Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

juli
47

Een actieve zomer voor MediaSpecs!

Beste mediamensen,
 
MediaSpecs wenst iedereen die ondertussen zijn koffers aan het pakken is een hele fijne vakantie. Natuurlijk blijven wij de hele zomer paraat!
 
Onze Database, Newsblog, Newsletters en Twitter blijven allemaal op volle toeren draaien!
Bovendien kan u elke dag, non-stop, bij ons terecht met al uw commentaren, updates, wilde ideeën en vragen voor een proefabonnement.
 
Vandaag alvast het medianieuws van de afgelopen maand juni in uw inbox.
 
Veel leesplezier! Prettige vakantie.
 
Bart Kuypers - Stefanie Van Dam - Marc Vanlaer - Wim Van Loock
 
Regie Number One

Nieuws over MediaSpecs

De MediaSpecs database telt op dinsdag 3 juli 6.408 titels, waaronder magazines (1.076), vakpers (609), dagbladen (244), huis-aan-huisbladen (628), out-of-home (646), radio/TV (342) en digitaal (1.427). 
 
MediaSpecs is trots de meest up-to-date informatiebron te zijn!
MediaSpecs speelt haar sterkste troeven graag uit: het up-to-date houden van alle reclamegegevens. Het hele jaar door voeren de MediaSpecs-medewerkers intensief actie om alle gegevens te actualiseren. Daarom willen we alle regies bedanken voor hun fijne medewerking.
 
Sign2Com – MediaSpecs nodigt alle media en marketingspecialisten uit
Van 9 tot 11 september 2012 vindt in Kortrijk Xpo voor de 10de keer de 2-jaarlijkse vakbeurs Sign2Com plaats. Sign2Com is een professionele ‘Get Together’ waar spelers uit de reclame-, signage-, media- en communicatiewereld zich profileren. Een beleving vol innovatie, relevantie en verwondering. Met als toemaatje free catering voor iedereen.
 
MediaSpecs zal aanwezig zijn als exposant op deze vakbeurs. We bieden de lezers van deze nieuwsbrief een gratis uitnodiging aan. Alle informatie omtrent Sign2Com kan u steeds raadplegen op www.sign2com.com. Links onderaan op de homepage kan u zich registreren voor uw gratis bezoek. Registreren kan met code 800.
 
MediaReef

Nieuws van de maand juni

VT4 wordt VIER, Vijftv wordt VIJF
VIER: dat is de nieuwe naam van VT4. Na enkele lanceringsweken vanaf eind augustus vindt de officiële start plaats op 17 september. Vrouwenzender VIJFtv verandert haar naam in VIJF. Vanaf 3 september gaat het vernieuwde televisiekanaal van start. Lees beide items tot in detail op de blog. 
 
HumoRadio te beluisteren op 3 onafhankelijke radiozenders
Van 2 juli 2012 tot eind augustus gaat HumoRadio on air. Elke weekdag zal tussen 20u en 21u op FM Brussel, Radio Scorpio en Antwerpen FM een uitzending te beluisteren zijn. In de rest van het land kan HumoRadio beluisterd worden via humoradio.be en op smartphones via m.humoradio.be.
 
GDL, het nieuwe magazine van Goedele Liekens, gelanceerd
Het nieuwe personality magazine van Goedele Liekens ligt in de winkel. Het vrouwenblad krijgt de naam ‘GDL’ en wordt zowel in België als in Nederland verspreid. Liekens zelf is hoofdredactrice en mede-uitgever van het blad. Meer info bij MediaSpecs.

Story vernieuwt én krijgt er met Storywood een zusje bij
De Storylezers vinden voortaan Storywood in het midden van Story. Een uitneembaar magazine, 60 pagina's dik, met de laatste nieuwtjes over Hollywood celebrities. Ook lifestyle komt aan bod, met aandacht voor mode, beauty en gezondheid. Vind hier de info in MediaSpecs. 
 
GUNK integreert in 9lives
Vanaf 1 augustus worden alle GUNK-activiteiten (magazine, facebook en website) geïntegreerd in het 9lives-platform. Zo wil Telenet met 9lives als één merk naar buiten komen. Lees verder op de blog. 
 
Retail Detail
 
Digitale focus voor The Bulletin
The Bulletin, het magazine voor expats in België, trekt vanaf juli 2012 volledig de digitale kaart. TheBulletin.be krijgt in de zomermaanden een grondige facelift en wordt uitgebreid met een aantal nieuwe communitytools. De website evolueert tot een praktische gids voor de internationale gemeenschap in België. 
 
WING: nieuw maandblad
Het nieuwe maandblad WING brengt interviews met bekende en onbekende mensen, gebeurtenissen die de wenkbrauwen doen fronsen of een aha- erlebenis veroorzaken, food met een sterk visueel accent, film en muziek, literatuur, enz. Oplage: 10.000 exemplaren, verschijnt 12 x per jaar. Regie: De Groote Schuur. Alle details en contactinformatie in MediaSpecs.
 
Logic-Immo.be naar IPM
IPM (Informations et Productions Multimedia) heeft een akkoord gesloten met de Franse groep SPIR over de verkoop van Logic-Immo.be. Logic-Immo.be is gespecialiseerd in immo-zoekertjes en omvat een website, iPhone en iPad applicaties en gratis immo-magazines die verdeeld worden in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. De regie is in handen van RGP. 
 
Duval Guillaume Modem uitgeroepen tot Media Agency of the Year op Cannes 2012!
Duval Guillaume Modem is op het Cannes reclamefestival uitgeroepen tot Media Agency of the Year. Deze award wordt uitgereikt aan het bureau dat de hoogste scores haalde tussen de inzendingen voor de Media Lions. 
 
Pebble Media breidt portfolio uit
Pebble Media mag een aantal nieuwe titels tot haar portfolio rekenen. Het gaat om HBVL iPad, GVA iPad, Studio Brussel iPad en Studio Brussel Android. Klik door naar de titels van Pebble Media.
 
Sign 2 Com
 
Nieuwe titels bij Hi-media
Hi-media heeft een aantal nieuwe titels in portefeuille. Nieuwkomers zijn Showbizzsite.be, Freegamez.be, Ik.be en het FocusKids-pakket. Ook Allociné.fr verhuist van Beweb naar Hi-media. Ontdek alle titels van Hi-media in de MediaSpecs database. 
 
De Tijd en L’Echo organiseren de nationale ‘Week van het Geld’
Van 20 tot 27 oktober organiseren de zakenkranten De Tijd en L’Echo - en hun personal finance magazines Netto en Mon Argent - de Week van het Geld. Toegankelijke en praktische do’s en don’ts over geldzaken vormen de rode draad.
 
Trustmedia laat krantenadvertenties verschijnen op de totale digitale edities van De Tijd & L'Echo
Trustmedia zal de advertenties die in De Tijd en L’Echo verschijnen, overnemen naar de volledige digitale editie van de kranten. Ontdek er alles over op de blog. 
 
Media Booster start met het magazine Emotion by jewels and watches
Media Booster  komt vanaf december met Emotion by jewels and watches. Dit tijdschrift, dat zich richt naar de particuliere consument, wordt verdeeld bij juweliers en op luxueuze spots (schoonheidsinstituten, wellnesscentra,…). Oplage: 25.000 ex. Tarief 1/1 Q: 1.700 €. 
 
Retriever
 
Nieuw: Brussels Design September Magazine
Speciaal voor het evenement Brussels Design September 2012 wordt een volledig nieuw magazine uitgebracht! Brussels Design September Magazine telt meer dan 25.000 exemplaren en wordt verdeeld op een honderdtal deelnemende evenementen in Brussel. Tariefinformatie en contactadressen bij MediaSpecs. 
 
Speciale editie Libramont en 80 jaar Le Sillon Belge/Landbouwleven
De jaarlijkse landbouwbeurs van Libramont gaat dit jaar door van 27 tot en met 30 juli. Le Sillon Belge/Landbouwleven zal op 20 juli volledig in het teken staan van de beurs. 2012 is ook een belangrijk jaar voor Régie Number One: Le Sillon Belge/Landbouwleven viert zijn 80ste verjaardag! Lees verder op de Newsblog.  
 
Combi-packs bij Sanoma Media
Sanoma Media breidt haar digitaal aanbod uit. Na styletoday.be brengen ook feeling.be en gael.be de nieuwste mode- en beautytrends, een extra bron van inspiratie voor fashionista’s. Ontdek de combi-packs (print + online) in de MediaSpecs database. Klik door naar Feeling of Gael. 
 
Télépro bericht over wat leeft in de provincies
Télépro brengt deze zomer alle info over festivals, concerten en familie-uitstapjes die er te beleven zijn. Bovendien zit het magazine in een nieuw kleedje: een nieuw lettertype, levendige kleuren en meer witruimtes. Lees verder voor een overzicht van de regionale dossiers.
 
Sanoma Media lanceert app voor Shedeals.be
Shedeals.be is een e-commerce platform dat kortingen geeft op verschillende producten en diensten rond mode, beauty, welzijn, gastronomie, internet, vrije tijd, … De website heeft nu ook een gratis app, beschikbaar voor iPhone en Android.
 
MediaSpecs

Thema Media en Koppa Digitale Media richten joint-venture Actueel.be op
Koppa Digitale Media en Thema Media hebben samen een joint-venture opgericht: Actueel.be. De nieuwe firma neemt de verdere uitbouw van LimburgActueel.be ter harte. Daarnaast wordt ook aan de groei van de andere digitale media van Thema Media gewerkt. Thema Media is gekend door de regionale uitgaves van Thema Nieuws en het gezondheidsmagazine ‘Maar Natuurlijk!’. 
 
 
Verder zijn de afgelopen maand nog volgende onderwerpen behandeld op de Newsblog:
 
GRANDE lanceert zomeroffensief
 
Roularta Media lanceert 3 nieuwe pakketten:  Pure Lifestyle Men, Young Lifestyle Men en Professional Information Pack.
 
Wieper Magazine Editie Bornem wordt Wieper Magazine Editie Klein-Brabant
 
Nieuwe website 7Dimanche
 
Formaatswijziging d'Lëtzebuerger Land
 
Flair voortaan ook op iPad
 
Nationale Ché Defilé op 21 juli
 
Koen Wauters stelt Menzo nummer 132 voor
 
Uitgebreide schoolspecial bij L'Avenir op 21 augustus
 
De Gezondheidsbijbel van Vitaya verschijnt op 19 september
 
JCDecaux rolt Villo! verder uit in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
 
Feeling en Gael brengen kookboekje uit op 28 augustus
 
Studentenspecial bij Humo op 25 september
 
Autobijlage bij De Standaard, Het Nieuwsblad en L'Avenir op 6 september
 
Kanaalz.be - Canalz.be vernieuwt en breidt uit
 
Nieuwe website Canvas
 
Cult! en financiële bijlages bij De Morgen
 
MediaSpecs

Bericht aan de regies

MediaSpecs Database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. De mediabedrijven kunnen hun titels gratis laten opnemen. Contacteer ons indien u vragen heeft over uw opgenomen informatie. De database is te consulteren via een abonnement. Kijk voor alle informatie en de tarieftabel op de homepage.

MediaSpecs Newsblog: elke dag, as it happens, gratis, alle medianieuws op maat voor iedereen die met professionele belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Vaak met een directe link naar praktische informatie in de Database. Elke maand zijn er 2500 unieke bezoekers.

MediaSpecs Newsletter: maandelijks een bondig overzicht van alle medianieuws. Begin van elke maand gratis verstuurd naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. De Newsblog en de Newsletter bevatten publicitaire banners waar mediabedrijven zich kunnen profileren. Kijk hier voor meer informatie. 

MediaSpecs Twitter: dagelijks de belangrijkste newsflashes op Twitter.

http://www.mediaspecs.be/page/home

Wil u een collega, klant of relatie inschrijven voor de maandelijkse gratis Newsletter? Dat kan hier.

Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.

Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be.

Recente reacties


Recente agenda


IAB
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gruner
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MediaSpecs
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Glow
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Publiconsult
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MediaSpecs
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sign 2 Com