Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

april
44

MediaSpecs brengt het medianieuws via drie kanalen

Beste mediavrienden,
 
Vandaag uw maandelijkse afspraak met de MediaSpecs Newsletter. U leest er alle medianieuws van de afgelopen maand.
 
Wie het medianieuws liever van dag tot dag volgt kan terecht op onze Newsblog. Of volg ons op Twitter voor uw dagelijkse portie newsflashes.
 
Verschillende items linken naar het volledige artikel op de Newsblog of naar de juiste tariefinformatie in de database. Zo beschikt u over een totaalpakket aan media-informatie!
 
Veel leesgenot,
 
Bart Kuypers - Stefanie Van Dam - Marc Vanlaer - Wim Van Loock
 
MediaReef

Nieuws over MediaSpecs

De MediaSpecs database telt op dinsdag 3 april 6.269 titels, waaronder magazines (1.056), vakpers (613), dagbladen (249), huis-aan-huisbladen (607), out-of-home (676), Radio/TV (328) en digitaal (1.482).
 
Nieuwe abonnees: Dialogic (PR-bureau), Expansion (reclamebureau), Box and Co (regie), Insticom (PR-bureau), Vlaanderen 1 (regie), Nul 40 en Helder (mediabureaus, Nederland). 
 
Het wordt een drukke sportzomer!
Deze zomer staan het EK Voetbal, de Ronde van Frankrijk en de Olympische Spelen voor de deur. MediaSpecs heeft alle specials gecatalogeerd. Klik door naar EK Voetbal, Ronde van Frankrijk, Olympische Spelen.
 
Retail Detail

Nieuws van de maand maart

AMMA Awards 2011: de Jury heeft genomineerden aangeduid, winnaars worden bekendgemaakt op het Gala van 26 april
De Jury van de AMMA Awards (Annual Master of Media Awards) - onder leiding van Vanessa Van Dongen, winnaar vorig jaar - heeft de genomineerden bekendgemaakt in de negen categorieën van de AMMA 2011. Het overzicht van alle genomineerden vindt u hier. De winnaars worden gekroond tijdens het gala op 26 april. Alle mediaprofessionals zijn uitgenodigd om mee te vieren op deze hoogmis van de mediasector.

Speciaal magazine 'AMMA 2011 - Ceremonie & Gala 2012'
De organisatoren van de AMMA Awards brengen een magazine uit, dat na het Gala uitgedeeld wordt aan alle aanwezigen. Nadien krijgen ook alle mediaspecialisten in het land een exemplaar. Totale oplage: 5.600 exemplaren. Het magazine bevat interviews met de genomineerden en winnaars van de AMMA 2011 en een woord van de juryvoorzitster. Daarnaast wordt speciaal aandacht besteed aan de 25ste verjaardag van de GRP, de groep die zich bezighoudt met alle facetten van research en ontwikkeling van reclamemedia.

Story lanceert radiozender Story FM
Story FM is de eerste radiozender van Sanoma Media en brengt een aandeel van meer dan 60 procent Nederlandstalige muziek. Het muziekaanbod wordt aangevuld met een dagelijkse lading showbizznieuws en algemeen nieuws. Story FM zal in eerste instantie te beluisteren zijn in Antwerpen op 107 FM en in heel Vlaanderen via storyfm.be. Vanaf woensdag 4 april is de zender ook te beluisteren via digitale televisie van Telenet op kanaal 908.

Roularta lanceert 'The Good Life'
Roularta Media Group lanceert ‘The Good Life’ op de Nederlandstalige markt. Het magazine integreert economie, financiën en cultuur in een luxueus lifestylemagazine en werd eind vorig jaar al in Franstalig België gelanceerd. Verschijnt vier keer per jaar op een oplage van 50.000 exemplaren. Alle informatie over deze nieuwe titel in onze database.

Vakbeurs Grafi+Sign wordt herdoopt tot Sign2Com en richt zich naar alle professionals in visuele communicatie
De tweejaarlijkse vakbeurs Grafi+Sign in Kortrijk Xpo, wordt herdoopt tot Sign2Com. Sign2Com wordt een vakbeurs voor visuele communicatie en signage. Alle spelers uit de signage-, reclame-, media- en communicatiewereld kunnen voortaan het beste van zichzelf tonen op dit vernieuwde, professionele event rond visuele communicatie. Meer info op de Newsblog, alle info voor geïnteresseerde standhouders en bezoekers: www.sign2com.com.

AMMA

JCDecaux lanceert twee nieuwe netwerken: Booster Plus & Authentic Mix
JCDecaux stelt 2 nieuwe netwerken voor met een hoge impact. Booster Plus is een netwerk van 3.100 2m²-borden. De Authentic Mix is een netwerk van 2.640 2m²-, 21m²- en 38m²-borden.

Nieuw mannenblad in Luxemburg: Premium
Premium is een nieuw magazine exclusief voor mannen. Het luxeblad op groot formaat telt 94 pagina's en behandelt topics uit het dagelijks leven van de moderne man. De artikels worden zowel in het Frans als in het Engels opgesteld. Premium wordt hoofdzakelijk verdeeld in hotels en golfclubs in Luxemburg. De eerste editie verschijnt op 21 mei 2012. Regie is in handen van MHM Publishing & Media Services. 11.000 exemplaren, tarief 1/1 pagina Q: € 3.200. Meer informatie over deze titel vindt u in de database.

WDM Belgium integreert Yento! en bouwt het verder uit
Het digitale platform Yento!, dat adverteerders toelaat via e-mailing een directe conversatie aan te gaan met lezers van o.a. Corelio en Sanoma, wordt geïntegreerd in WDM Belgium. WDM Belgium is de marktleider in België op gebied van data en database management.

Nieuw bij Gazet van Antwerpen: CittA en De Markt! 
Lezers vinden voortaan bij de GVA op zaterdag De Markt: een handig consumentenmagazine waarbij alles over reizen, mode, wonen, culinair, enz. wekelijks onder de loep wordt genomen. Vanaf 5 mei komt daar ook nog het glossy magazine “CittA” bij! CittA brengt unieke fotografie en topartikels over Antwerpen en de wereld.

Hi-Media Belgium kondigt overname van website Spring-in-‘t-veld aan
Hi-Media Belgium heeft de website Springintveld.be - Lepetitmoutard.be overgenomen. De site richt zich tot ouders van jonge kinderen met ideeën voor leuke bezigheden en uitstapjes met het gezin.

Sign2Com

Roularta presenteert jaarcijfers 2011: de verbreding van het media-aanbod
Het volledige artikel leest u op de blog.

Autoreclame via nieuwe regie Cars4Publicity
Cars4Publicity is nieuw in de wereld van autoreclame. Het concept Ikrijslim.be - Jeroulemalin.be laat adverteerders reclame op nieuwe, ecologische en kleine wagens plaatsen. Deze worden dan verhuurd aan particulieren voor een periode van 24 maanden. 

BEWEB kondigt partnerschap aan met Auto55
De reclameregie BEWEB maakt bekend dat het een regieovereenkomst heeft afgesloten voor de commercialisering van de website van Auto55. Auto55.be brengt nieuws rond alles wat reilt en zeilt in de auto-industrie. De samenwerking start op 1 april 2012. 

Gloednieuw concept: LIKE, een gepersonaliseerd magazine
LIKE is een nieuw bouw- en interieurmagazine, dat de lezer kan personaliseren door zelf te kiezen uit reportages en artikels. De gebruiker ontvangt per mail een link naar zijn digitale versie, en binnen de week per post ook een gedrukte versie. Realisatie en regie zijn in handen van 2 voor 5 Uitgeverij. Meer weten? U leest er alles over op de blog.

Nieuw magazine voor de Latino-gemeenschap: Phénomène
Phénomène is een nieuw magazine voor de Latino-gemeenschap in België, maar evengoed voor alle Belgen die van de Latino sfeer houden. Het magazine wordt in de Brusselse hotspots verdeeld en heeft een tweetalige inhoud (Frans-Portugees). Verdeeld op Brusselse hotspots met een oplage van 10.000 exemplaren. Tarief 1/1 pagina Q: € 1.300.

Metro lanceert Metrojobs.be
Op 1 maart 2012 lanceerde Metro de nieuwe website Metrojobs.be. Metrojobs.be biedt een nieuw referentiekader aan werkzoekenden. Alle informatie over deze nieuwe titel is te vinden bij MediaSpecs.

Retriever

De Standaard Magazine vernieuwt
Sinds zaterdag 10 maart zit er een volledig vernieuwde De Standaard Magazine bij de krant. Het magazine krijgt een nieuw formaat (250 x 208 i.p.v. 385 x 285). DS magazine profileert zich voortaan onomwonden als lifestylemedium en heeft daarom ook als ondertitel ‘Life/Style/Gids’.

Product Placement: nieuw mediumtype in de MediaSpecs database
Met ‘Product Placement’ is er een nieuw mediumtype toegevoegd in onze database. Product Placement is de manier van adverteren door in allerlei audiovisuele producties producten, diensten of merknamen te laten verschijnen of er naar te verwijzen. Deben & Moris (D&M) verzorgt de commercialisering en is momenteel in MediaSpecs de enige aanbieder van dit mediumtype. Alle informatie is te vinden in onze database.

De Tijd en L'Echo brengen "World Economic Update 2012"
De Tijd en L'Echo publiceren op zaterdag 12 mei 2012 het glossy magazine 'New Insights in Business & Finance: World Economic Update 2012'. Het magazine brengt een scherpe analyse van de huidige macro-economische tendensen. Oplage: 105.000 exemplaren. Ontdek de mogelijkheden hier.

Nieuw: Surf&Shop bij Nina.be
Surf&Shop, het nieuwe initiatief van Nina.be, startte op 19 maart. Dit online project zet elke week drie webshops in de kijker, die een korting aanbieden aan de Nina.be surfers en dit gedurende vier weken.

Radio FG krijgt frequentie in Brussel
Dance-radio Radio FG heeft sinds 29 februari een Brusselse frequentie op 106.5 FM.

MediaSpecs

Verder werd er nog over deze items geblogt (klik op de titel om het volledige bericht te lezen):

‘Behavorial targeting’ bij Pebble Media

Frequentiewijziging Menzo van maandelijks naar tweemaandelijks

Nieuw bij Custom Regie: Delhaize magazine

Vernieuwingen bij Auto Max en Mijn Sport - Mon Sport van Big Bang Agency

Een nieuw imago voor L’Avenir en Lavenir.net

Uitzendingen Vitaliteit worden stopgezet op 31 maart

Trotting Magazine, een samenwerking tussen Haisja en de Belgische Federatie voor Paardenwedrennen

De Streekkrant wordt opnieuw gekaapt door leerlingen en leerkrachten

Fundalize.com en 4Gamers.be bundelen krachten - Fundalize.com in regie bij Think Media

MediaSpecs Regie

Bericht aan de regies

MediaSpecs Database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. De mediabedrijven kunnen hun titels gratis laten opnemen. Contacteer ons indien u vragen heeft over uw opgenomen informatie. De database is te consulteren via een abonnement. Kijk voor alle informatie en de tarieftabel op de homepage.
 
MediaSpecs Newsblog: elke dag, as it happens, gratis, alle medianieuws op maat voor iedereen die met professionele belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Vaak met een directe link naar praktische informatie in de Database. Elke maand zijn er 2500 unieke bezoekers.
 
MediaSpecs Newsletter: maandelijks een bondig overzicht van alle medianieuws. Begin van elke maand gratis verstuurd naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. De Newsblog en de Newsletter bevatten publicitaire banners waar mediabedrijven zich kunnen profileren. Kijk hier voor meer informatie. 
 
MediaSpecs Twitter: dagelijks de belangrijkste newsflashes op Twitter.
 
http://www.mediaspecs.be/page/home
 
Wil u een collega, klant of relatie inschrijven voor de maandelijkse gratis Newsletter? Dat kan hier.
 
Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.
 
Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be.
 

Recente reacties


Recente agenda


 
Glow
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sign2Com
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MS Blog
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
mailto:info@publiconsult.be
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MS Specials