MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Vorige week kroonden Mindshare, Clear Channel, Trustmedia en Gaetano Palermo zich tot grote winnaars op de AMMA, maar ook Transfer, IPM, Wouter Verschelden, VRT, GroupM, Bepublic Group en WE MEDIA hadden belangrijk nieuws aan te kondigen.

In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info voor hun mediaplan of perslijst: reclametarieven, technische fiches, kalenders, bereikcijfers, contactgegevens, zoekcriteria, enz. Wij geven u graag een korte rondleiding.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

10/06/2024

AMMA 2024: Alle winnaars in de 14 categorieën

Alle winnaars van de Gold, Silver en Bronze AMMA (Annual Master in Media Awards) werden op 6 juni bekendgemaakt in het Auditorium 2000 van Brussels Expo.

Lees meer
 

Twee keer zilver op de AMMA voor Roularta: inzetten op de sterkte van magazines wordt beloond

[Sponsored] Op de AMMA won Roularta zilver in de categorieën Media Sustainability en Media Saleshouse of the Year. "Een erkenning voor ons marktleiderschap in magazines, onze goede relaties met de advertentiemarkt en onze digitale innovaties."

Lees meer
 

Roularta Advertising op de AMMA: One Team, One Family, One Planet

[Sponsored] "De sterke punten in onze AMMA-cases zijn de strategische benadering van kernpijlers, sterk stakeholder engagement, onze duurzame initiatieven zoals de paper wrap en focus op digitale innovaties."

Lees meer
 

IPM: “Een onafhankelijke en vrije pers is een fundamentele pijler van onze democratie, bedankt voor uw steun”

IPM werd op 6 juni het slachtoffer van een cyberaanval door een groep buitenlandse hackers. "Dankzij onze veerkracht en de strijdlust van onze teams zijn onze kranten en websites gewoon actief gebleven."

Lees meer
 

Win For Life en Studio Brussel claimen festivalzomer met gouden partnership

[Sponsored] Het creatief partnership tussen Studio Brussel en de Nationale Loterij bezorgt één vriendengroep de zomer van hun leven dankzij "Het Gouden Festivalbandje". Een partnership waarbij awareness, activatie en strategie naadloos samenkomen.

Lees meer
 

Jobs

MediaSpecs zoekt versterking: Mediaspecialist voor database en redactie
MediaSpecs
Meer jobs
 
 

W16: Wouter Verschelden start met een nieuwe website over de Belgische politiek

Politiek reporter Wouter Verschelden verlaat MediaNation, het bedrijf boven BusinessAM, Newsmonkey en de nieuwsbrief Wetstraat Insider. Hij start nu met W16: een website, een nieuwsbrief, podcasts en live events over de Belgische politiek.

Lees meer
 

Sport 10 opnieuw in regie bij Transfer

Sport 10 biedt een mix aan van live sportevenementen, analyses, exclusieve interviews en achtergrondverhalen van zowel nationale als internationale sporten. De tv-zender is aanwezig in het basispakket van alle operatoren.

Lees meer
 

VRT Jaarverslag 2023: Een sterk rapport in een uitdagend jaar

De VRT bereikt op weekbasis 88,9% van alle Vlamingen: sterke resultaten in een wereld waarin internationale digitale platformen steeds populairder worden, desinformatie alomtegenwoordig is en nieuwsgaring voornamelijk via sociale media gebeurt.

Lees meer
 

WE MEDIA: Jaarverslag 2023

WE MEDIA, de vereniging die de Belgische uitgevers van magazines, gratis pers en kranten vertegenwoordigt, publiceerde onlangs zijn jaarverslag 2023.

Lees meer
 

GroupM – Belgian Video Streaming Monitor: Disruptoren op zoek naar getrouwheid en groei

GroupM publiceert de zesde editie van haar “Belgian Video Streaming Monitor”. De steekproefgrootte van 1.400 respondenten is nodig om de dynamiek en de fragmentatie van het streaming landschap zo juist mogelijk in beeld te brengen.

Lees meer
 

Seen from Space: Brand safety en nieuwscontext

De ernst van het nieuws lijkt weinig invloed te hebben op de perceptie van reclame. En de vraag van online brand safety lijkt veel complexer dan gewoon een zwarte lijst met onderwerpen die als angstaanjagend omschreven worden.

Lees meer
 

Kostprijs mediapitches in 2023: 5,2 miljoen euro

UMA bracht de kostprijs voor mediapitches in kaart. Zeven cijfers vatten de resultaten van de enquête bij de negen grootste leden samen. “Elk UMA-bureau heeft gemiddeld drie FTE’s die niets anders doen dan op pitches werken.”

Lees meer
 

PrintPower: How print advertising increases campaign profit

A new study commissioned by Thinkbox in the UK provides compelling evidence for the profitability and sustained impact of print advertising.

Lees meer
 

Creative Belgium Awards: FamousGrey is Agency of the Year

Op de Creative Belgium Awards werd FamousGrey verkozen tot Agency of the Year, voor VML Belgium, Mutant, Mortierbrigade en LDV United. De Grand Prix waren weggelegd voor LDV United, BBDO Belgium en Mortierbrigade.

Lees meer
 

Video Experience Day: bekendmaking winnaars

Op dinsdag 4 juni organiseerden AP Hogeschool en Kanaal Z de 25ste editie van de Video Experience Day. Als hoogtepunt van het evenement werden de beste Belgische video’s van bedrijven en non-profitorganisaties bekroond met een award.

Lees meer
 

Bepublic Group wint internationale PRWA Excellence Award 2024

Bepublic Group kon de jury overtuigen met de Nohltaced-campagne voor Decathlon. Deze award bekroont jaarlijks een PR-bureau met een uitzonderlijke case die anderen in de communicatiesector overal ter wereld kan inspireren.

Lees meer
 

Mercedes-Benz en Telenet nemen abonnement op MediaSpecs

MediaSpecs mag voortaan ook Mercedes-Benz en Telenet tot haar klanten rekenen. Beide adverteerders namen onlangs een abonnement op de MediaSpecs Database.

Lees meer
 

Blended agency iO is een gelukkige gebruiker van de MediaSpecs Database

iO is een full service bureau dat bedrijven, organisaties en overheden wil ontzorgen op vlak van strategie, technologie, marketing, content en creatie. De database van MediaSpecs is voor iO een praktische tool voor hun team van mediaplanners.

Lees meer
 

Agenda

Executive Master in Digital Marketing and Communication: Become an expert in marketing data
11 juni | 09:00 - 17:30
Kantar BrandZ Global Launch
12 juni | 08:30 - 09:30
WE MEDIA Infosessie: Distributie van magazines
12 juni | 13:30 - 15:30
CommPass Intro Class: Media Metrics
26 september | 13:00 - 15:00
Cannes Lions
17 juni | 08:00 - 21 juni | 22:00
CommPass Masterclass: Voice
17 juni | 14:00 - 16:00
BMMA: CSR in Action
18 juni | 16:30 - 19:00
C Square: Summer Drink
18 juni | 18:00 - 21:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.