Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

juli
36

Medianieuws tijdens de zomermaanden

Hoewel de zon op zich laat wachten, zijn we volop in de vakantiemaanden! Ook tijdens deze rustige dagen staat MediaSpecs niet stil.

Vandaag uw afspraak met het medianieuws van de voorbije maand, in onze
36ste Newsletter
!

MediaSpecs blijft de hele zomer klaar staan voor al uw wensen en vragen.
Onze gebruikers kunnen 7 dagen op 7 terecht in onze database, 'medianieuwsgierigen' kunnen terecht op onze Newsblog en Twitter.

Geniet ervan.

Bart Kuypers
Marc Vanlaer
Stefanie Van Dam

 

Nieuws over MediaSpecs

Nieuwe abonnnees: NewWorld (brand activation en communicatiebureau), Boondoggle (reclamebureau).
 
Op dinsdag 2 augustus telt de MediaSpecs database 5.732 titels, waaronder: magazines (1.057), vakpers (609), dagbladen (237), huis-aan-huisbladen (589), out-of-home (595), radio/TV (325) en digitaal (1.331).
 
Nieuw: publicatie-, reservatie- en aanleverdatum van Specials, nu gemakkelijk exporteerbaar naar Excel

Onze nieuwe tool maakt het mogelijk op een eenvoudige manier de drie data van de speciale edities en redactionele thema’s te exporteren naar Excel. Op die manier kan u uw selecties van Specials vlot sorteren in functie van uw concrete plannen. Bel ons voor meer informatie.
 

Nieuws van de maand juli

Clear Channel wint openbare aanbesteding bushokjes in Antwerpen
Clear Channel heeft de strategische openbare aanbesteding voor de bushokjes in Antwerpen gewonnen. Dankzij dit nieuw contract vindt een belangrijke verschuiving in het strategisch segment van het 2m² stadsmeubilair plaats. “De 2m² Adshel netwerken van Clear Channel hebben nu een lokaal overwicht in Antwerpen en ook op nationaal niveau bieden ze, met 16.000 zijden verspreid over 4 verschillende universa, een homogene reclamedruk”.
De nieuwe nationale Adshel 2m² netwerken zijn geldig vanaf 4 oktober, de lokale netwerken Antwerpen vanaf november. Details en tarieven volgen zeer binnenkort.


Be My Press lanceert First Magazine
Be My Press lanceert de eerste editie van First Magazine, een gratis en exclusief tijdschrift. Het tweemaandelijkse Franstalige lifestyleblad straalt exclusiviteit en luxe uit en brengt artikels rond mode, beauty, cultuur, reizen, welzijn, sport, enz. Binnenin is er ook een Nederlandstalige katern met lifestylenieuws uit Vlaanderen. First Magazine wordt verspreid op 20.000 exemplaren, 12.000 via een doelgerichte verzending op naam, 8.000 via geselecteerde en exclusieve locaties.

Opera bij Brightfish
De vertoning van opera in de bioscoop wordt steeds populairder. Dit seizoen worden zo’n 55.000 à 60.000 operaliefhebbers in de Belgische bioscoopzalen verwacht, nu zowel Euroscoop, Kinepolis, UGC als Utopolis de mooiste opera’s ter wereld op het witte doek vertonen.
Ook adverteerders kunnen vanaf nu mee genieten van deze geslaagde combinatie dankzij het Opera Pack: een voordelig pakket waarbij je bioscoopspot tijdens de pre-show van alle operavoorstellingen vertoond wordt. Laat je merk een heel operaseizoen lang een toontje hoger zingen bij de operaliefhebbers en maak kennis met het Opera Pack. Ontdek het bij MediaSpecs!



Moeizame strijd voor FM-dekking bij EUradio.fm
In augustus 2009 startte EUradio.fm een project om een Engelstalige radiozender op te starten voor de internationale gemeenschap in Brussel. Daarmee wil EUradio.fm de ruim 250.000 expats bereiken en de kloof tussen Belgen en de internationale gemeenschap dichten.
De financiering was al vroeg verzekerd en in een mum van tijd bestond EUradio uit een pan-europees team van professionele presentatoren, journalisten, bestuurders en investeerders.Maar de FM-dekking bleek een moeizame strijd te zijn.
EUradio.fm kon niet de nodige technische vergunningen bekomen om dit initiatief in Brussel te realiseren, "maar blijft zich bewust van het gebrek aan informatie voor de Europese gemeenschap en houdt de ogen open voor alternatieven". Het initiatief zal opnieuw voorgelegd worden tijdens de toekenning van de hernieuwde Vlaamse FM-erkenningen in 2016.


Wellness special in oktobernummer van Goed Gevoel
 In oktober pakt Goed Gevoel uit met een Wellness special. Lezers vinden er een schat aan informatie over wellnessbehandelingen en de nieuwe sauna trends. Ontdek het hier in MediaSpecs.

Feeling lanceert app
 Op 23 augustus lanceert Feeling haar eerste gratis mobiele applicatie 'Shopping Pleasure App' in het kader van het event 'Feeling neemt de stad in' op zaterdag 27 augustus in Antwerpen. De app bundelt de meest trendy shopadresjes die ook verschijnen in de praktische gids die bij de modespecial van september zit.

Puilaetco Dewaay “Analyses” magazine bij Custom Regie
Custom Regie verzorgt voortaan de regie van “Analyses”, het sponsored magazine van Puilaetco Dewaay Private Bankers. Het magazine brengt een combinatie van financiële analyses en  lifestyle onderwerpen en richt zich naar de 6.000 beste privé klanten van Puilaetco. “Analyses” wordt met de post verzonden en verschijnt 2 keer per jaar, in april en oktober. Alle info in MediaSpecs.

 

 

Bericht aan de regies

Is al uw informatie opgenomen in MediaSpecs (kalender, technische fiche, en andere relevante documenten)? U kan op elk moment wijzigingen doorvoeren aan uw titels/media die opgenomen zijn in de MediaSpecs-database.
Gelieve ons op de hoogte te houden van alle nieuwe projecten.
De module Specials&Actions neemt alle specials en themanummers op. De uitgevers/regies kunnen zelf de nodige gegevens invoeren. In één beweging kan u alle mediaspecialisten informeren. Speciaal voor de regies hebben we ook een demofilmpje gemaakt met informatie over het beheer van uw servicepagina. Contacteer ons voor meer inlichtingen!  
 
-----------------------

MediaSpecs database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. Deze informatie- en inspiratiebron geeft zowel advertentie- als redactiegegevens. Alle mediaprofessionals kunnen de database consulteren op basis van een abonnement. De database is reclamevrij. Deze newsletter bevat publicitaire banners. Kijk voor alle informatie op onze homepage.
 
De MediaSpecs Newsletter geeft een kort en bondig overzicht van nieuwe media en belangrijke wijzigingen. Tegelijkertijd vertellen wij hoe de MediaSpecs database evolueert. Begin van elke maand sturen we deze e-mail naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Als u een collega, klant of relatie wil aanmelden voor deze maandelijkse nieuwsbrief, dan kan dat via onze homepage.


MediaSpecs post dagelijks alle medianieuws op haar Newsblog en Twitter.


Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.
 
Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be

Recente reacties


Recente agenda