DPG Media en Brand Metrics kondigen de lancering aan van een doorbraak in het meten van CTV-reclame voor hun streamingplatform VTM GO.
De nieuwe oplossing stelt adverteerders op VTM GO in staat om het brand lift-effect van campagnes in realtime te meten zonder traditionele onderzoekspanels.
Een aangepaste uitbreiding binnen de VAST-specificaties meet de frequentie en het tijdstip van blootstelling aan de campagne en stuurt vervolgens een vraag naar het CTV-toestel van de gebruiker, die meteen kan reageren via de afstandsbediening.
Een voorbeeld van de meting in actie:
Elke meting levert campagneresultaten op voor vier belangrijke brand resultaten: bekendheid, overweging, referentie en de intentie om actie te ondernemen. Gegevens die van cruciaal belang zijn voor adverteerders en bureaus.
De streaming platforms van DPG Media trekken meer kijkers aan dan ooit. Er kijken niet alleen meer mensen, ze kiezen ook steeds vaker voor de meest optimale kijkervaring, first screen. Na de succesvolle lancering met VTM GO zal DPG Media de innovatie verder uitrollen naar de rest van het portfolio. RTL Play, een prominent streamingplatform in het Zuiden van ons land, is de volgende in de rij.
Anders Lithner, Brand Metrics CEO, licht toe: “Met meer dan 40.000 gemeten campagnes heeft Brand Metrics de impact van digitale reclame op merken keer op keer bewezen. We zijn verheugd om deze spannende samenwerking met DPG Media aan te kondigen. Omroepen en media-eigenaren kunnen nu CTV-campagnes rechtstreeks meten op devices, een belangrijke stap naar een transparanter, toegankelijker ecosysteem.”