Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

november
51

Klaar voor het nieuwe mediajaar!

Beste mediamensen,

Het nieuwe advertentiejaar komt nu wel erg dichtbij! En wij zitten natuurlijk niet stil. Alle beschikbare tarieven 2013 zijn op dit moment al in onze database ingevoerd, compleet en up-to-date. Onze gebruikers hoeven dus maar op één plaats te zijn om hun plannen voor het nieuwe jaar op te maken. Bij MediaSpecs natuurlijk!

Regies met ontbrekende tarieven 2013 kunnen op elk moment bij ons terecht. Wij sturen regelmatig update-mails om ons uw informatie te bezorgen. MediaSpecs zet alle nieuwe tarieven meteen op de juiste plaats, voorzien van de juiste contactadressen. Onze database brengt alle media-informatie in één beweging onder de ogen van alle planners.

Zo dragen wij ons steentje bij om het leven van alle mediaspecialisten net iets makkelijker te maken!

Vandaag alvast uw maandelijkse afspraak met de MediaSpecs Newsletter. Veel leesplezier!

Bart Kuypers - Marc Vanlaer - Stefanie Van Dam - Wim Van Loock


Nieuws over MediaSpecs

Op dinsdag 6 november telt de MediaSpecs database 6.641 titels, waaronder magazines (1.094), vakpers (617), dagbladen (245), huis-aan-huisbladen (636), out-of-home (680), radio/TV (356) en digitaal (1.519).  

Nieuwe abonnees: Music Hall (adverteerder) en Connections (adverteerder).

Deze maand verschenen op MediaSpecs Insights enkele interessante publicaties. Het gaat om onderzoeken en analyses van o.a. IAB Belgium, OMD, Mindshare en UBA/TNS.

Nieuws van de maand oktober

Corelio Connect Regional geeft meer details over Rondom en Proximag
Op 1 januari 2013 start Corelio met 2 nieuwe magazines: Rondom (NL) en Proximag (FR). Deze magazines vervangen alle Passe-Partout edities, die voor de laatste keer verschijnen in week 52.
De nieuwe edities lopen voor een groot deel gelijk met de voorgaande edities van Passe-Partout. Voor de provincie Limburg zijn er geen Rondom-edities voorzien, maar wordt er samengewerkt met een partner. Aan de kust vervalt de samenwerking met Tips en komt er een Rondom-editie voor Oostende en Torhout.
De periodiciteit van het nieuwe magazine blijft gelijk aan die van de voorganger Passe-Partout. Een aantal edities bevatten het notarisblad en een belangrijk immo-aanbod, deze edities verschijnen wekelijks. De andere edities verschijnen tweewekelijks.
Alle details over de omzetting kan u lezen op Hot News.

Gentleman maakt comeback     
Gentleman komt terug. Edition Ventures neemt de licentie van het magazine over van zijn Italiaanse eigenaars (voordien bij Roularta). Gentleman richt zich tot de hedendaagse man en zijn passies. Het magazine verschijnt 2x per jaar op 30.000 exemplaren en wordt samen met Elle verkocht. Daarnaast is er ook gerichte distributie tijdens evenementen. Meer details op Hot News.

Professional Media Group neemt Industriële Pers (Nederland) over     
Professional Media Group (PMG), de Belgische vakbladuitgever gevestigd in Zedelgem, neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Industriële Pers over en breidt zo zijn portfolio uit met 5 nieuwe titels binnen de industriesector. Lees verder op Hot News.

La Tribune de Bruxelles (IPM) stopt ermee
Op 30 oktober 2012 verscheen de laatste editie van La Tribune de Bruxelles. Het gratis magazine van IPM Group, dat focust op Brusselse actualiteit en culturele events, stopt er na bijna tien jaar mee. De reden van de stopzetting zijn de dalende advertentie-inkomsten als gevolg van de krimpende economie. Hoofdredactrice Elodie Weymeels zal zich in de toekomst focussen op La Libre Essentielle.

Vmmtv en de Persgroep Advertising werken nauwer samen in online
Vanaf 1 januari 2013 breidt de Persgroep Advertising Digital haar portfolio uit met alle displayactiviteiten van de VMMa-sites. Vmmtv zal daarentegen de volledige focus leggen op video advertising. Dit betekent dat Vmmtv haar huidige aanbod videocontent op de VMMa-sites zal uitbouwen en dat het ook de videoactiviteiten van de Persgroep Advertising Digital zal integreren en commercialiseren.



Nieuwe formaten bij de digitale producten van Corelio Connect
Het gaat om een 3XL Leaderboard en 4XL Leaderboard op Nieuwsblad.be en Lavenir.net, en de Hockeystick op Standaard.be, Nieuwsblad.be en Lavenir.net. Lees er alles over op Hot News.

Nieuwe programma's en diensten op Kanaal Z
Kanaal Z lanceerde de voorbije maand twee nieuwe programma's: Z-Invest (over duurzaam ondernemen) en Z-Bier (over het Belgische bierlandschap). Daarnaast zijn er ook een aantal nieuwe interactieve diensten via de rode knop: Z-on demand, Z-beurs en Z-ImmovlanTV.

Yahoo! in zee met Belgacom Skynet Advertising voor de lancering van Yahoo! België     
Yahoo! gaat met Belgacom Skynet Advertising in zee voor de lancering van Yahoo! België. Hierdoor krijgt het Belgische publiek toegang tot Yahoo! Mail en Yahoo! News in de eigen landstaal én met lokaal relevante content en reclame.

Belgian Posters biedt een nieuw nationaal 20m² netwerk aan: Grand Slam 1100     
Belgian Posters biedt een nieuw netwerk aan: Grand Slam 1100. Dit is een combinatie van het Power netwerk (netwerk van 700 20m²-borden in de 24 centrumsteden) en het Moving netwerk (400 20m²-borden die strategisch gepositioneerd staan langs grote invalswegen).
 
Sanoma Media en SeniorenNet lanceren samen een nieuwe uitgave voor 50-plussers: OxyTiME
OxyTiME is een magazine voor actieve 50-plussers "die de goesting, de tijd en ook wat geld hebben om 100 procent van het leven te genieten". People Communication, het bedrijf achter SeniorenNet, zal ook de regie van het nieuwe magazine op zich nemen.


    
Aufeminin.com lanceert met wewomen.be haar Nederlandstalige versie voor België     
Sinds 2004 is de website aufeminin.be er voor de Franstalige vrouw in België. De groep versterkt nu de aanwezigheid op de Belgische markt met de lancering van wewomen.be, bestemd voor de Nederlandstalige vrouw in België. Hi-Media Belgium staat in voor de regie.

Steps verandert van formaat     
Vanaf januari 2013 verandert Steps City Magazine haar formaat van 360x260 naar 285x235. Het gratis magazine van Roularta krijgt ook een nieuwe lay-out. Inhoudelijk blijft Steps een mix van lifestyle en entertainment, met nationale en regionale invalshoeken.
 
Nieuw advertentieformaat Lightbox nog niet in België gecommercialiseerd    
Google presenteert Lightbox, een nieuw advertentieformaat waarmee je een advertentie kan uitvergroten als je er met je muis overheen gaat. Adverteerders betalen alleen als gebruikers de advertentie ook echt uitvergroten. Het nieuwe formaat zit nu nog in testfase en wordt voorlopig nog niet gecommercialiseerd in België.
    
Samenwerking tussen Big Media Group en Media Selling Place     
Manager, het luxe business magazine van uitgever Big Media Group met vier regionale edities (Antwerpen, Limburg, Vlaanderen en Vlaams-Brabant), heeft haar nationale reclameregie toevertrouwd aan Media Selling Place. Meer details op Hot News.
 
Talkies vernieuwt en wordt ‘vrouwelijker dan ooit’     
Door de overname van Talkies door uitgever Publishing Regie wordt het luxe magazine vanaf december in een nieuw kleedje gestoken. Een vernieuwde redactie waakt over de redactionele lijn en Media Selling Place neemt de reclameregie voor haar rekening. Ontdek Talkies bij MediaSpecs.


    
Nieuwe titels in portfolio Beweb     
Beweb heeft zijn portfolio uitgebreid met acht nieuwe sites. Ontdek ze allemaal bij Hot News en klik door naar de database.

De Standaard Weekblad en Humo lanceren Pure Management pakket
Corelio Connect en Humo Media Regie lanceren het Pure Management pakket voor communicatie naar Vlaamse kaderleden en executives. Het print pakket bereikt volgens Corelio Connect 43% van de Vlaamse kaderleden. Met de aangepaste online formule is er dan weer een bereik van nagenoeg één op drie managers.

Top Santé en Télé Star zitten in een nieuw kleedje     
Top Santé en Télé Star veranderen hun opmaak en lanceren nieuwe rubrieken. Lees er alles op Hot News.

Decom vernieuwt Vlerick Reflect en lanceert bijbehorende app     
Decom vernieuwt Vlerick Reflect, het huismagazine van de Vlerick Business School, en lanceert een gelijknamige app waardoor het magazine voortaan ook beschikbaar is op tablet.

Extra nieuwe locaties voor Brussels8-netwerk (8m²) van JCDecaux     
JCDecaux heeft een aantal locaties toegevoegd aan haar 8m²-park in Brussel. Het gaat om locaties langs belangrijke verkeersassen van en naar het centrum in de Brusselse gemeenten Ganshoren, Evere, Anderlecht en Vorst. De nieuwe zijden worden toegevoegd aan het JCD Brussels8-netwerk dat van 40 naar 50 zijden gaat.

Nieuwe titels in portefeuille bij Elma Multimedia
Het gaat om Zorgperspectief (driemaandelijks vakblad gericht naar beleidsmakers en het midden en hoger management in de Vlaamse gezondheidszorg), Envirodesk Vademecum (jaarlijkse gids voor de milieuprofessional) en Agoria Business Guide (jaarlijks repertorium met een overzicht van de aangesloten ondernemingen en vermelding van de belangrijkste gegevens van bedrijven uit de Belgische technologische industrie). Klik op de titel en bekijk meteen de juiste tarieven.



Touch Multimedia start met een Voice Message Service (VMS)     
Touch Multimedia start met Voice Message Service (VMS). Deze service stuurt een op voorhand opgenomen vocale boodschap naar het antwoordapparaat van een mobiele telefoon. De klant levert de telefoonlijst aan met uitsluitend opt-in nummers. Meer gedetailleerde informatie in MediaSpecs.

Cosmopolitan naar Hearst Magazines Netherlands
Hearst Magazines Netherlands, uitgever van onder meer Elle en Quote, neemt vanaf 1 januari 2013 het maandblad Cosmopolitan over van Sanoma Media Nederland. De licentie-overeenkomst tussen Sanoma Media en Hearst Corporation loopt op deze datum af. Anderhalf jaar geleden heeft Hearst Magazines zich in Nederland gevestigd en heeft het besloten deze titel in eigen beheer te gaan uitgeven. De advertentieverkoop voor Cosmopolitan komt vanaf 1 januari in handen van NL Media Advertising Group (NL MAG). NL MAG vertegenwoordigt alle titels van Hearst Magazines Netherlands.

Vlan in het nieuw over heel Wallonië     
Na de restyling van de Brusselse editie verandert Vlan nu ook de visuele identiteit van alle 24 Waalse titels. Op 1 oktober zat een totaal vernieuwde Vlan in de bus: logo, lay out, rubrieken en redactionele aanpak werden opgefrist met als doel een jonger lezerspubliek aan te spreken. Ook de baseline werd gewijzigd naar “Vlan. Tout, près de chez vous”.
 
Nieuwe mobiele applicatie bij Sanoma Digital: Humo iPad, Story iPad & Magstore iPad     
Sanoma Digital breidt haar portfolio verder uit met drie mobiele applicaties: Humo iPad, Story iPad en Magstore iPad (applicatie van Sanoma Media om hun magazines via iPad te lezen).

Postercope publiceert een Out-of-Home gids voor de reclamewereld
Postercope publiceert een gids voor de reclamewereld over een nieuw tijdperk dat aanbreekt voor de Out-of-Home communicatie. Lees verder op Hot News.



Wijzigingen bij Medial.eu     
1) Het Engelstalige Shift Mag stopt. 2) Banking & Finance verandert de verschijningsfrequentie van zes naar vier keer per jaar. 3) Het Luxemburgse luxemagazine Premium is nu in regie bij Medial.eu, de uitgever blijft MHM Publishing & Media Services. 4) Medial.eu neemt ook de regie over van Isquare Magazine (voordien Imprimerie Centrale).

Nieuwe formaten op Knack.be - Levif.be
Het gaat om de Leaderboard XL Expandable (een uitklapbare leaderboard XL) en de Leaderboard XL Expandable Pushdown (een uitklapbare leaderboard XL die de content naar beneden duwt). Deze komen in dezelfde positie als de Leaderboard te staan en kan u als adverteerder op elke sectie boeken.

Knack op extra oplage bij De Zondag 
Op zondag 9 december zal Knack éénmalig en gratis via De Zondag verdeeld worden. Bedoeling is een breed publiek met het blad en de nieuwe lay-out vertrouwd te maken. De oplage van Knack zal die dag verhogen met 600.000 exemplaren tot 710.000 in totaal. De advertentietarieven blijven ongewijzigd. Meer info vindt u hier.

CityPlug.be van Beweb naar Hi-Media
Onlinemediagroep Hi-Media Belgium versterkt zijn aanbod met CityPlug.be. De website was in regie bij Beweb, maar sinds 1 november wordt de verkoop van reclameruimte door Hi-Media verzorgd. CityPlug.be is een interactieve stadsgids voor een stedelijk en actief publiek.

Batibouwpakket 2013 bij Roularta Media
Roularta Media heeft een aanbod samengesteld in het kader van Batibouw 2013. Ik ga Bouwen en Renoveren/Je vais Construire et Rénover wordt gecombineerd met de speciale Batibouwcatalogus. Daarnaast zijn er ook online mogelijkheden, zoals de dagelijkse Batibouw-newsletter waarin u acties of aanwezigheid extra in de verf kan zetten.

Bericht aan de regies

MediaSpecs Database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. De mediabedrijven kunnen hun titels gratis laten opnemen. Contacteer ons indien u vragen heeft over uw opgenomen informatie. De database is te consulteren via een abonnement. Kijk voor alle informatie en de tarieftabel op de homepage. 
 
MediaSpecs Hot News: elke dag, as it happens, gratis, alle medianieuws op maat voor iedereen die met professionele belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Vaak met een directe link naar praktische informatie in de Database. Elke maand zijn er 2500 unieke bezoekers. 
 
MediaSpecs Newsletter: maandelijks een bondig overzicht van alle medianieuws. Begin van elke maand gratis verstuurd naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Hot News en de Newsletter bevatten publicitaire banners waar mediabedrijven zich kunnen profileren. Kijk hier voor meer informatie.
 
MediaSpecs Twitter: dagelijks de belangrijkste newsflashes op Twitter.
 
Wil u een collega, klant of relatie inschrijven voor de maandelijkse gratis Newsletter? Dat kan hier.
 
Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.
 
Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be.
 

Recente reacties


Recente agenda