RMB, Var en Clear Channel slaan de handen ineen voor een nationale en creatieve multimediacampagne rond de mooiste momenten van het WK. Een actie die voorbijgangers massaal bereikt en Proximus, de exclusieve sponsor van het project, buitengewone zichtbaarheid biedt.
De Belgen zijn niet meer in de running, maar het WK voetbal leeft volop verder op een maximaal aantal voor het publiek toegankelijke outdoorschermen, dankzij de nationale actie die door Proximus wordt gesponsord en tot stand kwam door een samenwerking tussen RTBF, VRT, RMB, Var en Clear Channel. Al sinds de start van het WK slaan deze Belgische partners de handen ineen om het publiek een unieke beleving te bieden, met de mooiste sportieve momenten van het toernooi: ‘Moment of the Day’.
Uitgebreide media coverage
Gedurende de hele campagne hebben RTBF en VRT het concept via tv, radio en digital gepromoot op hun eigen media. Het Belgische publiek (her)ontdekt de hoogtepunten van de wedstrijd van de voorgaande dag op de digitale schermen van Clear Channel op straat en in stations. Een aanbod van straffe beelden, gemaakt door de RTBF en de VRT, en gesponsord door Proximus die exclusieve aanwezigheid geniet aan het begin en het einde van de beelden die op de schermen verschijnen.
De campagne loopt nog tot 19 december, de dag na de WK-finale. Een primeur voor de drie regies om een gelijkaardig concept met content synergie op alle media te combineren.
‘The Belgian Heartbeat’
Tijdens de wedstrijden van het Belgische elftal kon Proximus via zijn app ‘The Belgian Heartbeat’ vaststellen op welke speelmomenten het hart van de supporters het snelst ging slaan. Zo kon het publiek na elke match van de Duivels op de digitale outdoorschermen ontdekken hoe de supporters de wedstrijden thuis beleefden, en wel dankzij betrouwbare data die via een smartwatch gekoppeld aan een smartphone werden gedeeld.