Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

mei
45

Beste mediavrienden,
 
Vandaag het medianieuws van de afgelopen maand april, in onze 45ste newsletter.
 
MediaSpecs wenst de winnaars en genomineerden van de Amma Awards een welgemeende proficiat. De prijzen werden op 26 april voor de zesde keer uitgereikt aan alle mediaspecialisten die zich wisten te onderscheiden in één van de negen categorieën. Een overzicht van alle genomineerden en winnaars leest u op de Newsblog.
 
Veel leesplezier!
 
Bart Kuypers - Stefanie Van Dam - Marc Vanlaer - Wim Van Loock
 

Nieuws over MediaSpecs

De MediaSpecs database telt op donderdag 3 mei 6.322 titels, waaronder magazines (1.062), vakpers (617), dagbladen (247), huis-aan-huisbladen (615), out-of-home (691), radio/TV (330) en digitaal (1.493).

Nieuwe abonnee: PrimeTime (PR-bureau) 

Festivalseizoen in MediaSpecs
Het festivalseizoen komt dichterbij, de meeste festivals hebben hun programma ondertussen bekendgemaakt! Ook verschillende media besteden de nodige aandacht aan onze Belgische muziekzomer. Via MediaSpecs komt u te weten welke dit zijn!

Nieuws van de maand april

Ontkoppeling Ketnet en Canvas, derde kanaal krijgt na 20 uur het label ‘OP 12’
Canvas neemt voortaan het volledige tweede kanaal in en zendt vanaf 14 mei uit vanaf 14 uur i.p.v. 20 uur. "Canvas wil daarmee zijn informatieopdracht nog beter uitvoeren en nog meer actuagedreven worden." Lees het volledige item op de blog.
 
UitMagazine wordt VAB-Magazine
UitMagazine, het info- en lifestyleblad van VAB, verandert haar naam naar VAB-Magazine. Het blad krijgt een groter formaat en een nieuwe, eigentijdse vormgeving. VAB-Magazine schrijft over de dingen die het leven aangenaam maken. Regie is in handen van VAB-Media. Ontdek de adverteermogelijkheden bij MediaSpecs.
 
MediaReef maakt twee FMCG-netwerken rond Colruyt-winkels
MediaReef, regie gespecialiseerd in mobiele en interactieve affichage, heeft twee netwerken ontwikkeld rond de winkelpunten van Colruyt, speciaal voor FMCG-adverteerders. Alle details over deze twee netwerken leest u op de Newsblog.
 
Sanoma Digital Belgium verzorgt voortaan eigen regie
Vanaf 1 juli staat Sanoma Digital Belgium volledig zélf in voor de commercialisatie van zijn digitaal portfolio. Tot op vandaag biedt Beweb geaggregeerde nationale pakketten aan met campagnes op Sanoma Digital's websites.
 

 
Roularta Media Group lanceert Wikiwin, een nieuwe website voor groepsaankopen
Het Wikiwin-concept houdt in dat er ‘deals’ voorgesteld worden op basis van een groepsaankoop. Hiervoor worden kandidaat-kopers via verschillende mediakanalen opgeroepen. De deals situeren zich in de service- en dienstensectoren zoals horeca, wellness, fun en travel. Wikiwin wordt opgestart in West-Vlaanderen rond de steden Brugge, Kortrijk, Oostende en Roeselare. In de komende maanden volgen andere, grote steden in Vlaanderen. Lees meer op de blog.
 
Aanpassingen in het portfolio van Boomerang Media
Indoor Media Company is Boomerang Media geworden. Binnen hun portfolio zijn er ook een aantal wijzigingen doorgevoerd. Zo gaat Boomerang (postkaarten) voortaan door het leven als The Cards en Vespasius (toiletreclame) wordt Face2Face. Ontdek alle wijzigingen in het portfolio op de Newsblog. De nieuwe tarieven die in MediaSpecs te vinden zijn, gelden vanaf 1 juni 2012.
 
ILYA, de nieuwe titel van het magazine voor de vereniging van alle ingenieurs (ie-net vzw)
IE-Net gaat voortaan als ILYA door het leven. Het nieuwe blad maakt deel uit van een nieuw communicatieplatform, dat op dit moment uit een magazine en een applicatie voor de iPhone en iPad bestaat. Op korte termijn volgt ook nog een website. Trevi-regie staat in voor de commercialisering.
 
Belgacom Skynet Advertising vernieuwt targetingaanbod met socio-demo packs
Belgacom Skynet Advertising update haar socio-demografische packs. Voortaan is een meer verfijnde targeting op basis van doelgroep mogelijk. Zo zijn mannen en vrouwen apart bereikbaar en zijn ze beiden nog verder ingedeeld in regio en leeftijdscategorieën. Lees verder op de Newsblog. Binnenkort lanceert Skynet Advertising ook een volledig vernieuwd aanbod voor mobile advertising.
 
Retail Detail
 
Hi-Media Belgium sluit reclameovereenkomst met ik.be bvba
De online mediagroep Hi-Media heeft een reclameovereenkomst gesloten met de websites ik.be en freegamez.be. De websites maken deel uit van de BVBA ik.be en zijn gratis online spelletjeswebsites. Beide zijn gericht op een Nederlandstalig publiek. Ik.be beschikt maandelijks over 230.073 unieke bezoekers en is een echte familiewebsite, terwijl ook freegamez.be een uitgebreid gamma aan gratis online spelletjes aanbiedt en maandelijks 321.048 unieke bezoekers bereikt.
 
Vacature wordt #Vacature Magazine en lanceert volledig nieuw mediapakket
Vacature lanceerde op 28 april een compleet vernieuwd mediapakket. Het #Vacature Magazine is volledig heruitgevonden, zowel in formaat, drukkwaliteit, vormgeving als inhoudelijk. Ontdek er alles over op de blog.
 
VBO: van FORWARD naar Forward looking
De Vereniging voor Belgische Ondernemers (VBO) vernieuwt zijn uitgeefstrategie. De klemtoon verschuift van print naar digitaal. Een nieuw portal - voor de communicatie met de interne medewerkers en de aangesloten federaties - en een nieuwe website vormen daarbij de spil. Vanaf mei stopt het VBO dan ook met de uitgave van het gedrukte maandblad FORWARD. De wekelijkse nieuwsbrief Infor en de jaarlijkse Gids worden ook vernieuwd. De nieuwe portal en website worden begin oktober gelanceerd.
 
Vier tijdschriften voor het middelbaar onderwijs bij Uitgeverij Averbode stopgezet
Uitgeverij Averbode heeft beslist om de tijdschriften iD, Blikopener, Reflector en Het Nieuwsblad 4 Teens op papier stop te zetten na juni 2012. De oorzaak is een daling in het abonnementenbestand. Uitgeverij Averbode zal zich in de toekomst wel blijven inzetten in de ontwikkeling van educatieve materialen voor het secundair onderwijs en de magazines voor het kleuter- en lager onderwijs Zonnekind, Zonnestraal en Doremi.
 
Sign2Com
 
Z-Human Resources op Kanaal Z: alles over personeelsbeleid
Kanaal Z startte op 18 april met Z-HR. Met dit programma wil Kanaal Z gedurende 30 weken ondernemingen in Vlaanderen - groot en klein - informeren, adviseren en inspireren bij hun personeelsbeleid.
 
PlaceboNocebo: nieuw tijdschrift over gezondheid
Begin mei verschijnt een nieuw Nederlandstalig tijdschrift op de Belgische en Nederlandse markt: PlaceboNocebo. PlaceboNocebo is een tweemaandelijks blad dat informatie biedt over alles wat met gezondheid te maken heeft: wetenschap, voeding, bewustzijn en harmonie. Het tijdschrift telt 60 pagina's, heeft een oplage van 3.000 exemplaren en richt zich tot artsen, therapeuten, patiënten en geïnteresseerde leken. De regie is in handen van Vorthex Aequo. Tarief 1/1 Q: € 1.800.
 
Binnenkort een televisiezender voor de evenementensector: eventplanner.TV
Eventplanner.TV is een initiatief van het populaire online vakblad Eventplanner.be. Het brengt televisie op maat van organisatoren en opdrachtgevers van evenementen, en dit op de computer, smartphone en iPad. De nadruk ligt op interviews met opiniemakers uit het evenementenvak, reportages over nieuwe locaties, eventconcepten, gadgets en technologie.
 
Nieuwe verkoopstructuur van Acht: Concentra Media Regie en Transfer verdelen de regie
Acht versterkt haar verkoopstructuur, met voortaan gespecialiseerde verkoopsteams voor spot en non-spot sales. Transfer zal voortaan instaan voor alle spotverkoop op Acht. Daarnaast verzorgt Concentra Media Regie de verkoop van non-spot advertising en commerciële partnerships op Acht. “Zo kunnen adverteerders creatieve en impactvolle campagnes voeren die nauw aansluiten bij het profiel van de Acht-kijkers." Lees verder op de blog.
 
Retriever
 
RégionsJobs.be wordt JobsRégions.be
RégionsJobs.be, de website voor regionale werkaanbiedingen, verandert haar naam naar het nét iets andere JobsRégions.be. Zo wil de regie meer nadruk leggen op het 'jobaspect' en de werkgelegenheid in Brussel en Wallonië stimuleren.
 
Megakicks: adverteren op verzamelkaarten
Megakicks brengt een unieke voetbalverzameling met kaarten van de Belgische competitie. Elke maand brengt Megakicks een nieuwe verzameling uit, die de competitie volgt. Doelgroep zijn jongeren tussen 6 en 14 jaar. Adverteerders kunnen hun boodschap verspreiden op de verzamelkaarten. Regie: Cartamundi.
 
Kapaza.be in regie bij Hi-Media
De online mediagroep Hi-Media verzorgt voortaan de regie van de zoekertjeswebsite Kapaza. Kapaza stelt een zeer uitgebreid gamma aan gratis zoekertjes voor, waarmee het meer dan 22% van de Belgische bevolking bereikt. De site heeft dagelijks gemiddeld 180.000 unieke bezoekers. Tarieven en contactgegevens in MediaSpecs.
 
Gelezen in de maandelijkse nieuwsbrief van Retriever (mediadatabase in Nederland, partner van MediaSpecs): 
Nieuw magazine voor Nederlandse en Belgische wielerliefhebbers - Soigneur
In april is het wielermagazine Soigneur verschenen. De titel inspireert, motiveert en informeert racefietsers en wielerliefhebbers in Nederland en België. Soigneur wordt twee keer per jaar in een oplage van 5.000 exemplaren verspreid in fietsspeciaalzaken, verschillende boekhandels en stijlwinkels. Tarief 1/1 Q: € 2.500.
 
Verder werd er o.a. nog over deze items geblogd (klik op de titel om het volledige bericht te lezen):
 
blowUP media ondergaat restyling

CitySecrets beschikbaar op iPhone en Android

Sanoma Media lanceert de nieuwe websites van Feeling en Gael

MS Regie

Bericht aan de regies

MediaSpecs Database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. De mediabedrijven kunnen hun titels gratis laten opnemen. Contacteer ons indien u vragen heeft over uw opgenomen informatie. De database is te consulteren via een abonnement. Kijk voor alle informatie en de tarieftabel op de homepage.

MediaSpecs Newsblog: elke dag, as it happens, gratis, alle medianieuws op maat voor iedereen die met professionele belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Vaak met een directe link naar praktische informatie in de Database. Elke maand zijn er 2500 unieke bezoekers.

MediaSpecs Newsletter: maandelijks een bondig overzicht van alle medianieuws. Begin van elke maand gratis verstuurd naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. De Newsblog en de Newsletter bevatten publicitaire banners waar mediabedrijven zich kunnen profileren. Kijk hier voor meer informatie. 

MediaSpecs Twitter: dagelijks de belangrijkste newsflashes op Twitter.

http://www.mediaspecs.be/page/home

Wil u een collega, klant of relatie inschrijven voor de maandelijkse gratis Newsletter? Dat kan hier.

Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.

Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be.

Recente reacties


Recente agenda


 
 
Sanoma Media
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MS Database
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Publiconsult
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sign2Com