Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

november
39

Nieuws, veel nieuws

Beste mediavrienden,
 
Oktober was een drukke maand! Deze nieuwsbrief staat dan ook boordevol met de laatste nieuwigheden en wijzigingen uit het medialandschap. De items in deze nieuwsbrief linken meteen door naar de juiste tariefinformatie en contactadressen in MediaSpecs, voor een bondig maar compleet aanbod aan media-info!
 
Veel klikplezier!
 
Bart Kuypers - Stefanie Van Dam - Marc Vanlaer
 
PS: Voor medianieuws ‘as it happens’ kan u iedere dag terecht op onze Newsblog en Twitter.
 

Nieuws over MediaSpecs

De MediaSpecs database telt op donderdag 3 november 5.918 titels, waaronder: magazines (1.079), vakpers (616), dagbladen (236), huis-aan-huisbladen (600), out-of-home (610), radio/TV (323) en digitaal (1.424).

Nieuwe abonnees: A.S. Adventure (retailer), Yapado (reclame- en PR-bureau), B.AD (reclamebureau), Xios Hogeschool Limburg (speciaal abonnement voor studenten en docenten), Professional Media Group (uitgever/regie), Newsengine PR (PR-bureau).
Ook zijn er twee nieuwe abonnees uit Nederland : Markt & Media (reclamebureau) en ZIGT Media Management (mediabureau).

Nieuws van de maand oktober

"Play" : Nieuwe digitale out-of-home netwerken in de treinstations vanaf 1 november
Begin november worden de eerste nationale digitale out-of-home netwerken van Publifer, de gezamenlijke dochteronderneming van Clear Channel en de NMBS-Holding, actief. Het gaat om 2 netwerken met een wekelijks bereik tot 1 miljoen consumenten. Er is een netwerk van 86 verticale 70-inch LCD schermen in de elf belangrijkste stations in België. En daarnaast is er een Hoge Snelheid Trein-zone in Brussel-Zuid en Antwerpen-Centraal waar ook nog eens 22 verticale 70-inch LCD schermen worden geplaatst.
Op 2 januari 2012 komt er ook nog een netwerk van 5 panoramisch horizontale digitale schermen van 4 x 1 meter (bxh) in Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Antwerpen-Centraal en Gent-Sint-Pieters.
In de stations zal elk scherm loops van 30 seconden uitzenden met 4 commerciële en 1 informatieve boodschap van telkens 6 seconden. In de HST-zone worden loops van 60 seconden uitgezonden met 10 commerciële boodschappen van telkens 6 seconden.
'Play' wordt de overkoepelende internationale naam voor alle digitale out-of-home oplossingen van Clear Channel.

JCDecaux en Think Media - Commercieel akkoord op het aanbod groot formaat 8m²
JCDecaux en Think Media lanceren vanaf januari 2012 een eerste samenwerking op het niveau van hun aanbod groot formaat 8m². Het gaat om de commerciële uitwisseling van de 8m² borden in Brussel van JC Decaux en in Gent en Antwerpen van Think Media.

CIM rapporteert nu ook de digitale exemplaren van titels
Sinds kort gaat het CIM ook de digitale exemplaren van magazines apart rapporteren  in hun Echtverklaring Pers studie. Meer info op de MediaSpecs Newsblog.

Kanaal Z te bekijken via nieuwe iPad-applicatie
Kanaal Z biedt sinds 14 oktober twee aparte applicaties op de iPad aan: Kanaal Z en Z beurs:  
- Kanaal Z : De drie hoofdblokken Z Nieuws, Z Business en Z Expert zijn hier samengebracht in één mobiele toepassing. De lezer heeft via iPad toegang tot de economische en financiële actualiteit waar en wanneer hij wil.
- Z beurs: Deze app biedt de mogelijkheid om de beurs - met updates om de vijf minuten – mobiel te volgen.

RégionsJobs (samenwerking Sudpresse en Vlan) lanceert medium voor jobs/rekrutering met regionale focus, on- en off-line
Op vrijdag 21 oktober verscheen het eerste wekelijks supplement van acht pagina’s RégionsJobs in de diverse dagbladtitels van Sudpresse (14 edities). De redactionele en commerciële inhoud wordt elke week afgeleid in de zes verschillende edities van 7 Dimanche en in de 45 regionale edities van Vlan. Samen goed voor 2.424.100 exemplaren. Tegelijkertijd is er ook een website die een overzicht biedt en waar werkzoekenden hun CV direct beschikbaar kunnen maken aan potentiële werkgevers.
Het nieuwe project is in handen van RégionsJobs, de nieuwe 50/50 joint venture van Groupe Vlan en Sudpresse.
 Alle info, adressen, kaarten en details van de regionale  pakketten in MediaSpecs.

La Voix du Luxembourg gestopt
In september heeft uitgeverij Saint-Paul de publicatie van het Franstalige dagblad La Voix du Luxembourg stopgezet. Dat maakt dat ook de combinatiepakketten Puissance 2, 3 en 4 niet meer bestaan. Wel zijn er nieuwe combinatiepakketten Performance+ en Performance Web.
 
CVbook.be – jobs/rekruteringsmedium naar scholen en studenten
In 2008 is CVbook.be gestart, dat momenteel uit 3 activiteiten bestaat: een interactieve website waar werkgevers en werknemers mekaar kunnen vinden, een platform van gerichte push-mails naar scholieren en studenten met jobaanbiedingen en affichecampagnes in scholen en universiteiten. Er wordt nog gewerkt aan een uitbreiding van de service naar secundaire scholen. Sinds kort opgenomen in MediaSpecs : alle info, tarieven en contactgegevens.

Nieuw bij Clear Channel : netwerk van hologramprojecties in stations
Clear Channel Create stelt een nieuw netwerk voor in 5 grote stations. Het gaat om grote gedecoreerde kubussen waarbinnen een holografische projectie wordt getoond. Volgens de makers trekt dit nieuwe medium “future shapers” aan: zakenmensen en jonge en actieve mensen. Alle info en het demonstratiefilmpje.
 
Men's Health komt naar België
Men's Health, het Nederlandstalige magazine voor mannen die bewust met gezondheid bezig zijn, komt naar België. Media Selling Place staat in voor de regie. Men's Health richt zich naar mannen tussen 25 en 49 jaar en verschijnt 10 keer per jaar op een oplage van 15.000 exemplaren. Media Selling Place biedt enkel de covers en inlegbladen aan Belgische adverteerders. Meer informatie vindt u in de MediaSpecs database.
 
Humo.be in een nieuw kleedje
De Humo website krijgt een nieuw design, een vereenvoudigde navigatie en meer interactiviteit via de activity streams die tonen wat je vrienden aan het doen zijn. Bezoekers kunnen zelf fotobewerkingen of links opladen, tekstballonnen verzinnen bij de foto-opgave van de week en de leukste hersenspinsels delen met de buitenwereld via Uitlaat. “Humo.be groeit voortdurend en bereikt maandelijks zo’n 500.000 unieke bezoekers, wat een extra bereik van Humo betekent van 18,5% boven op de meer dan een miljoen lezers van het weekblad”.


 
Binfikir, een platform voor de Turkse gemeenschap in België
De 170.000 mensen van Turkse origine die in België wonen, consulteren vooral Turkse dagbladen en televisie voor nieuws en ontspanning. Vanuit die vaststelling startte Binfikir in mei 2004 met een nieuw platform voor de Turkse gemeenschap in België. Via een maandelijkse krant, die verdeeld wordt op 10.000 ex. in regio’s met een grote Turkse gemeenschap (Brussel, Gent, Genk, Beringen, Charleroi,…) en een dagelijks geüpdate website, willen ze Belgisch, Turks en wereldnieuws aanbieden.  De onderwerpen zijn ruim gekozen (ondernemen, politiek, economie, sport, cultuur,…) en gericht naar jong, goed opgeleid en ruimdenkend publiek. Sinds kort in MediaSpecs.

GRANDE lanceert GRANDE Deluxe
Reismagazine GRANDE lanceert GRANDE Deluxe, een magazine ‘om de wereld te ontdekken en van het leven te genieten in stijl’. Het eerste nummer verschijnt op 25/11 en richt zich tot een kapitaalkrachtig publiek. Verschijnt 4 keer per jaar. Oplage 10.000 exemplaren. Tarief 1/1 pagina Q: € 1.995. Meer informatie vindt u bij MediaSpecs.
 
Ledschermen van SpicyMotion rond stadion Sporting Anderlecht
Twee ledschermen worden strategisch rondom het stadion geplaatst, waar zowel voor als na de match geadverteerd kan worden. Ontdek alle tarieven bij MediaSpecs.
 
Roularta zet Knack Wereldtijdschrift stop
Roularta zet de uitgave van Knack Wereldtijdschrift stop. De vierde en laatste editie (december) van dit jaar, wordt ook niet meer wordt uitgebracht.
 
Naamverandering voor 'Duurzaam Bouwen en Energie'
De gids 'Duurzaam Bouwen en Energie' verandert van naam en wordt Energiegids - Guide de l'énergie.



IP Radio: nieuwe procedure aanlevering van radiocommercials
IP Radio heeft een nieuwe procedure voor het aanleveren van radiocommercials. Die moet nu aan nieuwe voorwaarden voldoen. Voor meer informatie verwijzen we u naar de MediaSpecs-database.

Veranderingen bij IP Luxembourg: 5minutes.lu, Cinema-netwerk, Eldo TV, e.a.
De website 5minutes.lu is aan het portfolio van IP Luxembourg toegevoegd.  Deze site brengt alle nationale nieuws van Groot-Hertogdom Luxemburg richt zich naar naar de Franse gemeenschap.
Verder is er ook een nieuwe zaal toegevoegd aan het Cinema-netwerk. Met deze nieuwe bioscoopzaal in Mondorf-les-Bains breidt het netwerk van IP Luxembourg zich uit tot 34 zalen.
Andere producten van IP Luxembourg die in MediaSpecs zijn geplaatst: Eldo TV, L’Essentiel iPhone en RTL Mobile Pack. De website Inpace.lu bestaat sinds kort niet meer en Bomdia.lu is voortaan in regie bij Neosphere.

Yento! kondigt enkele vernieuwingen aan : adresselecties op bewezen mediagedrag
Yento! is ontstaan uit een partnership van enkele uitgevers (Rossel, Corelio, Sanoma) en data-specialist WDM Belgium.  Ze bieden opt-in adressen met mogelijke selecties op basis van de historiek van deze adressen bij de uitgevers.
Voortaan kan ook geselecteerd worden op bewezen mediagedrag, dus niet meer enkel op zelf verklaarde belangstelling.

Beweb lanceert binnenkort een nieuw product gebaseerd op het principe van geolocalisatie
Proxistore is een vierkante reclameruimte die een advertentie van een lokale adverteerder bevat. Ze wordt verspreid bij de surfers in de regio die een adverteerder gekozen heeft. Die kan kiezen om zijn campagne enkel in een bepaalde wijk of zelfs straat te verspreiden. Proxistore zal op 30 contentsites lopen van IPM, Sanoma, RTL, Roularta en Corelio. Het product wordt gecommercialiseerd via het CPM-model, door de teams van Beweb en van de diverse regies.

Glow, een nieuw luxe mannenblad
Op 3 februari verschijnt het nieuwe Franstalige lifestyle mannenblad Glow van uitgeverij DelCommunication. Het richt zich naar mannen met een hoge koopkracht en de inhoud bestaat uit korte artikels over luxe, trends en stijl. Verschijnt 6 keer per jaar op een oplage van 100.000 exemplaren. Tarief 1/1 pagina Q: € 8.750. Voor contactgegevens van de regie kan u in MediaSpecs terecht.



De Goed Gevoel Verwenbox 2012 komt eraan!
Op 25 april pakt Goed Gevoel uit met haar verwenbox 2012. De verwenbox betekent jaarlijks "bijna een verdriedubbeling van de verkoop". De lezer kan kiezen tussen een 'beauty-doos' of een 'food-doos'. In iedere doos bevindt zich een chequeboekje en tal van producten gelinkt aan het thema. Ontdek alle tarieven, adverteermogelijkheden en partnerships in de MediaSpecs-database.
 
2 nieuwe “Audience Packages” bij bpost : Families met kinderen; Huizen met tuin
bpost business heeft twee nieuwe “Audience Packages-Distripost” ontwikkeld die de mogelijkheid bieden om huis-aan-huis folders te bedelen in gebieden/straten met een hoge selectiviteit op 2 specifieke doelgroepen. Meer bepaald families met kinderen jonger dan 18 jaar en woonwijken met een groot overgewicht op vlak van aanwezigheid van een tuin (meer dan 75% van de bestemmelingen heeft een tuin). Alle details zijn te vinden via Mediaspecs: klik door naar Families met kinderen en Huizen met tuin.

Roularta lanceert 'The Good Life'
Roularta Media Group lanceert in de lente van 2012 ‘The Good Life’ op de Nederlandstalige markt. Eind oktober werd dit magazine al gelanceerd in Parijs voor de Franse markt. Dit “hybride” (half boek, half magazine) lifestyle tijdschrift integreert zowel economie en financiën als cultuur. Met zijn internationale content mikt het op actieve en trendgevoelige mannen en vrouwen. Minimaal 200 pagina’s redactie, oplage 50.000 exemplaren. The Good Life verschijnt 4x per jaar in 2012 afwisselend met Gentleman enkel in het Nederlands, en met rechte rug. 1/1 pagina Q: € 6.900.

Sanoma Regional Belgium maakt Cocoon magazine
Sanoma Regional Belgium maakt ter gelegenheid van Cocoon, de grootste woon-en interieurbeurs in België, een nationaal magazine met praktische informatie over de beurs en woonreportages, shoppingtips, woon-en decoratietips. Cocoon magazine zit van 19 tot 27 november gratis bij Feeling Wonen, Gael Maison, Attitude (regio Vlaams Brabant, Antwerpen en Limburg), Le Soir en De Standaard. Ook aan de ingang van de beurs zal het magazine beschikbaar zijn. Oplage: 263.000 exemplaren. Klik meteen door naar de juiste tariefinformatie in de MediaSpecs-database.

Een extra dikke Goedele
Goedele sluit het jaar af met een extra dik feestnummer dat op 7 december verschijnt (364 pagina's). Deze verzameleditie met harde kaft zal extra lang in de winkel liggen. Meer informatie, tarieven en contactpersonen vindt u bij MediaSpecs.

Knack Carrièregids – nu ook op iPad en iPhone
In navolging van Knack en Trends komt nu ook de Knack Carrièregids uit op iPad en iPhone. Vanaf 12 oktober verschijnt het jaarboek 4 weken lang in iPad-versie als bijlage bij Knack op iPad.



Top Santé brengt in april 2012 opnieuw een Feel Good Box uit
In april 2012 is er de derde editie van de Feel Good Box bij Top Santé. Deze geschenkdoos zal weer gevuld zijn met allerlei producten en kortingsbonnen. Terug te vinden bij MediaSpecs.

Produpress gaat naar Autosalon met een vereenvoudigde tariefstructuur (on- en off-line)
Produpress neemt vanaf 2012 de printregie van haar titels Moniteur Automobile, Autogids en Autowereld in handen (Newsblog 29/08/2011). Dit laat toe om gecombineerde packages (print+web) aan te bieden. Voor het Autosalon is de tariefstructuur sterk vereenvoudigd tot vier prijzen: 1 voor print (1/1q) in januari, 1 voor print (1/1q) in februari, 1 voor web (7 dagen, 25%SOV) in januari en 1 web (idem) in februari. Op basis van deze prijzen worden alle andere combinaties of formaten gemakkelijk berekend.  Meer details in MediaSpecs.

Primo op nieuw formaat!
Primo magazine, het familiale televisieweekblad van uitgeverij Cascade, krijgt een groter formaat  van 220 mm op 285 mm. De lezers vinden er naast de uitgebreide televisieprogramma's een waaier aan rubrieken terug: reistips, boek en cd-recencies, gezondheidsadvies, bioscoopnieuws, enz.

Skrifta Publishing lanceert het magazine Upstream
Skrifta Publishing brengt met Upstream een nieuw B2C magazine op de markt, bestemd voor de vrije en intellectuele beroepen. Wordt tweemaandelijks aan 10.000 universitair gediplomeerden bezorgd. "Een ludieke uitgave, met een knipoog naar onze samenleving, haar evolutie en merktekens en tegen een achtergrond van kunst, cultuur en het niet alledaagse." Ontdek het in MediaSpecs.

Nieuw bij Corelio Connect: Superpower Network
Het Superpower Network kan opgedeeld worden in Superpower Run en Superpower Home. Dit zijn pakketten met daarin o.a. de websites: standaard.be, nieuwsblad.be, lavenir.net,…

Nieuw magazine: VIP and CO
In januari verschijnt de eerste editie van VIP and CO, een nieuw lifestylemagazine. Het tijdschrift verschijnt driemaandelijks, heeft een oplage van 20.000 exemplaren en wordt uitgegeven door International Publications. Tarief 1/1 pagina Q: € 1.900. Meer info ontdek je bij MediaSpecs.

Bericht aan de regies

MediaSpecs Newsblog selecteert het nieuws op maat voor de mediaspecialisten. Al een heel jaar lang, met succes, bijna 2000 unieke bezoekers per maand.
De Newsblog wordt enorm gewaardeerd voor zijn relevant en bondig nieuws, “as it happens”, vaak met een directe link naar de praktische informatie in de MediaSpecs Database.

Is al uw informatie opgenomen in MediaSpecs (kalender, technische fiche, en andere relevante documenten)? U kan op elk moment wijzigingen doorvoeren aan uw titels/media die opgenomen zijn in de MediaSpecs-database. Gelieve ons op de hoogte te houden van alle nieuwe projecten. De module Specials&Actions neemt alle specials en themanummers op. De uitgevers/regies kunnen zelf de nodige gegevens invoeren. In één beweging kan u alle mediaspecialisten informeren. Speciaal voor de regies hebben we ook een demofilmpje gemaakt met informatie over het beheer van uw servicepagina. Contacteer ons voor meer inlichtingen!   
 
-----------------------
 
MediaSpecs database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. Deze informatie- en inspiratiebron geeft zowel advertentie- als redactiegegevens. Alle mediaprofessionals kunnen de database consulteren op basis van een abonnement. De database is reclamevrij. Deze newsletter bevat publicitaire banners. Kijk voor alle informatie op onze homepage.
 
De MediaSpecs Newsletter geeft een kort en bondig overzicht van nieuwe media en belangrijke wijzigingen. Tegelijkertijd vertellen wij hoe de MediaSpecs database evolueert. Begin van elke maand sturen we deze e-mail naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Als u een collega, klant of relatie wil aanmelden voor deze maandelijkse nieuwsbrief, dan kan dat via onze homepage.
 
MediaSpecs post dagelijks alle medianieuws op haar Newsblog en Twitter.
 
Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.
 
Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be

Recente reacties


Recente agenda