Database  |  Hot News  |  Insights  |  Jobs  
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
MediaSpecs
Newsletter

Juli
35

Meer dan ooit, een totaalpakket aan media-informatie!

Ondertussen zitten we al aan de 35ste editie van onze MediaSpecs Newsletter. En ook deze maand hebben we niet stilgezeten!

MediaSpecs brengt voortaan niet alleen dagelijks alle medianieuws via haar Newsblog, onze lezers kunnen nu ook terecht op Twitter, waar we het belangrijkste nieuws ultrakort meegeven. Twitteraars kunnen meteen doorklikken naar de Newsblog om het volledige nieuwsitem te lezen. Op de blog zelf kunnen de abonnees dan weer doorklikken naar de database, om de juiste tariefinformatie bij alle titels terug te vinden. Alle media-informatie, voor u op een bordje!

Graag vermelden we ook dat onze database alle internettarieven voor het derde kwartaal (Q3) kant en klaar ter beschikking heeft!

Veel plezier!

Bart Kuypers
Stefanie Van Dam
Marc Vanlaer

Nieuws over MediaSpecs

Nieuwe abonnee :   Progress Communications (PR-bureau).
 
Op dinsdag 5 juli telt de MediaSpecs database 5.720 titels, waaronder Magazines (1.058), Vakpers (609), Dagbladen (237), Huis-aan-huisbladen (589), Out-of-Home (592), Digitaal (1.324), Radio/TV (325).
 

Medianieuws van juni

Sportspecials bij De Zondag en Krant van West-Vlaanderen
De Zondag brengt op 24 juli een lijvige Voetbalspecial over de clubs, de transfers, de vedetten, de trainers en de favorieten. Deze special zit centraal in de krant en verschijnt in alle edities.
Krant van West-Vlaanderen ziet het iets groter, met drie sportspecials op rij. Op vrijdag 26 augustus zit er een Voetbalspecial bij de krant. Op vrijdag 2 september wordt het basketbalseizoen op gang getrokken, met de verschijning van de Basketbalspecial, en op 9 september verschijnt de Volleybalspecial.

Zoover.be en Meteovista.be naar Mali Media Group
Mali Media Group neemt de commerciële exploitatie van Zoover.be en Meteovista.be over. Zoover.be is één van de populaire vakantiebeoordelingswebsites van België. Begin dit jaar lanceerde het bedrijf de Belgische weersite Meteovista.be, de opvolger van Meteoonline.be. Meteovista.be en Zoover.be komen allebei van Hi-media, die enkel nog packages met de websites aanbiedt.

Sanoma concentreert alle digitale titels en projecten in het nieuwe bedrijf Sanoma Digital Belgium
Sanoma Digital Belgium NV is het jonge dochterbedrijf van Sanoma Media-groep. Het zal vanaf 1 juli alle digitale activiteiten van de groep beheren. Het wil de specialist worden op het gebied van digitale vrouwenmedia, infotainment en e-commerce. Lees het volledige item en alle veranderingen op de Newsblog.

We7: een gratis -en legale- internetradio in België
We7 is een gratis internetradio, gefinanceerd met reclame waarbij Belgacom Skynet instaat voor de regie. Het is een ‘personal radio’ dat een programmatie op maat aanbiedt afhankelijk van de muzieksmaak van de gebruiker. Het volstaat om zijn favoriete artiest, genre of een reeds bestaande themaradio te kiezen. Alle details: zie MediaSpecs.

Versterking van weekendaanbod De Morgen: ontdubbeling van De Morgen Magazine
Vanaf september zitten er op zaterdag 2 magazines bij De Morgen. De namen van deze ontdubbeling van De Morgen Magazine zijn nog niet bekend, het concept is wel bepaald.
In het eerste magazine brengen topjournalisten grote interviews, portretten en reportages. Het tweede magazine bevat meer persoonlijke en menselijke verhalen, naast een zeer ruim aanbod aan lifestyle nieuws uit de mode & beauty wereld, interieur en de culinaire wereld. Lees er meer over op de blog.

Corelio verkoopt Minoc Business Press aan HUB Uitgevers
Vanaf 1 juli 2011 komt Minoc Business Press, verantwoordelijk voor o.a. de merken Clickx, FWD, PC Magazine, in handen van de Nederlandse ICT-specialist HUB Uitgevers.

Nieuw bij Regie Number One: memostick bij 7Dimanche - lanceringsaanbod
Vanaf heden is het mogelijk om bij alle 250.000 exemplaren van 7Dimanche een memostick bij te voegen. Regie Number One heeft hiervoor een lanceringspromotie uitgewerkt die geldig is van 21/8/2011 tot 31/09/2011.

Sampling in indoor speeltuinen: Play-time in the Box
Als aanvulling op het Playtime-affichage netwerk heeft Indoor Media Belgium 'Play-time in the Box' uitgewerkt. Dit is een samplingmogelijkheid om op jaarbasis tot 105.000 stuks staaltjes, gadgets, leaflets of brochures naar ouders te brengen via 90 indoor speeltuinen.

Nieuw bij Hi-Media
Nieuwe sites in de portefeuille van Hi-Media: Thomascook.be en Startv.be.

UMA maakt ranking 2010 van de mediabureaus bekend, nieuwe procedure
De UMA heeft volgens een totaal nieuwe procedure de omzetten van de mediabureaus voor 2010 verzameld en gepubliceerd. Bedoeling is een beter en completer beeld te geven van de activiteiten van de agentschappen. Lees alle details op de Newsblog.

Ranking
Carat (188 mio€) leidt het klassement  van de individuele agentschappen, gevolgd door Space (176 mio€), OMD (153 mio€), Initiative (147 mio€) en Mindshare (125 mio€).
Mediabrands (317 mio€) leidt het klassement van de groepen, gevolgd door Aegis Media (254 mio€), Group M (230 mio€) en OmnicomMediaGroup (154 mio€).
Aegis Media is de grootste werkgever (121 FTE’s), gevolgd door Group M (106,9 FTE’s) en Mediabrands (101,4 FTE’s).
Aegis Media is koploper qua diversificatie (21%), gevolgd door Group M (9,6%) en Mediabrands (9,5%).
 
Met Knack Weekend op city trip
Knack Weekend gaat de hele zomer op city trip. Vanaf 22 juni vestigt het 7 edities lang de aandacht op toeristische steden. Van elke stad worden de mooiste verhalen en adresjes gegeven. New York geeft de aftrap, andere steden die volgen zijn o.a. Londen, Berlijn, Barcelona.

Michèle Beeckman leidt International Media Services (IMS)
Michèle Beeckman neemt de leiding van de internationale afdeling van Roularta Media, die wordt uitgebreid tot een aparte nieuwe business: International Media Services. IMS start op 1 juli en zal voor de Belgische adverteerders het aanspreekpunt zijn voor hun internationale campagne in internationale media in Europa en daarbuiten. Kom er meer over te weten op de MediaSpecs Newsblog.

Belgian Posters commercialiseert de 8m² - en 20m² -panelen voor Clear Channel
Belgian Posters staat vanaf 1 juli 2011 in voor de verkoop van de 8m² - en 20m² -panelen voor Clear Channel. Volgens Patrick Sion, commercieel directeur bij Belgian Posters, versterkt dit het aanbod zowel op kwantitatief en kwalitatief vlak.

Nieuw digitaal out-of-home netwerk
Op 1 november lanceren de NMBS-Holding en Clear Channel, via hun gezamenlijke dochteronderneming Publifer, het eerste nationaal digitaal out-of-home netwerk. In de 11 belangrijkste stations van België zullen een 100-tal verticale 70-inch LED schermen worden geplaatst.
Dit nieuw medium heeft een hoog creatief potentieel en kan per week tot 1 miljoen unieke reizigers, shoppers en bezoekers bereiken in de treinstations.

Roularta Media versterkt de Ideeënfabriek
Reclameregie Roularta Media versterkt de Ideeënfabriek, haar platform voor advies en productie van communicatie oplossingen op maat.  De Ideeënfabriek zal vanaf nu geleid worden door Fabienne Dewilde en Noenja Joos. Lees erover op de blog

Nieuwe LEDwall in Mechelen
ViRiX heeft een LEDwall van 50m² geplaatst aan de Vaartdijk in Mechelen. Het scherm is gesitueerd langs drukke invalswegen naar de stad en aan het station. Zie MediaSpecs.

De Morgen Magazine: planning zomer en najaar
Voor het eerste verschijnt De Morgen Magazine tijdens de zomermaanden juli en augustus. In 4 edities schenkt de redactie aandacht aan een aantal ‘zomerse’ thema’s. Daarnaast volgen in het najaar opnieuw 3 extra dikke en luxueuze nummers van het magazine.

Bericht aan de regies

Is al uw informatie opgenomen in MediaSpecs (kalender, technische fiche, en andere relevante documenten)? U kan op elk moment wijzigingen doorvoeren aan uw titels/media die opgenomen zijn in de MediaSpecs-database.
Gelieve ons op de hoogte te houden van alle nieuwe projecten.
De module Specials&Actions neemt alle specials en themanummers op. De uitgevers/regies kunnen zelf de nodige gegevens invoeren. In één beweging kan u alle mediaspecialisten informeren. Speciaal voor de regies hebben we ook een demofilmpje gemaakt met informatie over het beheer van uw servicepagina. Contacteer ons voor meer inlichtingen!  
 
-----------------------

MediaSpecs database is de gebruiksvriendelijke online zoekmachine met tarieven, technische gegevens, foto’s en adressen van alle media in België en Luxemburg. Deze informatie- en inspiratiebron geeft zowel advertentie- als redactiegegevens. Alle mediaprofessionals kunnen de database consulteren op basis van een abonnement. De database is reclamevrij. Deze newsletter bevat publicitaire banners. Kijk voor alle informatie op onze homepage.
 
De MediaSpecs Newsletter geeft een kort en bondig overzicht van nieuwe media en belangrijke wijzigingen. Tegelijkertijd vertellen wij hoe de MediaSpecs database evolueert. Begin van elke maand sturen we deze e-mail naar alle geïnteresseerde mediaprofessionals. Als u een collega, klant of relatie wil aanmelden voor deze maandelijkse nieuwsbrief, dan kan dat via onze homepage.
 
Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kan u zich hier uitschrijven.
 
Suggesties, kritiek of vragen kan u richten aan info@mediaspecs.be

Recente reacties


Recente agenda