Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

februari
42

Compleet communicatieplatform

Beste,
 
Vandaag opnieuw uw maandelijkse afspraak met de MediaSpecs Newsletter. Ons communicatieplatform wordt enorm goed onthaald, we zetten onze troeven nog eens graag in de kijker...
 
Onze gratis Newsblog geeft een compleet overzicht van alle kleine initiatieven tot baanbrekende vernieuwingen in de mediawereld, voor iedereen die met professionele belangstelling het medialandschap volgt. We maken er prioriteit van alle nieuws zo snel en zo bondig mogelijk te brengen. Meer zelfs, onze nieuwsitems klikken waar mogelijk meteen door naar de MediaSpecs database, zodat de abonnees meteen beschikken over de correcte tarieven en contactgegevens. Wil u meer weten over de abonnementsvoorwaarden?
 
Onze gratis Newsletter geeft één keer per maand een overzicht van alle medianieuws, vlot en bondig. U kan alle collega’s, klanten of andere relaties inschrijven. “Spread the word!”.
 
Zo biedt MediaSpecs op elk moment de meest complete media-informatie aan.
 
Natuurlijk zijn we benieuwd naar uw mening over ons communicatieplatform! Wij verwelkomen alle feedback en zijn benieuwd naar jullie hersenspinsels.
 
Veel ontdekplezier!
 
Bart Kuypers – Stefanie Van Dam – Marc Vanlaer – Wim Van Loock
 
Sanoma Media

Nieuws over MediaSpecs

Nieuwe abonnees: Recupel (adverteerder), KPMG (adverteerder), Square Egg (PR-bureau) en Interel (PR-bureau). 
 
Batibouw komt eraan
Van 1 tot 11 maart loopt Batibouw, de internationale beurs voor bouw en renovatie. Ontdek alle adverteermogelijkheden rond dit event bij MediaSpecs, gecatalogeerd onder het thema Batibouw. Klik meteen door. 
 
Nieuwe werkkracht
Sinds begin januari telt MediaSpecs met Wim Van Loock een nieuw gezicht. Wim studeerde net af als communicatiewetenschapper aan de Universiteit Antwerpen en start bij ons als database medewerker.
 
Op donderdag 2 februari telt de MediaSpecs database 6.155 titels waaronder magazines (1.062), vakpers (617), dagbladen (248), huis-aan-huisbladen (599), out-of-home (646), radio/TV (324) en digitaal (1.470).
 

Nieuws van de maand januari

Crossmediale samenwerking tussen Corelio en Roularta naar business segment: Pure Business
Roularta en Corelio breiden hun samenwerking uit met de lancering van het nieuwe pakket “Pure Business Extended”. Het crossmediale pakket richt zich naar het business segment  en bestaat uit een mix van print media (De Standaard - Trends/Trends-Tendances), online media (Standaard.biz - Trends.be) en tv (Kanaal Z/Canal Z). Lees alle details op de Newsblog. 
 
Support magazine, vakblad voor sportmanagement, lanceert Sportbizz.be
Support magazine wordt vanaf januari 2012 niet langer uitgegeven door Story Publishers, maar door de nieuwe uitgeverij Addmedia. Het onafhankelijke vakblad voor sportmanagement in Vlaanderen krijgt hiermee ook een grondige restyling. Addmedia lanceert ook Sportbizz.be, met news uit de zakelijke sportwereld, een uitgebreid (support)archief, een Sportbizz-directory, een evenementenkalender, … 
 
deMens.nu Magazine, een nieuw magazine van de Unie van Vrijzinnige Verenigingen
deMens.nu Magazine is een gloednieuw vrijzinnig humanistisch tijdschrift voor de hedendaagse, maatschappelijk geëngageerde mens. Ieder nummer bevat feiten en levensopvattingen en er is de nodige aandacht voor gedachten en opinies. Het verschijnt driemaandelijks en is volledig gratis. Alle info in de MediaSpecs database
 
De Tijd en L’Echo stappen over naar Berliner formaat
Op zaterdag 13 maart stappen De Tijd & L'Echo over naar het compactere Berliner formaat. Dit gaat samen met een inhoudelijke vernieuwing.
 
Trustmedia lanceert ABSOLUT(Boost)
Trustmedia lanceert de actie ‘ABSOLUT(Boost)’: in een campagne van vijf advertenties op twee weken in De Tijd en L’Echo financieren ze twee van de vijf advertenties (3+2=5). De actie blijft heel 2012 geldig.
 

 
“Getest op”: Sanoma test haar vrouwen
Sanoma Media komt met een nieuw concept “Getest op – Testé sur” en test daarvoor uw product bij de lezeressen van haar communities op flair.be, libelle.be en femmesdaujourdhui.be. De resultaten kunnen in de magazines en op de deelnemende websites worden gepubliceerd. Sanoma zorgt voor de volledige realisatie van het concept, adverteerders kunnen kiezen tussen een online + printpakket of enkel een online pakket. Contactgegevens en tarieven in de MediaSpecs database.
 
Thema Media breidt uit met nieuwe huis-aan-huis krant Tienen Actueel.be
Thema Media heeft met Tienen Actueel.be een nieuwe titel in haar portefeuille. De gloednieuwe huis-aan-huis krant legt de nadruk op nieuws uit Tienen, verschijnt tweewekelijks en wordt via bpost verdeeld over 32.618 postbussen in de regio Tienen. Naast de krant is er ook een dagelijks geüpdate nieuwssite.
 
Nieuwe rubriek Styles bij Le Soir
De nieuwe Style(s)-pagina verschijnt voortaan elke vrijdag in Le Soir, met als thema’s “klasse”-actualiteit, trends, mode, beauty en design. Styles brengt glamourfoto’s met daarnaast aandacht voor de prêt-à-porter-wereld. Verder krijgt u tips om trendy te zijn met de laatste modesnufjes en worden stars op de voet gevolgd.
 
Nieuwe site plusplus.be bundelt koopjes en aanbiedingen
Passe-Partout lanceert plusplus.be: een website die elke dag koopjes en leuke aanbiedingen bundelt. Dat op lokaal niveau en voor verschillende soorten producten. Plusplus.be start in de regio’s Leuven en Luik. Later worden dit er meer, zodat in het najaar van 2012 heel België op de site te vinden is.
 
Eurosport lanceert interactief tweede scherm 'nuopEurosport'
Eurosport Benelux lanceert 'nuopEurosport', een interactief tweede scherm waarop sportliefhebbers - onder meer - realtime met elkaar en met Eurosports commentatoren kunnen praten over de uitzendingen op Eurosport en Eurosport 2.
 

 
Vlaamse Nieuwsmedia verenigt nieuwsuitgevers
Vlaamse Nieuwsmedia is de nieuwe associatie van Vlaamse nieuwsuitgevers. Op 12 januari dit jaar verving ze het vroegere ‘Vlaamse Dagbladpers’ als belangenbehartiger voor de nieuwssector. Vlaamse Nieuwsmedia vertegenwoordigt Concentra Uitgeversmaatschappij, Corelio Publishing, De Persgroep Publishing, De Vlijt en Mediafin.
 
Libelle.be in het nieuw
Libelle.be zit in een nieuw kleedje. Naast een fris en nieuw design met meer ruimte voor beeld, valt de vereenvoudigde navigatie op. Libelle.be kiest voor een overzichtelijke keuze tussen de thema’s Libelle Happy!, Libelle Mama!, Libelle Thuis! en Libelle Lekker!
 
Veranderingen bij Brico magazine
Op 28 maart brengt Brico magazine zijn dertiende nummer uit. Nieuw in 2012 is o.a. dat het magazine nu ook in een geselecteerd aantal krantenwinkels te koop is. Meer details over de vernieuwingen leest u op de Newsblog. Contactgegevens en tarieven zijn te vinden in de database.
 
News in pictures bij HLN.be, 7sur7.be en DeMorgen.be
Zowel HLN.be/7sur7.be als De Morgen.be hebben hun eigen fotokanaal. De surfer kan hier doorklikken naar fotoreeksen over nieuws, sport, muziek, planet watch, enz. Bovendien zet het 'News in Pictures'-aanbod ook de adverteerder in de kijker, met een half page rechts naast de fotoreeks. 
 
PRIME en Sporting Telenet stellen najaarsprogrammatie voor
Sporting Telenet breidt dit najaar het programma-aanbod uit met een dagelijkse nieuwsuitzending Sporting Nieuws, een wekelijkse talkshow De Kleedkamer, een nieuw basketprogramma en andere voetbalmagazines. Verder kondigt PRIME de uitzending aan van recente buitenlandse series en de verlenging van het contract met Paramount. Reclame in deze media is niet mogelijk.
 

 
Nieuwe portfolio SBS Sales verenigt selectieve doelgroepen
 Met VT4, VIJFtv, Discovery Channel, MTV, TMF en Nickelodeon verenigt de SBS Sales-portfolio een aantal selectieve doelgroepen. De nieuwe structuur van SBS Sales houdt in dat er vier topbenoemingen gebeuren, er twaalf extra mensen worden aangenomen en er extra geïnvesteerd wordt in de strategische planningtool ‘Adlock’. 
 
Nieuwe dagelijkse katern bij De Morgen: M
 “M”, zo heet het nieuwe tweede katern waarmee De Morgen uitpakt. M slaat de brug tussen Cultuur & Leven. Dit aparte katern brengt "premium journalistiek met een 'touch of genius': inhoudelijk, stilistisch en vormelijk anders, met scherpe en gedurfde keuzes".
 
Nieuwe joint venture van Roularta Medica en UBM Medica: Actua Medica
Roularta Media Group en UBM hebben een overeenkomst bereikt om hun activiteiten in de medische pers in België - Roularta Medica en UBM Medica - samen te brengen in een 50/50 joint venture, onder de naam ActuaMedica NV. De nieuwe joint venture wordt bestuurd als een onafhankelijke entiteit en kondigt enkele wijzigingen aan. Een aantal uitgaven worden geschrapt en vervangen door een nieuwe uitgave. Alle details leest u op de Newsblog. 
 
Derde VRT-kanaal start op 1 mei: ontkoppeling van Ketnet en Canvas
VRT krijgt er op 1 mei een derde televisiekanaal bij waardoor Ketnet een volwaardige zender wordt. Deze ontkoppeling gebeurt in twee fases. Voor meer details verwijzen we u naar de Newsblog.
 
Monsterous lanceert de MeMoBloc: de gratis blocnote voor studenten
Marketingbureau Monsterous lanceert dit voorjaar de MeMoBloc, een gratis blocnote voor studenten met binnenin een streepje adverteerruimte voor bedrijven. Alle details zijn te vinden in de MediaSpecs database.
 
De Streekkrant vernieuwt
Een nieuw jaar, een nieuwe fase voor De Streekkrant. Het weekblad verandert zowel inhoudelijk als vormelijk. Ook voor de adverteerder worden belangrijke vernieuwingen doorgevoerd, met name de omschakeling naar publicitaire blokformaten. Een tarief per module vervangt het traditionele mm/kolom-tarief.
 

Bericht aan regies

MediaSpecs Newsblog selecteert het nieuws op maat voorvoor iedereen die met professionele belangstelling de evoluties in het medialandschap volgt. Al een heel jaar lang, met succes, bijna 2500 unieke bezoekers per maand. De Newsblog wordt enorm gewaardeerd voor zijn relevant en bondig nieuws, “as it happens”, vaak met een directe link naar de praktische informatie in de MediaSpecs Database.   

Is al uw informatie opgenomen in MediaSpecs (kalender, technische fiche, en andere relevante documenten)? U kan op elk moment wijzigingen doorvoeren aan uw titels/media die opgenomen zijn in de MediaSpecs-database. Gelieve ons op de hoogte te houden van alle nieuwe projecten. De module Specials&Actions neemt alle specials en themanummers op. De uitgevers/regies kunnen zelf de nodige gegevens invoeren. In één beweging kan u alle mediaspecialisten informeren. Speciaal voor de regies hebben we ook een demofilmpje gemaakt met informatie over het beheer van uw servicepagina. Contacteer ons voor meer inlichtingen!

MediaSpecs database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. Deze informatie- en inspiratiebron geeft zowel advertentie- als redactiegegevens. Alle mediaprofessionals kunnen de database consulteren op basis van een abonnement. De database is reclamevrij. Deze newsletter bevat publicitaire banners. Kijk voor alle informatie op onze homepage.

De MediaSpecs Newsletter geeft een kort en bondig overzicht van nieuwe media en belangrijke wijzigingen. Tegelijkertijd vertellen wij hoe de MediaSpecs database evolueert. Begin van elke maand sturen we deze e-mail naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Als u een collega, klant of relatie wil aanmelden voor deze maandelijkse nieuwsbrief, dan kan dat via onze homepage.

MediaSpecs post dagelijks alle medianieuws op haar Newsblog en Twitter.

Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.

Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be.

Recente reacties


Recente agenda


 
 
 
 
 
 
MediaSpecs blog
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Publiconsult
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
http://www.mediaspecs.be/abonnee/search/sa?from=news&form_filter[actiespecialtype_id]=2