Trustmedia inspireert met native reeks ‘Beyond Advertising – Strategies for Growth’

FacebookTwitterLinkedIn

De nieuwste economische voorspellingen voor België wijzen op een gematigde groei van 0,3%, wat aan de lagere kant van het spectrum ligt. Om de welvaart van ons land te behouden is meer groei nodig. Trustmedia, de advertentieregie van Mediafin, lanceert met ‘Beyond Advertising – Strategies for Growth’ een initiatief dat in de kijker zet hoe media en communicatie een essentiële rol spelen bij het creëren van groei. Beyond Advertising – Strategies for Growth is een inspiratiereeks voor en met mediabureaus.

Mediafin en zijn titels De Tijd en L’Echo kennen al meer dan 10 jaar een continue groei. Wat is de strategie achter dit parcours? En hoe kan je die groei gebruiken om ook merken en bedrijven te laten groeien? Dat vormt de basis van deze inspiratiereeks. Op de agenda? Boardroomsessies met een mix van strategische, redactionele en commerciële topics waarin mediabureaus rechtstreeks in dialoog gaan met Peter Quaghebeur (CEO van Mediafin) en met de hoofdredactie van De Tijd en L’Echo (Isabel Albers, Peter De Groote en Paul Gérard).

Hans De Rore, CCO Mediafin: “De prognose van een bescheiden groei van 0,3% benadrukt de behoefte aan meer strategische communicatie om de economie te ondersteunen en te stimuleren. Communicatie speelt een cruciale rol bij het opbouwen van vertrouwen, het aantrekken van investeringen en het stimuleren van consumentenbestedingen. De juiste doelgroep efficiënt bereiken, is in de praktijk het beste realiseerbaar door in te zetten op lokale Belgische media.”

In navolging van de boardroomsessies verschijnt de native reeks vanaf vandaag in De Tijd en L’Echo, op Tijd.be en Lecho.be. In Beyond Advertising – Strategies for Growth komen de verschillende mediabureaus van de UMA aan het woord met hun recepten voor een duurzame groei.

Hugues Rey, voorzitter van UMA: “Ik vergelijk het vaak met koken. Om heerlijke gerechten te bereiden, hebben restaurants twee dingen nodig: de beste producten uit de buurt – dat zijn de lokale media – én de beste koks – dat zijn de mediabureaus.”