraag & Aanbod
Na rijp beraad heeft uitgever Kluwer besloten om het
industrietijdschrift Vraag & Aanbod stop te zetten. Daarmee
verdwijnt het vertrouwde 'gazetje' van de Vlaamse industrie.
Kinepolis.be in regie bij Pebblemedia
Kinepolis.be is vanaf 1 januari in handen van Pebblemedia. De website
was hiervoor in regie bij Hi-Media. Verder zijn er nog wijzigingen in
het portfolio van Pebblemedia. Lees verder op Hot news.
VTM, Canvas, Eén, VIER en VIJF maken voorjaarsprogrammatie bekend
Ontdek op Hot News de volledige programmatie voor het voorjaar van VTM, Canvas, Eén, VIER en VIJF.
Nieuwe advertentiemogelijkheden bij IPM
Het is vanaf nu mogelijk om ook via IPM Advertising te adverteren op de
websites Dh.be, Lalibre.be, Essentielle.be en Cinebel.be. Voorheen was
dit enkel mogelijk via Beweb. Een andere nieuwigheid is het IPM News
pakket: een combinatie van de dagbladen La Dernière Heure en La Libre
Belgique.
Boomerang kiest voor ecologie, efficiëntie en duurzaamheid
Boomerang huldigde op 12.12.12 haar nieuwe kantoren in. Het gebouw is
een investering om de activiteiten van Boomerang (OOHmedia, field
marketing en digitale ontwikkelingen) op een duurzame en efficiënte
wijze van dienst te zijn. Lees er alles over op Hot News.

Franstalige nieuwsuitgevers en auteursverenigingen sluiten overeenkomst met Google
Sinds 2006 waren de Belgische Franstalige nieuwsuitgevers,
auteursverenigingen en Google betrokken in een gerechtelijke procedure,
waarbij de nieuwsuitgevers en auteurs een inbreuk op hun auteursrechten
door Google claimden. Lees verder over hun akkoord op Hot News.
IP Press verzorgt commercialisering van Foodprint
IP Press neemt het magabook Foodprint op in hun portfolio. Deze
jaarlijkse uitgave behandelt alle aspecten van het culinaire universum
en richt zich naar hobbykoks, wijn-en bierliefhebbers, traiteurs en
levensgenieters.
Wijzigingen in de weekendeditie van De Morgen: stopzetting DMUZE
‘Reporter’, de rubriek voor diepgravende journalistiek, krijgt vanaf nu
een prominente plaats in de weekendeditie als katern. Andere wijziging
is de integratie van DMUZE in De Morgen Magazine. Zo wordt het beste van
beide magazines verzameld in één dik glossy magazine.
CinéBelval: een nieuwe uitgave bij IP Luxembourg
Het 24 paginatellende maandelijks magazine geeft informatie over de
activiteiten van CinéBelval, het bioscoopcomplex in Esch-sur-Alzette (in
het zuiden van Groot-Hertogdom-Luxemburg).

JCDecaux Airport Belgium lanceert Digitwall in februari
JCDecaux Airport Belgium lanceert in februari 2013 een gloednieuw
panoramisch digitaal scherm in de vertrekhal van Brussels Airport: de
Digitwall.
Nieuwe advertentiemogelijkheden bij Goed Gevoel, TV Familie en De Morgen Magazine
Adverteerders kunnen voortaan een mini-magazine incarteren in Goed
Gevoel. Dit promomagazine wordt door de redactie in de look & feel
van Goed Gevoel opgesteld. Ook TV Familie en De Morgen Magazine hebben
nieuwe adverteermogelijkheden. Reclame kan nu ook in de
televisiepagina's van beide magazines.
Custom Regie vertegenwoordigt voor België het Franse magazine Belles Demeures
"Belles Demeures - Luxury French Properties" gaat over kunst, luxe,
decoratie, reizen en vastgoed. Het magazine heeft een oplage van 33.500
exemplaren en verschijnt tien keer per jaar. Er is geen aparte Belgische
rubriek of cahier en er zijn ook geen aparte tarieven voor België.
Marie Claire puur Belgisch vanaf maarteditie
Op 20 februari 2013 wordt Marie Claire (Vlaamse editie) helemaal
Belgisch. Het internationale modemagazine zet voortaan Belgisch talent
in de schijnwerpers en brengt de beste adresjes uit de buurt. Klik door naar alle informatie over de Belgische Marie Claire.

Babykrant in februari bij Krant van West-Vlaanderen
Op de eerste vrijdag van februari pakt de Krant van West-Vlaanderen uit
met een bijzondere special, gericht aan jonge moeders en vaders,
zwangere vrouwen en gezinnen met kinderen: de Babykrant. Ontdek deze special bij MediaSpecs.
EuropeMag richt zich nu ook tot de Europese ambtenaren in Luxemburg
Het magazine EuropeMag is een tweetalig (Engels-Frans) lifestyle
magazine gericht naar de Europese ambtenaren in Brussel. Nu lanceert
uitgever Special Editions ook een website en e-newsletter die zich
richten naar de Europese ambtenaren in Luxemburg: Europemaglux.lu.
JCDecaux introduceert seizoenstarieven en biedt meer flexibiliteit in haar netwerken
JCDecaux Belgium kondigde onlangs haar nieuw aanbod en commerciële politiek voor 2013 aan. Het volledige item leest u op Hot News.
De Persgroep stelt vernieuwd World of Women pakket voor
Het World of Women pakket
bundelt verschillende websites gericht naar een vrouwelijk publiek:
Goedgevoel.be, Nina.be, KanaalYOU (op hln.be/7sur7.be), KanaalShowbizz
(op hln.be/7sur7.be) en sinds kort ook VTM Entertainment, VTM Cooking en
Vitaya.be.
Nieuwe titels in het portfolio van Beweb
Beweb heeft een aantal nieuwe websites in portefeuille, beschikbaar à la
carte. Een overzicht: Supertoinette.com, F1i.com, Public.fr,
Psychologies.be, EtreEnceinte.com, Mamanieuws.be, Logic-Immo.be en
Zimmo.be. Klik door naar het volledige portfolio van Beweb in de MediaSecs database.

Bericht aan de regies
MediaSpecs Database is de gebruiksvriendelijke
online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en
adressen van alle media in België en Luxemburg. De mediabedrijven
kunnen hun titels gratis laten opnemen. Contacteer ons indien u vragen heeft over uw opgenomen informatie. De database is te consulteren via een abonnement. Kijk voor alle informatie en de tarieftabel op de homepage.
MediaSpecs Hot News: elke dag, as it happens,
gratis, alle medianieuws op maat voor iedereen die met professionele
belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Vaak met een
directe link naar praktische informatie in de Database. Elke maand zijn
er 2500 unieke bezoekers.
MediaSpecs Newsletter: maandelijks een bondig
overzicht van alle medianieuws. Begin van elke maand gratis verstuurd
naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Hot News en de Newsletter
bevatten publicitaire banners waar mediabedrijven zich kunnen
profileren. Kijk hier voor meer informatie.
MediaSpecs Twitter: dagelijks de belangrijkste newsflashes op Twitter.
Wil u een collega, klant of relatie inschrijven voor de maandelijkse gratis Newsletter? Dat kan hier.
Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.
Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be.
|
 |





|
 |