Opening van de nieuwe radiostudio’s van Qmusic en Joe – Start van Sound Park met zicht op de Medialaan

FacebookTwitterLinkedIn

De commerciële radiozenders Qmusic en Joe hebben op 20 mei hun intrek genomen in nieuwe hoogtechnologische studio’s. Het geheel is ingericht op de benedenverdieping van het Medialaan-gebouw in Vilvoorde, zichtbaar van buitenaf voor alle bezoekers en passanten.

Sound Park is de naam van dit audiocomplex en wordt een onderdeel van “Entertainment City”, dat in tegenstelling tot “News City” in Vilvoorde blijft. Alle nieuwsredacties van de mediagroep komen binnenkort onder één dak in Antwerpen bij het Centraal-Station.

Op de feestelijke opening waren naast de Qmusic- en Joe-dj’s ook onder andere Kris Vervaet (CEO van Medialaan-dPP), Christian Van Thillo (CEO van De Persgroep) en Hans Bonte (burgemeester van Vilvoorde) aanwezig.

An Caers, directeur radio Medialaan – de Persgroep Publishing: “Het is veel meer dan een verhuis. De technologie die we hier installeren, zorgt ervoor dat we meer dan ooit klaar zijn voor de digitale toekomst. Wat nodig is, als je weet dat 50% van de Vlamingen in 2022 digitaal zal luisteren. Onze nieuwe studio’s combineren audio en video op een doorgedreven manier. Onze ambitie is om het meest inspirerende en innoverende audiobedrijf te zijn in Vlaanderen. Met het talent van heel ons radioteam en nu ook de meest innoverende technologie maken we die meer dan ooit waar.

 

Het Sound Park bestrijkt 1.200 vierkante meter en bevat zes radiostudio’s en twee videoproductieruimtes. In totaal gaan er elke dag een honderdtal mensen aan de slag.

Deze technische faciliteiten en het creatieve talent zullen ter beschikking staan van allerhande initiatieven van eigen medewerkers uit andere afdelingen en zal ook extern worden aangeboden voor de realisatie van commerciële projecten.

 

Medialaan – de Persgroep Publishing investeerde meer dan 3 miljoen euro in de nieuwe radiostudio’s. Kris Vervaet: “Deze investering toont aan hoe belangrijk audio is en blijft binnen ons bedrijf. De nieuwe locatie van de studio’s bewijst ook dat het bedrijf leeft. Wie binnenkomt, kan meteen zien hoe hier radio gemaakt wordt. De grootste troef van ons mediabedrijf is de lokale verandering en de Vlaamse identiteit. De Vlaming kiest graag voor Vlaamse kwaliteit. Deze investering maakt deel uit van de voortdurende digitale innovaties zoals de recente lancering van de HLN-app, de re-make van De Morgen Online en de start van VTM Go.

Vervaet hoopt dat de concurrentie met de giganten zal kunnen gebeuren binnen gelijke spelregels. Hij rekent zowel op de Europese als de lokale overheid om de nodige wetgeving uit te werken.

Hans Bonte, burgemeester van Vilvoorde: “Onze Medialaan wordt opnieuw versterkt als mediahub. Het versterkt Vilvoorde als de mediastad bij uitstek. De creatievelingen van Qmusic en Joe zorgen ervoor dat Vilvoorde naast de place-to-be voor productiehuizen, logistieke mediaspelers, film- en tv-studio’s en reclamebureaus ook op radiovlak niet meer uit de ether zal zijn.