Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

juni
46

De zomer bij MediaSpecs

Beste mediavrienden,
 
De warme maanden zijn aangebroken en ook bij MediaSpecs is de zomer terug te vinden! Ontdek snel welke media zonnige redactionele dossiers en specials in petto hebben. Haal inspiratie op bij thema’s als Watersport, Fietsen, Olympische Spelen, Vakantie/Reizen, Luchthaven, Blankenberge.
 
We verwelkomen deze maand ook twee nieuwe abonnees: Nationale Loterij en Hema. De volledige lijst van abonnees vind je hier terug.
 
Veel leesplezier!
 
Bart Kuypers – Stefanie Van Dam – Marc Vanlaer – Wim Van Loock
 

Nieuws over MediaSpecs

De MediaSpecs database telt op dinsdag 5 juni 6.319 titels, waaronder magazines (1.062), vakpers (616), dagbladen (244), huis-aan-huisbladen (620), out-of-home (688), radio/TV (333) en digitaal (1.499).

Nieuwe abonnees: Nationale Loterij en Hema (adverteerders).


Nieuws van de maand mei

Bodytalk opengesteld voor adverteerders
Adverteerders kunnen vanaf november 2012 voor het eerst adverteren in het maandelijks magazine Bodytalk: het magazine van Roularta Media over gezondheid, voeding, beweging en psychologie. In november en december 2012 wordt Bodytalk samen verspreid met Knack en Le Vif / L’Express. Bovenop de eigen abonnementen en losse verkoop betekent dit een oplage van 196.125 exemplaren.
 
Nathalie, het vierde personality magazine van Sanoma Media 
Na ERIK, TOM en SERGIO krijgt nu Nathalie Meskens haar eigen personality magazine. De actrice wordt het gezicht van het luxemagazine dat helemaal rond haar is gebouwd. Nathalie verschijnt eind oktober 2012, de precieze releasedatum wordt later bekend gemaakt.
 
Boomerang Media lanceert H2O-netwerk in Luxemburg
Boomerang Media lanceert een H2O-netwerk in Luxemburg. De 80 A2-frames en 4 verlichte A0-frames zijn terug te vinden in kleedkamers van 20 frequent bezochte sport- en wellnesscentra. Verder plaatst Boomerang Media ook 6 displays met postkaarten (the Cards) in 3 universiteitscampussen, waardoor nu 5.700 studenten van meer dan 100 nationaliteiten worden bereikt. Ontdek de portefeuille van Boomerang Media hier.
 
K!ds Style, een nieuwe uitgave bij Roularta Media  
In het najaar lanceert Roularta K!ds Style, een nieuwe uitgave voor lezers die geïnteresseerd zijn in mode voor kinderen van 3 tot 13 jaar. De vaste pijlers in het magazine zijn mode, beauty, accessoires en speelgoed.
 
De nieuwe Goedele komt eraan!
Goedele Liekens en Uitgeverij Cascade brengen Goedele magazine terug op de markt, nadat Sanoma Media het magazine vorig jaar heeft stopgezet. Het eerste nummer wordt verwacht op 21 juni. Het blijft een vraagteken of het onder de naam ‘Goedele’ wordt verder gezet. IP Press staat in voor de commercialisering.
 

 
Clear Channel Belgium kiest voor HD beeldkwaliteit van More O’Ferrall 36m²
Clear Channel Belgium verbetert More O’Ferrall 36m², de premium billboards in de vijf grootste steden van België. Vanaf juli 2012 worden de gekleefde papieren affiches vervangen door opgespannen doeken. Zo biedt More O’Ferrall 36m² HD een kwaliteitsverbetering en een grotere flexibiliteit voor campagnes. Het digitale drukproces laat toe om verschillende thema’s binnen een campagne te individualiseren, per locatie zonder meerkost. Clear Channel zorgt ook voor het drukwerk. Te ontdekken in de MediaSpecs database.
 
Belgacom Skynet Advertising vernieuwt pre-roll aanbod
Belgacom Skynet Advertising breidt haar aanbod uit. Het pre-roll formaat was via Zoom.in al beschikbaar op verschillende nieuwssites als De Standaard en L’Avenir, maar wordt nu ook aangeboden op tientallen gaming-, entertainment-, muziek-, sport- en vrouwensites (Reelkandi.tv, PlanetFem, Muzu.TV, MovieNewz, GirlsgoGames, Zigiz, StarPlanet.com, FaceCulture, Jeux.fr, SpilGames en ShowBizNewz).
 
Moneytalk geïntegreerd in Trends - Trends/Tendances
Moneytalk, de financiële referentie van Roularta Media, is geïntegreerd in Trends - Trends/Tendances. De inhoud en stijl van Moneytalk veranderen echter niet. Het magazine brengt tips en advies over fiscaliteit, successie, vastgoed, vermogen en beleggen op een eigen specifieke toon.
 
Allociné.fr in regie bij Hi-Media Belgium
Onlinemediagroep Hi-Media Belgium heeft in België een reclameovereenkomst gesloten met Allociné.fr. Allociné is een sterke Franstalige filmwebsite, met info over cinema, televisieseries, celebrities en dvd’s, die voordien in regie was bij Beweb. Het filmportaal biedt naast de klassieke reclameformaten ook preroll-video aan.
 
De Standaard vernieuwt zijn mobiel aanbod
De Standaard Mobile herschikt zijn aanbod en breidt het ook verder uit. De bestaande mobiele applicatie voor iPhone en Android gebruikers wordt opgesplitst in twee nieuwe apps: een app voor snelnieuws met nieuwsalerts en een app voor de digitale editie van de krant.
 

 
De Persgroep Nederland neemt VNU Media over en creëert VNU Vacature Media
De Persgroep Nederland heeft met investeringsmaatschappijen 3i en HIG Capital een akkoord bereikt over de overname van VNU Media. VNU Media is één van de grootste online mediabedrijven in Nederland met als belangrijkste merken Intermediair, Nationale Vacaturebank, Tweakers.net en Computable.Met het nieuwe VNU Vacature Media worden alle initiatieven van de Persgroep op het gebied van recruitment communicatie samengebracht in een bi-nationale onderneming.
 
Think Media lanceert interactieve kookwebsite souschef.be
Think Media lanceert de interactieve kookwebsite souschef.be, “een social food platform en interactief digitaal kookuniversum”. Bedoeling is om zoveel mogelijk gepassioneerde kookliefhebbers met elkaar in contact te brengen en alles rond koken, recepten, restaurants enz. met elkaar te delen. Alle info en contactgegevens.
 
Nieuwe website van de Koninklijke Belgische Voetbalbond: Belgianfootball.be
Belgianfootball.be zal voortaan de oude site Footbel.com vervangen. Deze website wordt intensief gebruikt door spelers, supporters, scheidsrechters, bestuursleden, … kortom iedereen die met voetbal te maken heeft. Regie is in handen van Hi-Media.
 
Libelle Happy wordt stopgezet, Libelle Lekker maandelijks
Libelle Happy, de spin off van Libelle, wordt stopgezet om meer plaats te geven aan Libelle Mama en Libelle Lekker. Ondertussen is Libelle Lekker al een maandblad.
 
Nieuw magazine van Sanoma Media: LUST
Begin juli komt Sanoma Media op de markt met het nieuwe glossy magabook ‘LUST’. Op 4 juli verschijnt ‘ZomerLUST’ en op 5 december is het de beurt aan ‘WinterLUST’. LUST richt zich tot mannen en vrouwen tussen 25 en 54 jaar oud en brengt (reis)verhalen van BV’s, reportages en fotografie. Het magazine telt 200 pagina’s en heeft een oplage van 60.000 exemplaren. Ontdek deze titel in de database.
 

 
Nieuwe bedeling voor Vlan Bruxelles
Vlan Bruxelles is getransformeerd. Het gratis blad heeft een nieuwe look, nieuwe rubrieken, een nieuwe presentatie, extra edities en … een nieuwe bedeling. De huidige 6 edities in de 19 gemeenten van het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest worden vervangen door 10 edities, aangevuld met een verdeling op maandag als bijlage in de gratis displaykrant La Capitale. Regie is in handen van Regie Number One.
 
Vitaya volledig in het nieuw
Vitaya zit volledig in een nieuw kleedje, met een nieuwe frisse layout, tips & tricks van experts en verschillende promoties. De nieuwe Vitaya wil niet zomaar een magazine zijn, maar ook een personal shopper, probleemoplosser en coach.
 
Nieuwe huisstijl voor Regie Number One
Regie Number One heeft een nieuwe visual identity, met een nieuw logo, een nieuwe positionering en een nieuwe baseline: “Regie Number One, the different one”.
 
Flair in het nieuw
Flair zit in een nieuw kleedje. De redactie ging op zoek naar de wensen van haar lezeressen en brengt nog meer mode, meer 'mannenweetjes', experts op vlak van beauty, tips & tricks, enz.
 
Nieuw logo, nieuwe studio en nieuwe website voor Sporza
Sporza verandert vanaf 8 juni haar huisstijl. Lees alles over de vernieuwingen op de Newsblog.
 

 
Verniewingen voor Télé DH en La Tribune de Bruxelles
RGP lanceert een vernieuwde Télé DH, met een moderne lay-out en een herschikking van de inhoud. Met verbeterd papier -  meer glossy - wil Télé DH zich nu als een echt TV-magazine bij de krant positioneren. Bovendien breidt La Tribune de Bruxelles haar netwerk uit: Westland Shopping Center, Basilix Shopping Center, Universitaire Ziekenhuizen Sint-Lucas, Brugmann ziekenhuis, 2 winkels van Delhaize in Ukkel, …
 
Verder zijn de afgelopen maand nog volgende onderwerpen behandeld op de Newsblog:
Resultaten CIM Radio golf 2012-1 zijn bekend
CIM Verspreiding dagbladen 2011-T2 tot 2012-T1 – De resultaten
CIM Verspreiding dagbladen – Analyse van Rossel: Verspreiding Le Soir blijft groeien
CIM Verspreiding dagbladen  – Analyse van Mediafin: De Tijd en L’Echo snelste groeiers in krantenland
Aimé Van Hecke geeft jaaroverzicht Sanoma Media
Reclame-investeringen 2012 Q1 – 2011 Q1: radio, cinema en internet gaan vooruit. Zware achteruitgang regionale televisie
 

Bericht aan de regies

MediaSpecs Database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. De mediabedrijven kunnen hun titels gratis laten opnemen. Contacteer ons indien u vragen heeft over uw opgenomen informatie. De database is te consulteren via een abonnement. Kijk voor alle informatie en de tarieftabel op de homepage.

MediaSpecs Newsblog: elke dag, as it happens, gratis, alle medianieuws op maat voor iedereen die met professionele belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Vaak met een directe link naar praktische informatie in de Database. Elke maand zijn er 2500 unieke bezoekers.

MediaSpecs Newsletter: maandelijks een bondig overzicht van alle medianieuws. Begin van elke maand gratis verstuurd naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. De Newsblog en de Newsletter bevatten publicitaire banners waar mediabedrijven zich kunnen profileren. Kijk hier voor meer informatie. 

MediaSpecs Twitter: dagelijks de belangrijkste newsflashes op Twitter.

http://www.mediaspecs.be/page/home

Wil u een collega, klant of relatie inschrijven voor de maandelijkse gratis Newsletter? Dat kan hier.

Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.

Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be.

Recente reacties


Recente agenda


 
Sanoma Media