Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

maart
43

MediaSpecs verjaart!

Beste mediamensen,
 
Februari 2012, dat betekent dat MediaSpecs zijn vierde verjaardag viert!
Vier jaar waarin we geëvolueerd zijn van database naar communicatieplatform voor iedereen die met media werkt.
 
Wij danken iedereen voor hun trouwe gebruik en positieve feedback, en blijven 7 op 7 klaar staan om u op elk moment de meest volledige media-informatie aan te bieden.
 
In deze nieuwsbrief leest u alle medianieuws uit de afgelopen maand februari. Wie het medianieuws van dag tot dag wil volgen, kan terecht op onze Newsblog. Of kijk op Twitter voor de belangrijkste newsflashes!
 
Veel leesplezier!
 
Bart Kuypers – Stefanie Van Dam – Marc Vanlaer – Wim Van Loock
 
Retail Detail

Nieuws over MediaSpecs

Nieuwe abonnees: Carglass (adverteerder), Brightfish (regie) en Pebblemedia (regie).
 
Op donderdag 1 maart telt de MediaSpecs database 6.191 titels waaronder magazines (1.039), vakpers (611), dagbladen (248), huis-aan-huisbladen (614), out-of-home (655), radio/TV (328) en digitaal (1.480). 
 
Naar aanleiding van onze vierde verjaardag namen we onze database eens grondig onder de loep. Zo keken we o.a. naar de verhoudingen van het aantal titels per regie, voor elk mediumtype. In totaal zijn er 893 regies met 4.717 actieve producten. De volledige analyse kan u hier vinden.
 
http://www.mediareef.eu

Nieuws van de maand februari

Retail Detail start een magazine
Retail Detail bestaat al enkele jaren als newsletter en website gericht naar de distributiesector. Op 28 maart komt de eerste papieren editie van het nieuwe retailvakblad uit met een oplage van 35.000 exemplaren. Meer info, tarieven en contactgegevens in MediaSpecs.
 
UMA-ranking 2011: gemiddelde stijging van 2% met grote onderlinge verschillen
Volgens cijfers van UMA steeg de totale omzet in 2011 met 2% ten opzichte van 2010. Wel waren er verschillen tussen bureaus onderling op te merken. Bijzonder is dat de kleine zusjes van vooraanstaande groepen een groei van dubbele cijfers lieten optekenen. De concrete cijfers en de algemene ranking per bureau en groep kan u vinden op onze Newsblog.
 
Think Media neemt Culinaire Ambiance over
Think Media neemt het maandblad ‘Culinaire Ambiance’ over van Linkeroever Uitgevers. ‘Culinaire Ambiance’ brengt een mix van culinair- en lifestylenieuws. In Wallonië wordt het blad uitgegeven onder de naam ‘Ambiance Culinaire’. Het bestaande redactieteam verhuist naar de kantoren in Melsele.
 
SJIEK, het nieuwe weekendmagazine van Het Belang van Limburg
Op zaterdag 3 maart zal voor de eerste keer het nieuwe weekendmagazine bij Het Belang van Limburg verschijnen. SJIEK is de opvolger van Het Belang van Limburg Magazine. Het wordt een bundeling van straffe interviews, boeiende verhalen, bijzondere huizen, de laatste modetrends en er zal gekookt worden met een Limburgse topkok.
 
Nieuwe ontwikkelingen bij IP
Eos breidt zijn familie uit met Memo, een nieuwe telg die bestaat uit een groot aantal historische artikels rondom één welbepaald thema. Bovendien bundelen Ciné-Télé-Revue, Télé Star en Télépro in 2012 hun krachten en vormen ze samen een sterke koppeling in het Zuiden van het land: TV Mag South.
 
MediaSpecs
 
Clear Channel brengt Adshel Gent terug als Combi Adshel Gent-Antwerpen
Vanaf 27 maart komt er een nieuw lokaal netwerk dat Gent en Antwerpen combineert. Dit lokaal netwerk komt boven op de 3 lokale netwerken die Clear Channel al heeft in Antwerpen.
 
Corelio, Humo, Sanoma Media en SBS Belgium bundelen hun crossmedia expertise met de lancering van ‘The Pool’
Corelio, Humo, Sanoma Media en SBS Belgium lanceren binnen De Vijver Media de nieuwe crossmedia cel ‘The Pool’. The Pool brengt crossmediale campagnes waarin print, digitaal en audiovisueel gecombineerd worden.
 
IMS vertegenwoordigt Elsevier Media, FTP International en Bayard Presse France en lanceert website Internationalmediaservices.be
IMS zal voortaan ook de producten van Elsevier Media, FTP International en Bayard Presse France op de Belgische markt vertegenwoordigen. Met de lancering van de website Internationalmediaservices.be zal IMS ook de Belgische adverteerder blijven informeren over IMS en de internationale mediawereld.
 
De Persgroep Digital pakt uit met nieuw concept: Youniverse Ad
Het nieuwste concept van De Persgroep Digital, de Youniverse Ad, bestaat uit de vrijmaking van de volledige rechterzijde van de vrouwensites van World of Women. Alle informatie over dit nieuw concept vindt u in de MediaSpecs database bij World of Women, You.be, Nina.be en Goedgevoel.be.
 
Specials bij Roularta Local Media
Met de lente op komst zijn er tuinspecials te vinden bij De Streekkrant, De Zondag en Steps City Magazine. De Zondag en Steps brengen elk ook een Moto & Cabrio special. Wielerspecials zijn er bij De Zondag en Krant van West-Vlaanderen. De Zondag pakt verder ook nog uit met Feestdagedities op Hemelvaart en Allerheiligen. Alle specials van Roularta Local Media zijn beschikbaar in onze database.
 

 
Beweb kondigt partnerschap aan met Groupe Marie Claire
Beweb maakt bekend dat het een overeenkomst heeft afgesloten voor de commercialisering van de websites van Groupe Marie Claire. Het gaat om de websites Marieclaire.be, Cosmopolitan.fr, Magicmaman.com, Avantages.fr, Famili.fr en Staragora.com.
 
Samenwerking tussen TV Limburg en VAR
TV Limburg en VAR hebben een overeenkomst afgesloten rond de verkoop van radioreclame in de ontkoppelde programma's op Radio 2 in de provincie Limburg. Voortaan zal deze reclame uitsluitend gebeuren door TV Limburg. Adverteerders kunnen verder ook een nieuw combinatiepakket aankopen. Meer informatie in onze database.
 
ie-net lanceert nieuw magazine
Op 25 april brengt ie-net vzw een nieuw magazine uit waarvan de naam ook die dag bekendgemaakt zal worden. Het wordt een magazine met een passie voor ingenieurs en techniek dat zes keer per jaar zal verschijnen met een oplage van 15.000 exemplaren. Het magazine wordt verstuurd naar ie-net leden, academici en studenten over Vlaanderen en Brussel. Klik meteen door naar de juiste tariefinformatie in de database.
 
Hi-Media breidt uit met Aufeminin.be, Marmiton.org en Teemix.com
Onlinemediagroep Hi-Media heeft een reclameregie-overeenkomst met de Groep Aufeminin.com getekend. Aufeminin.com is sinds 2004 op de Belgische markt aanwezig met de sites Aufeminin.be, Marmiton.org en Teemix.com.
 
Nieuw bij Rossel: TV News!
TV News! is een nieuw televisiemagazine van de groep Rossel. Het magazine focust op de televisiewereld en mensen die televisie maken. TV News! vervangt de magazines ZAP en Mag TV en verscheen voor het eerst op 17 februari met een oplage van 200.000 exemplaren. Meer informatie in onze database.
 

 
Internationale Vrouwendag op 8 maart bij De Morgen
De Morgen pakt op 8 maart uit met een krant die helemaal in het teken staat van de Internationale Vrouwendag. Twee vrouwelijke gasthoofdredacteurs maken die dag de krant die voor de vrouwelijke lezer te koop is aan halve prijs.
 
Netto en Mon Argent komen met nieuw weekendkatern
Om nog korter op de bal te spelen dan met het huidige weekmagazine wordt Netto en Mon Argent vanaf 17 maart een vaste weekendkatern van de vernieuwde De Tijd en L’Echo. Ook komen er vanaf 24 maart maandelijkse bewaarmagazines over welgekozen thema’s.
 
Sportspecials bij Roularta Media
Ter gelegenheid van de Olympische Spelen heeft Roularta Media een crossmediaal pakket bedacht dat print, tv en online groepeert. Verder brengt Sport Voetbal Magazine tien wielerdossiers in de aanloop naar de tien belangrijkste wielerwedstrijden. Alle specials van Roularta Media vindt u in de MediaSpecs database.
 
JCDecaux lanceert Usnap in Luxembourg
JCDecaux kondigt de lancering van Usnap aan, een applicatie bestemd voor het groot publiek en beschikbaar op alle smartphones. Usnap maakt gebruik van beeldherkenning: gebruikers nemen een foto van een affiche met een smartphone om toegang te krijgen tot de inhoud van de adverteerder.
 
Regie Number One verzorgt de regie van Landbouwleven/Sillion Belge (non-sectorieel)
Voortaan commercialiseert Regie Number One het nationaal advertentieaanbod (non-sectorieel) in de titels Landbouwleven/Sillion Belge. De regie zal zich concentreren op campagnes die via media-agentschappen lopen. Ziehier de contactgegevens en tarieven.
 

 
Q-music start met Visual Radio op eigen tv-kanaal
Q-music startte op 20 februari met een nieuw concept genaamd ‘Visual Radio’: een medium waarbij woord, muziek, beeld en sociale media met elkaar verbonden worden op één scherm. Visual Radio zal te bekijken zijn via digitale tv van Telenet, via de Q-app en op Q-music.be.
 
Le Ligueur des Parents’ en ‘Le Ligueur et mon bébé’ naar Publicarto
Zoals eerder vermeld neemt Publicarto de regie over van ‘Le Ligueur des Parents’ en ‘Le Ligueur et mon bébé’. De effectieve start werd nu vastgelegd op 1 april. Publicarto kan vanaf dan gecombineerde packages voorstellen met ‘De Bond’ en ‘Le Ligueur’ en met ‘Brieven aan Jonge Ouders’ en ‘Le Ligueur et mon bébé’.
 
Concentra Classifieds lanceert huisopwielen.be
Concentra Classifieds lanceert huisopwielen.be, een niche zoekertjessite met motorhomes, caravans en stacaravans. Concentra gaat hiervoor een partnership aan met Kampeerwereld. Tariefinformatie nu bij MediaSpecs.
 
Nieuwe lifestyle pagina's bij Het Laatste Nieuws
In 2012 zijn er nieuwe lifestyle pagina's in Het Laatste Nieuws terug te vinden: 'Beauty & Wellness' verschijnt op 9 mei en 28 november, 'Eco' verschijnt op 29 februari en 18 april. Ontdek hier de lifestyle pagina's en andere specials van De Persgroep Regio bij MediaSpecs.
 
Alle specials van Regie Number One bij MediaSpecs
MediaSpecs heeft alle specials van Regie Number One gecatalogeerd. De redactionele dossiers van 7 Dimanche, 7 Mag en Vlan zijn allemaal hier te ontdekken.

Bericht aan regies

MediaSpecs Newsblog selecteert het nieuws op maat voorvoor iedereen die met professionele belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Al een heel jaar lang, met succes, bijna 2500 unieke bezoekers per maand. De Newsblog wordt enorm gewaardeerd voor zijn relevant en bondig nieuws, “as it happens”, vaak met een directe link naar de praktische informatie in de MediaSpecs Database.   

Is al uw informatie opgenomen in MediaSpecs (kalender, technische fiche, en andere relevante documenten)? U kan op elk moment wijzigingen doorvoeren aan uw titels/media die opgenomen zijn in de MediaSpecs-database. Gelieve ons op de hoogte te houden van alle nieuwe projecten. De module Specials&Actions neemt alle specials en themanummers op. De uitgevers/regies kunnen zelf de nodige gegevens invoeren. In één beweging kan u alle mediaspecialisten informeren. Speciaal voor de regies hebben we ook een demofilmpje gemaakt met informatie over het beheer van uw servicepagina. Contacteer ons voor meer inlichtingen!


MediaSpecs database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. Deze informatie- en inspiratiebron geeft zowel advertentie- als redactiegegevens. Alle mediaprofessionals kunnen de database consulteren op basis van een abonnement. De database is reclamevrij. Deze newsletter bevat publicitaire banners. Kijk voor alle informatie op onze homepage.

De MediaSpecs Newsletter geeft een kort en bondig overzicht van nieuwe media en belangrijke wijzigingen. Tegelijkertijd vertellen wij hoe de MediaSpecs database evolueert. Begin van elke maand sturen we deze e-mail naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Als u een collega, klant of relatie wil aanmelden voor deze maandelijkse nieuwsbrief, dan kan dat via onze homepage.

MediaSpecs post dagelijks alle medianieuws op haar Newsblog en Twitter.

Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.

Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be.

Recente reacties


Recente agenda



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MediaSpecs
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Publiconsult
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MediaSpecs