MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Nieuwe website !   Nieuwe newsletter !

Beste lezer,

Eindelijk! Het is zover.

Op 17 oktober lanceerden we het nieuwe design en navigatie van onze website.
De nieuwe homepage schakelt soepel tussen de database met mediagegevens en de gratis nieuwssite. Er is meer ruimte voor het medianieuws en ook Insights, Jobs en Agenda krijgen de nodige aandacht.

Vandaag krijgt onze maandelijkse newsletter ook een nieuw ontwerp.

We horen graag wat u er van vindt.

Dit is de 99ste editie van deze nieuwsbrief. De volgende editie staat gepland op 1 december.

Met vriendelijke groeten,

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

03/11/2016

Toepassing van agentschapscommissie in 2017: stand van zaken

Afgelopen maand maakten ook L’Avenir Advertising en Metro hun standpunt bekend met betrekking tot de agentschapscommissie. Voor een volledige historiek, lees alle artikels via de tag “agentschapscommissie”.

Lees meer
 

De Waalse lokale televisiezenders in regie bij Transfer

De 11 Waalse lokale televisiezenders, verenigd in de Fédération des Télés Locales, hebben Transfer gekozen als nationale regie.

Lees meer
 

JCDecaux DOOH wint Docks Bruxsel

JCDecaux zal mee geïntegreerd zijn in het nieuwe winkel- en vrijetijdcomplex Dockx Bruxsel langs de oevers van het kanaal met de digitale borden van DOOH Media.

Lees meer
 

Nieuw in de bioscoop: targeted advertising met MovieMatch

Vanaf nu kan je bij Brightfish kiezen voor welke film jouw reclamespot wordt vertoond. Je linkt je merk aan een film en adverteert gericht naar het publiek dat jij wil aanspreken.

Lees meer
 

Vice lanceert TV-kanaal VICELAND in België

VICE Media, het grootste mediabedrijf ter wereld dat zich op millennials richt, lanceert met VICELAND zijn eigen tv-kanaal nu ook in België, na eerdere lanceringen in de VS, Canada en VK.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Vlaanderen krijgt radiozender voor Vlaamse en Nederlandstalige muziek

De Vlaamse regering wil dat de landelijke radio's de stap zetten van FM naar DAB+, dat de lokale radio's versterkt worden en dat er drie of vier commerciële netwerkradio’s komen (waarvan één in het teken van Vlaamse en Nederlandstalige muziek).

Lees meer
 

Switch naar digitale consumptie van newsbrands zet zich voort

Uit het tussentijdse kwartaal rapport van het CIM blijkt dat de groei van het bereik via de websites opnieuw groter is dan de erosie van de betaalde verspreiding.

Lees meer
 

Informatie over de nieuwe CIM persstudie

GRP organiseerde een sessie volledig in het teken van de persbereikstudie. Dit was een moment om de markt te informeren over de veranderingen in de nieuwe CIM persstudie.

Lees meer
 

La Presse au Futur, de Parijse beurs voor uitgevers

De beurs brengt alle soorten Franse uitgevers en persprofessionals samen op 23 en 24 november in het New Cap Event Center in Parijs.

Lees meer
 

De Persgroep Advertising lanceert Ad friend

Ad friend, een nieuwe advertentietool van De Persgroep Advertising, maakt regionaal adverteren eenvoudig, duidelijk en efficiënt. Een advertentie maken en inboeken kan met Ad friend in vijf simpele stappen.

Lees meer
 

RMB commercialiseert NRJ Hits TV

NRJ vertrouwt op RMB voor de exclusieve verkoop van advertentieruimte op zijn nieuwe televisiezender NRJ Hits, die in augustus gelanceerd werd.

Lees meer
 

ADeMAR wordt mediaregie van From Solvay Magazine

Solvay Brussels School Economics & Management vertrouwt de mediaregie voor From Solvay Magazine toe aan ADeMAR.

Lees meer
 

Zatopekmagazine Vlaanderen gaat digitaal verder

Vanaf januari gaat Zatopekmagazine Vlaanderen digitaal en stopt het bestaan van de papieren versie. Het magazine wordt gratis voor de lezers en inhoud kan makkelijker worden gedeeld via sociale media.

Lees meer
 

Gimme blijft groeien en lanceert nieuwe versie

Het digitale prikbord Gimme blijft verder groeien en mikt in 2017 op 450.000 ouders. Met de nieuwe versie zijn er ook een aantal nieuwigheden voor adverteerders.

Lees meer
 

Business to Business Press & Communication Awards: overzicht van de winnaars

PaperJam, MT Magazine, Venuez, RetailDetail, Gondola, Artsenkrant, Pubmarket, Content Republic en De Persgroep Advertising: dat zijn de winnaars van de derde B2B Press & Communication Awards.

Lees meer
 

DDB Brussels en Visit.Brussels zijn de grote winnaars van de IAB MIXX Awards 2016

DDB Brussels als ‘Agentschap van het Jaar’ en City of Brussels als ‘Adverteerder van het Jaar’ zijn de grote winnaars van de negende editie van de IAB MIXX Awards.

Lees meer
 

Sévérine Distave en Yannick Bouillon zijn de Marketers of the Year 2016

Sévérine Distave van Alpro Europe aan Nederlandstalige zijde en Yannick Bouillon van Vanden Borre aan Franstalige zijde zijn de Marketers of the Year 2016.

Lees meer
 

Mediahuis op twee na grootste uitgever van Nederland

Mediahuis neemt Media Groep Limburg over, bekend van de regionale kranten De Limburger en Limburgs Dagblad, en wordt daarmee de op twee na grootste uitgever qua oplage in Nederland.

Lees meer
 

Twitter sluit kantoor in Brussel

Twitter gaat zijn kantoor in België sluiten. De sluiting volgt op het nieuws dat ook andere Europese vestigingen van Twitter hun deuren zullen sluiten, waaronder die van Duitsland en Nederland. Twitter maakte eerder al bekend dat het stopt met Vine.

Lees meer
 

Agenda

Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.744 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.140
  • vakpers: 673
  • dagbladen: 311
  • huis-aan-huisbladen: 675
  • out-of-home: 873
  • radio/TV: 550
  • digitaal: 1.824
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.