MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Vive la France met MediaSpecs.fr

Beste mediavrienden,

Met de Ronde van Frankrijk die afgelopen weekend op gang werd getrapt en de Olympische Spelen die eind deze maand in Parijs beginnen, mag het duidelijk zijn: de grote sportzomer speelt zich grotendeels in Frankrijk af.

En jawel hoor, ook MediaSpecs is actief in Frankrijk.

Al sinds 2013, dankzij MediaSpecs.fr, kunnen alle mediaspecialisten die een helder beeld willen van het Franse medialandschap (>9.000 media) genieten van een kwaliteitsvolle database vol reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Voor Belgische en Luxemburgse media kan u uiteraard terecht op MediaSpecs.be.

De MediaSpecs database is up-to-date, daarom zijn wij ook in de zomermaanden paraat om de database dagelijks bij te werken. En we staan ook klaar om u te blijven informeren met het belangrijkste nieuws bij agentschappen en media.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Bart – Wim – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

01/07/2024

Gezamenlijk memorandum van de drie Vlaamse omroepen

Het Vlaamse medialandschap verandert in sneltempo. Daarom hebben VRT, DPG Media en Play Media samen een gemeenschappelijk memorandum bezorgd aan de drie politieke partijen die een nieuwe Vlaamse regering willen vormen.

Lees meer
 

De ‘Waarom?’-vraag helpt je om de wereld te begrijpen

[Sponsored] Le Soir biedt expertise en diepgaande analyses die inspelen op de lezersbehoeften en haar leiderspositie in België bevestigen. Daarom is Le Soir jouw voorkeurspartner om nieuwe zakelijke opportuniteiten en samenwerkingen te verkennen.

Lees meer
 

Transfer Media breidt uit met regionale zenders ATV, ROBtv en TV Oost

Transfer Media kondigt aan dat het deze zomer haar portfolio uitbreidt met drie regionale televisiezenders in Vlaanderen: ATV, ROBtv en TV Oost.

Lees meer
 

Clear Channel versterkt zijn programmatisch DOOH-aanbod met de integratie van SSP Vistar Media

In een voortdurend steven om haar programmatisch aanbod uit te breiden en toegankelijker te maken, heeft Clear Channel de SSP van Vistar Media geïntegreerd in haar multi-SSP tool LaunchPAD.

Lees meer
 

Rossel lanceert een nieuw videoformaat: VVV (Verified Vertical Video)

VVV laat zich inspireren door populaire social media formats als stories en carrousels, maar onderscheidt zich door de kwaliteit en waarheidsgetrouwheid van de gecertificeerde content.

Lees meer
 

FIPP-congres: Andy Noyez (PMG) ziet 3 grote trends

Het FIPP-congres is een must voor wie actief is in de sector. Het is het hoogtepunt voor wie internationaal met uitgeven bezig is. Andy Noyez (PMG) deelt zijn ervaringen op de website van WE MEDIA.

Lees meer
 

Jobs

MediaSpecs zoekt een (toekomstige) mediaspecialist voor database en redactie
MediaSpecs
Meer jobs
 
 

Roularta Advertising lanceert nieuwe divisie: KompasMedia

Roularta Advertising kondigt de oprichting aan van een nieuwe, onafhankelijke divisie, genaamd ‘KompasMedia’. Hiermee breidt de nationale reclameregie van Roularta Media Group haar crossmediaal contentmarketing-aanbod verder uit.

Lees meer
 

Wijziging in het management van IPM Group

Didier Bennert is de nieuwe algemeen directeur ad interim van IPM Group. Deze wijziging in het management volgt op de wederzijdse beslissing tussen IPM en Sébastien Desclée om zijn missie te beëindigen.

Lees meer
 

RMB benoemt Anne de Kerchove tot Corporate Social Responsibility Expert

RMB creëerde onlangs een nieuwe functie: Corporate Social Responsibility Expert. Het is Anne de Kerchove - nu al in dienst bij RMB op de afdeling Event & Internal Communications - die deze taak zal opnemen.

Lees meer
 

Streamz Basic viert eenjarig bestaan

Streamz Basic, het Vlaamse SVOD-platform met een advertentiemodel, viert zijn eerste verjaardag met straffe resultaten en zet een stevige basis neer in de advertentiemarkt.

Lees meer
 

Pieter Vermeersch zet zijn schouders onder Annalect (OMG)

Pieter Vermeersch, Chief Digital Officer bij BBDO, wordt de drijvende kracht achter Annalect, de media en audience consulting divisie van Omnicom Media Group (OMG).

Lees meer
 

Growth Inc. verwelkomt drie nieuwe talenten

Growth Inc. breidt haar team verder uit met drie nieuwe talenten. Het strategisch communicatie- en public affairs bureau verwelkomt François Toussaint als senior advisor, Maarten Peeters als consultant en Stefan Zagers als associate.

Lees meer
 

Seen from Space: Radio en audio

Streaming is de luistermodus die vandaag de grootste uitdager van live radio is. Dat belet niet dat live radio nog altijd goed is voor een luisterduur van bijna 2,5 uur per dag.

Lees meer
 

Cannes Lions 2024: Belgen vier keer in de prijzen

Vorig jaar kaapten onze landgenoten drie prijzen weg in Cannes, dit jaar tellen we er eentje meer: VML (2x), Czar en FamousGrey.

Lees meer
 

Agenda

UMA Get Together
27 augustus | 09:00 - 14:30
UBA Media Date
27 augustus | 14:30 - 21:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.