Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

september
37

Een najaar vol beweging!

Beste lezer,

Het medialandschap evolueert constant. Dit najaar belooft heel zeker een boeiende periode te worden. Wij houden u op de hoogte van alle nieuwigheden via de Newsblog en Twitter. Voor alle nieuwste praktische en concrete informatie kan u steeds terecht in de MediaSpecs Database.

Steeds tot uw dienst.

Bart Kuypers - Stefanie Van Dam - Marc Vanlaer

Nieuws over MediaSpecs

Nieuwe abonnees: Media Mania (PR Bureau), Bubka (reclamebureau) en Leads United (communicatiebureau).
 
Op donderdag 1 september telt de MediaSpecs database 5.770 titels, waaronder: magazines (1.074), vakpers (611), dagbladen (238), huis-aan-huisbladen (589), out-of-home (608), radio/TV (325) en digitaal (1.341).
 
Gebruikerstip: Om op de hoogte te blijven van alle nieuws op de newsblog kan u gemakkelijk onze RSS-feed installeren. Zo blijft u op de hoogte van alle medianieuws, wanneer u het wil, op een snelle en overzichtelijke manier in uw inbox! 
 

Nieuws van de maand augustus

Gezondheidsbijlagen bij De Standaard en Het Nieuwsblad
Op 20 december verschijnt de Topical-bijlage 'Gezond naar 2012' bij De Standaard en Het Nieuwsblad. Lezers worden er geholpen met hun goede voornemens voor het nieuwe jaar: stoppen met roken, gewichtsverlies, meer bewegen, ontstressen, enzovoort. Tarief 1/1 pagina Q: € 24.000. Meer info bij MediaSpecs.

ProduPress Advertising wordt multi-media specialist binnen de auto- en woningmarkt
Nadat de interne regie van ProduPress zich al sinds begin 2010 bezighoudt het met verkopen van publicitaire ruimtes op de websites, neemt ProduPress vanaf januari 2012 ook de verkoop van publicitaire ruimtes in de automagazines (Autogids, Autowereld en Le Moniteur Automobile) op zich.  “Na 30 jaar succesvol te hebben samengewerkt met de regie van IP Press, komt deze evolutie uit strategische overwegingen. Het betekent namelijk een duidelijke meerwaarde om in verschillende media (print + digitaal) actief te kunnen zijn”.
 
ProduPress Advertising, de interne multimediale regie van ProduPress, beheert dan titels in de auto- (Autogids + Autogids.be / Autowereld + Autowereld.be / Le Moniteur Automobile + Moniteurautomobile.be / Miles) en de woningsector (Immoweb.be / beter bouwen en verbouwen / tu bâtis je rénove / Actief Wonen / Déco Idées / Immoweb Mag).

Wijzigingen in de titel-portefeuille bij IP Press.
Na een lange en vruchtbare samenwerking heeft de groep ProduPress beslist om IP Press te verlaten en de reclamewerving van haar autobladen, vanaf 1 januari 2012, te integreren in haar eigen regie.
Daarnaast heeft IP Press een samenwerkingsakkoord afgesloten met Belgomedia (Groepen Bayard en Roularta) voor de commercialisatie van de reclameruimtes van het merk Télépro (magazine, hors-serie, web, tabletapplicaties, ...), en dit vanaf 1 oktober 2011.
“IP Press is de derde regie op de magazinemarkt en versterkt hierdoor zijn pool van televisiebladen in het zuiden van het land”.

Krëfel PluggedIn Magazine bij Custom Regie
De regie van het nieuwe sponsored magazine van Krëfel is toevertrouwd aan Custom Regie. Krëfel PluggedIn Magazine leidt de lezer door de elektronische en digitale wereld met bruikbare informatie over de nieuwste toestellen en hun toepassingen. Verschijnt 3 keer per jaar op 100.000 exemplaren, verdeeld in o.a. Krëfel-winkels.

MTV Networks België sluit een partnership met SBS Belgium rond de commercialisering van haar zenders

Vanaf 4 oktober zal het aantal MTV Networks kanalen verdubbelen en zullen de zenders Nickelodeon, Nick Jr., TMF en MTV allemaal 24/24 beschikbaar zijn in België via analoge en digitale platformen. Om deze sterk uitgebreide portfolio optimaal te gaan commercialiseren, sloot MTV Networks België zopas een akkoord met SBS Belgium. Vanaf 1 januari 2012 zal deze laatste alle salesactiviteiten (spot en non-spot) overnemen en de commerciële exploitatie van de MTV Networks zenders nationaal verder gaan ontwikkelen. Naast MTV Networks treedt ook Discovery Channel toe tot de SBS salesportfolio. Op die manier ontstaat een complementair en competitief aanbod voor de Belgische adverteerdersmarkt.
RMB, dat vandaag instaat voor de klassieke spotverkoop van de MTV Networks zenders, zal dit blijven doen tot het einde van dit jaar.

Online regie MTV Networks volledig in handen van Pebble
Voortaan vertrouwt MTV Networks het commercieel beheer van al haar online activiteiten toe aan Pebble Media. Deze zal vanaf 1 september 2011 instaan voor de commercialisering van alle display reclame op de websites mtv.be, tmf.be en nickelodeon.be. Deze laatste werd eerder dit jaar al bij Pebble Media ondergebracht en zopas kreeg de Nederlandstalige versie een nieuwe look & feel.
 
Nieuw woonmagazine: Riant & Stijlvol Wonen
Vanaf midden oktober ligt Riant & Stijlvol Wonen in de rekken. Dit woonmagazine is een bron van informatie en ideeën, voor mensen die erg gesteld zijn op de combinatie van klasse en comfort in en rond de eigen woning. Ook reportages over prachtige locaties in binnen- en buitenland en met de nadruk op producten en materialen,… Regie: Photo Studio Graphics. Meer info vindt u bij MediaSpecs.



De Standaard lanceert DS Weekblad

De Standaard lanceerde op 27 augustus het gloednieuwe DS Weekblad. Elke zaterdag bestaat De Standaard voortaan uit een weekendkrant met nieuws en achtergrondverhalen bij de actualiteit, met daarnaast de cultuurbijlage en het Magazine DSM voor lifestyle, mode, eten en drinken en het goede leven, en nu dus ook het Weekblad. DS Weekblad wil journalistiek plegen die niet optimaal op krantenpapier kan afgedrukt worden". Tariefinformatie vindt u bij MediaSpecs.

Nieuwe site bij Roularta : Wikiwin, vanaf oktober
“Wikiwin” is de naam van de nieuwe site die groepsaankopen en speciale aanbiedingen zal organiseren. Centraal staat de site die in eigen beheer wordt ontwikkeld. De promotie er rond zal onder andere gebeuren via e-mail en gerichte newsletters en vooral via aanbiedingen in De Zondag en De Streekkrant.

“Knack.be” wordt de on-line paraplu voor alle Roularta-merken
In september volgt de lancering van Knack.be als koepelsite waarbinnen de lezer/gebruiker zal geleid worden naar de schermen van de verschillende media-merken.  De naam van de koepel zal op alle printmedia gepromoot worden en ook ondersteund worden door een omvattende campagne.

Voortaan ook kidscontent bij 2BE
Vanaf maandag 29 augustus trakteert 2BE de jonge kijkers op heel wat nieuwe kidscontent. De 10- tot 14-jarigen kunnen voortaan ’s ochtends en in de namiddag op 2BE afstemmen voor animatie. Concreet gaat het om 4u per dag. In het weekend loopt dit op tot 6,5u.
 
La Dernière Heure lanceert "Les Sports"
Op 7 september lanceert La Dernière Heure "Les Sports", een kwaliteitsmagazine met Belgische sportverslaggeving. Het tijdschrift zal elke woensdag verschijnen. De redactionele inhoud zal natuurlijk in grote mate gewijd zijn aan voetbal, maar ook andere sporten zullen aan bod komen, zowel op Belgisch als op internationaal niveau.


 
MENT TV, 24 uur per dag op digitale televisie van Telenet.
Vanaf 5 september om 18 uur wordt MENT TV een 24-uurskanaal dat in Vlaanderen digitaal exclusief bij Telenet te bekijken zal zijn op Kanaal 37. De digitale kijkers in Brussel moeten afstemmen op Kanaal 127. MENT TV is een zender die de nadruk legt op Vlaamse, Franse en Duitstalige muziek gecombineerd met evenementennieuws.
 
SpicyMotion combineert mobiele affichage met activering
SpicyMotion is een nieuwe regie die mobiele affichage combineert met activeringsacties. Het bedrijf is een samenwerking tussen Wim Voss, CEO van NewWorld, en Fabrice Caustur. Er worden diverse types van mobiele affichagewagens aangeboden: mobiele groot formaat affiches, mobiele promotiestands, LED’s, tuktuk’s, segways e.d. Telkens worden deze diverse affichagedragers voorgesteld in combinatie met activering of sampling.
 
NINA fashion op 10 september
NINA fashion is de nieuwe mode-editie van NINA. Deze special verschijnt 2x per jaar en draait volledig rond mode & accessoires. Volgende verschijningsdatum: 10/09/2011
 
Ciné-Télé-Revue laat de ganse familie opnieuw voordelig shoppen
Ciné-Télé-Revue brengt na het succes van haar Shoppingdag in april haar lezers opnieuw op de been voor een Shoppingdag voor de ganse familie op zaterdag 12 november. Check MediaSpecs voor meer details.
 
Dialogue wordt Amplifon Magazine
Dialogue, het magazine dat verspreid wordt via gehoorcentra, en gericht is naar senioren, wordt Amplifon magazine. De verschijningsdata zijn ook veranderd. De beide edities (NL + FR) verschijnen in april en november.

Filmspecial en Shoppingdag bij Victoire
Victoire rolt op 1 oktober de rode loper uit. Het dagbladmagazine wordt dan een bewaarexemplaar over de Belgische film. Met aandacht voor de beauty van de sterren, mode van stijliconen,… De grootsten van de Belgische cinema worden ook bekeken door de lens van de fotograaf.
Op 15 oktober zal Victoire dan weer aandacht besteden aan de shoppers. Het organiseert dan een shoppingdag in Maasmechelen Village.


 
De soepbijbel van Gael
Gael publiceert in oktober een mini-kookboek met 50 heerlijke recepten. Het boek verschijnt 28/09 op een oplage van 36.000 exemplaren, onder blister met Gael. Tarief 1/1 pagina Q: € 3.215.
 
Feeling restaurantgids in oktober
Samen met de oktobereditie van Feeling verschijnt de nieuwe Feeling restaurantgids. Een restogids met 100 adresjes in Vlaanderen en Brussel, waar je kan genieten van exotische culinaire hoogstandjes.

Twee nieuwe magazines voor De Morgen
Zoals eerder aangekondigd (blog 30/6) pakt De Morgen vanaf begin september uit met 2 nieuwe magazines in de weekendkrant. Een primeur op de Vlaamse krantenmarkt! De Morgen Magazine krijgt een mannelijke uitstraling, met de nadruk op diepte-interviews, portretten, reportages en prachtige fotografie. Het tweede magazine DMuze is een no-nonsense lifestyleblad voor vrouwen vol humor, positieve verhalen en prachtige fotografie. Ontdek DMagazine en DMuze in MediaSpecs.
 
DYou komt naar België
De Nederlandstalige versie van DYou, het internationale magazineconcept (Disney-Sanoma NL), komt ook naar België. DYou is een jonge, hippe en stoere glossy met nieuws over mode, beauty, wereldtrends en celebrities. Met DYou bereikt Sanoma de doelgroep van meisjes tussen  10 en 15 jaar. Het magazine heeft een internationale allure en een blije uitstraling. Voortaan bericht DYou ook over Belgische sterren om onze markt aan te spreken. DYou verschijnt elke maand met een oplage van 50.000 exemplaren en kost € 3,95. Voor advertentiemogelijkheden kan u bij Admedia terecht. Meer info? Klik hier door naar de MediaSpecs database.

Babymag.be stopgezet
Het magazine Babymag. be wordt stopgezet. De scheiding tussen het Zwitserse moederbedrijf Bigmedia Sarl en haar filiaal Bigmedia Benelux zorgde ervoor dat deze laatste de nodige middelen niet meer had voor een ambitieuze lancering.
De nieuwe aandeelhouders van Nimba Publishing, bedrijf opgericht om Babymag.be uit te geven, hebben desondanks beslist om een einde te maken aan de publicatie van het magazine, de internet site en de newsletter die eind 2010 in België gelanceerd werden. Het laatste magazine is het juli-augustus nummer dat momenteel in de boekhandels ligt.

Bericht aan de regies

Is al uw informatie opgenomen in MediaSpecs (kalender, technische fiche, en andere relevante documenten)? U kan op elk moment wijzigingen doorvoeren aan uw titels/media die opgenomen zijn in de MediaSpecs-database. Gelieve ons op de hoogte te houden van alle nieuwe projecten. De module Specials&Actions neemt alle specials en themanummers op. De uitgevers/regies kunnen zelf de nodige gegevens invoeren. In één beweging kan u alle mediaspecialisten informeren. Speciaal voor de regies hebben we ook een demofilmpje gemaakt met informatie over het beheer van uw servicepagina. Contacteer ons voor meer inlichtingen!   
 
-----------------------
 
MediaSpecs database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. Deze informatie- en inspiratiebron geeft zowel advertentie- als redactiegegevens. Alle mediaprofessionals kunnen de database consulteren op basis van een abonnement. De database is reclamevrij. Deze newsletter bevat publicitaire banners. Kijk voor alle informatie op onze homepage.
 
De MediaSpecs Newsletter geeft een kort en bondig overzicht van nieuwe media en belangrijke wijzigingen. Tegelijkertijd vertellen wij hoe de MediaSpecs database evolueert. Begin van elke maand sturen we deze e-mail naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Als u een collega, klant of relatie wil aanmelden voor deze maandelijkse nieuwsbrief, dan kan dat via onze homepage.
 
MediaSpecs post dagelijks alle medianieuws op haar Newsblog en Twitter.
 
Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.
 
Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be

Recente reacties


Recente agenda