RMB en Upcut werken samen om duurzame start-ups in de kijker te zetten

FacebookTwitterLinkedIn

RMB wil ervoor zorgen dat reclame toegankelijk is voor alle spelers die bijdragen tot de duurzaamheidstransitie. De regie nam dan ook contact op met Upcut, een jong Belgisch bedrijf en laureaat van het netwerk ‘Réseau Entreprendre Bruxelles’, om samen een uniek aanbod te introduceren: de creatie van reclamespots en digitale mediaruimte tegen betaalbare condities, speciaal voor start-ups die actief zijn op het gebied van ‘sustainability’.

Kleine bedrijven die zich positief willen inzetten voor de maatschappij beschikken vaak over weinig middelen om zich bekend te maken. Voor RMB betekent duurzaamheid echter ook streven naar gelijke communicatiemogelijkheden voor alle adverteerders. Om in te spelen op dit communicatieprobleem pakt de regie uit met een nieuw ad hoc aanbod.

Eerst en vooral stelt de regie digitale ruimte beschikbaar tegen een lagere prijs, door haar eigen marge te verkleinen. Maar daarnaast faciliteert ze ook de creatie van de reclame zelf. Aangezien deze start-ups zelden beschikken over aangepast reclamemateriaal, sloot RMB een partnership met Upcut. Upcut is het eerste Snack Content Video Agency in België. Op basis van bestaande creatieve elementen van de klant, maakt het bedrijf betaalbare en doeltreffende video’s.

RMB en Upcut ontwikkelden dus samen een aanbod voor duurzame start-ups: een videospot en een mediacampagne op de digitale media van de RTBF. Er zijn twee packs beschikbaar:

  • een voor 2.000 €, inclusief de productie van een videospot en 100.000 video-impressies op de in-read inventaris van RTBF.be.
  • een voor 3.000 €, identiek aan het eerste pack, plus de productie van een IMU en 250.000 impressies op de display-inventaris van de RTBF.

Deze twee aanbiedingen zijn bestemd voor bedrijven die minder dan twee jaar geleden zijn opgericht en waarvan de bedrijfsmissie verband houdt met de 17 Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties.