Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

december
52

Prettige feesten!

2013 komt eraan! Wij wensen iedereen een goede afsluiting van het advertentiejaar 2012, én bovenal een succesvol en vruchtbaar 2013!

Het medialandschap belooft in 2013 nog complexer te worden. MediaSpecs kijkt ernaar uit u te helpen.

In deze newsletter een bondig overzicht van alle medianieuws uit de afgelopen maand november. MediaSpecs blijft ook tijdens de eindejaarsperiode op volle toeren draaien! Onze database, Hot News, newsletters en Twitter bezorgen u op elk moment de meest up-to-date media-informatie.

Prettige feestdagen!

Bart Kuypers – Stefanie Van Dam – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

Nieuws over MediaSpecs

NIEUW: MediaSpecs Viewer

MediaSpecs lanceert een gloednieuwe abonnementsformule, speciaal op maat van adverteerders die al goed omringd zijn op vlak van mediaplanning. Met MediaSpecs Viewer kunnen adverteerders alle media in onze database verkennen, mét toegang tot alle contactadressen, 1/1-prijzen, oplage- en verschijningsinformatie.

Verschillend met de complete abonnementsformule is dat Viewer de PDF-informatie bij de media niet opent. Viewer is geen tool van planning & buying, daarvoor heeft u een goed agentschap. De tool biedt u een compleet en up-to-date overzicht van ALLE media in het BELUX-advertentielandschap.

Meer info? Proefabonnement? Contacteer ons met al uw vragen.

Op dinsdag 4 december telt de MediaSpecs database 6.709 titels, waaronder magazines (1.100), vakpers (618), dagbladen (244), huis-aan-huisbladen (640), out-of-home (681), radio/TV (355) en digitaal (1.560).  

 

Nieuws van de maand november

Roularta Local Media herschikt de edities van De Streekkrant Antwerpen: 4 edities vanaf 16 januari 2013
Lees er alles tot in detail over op Hot News en klik door naar de tarieven van De Streekkrant in de MediaSpecs database.

Marie Claire wordt 100 % Belgisch in maart 2013!
Marie Claire, het modetijdschrift voor vrouwen, brengt een 100 % Belgische editie op de markt. Het gaat om twaalf maandelijkse nummers, waaronder twee mode-edities, die alles belichten wat met trends, luxe en verfijning te maken heeft. Binnenkort meer info!

Le Soir en Sudpresse lanceren de Newstablette  
Het Newstablette-pack omvat een onbeperkt abonnement van twee jaar op de digitale inhoud van Le Soir of Sudpresse, keuze uit vier digitale tablets van Samsung, een internetdatabundel van 1 GB per maand en content en diensten gedurende heel het jaar.

Zeitung vum Lëtzebuerger Vollek, vanaf 2013 in regie bij Imprimerie Centrale
Zeitung vum Lëtzebuerger Vollek is de communistische krant van het Groothertogdom Luxemburg. De tweetalige krant (Duits en Frans) verschijnt op dinsdag en zaterdag. Vanaf 2013 zorgt Imprimerie Centrale voor de commercialisering van de reclameruimte (voordien in eigen handen).

Twee nieuwe vakbladen bij FCO Media: Riorama en Techcare  
FCO Media lanceert twee nieuwe vakbladen: Riorama (vaktijdschrift voor riooltechnologie) en Techcare (magazine over bouw, installatie en inrichting voor de zorgsector). Ontdek alle advertentie-info over Riorama en Techcare bij MediaSpecs. 

Nieuw product en formaatswijziging bij Lijncom  
Lijncom lanceert met de "Out-of-the-box: Wifi" een nieuw product. Hiermee bereikt de adverteerder tram- en busreizigers met een persoonlijke boodschap via wifi tijdens de rit. Verder is er ook een formaatsaanpassing bij het product ‘Volledige achterruit’ (van 200cm x 80cm naar 190cm x 78cm).

Nieuw formaat voor TV-blad Télé Star
Het Franstalige TV-blad Télé Star verandert haar formaat naar 263mm x 209mm. De wijzigingen gaan in vanaf 11 december. Eerder werd de lay-out aangepast en werd het magazine uitgebreid met een nieuwe samenlevingsrubriek. Er is ook meer plaats voor praktische tips.

Scientific American geïntegreerd in EOS-magazine vanaf 20/12/12
Met de integratie van Scientific American zal EOS Magazine nog meer kwalitatief wetenschapsnieuws bevatten. EOS Magazine focust op de wetenschappelijke actualiteit en geeft duiding, terwijl Scientific American meer diepgravende verhalen brengt.

Samenwerking tussen JCDecaux en de stad Antwerpen
De stad Antwerpen heeft de concessie voor de exploitatie van haar informatieborden (mupi’s) toegewezen aan JCDecaux. Het gaat om minimum 600 publicitaire zijden, aanwezig op strategische locaties binnen de Antwerpse agglomeratie.

Knack Restaurantgids ook beschikbaar in luxebox
De Knack Restaurantgids 2013/2014 - een uitgave van Roularta Books - is te koop bij de betere boekhandel. Niet alleen de haute cuisine komt aan bod, ook de meer toegankelijke eethuizen worden onder de loep genomen. Ook verkrijgbaar in een luxe-champagnebox.

Hearst Magazines Netherlands neemt Men’s Health over van Weekbladpers Tijdschriften
Hearst Magazines Netherlands neemt Men’s Health over van Weekbladpers Tijdschriften. De NL Media Advertising Group verzorgt vanaf 1 januari de regie. Media Selling Place is niet langer de regie voor de Belgische verspreiding van Men’s Health NL. Of NL MAG ook de advertentieverkoop voor België op zich neemt, is voorlopig nog niet duidelijk.

Nieuwe producten bij Publilux: View Tube en Mobilofix
Publilux verwelkomt twee nieuwe producten in haar portfolio: View Tube (etalage om producten indoor te promoten) en Mobilofix (mobiele promotiebus uitgerust met een 16m² dubbelzijdig billboard). Er zijn ook twee nieuwe digitale schermen bijgekomen in het station van Luxemburg-stad.

JCDecaux vernieuwt contract stadsmeubilair in Sint-Truiden   
De Limburgse stad Sint-Truiden wijst haar contracten voor de exploitatie van de elektronische kranten, stadsplanborden of ‘mupis’ en abribussen opnieuw aan JCDecaux toe. JCDecaux blijft sterk vertegenwoordigd in de provincie Limburg, met ook een aanwezigheid in Hasselt en Genk.

Voka.be in een nieuw kleedje
Voka heeft een vernieuwde website en wil zijn bezoekers "ruimere informatie, een duidelijker aanbod en meer interactie" aanbieden. Voka.be telt 9 edities: één overkoepelende Vlaamse editie en acht regionale edities (wat neerkomt op één per Voka-Kamer van Koophandel). Lees verder op Hot News.

Zazie als kinderbijlage bij Brussel Deze Week vanaf 6 december
Zazie, de bijlage van Brussel Deze Week voor jonge lezers van 9 tot 13 jaar, vernieuwt. In plaats van wekelijks twee pagina’s wordt Zazie een apart krantje van acht pagina’s. De vernieuwde Zazie verschijnt één keer per maand. De advertentietarieven zijn dezelfde als die van Brussel Deze Week. 

Hopper, een nieuw magabook voor bierliefhebbers 
Hopper verschijnt vier keer per jaar in het Nederlands (8.000 exemplaren) en Engels (2.000 exemplaren). Ook is er ondertussen een digitale versie voor iPad-gebruikers. Reclameregie voor niet-sectoriële advertenties: IP Press. Sectoriële advertenties: Van Vuuren (uitgeverij van Gerrit Tulkens, initiatiefnemer van Hopper). Klik naar Hopper in MediaSpecs.

Online display specialist Pervorm breidt uit naar België 
Pervorm, een Nederlandse specialist in online display marketing, start met de Belgische online display veteraan Seppe Frooninckx haar activiteiten in België. Bedoeling is om daar in te spelen op de technologische ontwikkelingen op het gebied van display marketing. Lees verder op Hot News.

Microsoft beëindigt de chatdienst MSN: overstappen naar Skype
Microsoft bevestigt dat het stopt met de chatdienst Windows Live Messenger, beter bekend als MSN. MSN gaat in 2013 definitief over in Skype. 

 

Flow goes international
Wegens internationaal succes krijgt het Nederlandse magazine Flow van Sanoma Media nu ook een Engelse versie. De internationale editie is sinds november - stapsgewijs - in twintig landen verkrijgbaar. Sanoma Media blijft verantwoordelijk voor de regie. Ontdek Flow bij MediaSpecs.

Axel Springer Digital Classifieds neemt meerderheidsparticipatie in Immoweb
Axel Springer Digital Classifieds GmbH (een joint venture tussen de Duitse media groep Axel Springer en het investeringsfonds General Atlantic) neemt een participatie van 80% in Immoweb NV, een vlaggenschip binnen de Produpress groep. Produpress Advertising blijft verantwoordelijk voor de regie.

Wijzigingen in het aanbod van Custom Regie 
Custom Regie verwelkomt twee nieuwe titels in portefeuille: Guide Vert Michelin en Belles Demeures.

Story FM breidt zendgebied gevoelig uit
Sanoma Media Belgium neemt negen extra frequenties in gebruik in de provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant. Begin november tekende Sanoma Media een overeenkomst met ketenradio RGR voor de exploitatie van 9 zenders. Lees verder.

HLN.be lanceert een 60 seconden-journaal
HLN.be lanceert een 60 seconden-journaal dat de hoogtepunten uit de actualiteit in een notendop brengt. Op weekdagen wordt het nieuws vier keer per dag geüpdatet - om 8u, 12u, 16u en 20u - en in het weekend twee keer.

Bericht aan de regies

MediaSpecs Database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. De mediabedrijven kunnen hun titels gratis laten opnemen. Contacteer ons indien u vragen heeft over uw opgenomen informatie. De database is te consulteren via een abonnement. Kijk voor alle informatie en de tarieftabel op de homepage. 
 
MediaSpecs Hot News: elke dag, as it happens, gratis, alle medianieuws op maat voor iedereen die met professionele belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Vaak met een directe link naar praktische informatie in de Database. Elke maand zijn er 2500 unieke bezoekers. 
 
MediaSpecs Newsletter: maandelijks een bondig overzicht van alle medianieuws. Begin van elke maand gratis verstuurd naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Hot News en de Newsletter bevatten publicitaire banners waar mediabedrijven zich kunnen profileren. Kijk hier voor meer informatie.
 
MediaSpecs Twitter: dagelijks de belangrijkste newsflashes op Twitter.
 
Wil u een collega, klant of relatie inschrijven voor de maandelijkse gratis Newsletter? Dat kan hier.
 
Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.
 
Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be.
 

Recente reacties


Recente agenda


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
http://www.federautomagazine.be