Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

december
41

Een positief en vernieuwend 2012!

Mag het nieuwe mediajaar voor alle specialisten een jaar worden vol enthousiasme en verrassende projecten, vol inventiviteit en creativiteit. Mag ieder voor zichzelf en mogen wij allemaal samen nieuwe verrijkende horizonten ontdekken.

MediaSpecs belooft opnieuw een bron van inspiratie en helderheid te zijn voor al jullie nieuwe media-initiatieven.

Onze database geldt meer dan ooit als dé referentie om alle adverterende titels in België en Luxemburg op een eenvoudige manier te verkennen. Recent is er een belangrijke upgrade gebeurd van de Specials & Actions module, waarbij abonnees de verschijning-, reservatie- en aanleverdata kunnen exporteren naar een Excel bestand. Een extra service, die onze abonnees met veel belangstelling gebruiken.

MediaSpecs zet het nieuwe jaar alvast in met de 41ste editie van haar newsletter, met het nieuws van de afgelopen maand december. Om het medianieuws van dag tot dag te volgen kan u terecht op onze Newsblog.

Wij wensen iedereen een vreugdevol en gezond 2012!

Bart Kuypers - Stefanie Van Dam - Marc Vanlaer

Nieuws over MediaSpecs

Ondertussen hebben we al de meerderheid van de tarieven 2012 ingevoerd. De regies die ons hun tarieven 2012 nog niet hebben bezorgd, nodigen we uit deze zo snel mogelijk door te sturen. Mediaplanners wachten ongeduldig om over alle meest recente tarieven te beschikken!

Nieuwe abonnees: Auxipress (Media Monitoring)
 
De MediaSpecs database telt op donderdag 2 januari 6.090 titels, waaronder: magazines (1.080), vakpers (618), dagbladen (246), huis-aan-huisbladen (607), out-of-home (660), radio/TV (329) en digitaal (1.469).
 
Blader door meer dan 3.000 specials in de database (specifieke redactionele thema's, dossiers, enz.).

Nieuws van de maand december

Veranderingen bij Clear Channel
Clear Channel kondigt een aantal veranderingen aan.
Veranderen van naam: Adshel nationaal 3300 wordt Adshel Maximum 3060, Adshel Nationaal 2950 wordt Adshel Optimum 2650.
Verdwijnen: 2m² Verticaal Permanent, Adshel Gent, Adshel F1 F2, Adshel FMCG, High Speed Train: Netwerk 2m², Adshel+.
Nieuw in portefeuille: Adshel Antwerp!
Alle details zijn bij MediaSpecs te vinden. Klik meteen door
.

Nieuw bij Hi-Media: Climbbybike.com
Vanaf deze maand zit er een nieuwe website in het portfolio van Hi-Media: Climbbybike.com. De website geeft informatie over cols en cyclo tours. Verder verandert Sensum.be in Eating.be.
 
Regie "Le Ligueur" verhuist van RMB naar Publicarto, juiste timing van de overgang nog niet gekend!
La Ligue des Familles heeft de regie over haar publicaties "Le Ligueur des Parents" en "Le Ligueur et mon bébé" toegewezen aan Publicarto. Momenteel is de regie nog in handen van RMB Press want de juiste modaliteiten en planning van de overgang zijn nog niet gekend.

Wijzigingen bij Pebblemedia
Bij Pebblemedia zijn er 2 nieuwe themapakketten bijgekomen: Pebble Radio en Pebble TV. Het zijn respectievelijk verzamelingen van radio- en televisiegerelateerde websites. De themapakketten Pebble Media en Pebble Entertainment verdwijnen.
 
MTV Networks wordt Viacom International Media Networks en lanceert verkooporganisatie BE VIACOM
MTV Networks kondigt aan dat het gaat opereren als Viacom International Media Networks. Dit bedrijf zal alle internationale merken en ondernemingen van Viacom vertegenwoordigen. Tegelijk wordt ook de lancering van zijn internationale verkoopdivisie BE VIACOM aangekondigd. Voor de Belgische markt sloot het een partnership met SBS Belgium, dat vanaf 1 januari 2012 zal instaan voor de commercialisering van de zenders TMF, MTV, Nickelodeon en Nick Jr. Lees er alles over op de blog.



IPM lanceert de nieuwe vrouwenwebsite Essentielle.be
IPM gaat van start met Essentielle.be, een vrouwenwebsite met nieuwtjes over maatschappij, welzijn, beauty, gezondheid, people, familie, reizen, gastronomie. De site is rijk aan tekst, video en foto's. Essentielle.be wordt het vrouwelijke merk van de hele IPM-groep.
 
De Standaard lanceert DSMobilia
“DSMobilia” heeft als doel de surfer wegwijs te maken in de mobiele digitale wereld. De  nieuwe website creëert bovendien ook nieuwe kansen voor adverteerders. DSMobilia biedt relevante en toegankelijke informatie aan iedereen die meer wil halen uit zijn telefoon of tablet. De site brengt ook de laatste mobiele nieuwigheden en trends, praktische tips en leuke apps.
 
Nieuwigheden bij JCDecaux
JCDecaux kondigt een hele reeks nieuwigheden aan voor 2012, zowel in stadsmeubilair als in billboards. Lees tot in de details op de blog en klik meteen door naar de juiste tariefinformatie in de database.
 
Guava en Respect For Your Audience fuseren tot The Oval Office
Het reclame- en PR-bureau Guava gaat met ingang van deze maand in zee met de eventspecialist “Respect For Your Audience”. Het nieuwe bureau noemt The Oval Office en richt zich op events, communicatie, field marketing en PR.
 
Acht lanceert de 'volgspot'
Acht lanceert een nieuw reclameconcept: de 'volgspot': een reclamespot bestaande uit meerdere minispots die binnen één reclameblok vertoond worden. Samen vormen ze één verhaal, waarbinnen elk minispotje een ander aspect van het product of de dienst kan toelichten.



Clear Channel lanceert netwerk met groot formaat op 70 trams en bussen in Brussel: Brussels Superside Network
Clear Channel lanceert het ‘Brussels Superside Network’ met een nieuw groot formaat op tram en bus. Dit nieuwe formaat biedt 10m² mediaruimte op de zijkanten van 70 trams en bussen op vastgestelde lijnen. Klik hier voor meer informatie.
 
Het huis-aan-huisblad Goeiedag gaat naar 5 edities
Het gratis magazine Goeiedag, een huis-aan-huisblad dat verdeeld wordt van Vilvoorde tot Ninove, krijgt 5 edities in plaats van 4. De gemeentes Ninove en Dilbeek zijn aan het verspreidingsgebied toegevoegd. Dit zorgt ook voor een verschuiving binnen de bestaande edities.
 
Concentra lanceert Vief.be
Concentra Media stelt haar nieuwe website vief.be voor.  Op deze website kan de rijpere surfer vanaf nu terecht voor de handigste tips, laatste trends en interessantste artikels rond geld en recht, vrije tijd en gezondheid.
 
Flair gaat voor Glam*it up
Glam*It zal als moderubriek verder leven in Flair. De nieuwe rubriek krijgt de naam Glam*it up. Het worden 4 pagina’s, gericht naar fashionista’s, met een gezonde portie sterrenstof, geheime trucs van stylisten & visagisten en de laatste must haves.
 
Roularta neemt nieuwe lifestyle-initiatieven in 2012
Roularta Media Group vervangt het tweemaandelijks magazine "Gentleman" door twee nieuwe initiatieven: de Nederlandstalige editie van het zonet in Frankrijk gelanceerde "The Good Life" (vier nummers in 2012) en Trends Style (zes nummers in 2012). Ontdek er alles over op de blog.

Bericht aan de regies

MediaSpecs Newsblog selecteert het nieuws op maat voor de mediaspecialisten. Al een heel jaar lang, met succes, bijna 2000 unieke bezoekers per maand. De Newsblog wordt enorm gewaardeerd voor zijn relevant en bondig nieuws, “as it happens”, vaak met een directe link naar de praktische informatie in de MediaSpecs Database.   

Is al uw informatie opgenomen in MediaSpecs (kalender, technische fiche, en andere relevante documenten)? U kan op elk moment wijzigingen doorvoeren aan uw titels/media die opgenomen zijn in de MediaSpecs-database. Gelieve ons op de hoogte te houden van alle nieuwe projecten. De module Specials&Actions neemt alle specials en themanummers op. De uitgevers/regies kunnen zelf de nodige gegevens invoeren. In één beweging kan u alle mediaspecialisten informeren. Speciaal voor de regies hebben we ook een demofilmpje gemaakt met informatie over het beheer van uw servicepagina. Contacteer ons voor meer inlichtingen!


MediaSpecs database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. Deze informatie- en inspiratiebron geeft zowel advertentie- als redactiegegevens. Alle mediaprofessionals kunnen de database consulteren op basis van een abonnement. De database is reclamevrij. Deze newsletter bevat publicitaire banners. Kijk voor alle informatie op onze homepage.

De MediaSpecs Newsletter geeft een kort en bondig overzicht van nieuwe media en belangrijke wijzigingen. Tegelijkertijd vertellen wij hoe de MediaSpecs database evolueert. Begin van elke maand sturen we deze e-mail naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Als u een collega, klant of relatie wil aanmelden voor deze maandelijkse nieuwsbrief, dan kan dat via onze homepage.

MediaSpecs post dagelijks alle medianieuws op haar Newsblog en Twitter.

Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven

Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be

Recente reacties


Recente agenda