Met de lancering van een luxe-editie die verdeeld wordt via 350 exclusieve verdeelpunten richt het Oost-Vlaamse lifestyleblad Shopping Magazine zich op actieve shoppers.
Shopping Magazine is al ruim 30 jaar een gevestigde waarde als gratis lifestyleblad dat twee keer per jaar met 9 verschillende regionale edities in de Oost-Vlaamse brievenbus valt. De redactie brengt een reeks afwisselende rubrieken, gaande van mode tot cultuur, van sport tot business, van auto’s tot reizen en van gastronomie tot wonen.
Christ Braems van uitgever Geographics: “Met 420.000 exemplaren en 1,1 miljoen lezers kunnen adverteerders een erg ruim Oost-Vlaams publiek bereiken, maar door de regionale aanpak via 9 verschillende edities wordt het ook relevant voor de echt lokale spelers.”
Shopping Magazine DeLuXe
Vanaf maart komt Shopping Magazine op de markt met een extra editie: met de luxe-editie Shopping Magazine DeLuXe wil het actieve shoppers bereiken via 350 exclusieve verdeelpunten.
Voortaan verschijnt dus, naast Shopping Magazine, ook gelijktijdig een Shopping Magazine DeLuXe. Advertenties en inhoud zijn dezelfde, maar de luxe-editie krijgt een luxueuzere druk en afwerking en wordt ook aangevuld met extra reportages. De verdeling gebeurt in hetzelfde gebied als Shopping Magazine, maar dan via 350 exclusieve toplocaties: de deelnemende partners, hippe restaurants en diverse verdeelpunten.
“We merken een sterk groeiende marktvraag voor deze formule. We leggen een extra laagje vernis op de boodschap van onze adverteerders en ze bereiken daarmee een tweede keer hun doelgroep, maar dan vooral de actieve shoppers en met nog meer uitstraling”, aldus Christ Braems.
Adverteerders verschijnen per definitie in beide versies. “Onze partners krijgen dus gelijktijdig de combinatie van enerzijds een breed kwalitatief bereik aan een zeer betaalbare prijs, met anderzijds een zeer gerichte communicatie met sterke profilering.”