Vernieuwde Bloovi brandt van ambitie

FacebookTwitterLinkedIn

Online platform Bloovi, de afkorting van Blooming Vision, heeft een stevige metamorfose ondergaan. De volledige look & feel kreeg een update, ook het contentplatform steekt in een nieuw jasje, in het My Bloovi-gedeelte kunnen members hun eigen voorkeuren beheren, er is de nieuwe commerciële website en Bloovi heeft ook een eigen mobile app.

Het fundament – de dagelijkse, inspirerende ondernemersverhalen – bleef bewaard, maar founding CEO Marnik D’Hoore wil grotere stappen zetten en Bloovi doen uitgroeien tot de grootste en meest inspirerende ondernemerscommunity van België. Met Innovatie, Groei en Impact als leidraad voor het volgende belangrijke hoofdstuk. “Bloovi kijkt altijd vooruit. Soms visionair, steeds richtinggevend. Daar staan we voor. Of het nu ondernemersnieuws is of interviews, duidingsartikels rond één van de vele thema’s die we vanaf nu zullen uitwerken: alle content – op de site én in ons print magazine – moet steeds passen binnen die drie sleutelbegrippen”

Geleidelijk aan en op heel organische wijze is Bloovi uitgegroeid tot een omgeving waar vooral die content centraal staat. “In eerste instantie nog steeds met aandacht voor de digitale sector specifiek, maar ook daar kwam geleidelijk aan verandering in. Start-ups, scale-ups en disruptieve businessmodellen à la Uber en Airbnb kwamen op en meer en meer (jonge) mensen kregen de smaak van het ondernemen te pakken. Onze content en ons doelpubliek veranderden meer in de richting van ondernemerschap. De afgelopen twee, drie jaar is Bloovi een plek geworden waar entrepreneurs en ook intrapreneurs inspiratie opdoen en leren van elkaar vanuit het motto ‘zien doen, doet doen’.”

De verdere evolutie: inspireren én connecteren

Van jobsite naar contentsite en van digitale professionals naar ondernemers: de voorbije negen jaar heeft Bloovi een aantal fases doorlopen die ervoor zorgden dat het merk nu staat waar het goed voelt, zowel voor het eigen team als voor de lezers, waarvan velen echte fans zijn geworden.

“We zijn een geloofwaardig merk voor veel ondernemers. En daar gaan we vol enthousiasme en overgave op verder bouwen. In het nieuwe My Bloovi-gedeelte van onze website kunnen mensen vanaf nu selecteren welke nieuwsbrieven ze wensen te ontvangen, of ze ons gratis print magazine in de bus willen, pdf’s van gedownloade e-books verzamelen of gepinde artikels bijhouden,.., dat soort praktische zaken. Binnenkort bieden we ook een volwaardig membership aan waarbij we sterke communities vormen met en voor ondernemers, exclusieve events organiseren en waar we al die mensen met een innovatieve mindset met elkaar verbinden.”

Om die essentie nog dichter bij de volgers van Bloovi te brengen, is er nu ook een gratis app. Middenin de coronapandemie heeft Bloovi het in 2020 ook aangedurfd om een nieuw printmagazine te lanceren. “Het magazine is bijzonder succesvol: 7.500 mensen hebben het intussen aangevraagd en ontvangen het twee keer per jaar in hun bus.” Om ondernemers duidelijk te maken wat Bloovi allemaal voor hun persoonlijke en businessgroei kan betekenen en wegwijs te maken in het huidige aanbod, werd naast het vernieuwde contentplatform ook een volwaardige commerciële website gelanceerd.

Kortom, heel wat veranderingen en dat in een tijdperk waarin heel wat bedrijven de vinger op de knip houden. “Het toont aan dat het ons menens is om onze ambities waar te maken. We willen de grootste en meest inspirerende ondernemerscommunity van België worden”, maakt D’Hoore zich sterk.

Het volledige interview kan u hier lezen.