Omnicom Media Group lanceert ArtBotAI, een generatief AI-platform voor de creatie van advertenties

Nieuw
FacebookTwitterLinkedIn

Omnicom Media Group (OMG) lanceert ArtBotAI, hun nieuwste intelligent contentplatform dat gebruikmaakt van generatieve AI.

ArtBotAI verhelpt een veelvoorkomend probleem voor marketingprofessionals: hoe grootschalige creatieve digitale content efficiënt en optimaal produceren, zonder in te boeten op de kwaliteit ervan? Het ArtBotAI-platform brengt de digitale activa van de klanten samen om gepersonaliseerde content te creëren en te leveren.

“Elegantie op grote schaal was het oorspronkelijke idee achter ArtBotAI”, aldus Paolo Yuvienco, Chief Technology Officer bij Omnicom. “Merken hebben een steeds grotere vraag naar gepersonaliseerde content op grote schaal, maar hun creatieve studio’s en tools voor eenmalig gebruik beperken hen. Bovendien worden deze steeds duurder en boeten ze in aan kwaliteit en prestaties wanneer ze intensiever worden gebruikt. Er is nog nooit een product geweest dat in staat was om creatieve middelen, modellen, MarTech, AdTech, AI en first en third party data te integreren. ArtBotAI vervangt dit onoverzichtelijke ecosysteem door iets eenvoudigs, moois en krachtigs om aan de contentbehoeften van onze klanten te voldoen.”

ArtBotAI is momenteel in gebruik in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië-Pacific. Alissa Hansen, Chief Product Officer, is hoofd van ArtBot en houdt overzicht over de wereldwijde implementatie.

“Onze klanten streven ernaar om de waarde van hun content te maximaliseren, alsook de nauwkeurigheid en prestaties van hun media-investeringen”, aldus Hansen. “Dankzij dit zorgvuldig samengestelde aanbod kunnen we precies het doel van onze klanten bereiken. Door ons vermogen om ons aan te passen aan de bestaande technologie van de klant en de ondersteuning van Omni, zal ArtBotAI creatieve engineering inzetten om hoogwaardige grootschalige content te leveren en een volledig beeld te geven van de prestaties van de content.”

De Large Language Models die de generatieve AI van ArtBotAI aansturen, worden gehost door Omni en zijn het resultaat van samenwerkingsverbanden tussen bedrijven als Adobe, Amazon, Getty, Google en Microsoft (OpenAI).

Deze ontwikkeling maakt deel uit van de strategie van Omnicom Media Group om AI in alle facetten van het bedrijf te integreren.