SBS tevreden met prestaties in 2021

FacebookTwitterLinkedIn

SBS Belgium omschrijft 2021 als een jaar vol nieuwe zenders en topcijfers. Zo werd de Play-familie geboren, waren er de nieuwe zenders Play7 en Play Sports Open, zag GoPlay het daglicht en binnenkort kan de kijker ook nog eens afstemmen op Play247 naar aanleiding van het nieuwe seizoen van Big Brother. Dat allemaal resulteert op dit moment in een gecombineerd marktaandeel van 20,1%.

Beste voorjaar ooit

In het voorjaar waren alle ogen gericht op Big Brother. Lineair was de moeder der realityreeksen marktleider met gemiddeld 32,1% marktaandeel op de doelgroep VVA 18-54. Naast de 378.383 lineaire kijkers deed Big Brother er online nog een grote schep van 10,3 miljoen views bovenop, waarvan 3,7 miljoen voor de livestream. Big Brother sprak ook een jong en actief publiek aan, waardoor Play4 meer dan 4 op de 5 Vlamingen uit de doelgroep wist te bereiken.

Ook De Mol, Blind Gekocht, De Container Cup, De Bachelorette en Don’t Worry Be Happy deden het uitstekend. De Mol was de winnaar van de zondagavond met gemiddeld 48,3% marktaandeel (1.404.765 kijkers) en online nog eens ruim 3,7 miljoen views. Blind Gekocht haalde 38,3% marktaandeel (828.673 kijkers), De Container Cup klokte af op 25,3% (429.079 kijkers), De Bachelorette scoorde 23,1% (432.478 kijkers) en Don’t Worry Be Happy tot slot 23,6% (652.138 kijkers). Play4 kende zo zelfs zijn beste voorjaar ooit.

Straffe najaarscijfers

Na de pittige concurrentie van de vele grote sportevenementen afgelopen zomer veerde de Play-familie in het najaar op. De Verhulstjes Saint-Tropez, Klopjacht en James De Musical gaan met hun best bekeken aflevering vlotjes over het miljoen kijkers. Ook De Slimste Mens ter Wereld en Dancing With The Stars zitten stevig verankerd in de top 10 van best bekeken afleveringen. Play Sports Open wist dan weer 2 op 3 abonnees te bereiken. En waar Big Brother en De Mol de top van het online klassement bezetten in het voorjaar, steekt De Slimste Mens ter Wereld er dit najaar bovenuit op GoPlay met nu al bijna 4,9 miljoen views.

Play247

Het nieuwe jaar kondigt zich meteen straf aan: Peter Van de Veire en Geraldine Kemper warmen zich op voor een nieuw seizoen Big Brother, niet in het minst met de lancering van Play247, het kanaal dat Big Brother 24 op 7 volgt.