Streamz Basic viert eenjarig bestaan

FacebookTwitterLinkedIn

Streamz Basic, het Vlaamse SVOD-platform met een advertentiemodel, viert zijn eerste verjaardag met straffe resultaten en zet een stevige basis neer in de advertentiemarkt.

Een jaar van groei en populariteit

Bijna 40% van alle nieuwe klanten die een Streamz-abonnement afsluiten, kiezen vandaag voor de variant mét reclame (Streamz Basic). Sinds de lancering van Streamz Basic heeft het platform een sterke aantrekkingskracht op jonge kijkers. Maar liefst 70% van de gebruikers is jonger dan 34 jaar.

Integratie met VTM GO

Sinds januari is Streamz ook beschikbaar via VTM GO. Dankzij deze integratie kunnen Streamz-abonnees hun account koppelen aan de VTM GO-app, en nieuwe gebruikers kunnen zich eenvoudig abonneren op Streamz via dezelfde app.

De samenwerking tussen Streamz en VTM GO biedt een aanzienlijke hefboom voor de verdere groei van Streamz, met meer dan 2 miljoen kijkers per jaar en 550.000 unieke kijkers per week.

Deze integratie past perfect in de strategie om VTM GO verder uit te bouwen tot hét lokale destination platform. Hierdoor kunnen adverteerders hun publiek bereiken via een platform dat een breed en divers aanbod aan content en doelgroepen biedt.

Focus op lokale content

Streamz heeft zich stevig gevestigd als een toonaangevende speler in de Vlaamse markt. Terwijl internationale reuzen miljarden investeren in globale content, legt Streamz de nadruk op lokale producties.

In 2024 lanceert Streamz elke twee weken nieuwe Vlaamse content, waardoor vandaag meer dan 90% van de volledige kijktijd van Streamz Basic-abonnees naar lokale content gaat. Negen van de tien meest bekeken series op Streamz zijn van eigen bodem.

Naast de lokale content diversifieert Streamz zijn aanbod met internationale titels via partners als onder andere Videoland, Universal en Paramount.

Premium kijkbeleving

Maar liefst 60% van de kijktijd van de Streamz Basic-abonnees gebeurt via het televisietoestel. Dit biedt voor adverteerders een uitstekende kans om hun boodschap over te brengen aan een publiek die met hoge betrokkenheid aan het scherm gekluisterd zit.

Toekomstperspectief

Het voortdurend groeiend aanbod van lokale content (zoals Nonkels 2, Jackson & Malone en Het Eiland De Reünie) aangevuld met internationale titels, betekent voor adverteerders een unieke kans om hun merk te positioneren in een dynamische en groeiende markt, met een publiek dat waarde hecht aan lokale content en een superieure kijkervaring.