UGC in regie bij RMB

Nieuw
FacebookTwitterLinkedIn

RMB neemt de regie van de bioscopen van de UGC-groep in België over van Transfer Media. Zo hervat RMB één van de belangrijkste activiteiten die in 1985 tot de oprichting van de regie leidde.

Dit nieuwe partnership versterkt het ’total video’ aanbod van RMB en biedt UGC de mogelijkheid om een nieuwe dynamiek te creëren in de commerciële exploitatie van zijn bioscoopschermen.

Vanaf 1 januari 2025 wordt RMB de commerciële vertegenwoordiger van de UGC-bioscopen in België. De eerste commerciële aanbiedingen voor volgend jaar zijn wel al beschikbaar vanaf oktober 2024.

RMB is al goed vertrouwd met het ‘grote scherm’. De regie werd in 1985 opgericht door UGC en de RTBF en tot 2001 was cinema één van de belangrijkste activiteiten.

Deze nieuwe samenwerking heeft tal van voordelen voor beide partners, maar zal vooral ook mooie kansen bieden aan adverteerders:

  • Een sterker ’total video’ aanbod.
    Dankzij deze nieuwe samenwerking breidt RMB zijn ’total video’ aanbod verder uit tot “zes schermen”: smartphone, tablet, pc, tv, DOOH (in partnership met Clear Channel) en bioscoop. Een diversificatie die het mogelijk maakt om de dekking bij de Belgische bevolking in het algemeen, maar ook bij jongeren en hogere sociale groepen in het bijzonder beduidend te doen toenemen.
  • Een bijkomende doorbraak in Vlaanderen.
    Via de twee UGC-bioscopen in Brussel en de vijf bioscopen in Vlaanderen (Aarschot, Antwerpen, Lommel, Mechelen en Turnhout), kan RMB makkelijker nationale campagnes of campagnes gericht op het Noorden aanbieden. Deze mogelijkheid komt bovenop de aanbiedingen die SLICE, het content agency verbonden aan RMB, vandaag al uitwerkt met Nederlandstalige medewerkers.
  • Een nieuw podium voor creativiteit.
    Cinema is een zeer flexibel medium, zowel qua reclameformat als ‘in the field’. Via zijn FLASH- en SLICE-teams wil RMB de creatieve mogelijkheden van het medium optimaal benutten, om zo een nieuwe dynamiek in de UGC-zalen te creëren (events, activation, influencers, enz.) en de reclamecampagnes maximale weerklank te bieden.
  • Gecontroleerde data-exploitatie.
    Bioscoopbezoekers kopen hun tickets tegenwoordig meestal online. Dankzij de expertise van RMB’s VIBE-unit wil de regie de exploitatie van data – die via de reservatieplatforms verzameld worden – ontwikkelen en meer segmenten creëren, om zo de consumenten onder de UGC-kijkers beter te targeten.