De VRT-radiozenders hebben in de laatste vier maanden van vorig jaar licht aan marktaandeel verloren. Dat blijkt uit de CIM-cijfers die vandaag werden gepubliceerd.
Enkel Radio 1 en Klara kenden een lichte stijging: ze eindigen op respectievelijk 8 en 2,2 procent. Studio Brussel gaat 0,1 procentpunt achteruit (12,4%). Radio 2 blijft de best beluisterde zender met een marktaandeel van 30,5 procent. In de tweede golf van 2017 was dat nog 31,8 procent. Opvallende achteruitgang is er bij MNM dat in de laatste golf van 2016 nog op 11,2 procent zat, maar een jaar later op 9 procent eindigt.
De Medialaan-zenders Qmusic en Joe gingen er dan weer allebei op vooruit. Joe is de sterkste groeier in Vlaanderen met een stijging van 7,3 naar 8,8 procent marktaandeel en ook Qmusic gaat erop vooruit van 11,1 naar 11,8 procent.
Ook Nostalgie kent een lichte stijging van 5,4 naar 5,6 procent.