Het native advertising platform Outbrain lanceert een nieuwe uitbreiding van native plaatsingen in nieuwsbrieven. Deze integratie maakt het voor uitgevers mogelijk om de beste online ervaringen voor hun publiek te realiseren en in alle content formaten te exploiteren. Denk bijvoorbeeld aan webpagina’s, mobiele apps en nu dus ook nieuwsbrieven. Bovendien kunnen adverteerders nu veel meer betrokken lezers bereiken.
Deze nieuwe uitbreiding van het Outbrain netwerk maakt deel uit van een technologisch samenwerkingsverband met Ividence, het Europese AdTech nieuwsbrief bedrijf. Dankzij Ividence kan Outbrain via standaard HTML-formaten eenvoudig in nieuwsbrieven integreren. Hierdoor krijgen uitgevers naast hun eigen websites extra monetisatiemogelijkheden. Met deze nieuwe oplossing kunnen uitgevers rechtstreekse inkomsten genereren met non-intrusive native discovery advertenties.
“Steeds meer digitale uitgevers kunnen niet langer enkel vertrouwen op display advertenties om de kosten voor het produceren van kwalitatief hoogwaardige content te dekken”, zegt Victor Charpin, Head of Platform bij Outbrain. “Met de integratie van plaatsingen in nieuwsbrieven creëren we een unieke kans voor adverteerders om rechtstreeks toegang te krijgen tot een zeer betrokken publiek wanneer zij zich in een primaire content verbruiksmodus bevinden.”
“We zijn enthousiast om een partnership aan te gaan met Outbrain om de beste native ervaring in een nieuwsbrief te leveren. Ividence zal de technologie verstrekken om gepersonaliseerde native advertenties over al hun nieuwsbrieven te bieden”, zegt Eric Prigent, Head of Operations bij Ividence.