 |
Nog meer service, op weg naar 2012
Beste mediavrienden,
MediaSpecs geldt sinds 2008 als grootste Belgische online bron aan informatie en inspiratie voor
alle mediaspecialisten (mediaplanners, PR-adviseurs, marketeers).
De inhoud van onze database wordt steeds rijker: ruim 5800 media in
België en Luxemburg, ALLE media, multi-mediaal en cross-mediaal, elk voorzien van de meest up-to-date tariefinformatie.
Sinds deze maand vermeldt MediaSpecs ook de oplagecijfers van de huis-aan-huis- en dagbladen,
die tot hier toe enkel bij de magazines en vakbladen werden meegegeven.
Dit is weer een belangrijke stap in het overzichtelijk maken van de
media in een bepaalde regio..
Ook nieuw zijn de doorbladerboekjes bij MediaSpecs, dé ideale manier om de look&feel van een publicatie op te snuiven.
Naast al die nieuwigheden hebben we natuurlijk ook het maandelijkse medianieuws verzameld in deze Newsletter. Voor medianieuws ‘as it happens’ kan u iedere dag terecht op onze Newsblog en Twitter.
Vragen rond onze nieuwe tools, nieuwe inspirerende ideeën? Vuur ze af. MediaSpecs staat 7 op 7 klaar voor al uw hersenspinsels.
Veel leesplezier!
Bart Kuypers - Stefanie Van Dam - Marc Vanlaer

Nieuws over MediaSpecs
2012 staat voor de deur. MediaSpecs is dé centrale
plek om alle tarieven voor het nieuwe jaar snel en efficiënt terug te
vinden. Wij volgen alles op de voet. Zo kunnen uitgevers en regies al
hun nieuwe tarieven in één beweging bij de juiste persoon brengen en mediaplanners kunnen in hun mediaplannen 2012 de meest up-to-date informatie gebruiken.
Dringende oproep aan uitgevers/regies: gelieve uw tarieven 2012 zo snel als mogelijk aan ons door te sturen.
De MediaSpecs database telt op dinsdag 4 oktober 5.844 titels, waaronder: magazines (1.077), vakpers (614), dagbladen (238), huis-aan-huisbladen (593), out-of-home (620), radio/TV (324) en digitaal (1.383).
Nieuwe abonnees: Antenno (reclamebureau), Secondfloor/Sparkies (reclamebureau/PR-bureau), Pride (PR-bureau) en Advanced Fair (beursorganisator en reclamebureau).
Gebruikerstip: interessante thema's om op te zoeken zijn Eindejaarsfeesten, Mode, Sinterklaas, Vakantie/Reizen.
Jobs in MediaSpecs:
Carat zoekt een Nederlandstalige Mediaplanner met enkele jaren ervaring
Air Terminal Publicity zoekt Manager (M/V) in verkoop van advertentieruimtes met ervaring

Nieuws van de maand september
Regie Number One wordt onafhankelijk en blijft samenwerken met First Media First
Media is vandaag een samenwerking van Roularta (noorden) en van Groupe
Vlan (zuiden) om een nationaal aanbod van huis-aan-huisbladen te kunnen
voorstellen. Vanaf 1 januari zullen beide mediabedrijven hun titels
apart van elkaar commercialiseren. First Media komt dan 100% in handen
van Roularta en Regie Number One wordt dan de onafhankelijke regie voor
de bladen van Groupe Vlan. Beide regies bevestigen dat ze blijven
samenwerken vooral qua marketing van het medium. Voor belangrijke
nationale deals zullen de regies de krachten bundelen om de klanten een
“maximaal comfort” aan te bieden. Tegelijkertijd kunnen de regies zich
dan volop focussen op de eigen titels en de specifieke posities in hun
taalgebied.
Aywa magazine: nieuw magazine rond diversiteit Aywa
magazine richt zich tot het brede ‘nieuwe-Belgen’-publiek, zowel
vrouwen als mannen, die als het ware diversiteit doorleven en op zoek
zijn naar informatie, producten, diensten en advies op maat. Aywa is
gratis, tweetalig en wordt verspreid via de meest voor de hand liggende
locaties voor de betrokken doelgroep: wachtzalen, sportclubs,
schoonheidssalons, fitnesscentra, tearooms, restaurants, en andere
openbare gelegenheden. Een elektronische versie van Aywa wordt via een
persoonlijke mailing verstuurd naar een bestand van 8.000
personen.
MTV Networks Belgium beperkt zijn activiteiten MTV
Networks past zijn organisatiestructuur in de Noord-Europese landen aan
om zijn enorme wereldwijde en lokale content beter aan te bieden. Dit
doen ze door het creëren van drie centraal geleide clusterhoofdkantoren,
elk gewijd aan één content groep: Kids & Family (Nickelodeon en
Kindernet) en Viva worden gecentraliseerd in Berlijn, Youth & Music
(MTV, VH1 en TMF) in Stockholm en Comedy Central in Amsterdam. De
overgang naar deze nieuwe organisatiestructuur is meteen ook de formele
overgang van MTV Networks (MTVN) naar Viacom International Media
Networks (VIMN). Lees er meer over op de Newsblog.
Think Media Digital lanceert gloednieuwe voetbalsite Nr10.be Eind
vorig jaar voegde Think Media Digital de voetbalsite Tweedeklasse.be
toe aan zijn portfolio van onlinetitels. Vanaf vandaag zal
Tweedeklasse.be volledig geïntegreerd worden binnen een veel ruimere en
gloednieuwe voetbalsite: Nr10.be. Lees er alles over op de Newsblog.Of bekijk de tariefinfo.
Decom en wielertoerist.be lanceren gratis e-magazine Om
nog beter te beantwoorden aan de verwachtingen van hun leden gingen de
initiatiefnemers van wielertoerist.be in zee met
communicatiespecialist Decom. Het eerste resultaat van hun samenwerking
is de lancering van een e-magazine voor wielertoeristen:
‘Wielertoerist’. De inhoud van het e-magazine wordt grotendeels
bepaald door hot items op de website en het forum. Communityleden
kunnen dus actief bijdragen tot de realisatie van het magazine. Het e-magazine verschijnt vier maal per jaar en wordt gratis naar alle geregistreerde leden van de community verstuurd.
Het nieuwe Eos Weekblad op de iPad Vanaf
22 september presenteert de Eos-redactie een speciaal wekelijks
magazine op de iPad. Eos Weekblad over wetenschap zal elke donderdag in
de App-store van iTunes beschikbaar zijn (Nederlandstalige App). Voor
dit weekblad werkt Eos samen met de zusterbladen Psyche&Brein en
Scientific American (Nederlandstalige uitgave). Naast wetenschapsnieuws
brengt de nieuwe digitale uitgave achtergrondartikelen bij de
actualiteit en een selectie van grote wetenschapsverhalen uit de drie
voormelde tijdschriften.

BeTV magazine bij Custom Regie BeTV, het
magazine voor BeTV abonnees en voor sport-, voetbal-, film-, fictie- en
spektakelfanaten, gaat naar Custom Regie. Het magazine verschijnt 11
keer per jaar op een oplage van 152.545 exemplaren. Tarief 1/1 pagina Q:
€ 4.200.
Aanpassing positionering bij vtmKzoom Vanaf
26 september zal de kinderzender van de VMMa zich focussen op twee
subdoelgroepen: de 2-5 jarigen en de 6-9 jarigen. Elke doelgroep krijgt
zijn eigen programma’s, schema en zenderaankleding. Naast de vertrouwde
uitzendingen worden in het schema ook 33 nieuwe programma’s
geïmplementeerd. De nadruk blijft op humor, muziek en fictie liggen. Wel
komt er dagelijks een nieuwsmagazine op vtmKzoom. Eind augustus
lanceerde VMMa ook al een kidsaanbod voor 10-14 jarigen op 2BE (blog 17/08). VIP Pack, een nieuw pre-roll video pakket door Pebble Media en Hi-Media België op Zita Video en Dailymotion Pebble
Media en Hi-Media België gaan samenwerken rond een nieuw video pre-roll
aanbod: Very Impactfull Pre-roll Pack (VIP Pack). De twee Belgische
online regieën bieden een 15 seconden pre-roll formaat aan op twee sites
uit hun portfolio, respectievelijk Zita Video (ex-GarageTV) en
Dailymotion. MediaSpecs geeft meer informatie over dit nieuw pakket. Cultuurtijdschrift rekto:verso breidt uit naar Nederland Het
culturele tijdschrift rekto:verso verhoogt zijn oplage van 6.000 naar
20.000 exemplaren. Het gratis tweemaandelijkse blad ligt voortaan op
bijna 500 culturele verdeelpunten, waaronder ook 160 bibliotheken, musea
en kunst- en cultuurcentra in Nederland. Bovendien is er een
verandering van formaat. De krant (tabloidformaat, 28 p) is gewisseld
voor een boekje met harde rug (A4, 100p). Uiteraard terug te vinden in MediaSpecs. Opfrisbeurt voor Deuzio Deuzio,
de weekendbijlage bij alle edities van L’Avenir heeft sinds 17
september een nieuwe, frisse lay-out gekregen. Hierbij loopt ook een
lanceringsaanbod voor adverteerders. Terug te vinden bij MediaSpecs.
Nieuw bij Hi-Media Vanaf oktober 2011 zijn de
volgende nieuwigheden bij Hi-Media terug te vinden. Nieuwe titels in
haar portefeuille zijn: Analist.be, Beursgazet.be, Express.be,
Tomsgames.fr, Tomsguide.fr, Tomshardware.fr. Meer informatie op de
Newsblog en in de database.
Het Nieuwsblad naar een groter formaat Het
formaat van Het Nieuwsblad is gewijzigd. Het is veranderd van een klein
tabloidformaat (340 x 227) naar een groot tabloidformaat (385 x 255),
hetzelfde als dat van De Standaard. De vernieuwde informatie staat in MediaSpecs.
 Leuven actueel.be, een nieuwe huis-aan-huis krant van Themamedia NV in Leuven en omgeving Vanaf
13 oktober 2011 brengt Themamedia NV een nieuwe tweewekelijkse
huis-aan-huis krant op de markt. Leuven actueel.be wordt verdeeld op
60.000 ex. in en rond Leuven. Courtrai Tout Près krijgt een Nederlandstalige editie: Kortrijk Kortbij Eind
oktober verschijnt een tweede editie van Courtrai Tout Près. Door het
succes van de eerste editie komt er naast een Franstalige editie nu
eveneens een Nederlandstalige editie met de naam Kortrijk Kortbij.
Courtrai Tout Près / Kortrijk Kortbij is een shoppingmagazine van en
voor Kortrijkse handelaars met als doel het klanten-wervingsgebied voor
Kortrijkse handelaars te verruimen. Klik hier voor meer informatie in MediaSpecs.
Na Antwerpen versterkt Clear Channel nu ook haar 2m²-netwerken in Brussel en Vlaanderen Clear
Channel heeft in Schaarbeek en Watermaal-Bosvoorde een nieuw contract
afgesloten voor de stadsplanborden. Daarnaast werden ook bijkomende
schuilhuisjes geplaatst op de nieuwe tramlijnen op de Leopold III-laan
in Evere en Vorstlaan in Oudergem. Hierdoor komen er 270 nieuwe zijden
bij op drukke locaties en verkeersassen. Verder werd in Sint-Niklaas
de openbare aanbesteding voor stadsplanborden gewonnen. Aan dit contract
zijn 134 zijden verbonden die op het einde van september deel uitmaken
van de Adshel netwerken. Dit aantal zal nog stijgen in de loop van de
komende maanden. En dankzij het contract voor de nieuwe wachthuisjes en
de stadsplanborden in Herentals zullen er nog eens 105 extra zijden
bijkomen. We Love, een nieuw lifestyle magazine met eerste editie in april 2012 In
april 2012 verschijnt We Love. Een luxueuze, lifestyle magazine voor
lezers tussen 30 en 75 jaar die gevoelig zijn aan kwaliteit, luxe en
stijl. Voor 2012 zijn er 2 edities gepland. Vanaf 2013 volgen er 4 per
jaar. Het verschijnt enkel in het Nederlands met een oplage van 15.000
ex. Tarief 1/1 pagina Q: € 3.451. Kom er hier meer over te weten. De Vrijeberoepenkrant van De Federatie van Vrije en Intellectuele Beroepen (FVIB) op komst… Eind
november brengt De Federatie van Vrije en Intellectuele Beroepen (FVIB)
haar eigen ledenmagazine uit. Het verschijnt in krantvorm, dit 4 keer
per jaar met een oplage van 10.000 exemplaren. Trevi zal instaan voor de regie. RTL en VMMa zetten Puntavista stop RTL
Belgium en VMMa hebben beslist om Puntavista stop te zetten. Het online
platform dat de merkenpromo's uit de reclamefolders van de meeste
bekende retailers groepeert, werd pas eind november vorig jaar
gelanceerd door de twee mediabedrijven. Als reden voor de stopzetting
wordt meegegeven dat de mediabedrijven geen langetermijnstrategie in
Puntavista zien en dat het promotieplatform te veel geld en mankracht
kostte. Ter herinnering: RTL en VMMa hadden Puntavista opgezet als
reactie tegen het Good Deal-concept van SBS Belgium. Regiowijziging in de distributie van het Antwerpse huis-aan-huisblad Op Sinjoren Op
Sinjoren wordt niet meer verspreid in Borgerhout maar zal nu wel
gedistribueerd worden in Aartselaar, Hemiksem en Schelle. Dit betekent
een verhoging in de oplage van 4.000 ex. tot 84.000 ex.

Bericht aan de regies
MediaSpecs Newsblog selecteert het nieuws op maat
voor de mediaspecialisten. Al een heel jaar lang, met succes, bijna 2000
unieke bezoekers per maand. De Newsblog wordt enorm gewaardeerd
voor zijn relevant en bondig nieuws, “as it happens”, vaak met een
directe link naar de praktische informatie in de MediaSpecs Database. We vieren deze verjaardag met een speciale promotie: banners 1+1.
Is al uw informatie opgenomen in MediaSpecs (kalender, technische fiche, en andere relevante documenten)? U kan op elk moment wijzigingen doorvoeren aan uw titels/media die opgenomen zijn in de MediaSpecs-database. Gelieve ons op de hoogte te houden van alle nieuwe projecten. De module Specials&Actions
neemt alle specials en themanummers op. De uitgevers/regies kunnen zelf
de nodige gegevens invoeren. In één beweging kan u alle
mediaspecialisten informeren. Speciaal voor de regies hebben we ook een demofilmpje gemaakt met informatie over het beheer van uw servicepagina. Contacteer ons voor meer inlichtingen! ----------------------- MediaSpecs database is
de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische
gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. Deze
informatie- en inspiratiebron geeft zowel advertentie- als
redactiegegevens. Alle mediaprofessionals kunnen de database consulteren
op basis van een abonnement. De database is reclamevrij. Deze
newsletter bevat publicitaire banners. Kijk voor alle informatie op onze
homepage. De MediaSpecs Newsletter
geeft een kort en bondig overzicht van nieuwe media en belangrijke
wijzigingen. Tegelijkertijd vertellen wij hoe de MediaSpecs database
evolueert. Begin van elke maand sturen we deze e-mail naar alle
geïnteresseerde mediaprofessionals. Als u een collega, klant of relatie wil aanmelden voor deze maandelijkse nieuwsbrief, dan kan dat via onze homepage. MediaSpecs post dagelijks alle medianieuws op haar Newsblog en Twitter. Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven. Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be
|
 |




|
 |