De prijsuitreiking voor de Young Media & Channel Experts awards vond plaats in TheMerode op het MM Tech podium met groot applaus voor de 14 ‘high potentials’, afgevaardigd door Zigt, Semetis, Space, Publicis Groupe, PHD, Pivott, Mindshare, GroupM en dentsu, die op 24 oktober hadden deelgenomen aan deze wedstrijd in de kantoren van bpost.
De jonge professionals werden gebriefd door Bjorn Van Der Cruyssen (Head of Media) en Vincent De Coster (Go-To-Market & Transformation Manager) van Colruyt Group en werkten in teams van twee. De uitdaging bestond erin om een jaarcampagne op te zetten voor “Colruyt, de laagste prijzen”. Op basis van analyses was het doel van de strategie om het aandeel trouwe klanten te verhogen. Als onderdeel van deze campagne was het de bedoeling om het gebruik van de OLV te optimaliseren door verschillende databronnen in te zetten voor een maximaal effectief bereik.
De winnaars van de YMCE Data Driven 2024 wedstrijd ontvingen hun trofeeën op het MM Tech podium uit handen van Christophe Erregeerts (bpost) en Vincent De Coster (Colruyt Group).
Het team van Marion Fourneau (Publicis Groupe) en Lotte Ceulemans (Zigt) won de YMCE Data Driven 2024 award.
De Young Media & Channel Expert awards worden georganiseerd door 360° Academy met de steun van UMA (United Media Agencies) om de inventiviteit en creativiteit van jonge mediastrategen te promoten en te stimuleren.
De winnaars van de YMCE 2024 worden, samen met beeld en video van de wedstrijd en commentaar van de jury, gepubliceerd op de website www.youngmediachannelexpert.org.