Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Beginnen doen we met nieuws uit eigen huis: voortaan mogen we ook Mercedes-Benz en Telenet tot onze klanten rekenen. Zij namen onlangs een abonnement op de MediaSpecs Database.
- In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over media: reclametarieven, technische fiches, kalenders, bereikcijfers, contactgegevens (sales en redactie) en objectieve zoekcriteria.
- Nog geen gebruiker, maar wel interesse? Wij geven u graag een korte rondleiding.
Deze week staan er heel wat interessante events op het programma.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Line – Lola
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
27/05/2024
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs mag voortaan ook Mercedes-Benz en Telenet tot haar klanten rekenen. Beide adverteerders namen onlangs een abonnement op de MediaSpecs Database.
Lees meer
|
|
|
|
De genomineerden voor Media Agency of the Year zijn Wavemaker, Mindshare en Havas. Naomi Osorio Galan (Coca-Cola), Luc Latour (Axa) of Gaetano Palermo (Engie) wordt Media Advertiser of the Year.
Lees meer
|
|
|
|
Op woensdag 15 mei vond in Dolce La Hulpe de UMA Get Together plaats. Naast de presentatie van de genomineerden uit 6 AMMA-categorieën werden ook de winnaars van de YMCE Strategy onthuld.
Lees meer
|
|
|
|
Flowsparks, een Belgisch techbedrijf gespecialiseerd in digitale leermodules, werkt voor zijn PR-activiteiten samen met Team Lewis. Samen bouwen ze verder aan de positionering van het platform op de Belgische, Nederlandse en Scandinavische markten.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘Total Display’ is een geïntegreerde vorm van adverteren waarbij de adverteerder zijn doelgroep door de combinatie van print en digitaal efficiënt kan bereiken. Dit in allerlei formaten op verschillende posities binnen het netwerk van Ads & Data.
Lees meer
|
|
|
|
Het aanbod webradio’s van Bel RTL wordt uitgebreid met Bel RTL Happy, een nieuwe digitale feel good radiozender. De zender biedt je hits die je energie geven, nummers die je laten lachen en liedjes waar je blij van wordt.
Lees meer
|
|
|
|
Na een periode van 12 jaar bij mediabureaus Havas Media en IPG Mediabrands versterkt Jérôme Urbain voortaan het digitale salesteam van Roularta dat onder leiding staat van Lara Chammah.
Lees meer
|
|
|
|
Stijn Fockedey start vanaf 1 juni als hoofdredacteur van Trends/Kanaal Z. Hij volgt daarmee Wim Verhoeven op. Jan De Meulemeester zal Stijn Fockedey ondersteunen als Head of Business News.
Lees meer
|
|
|
|
Jago Kosolosky stopt eind juni als hoofdredacteur van MO*. Adjunct-hoofdredacteur Charis Bastin en eindredacteur Tom Claes nemen dan tijdelijk de fakkel over tot een volgende hoofdredacteur kan aantreden.
Lees meer
|
|
|
|
Maarten Janssen, sinds vier jaar aan de slag als Channel Manager, stopt bij VTM en wordt vervangen door Davy Parmentier.
Lees meer
|
|
|
|
|
De verordening moet een veilige omgeving tot stand brengen voor de gebruikers van digitale diensten in heel Europa. De DSA heeft betrekking op online platformen zoals marktplaatsen, app stores, sociale netwerken, videoplatformen en reisplatformen.
Lees meer
|
|
|
|
Een nieuwe studie beveelt 1 januari 2031 aan als realistische afschakeldatum voor de radio-uitzendingen via de FM-band. Voor minister Dalle moet het daarom de ambitie zijn om tegen dan volledig over te schakelen op digitale radio.
Lees meer
|
|
|
|
Lanceringsevent van het crossmediale meetsysteem met bijdrages van minister Dalle en alle betrokken partijen op 13 mei. De uitvoering van de studie is toegewezen aan Ipsos. De eerste resultaten worden verwacht tegen 2025 Q2.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
28 mei | 09:00 - 18:00
|
28 mei | 13:00 - 18:00
|
28 mei | 18:00 - 20:00
|
31 mei | 09:30 - 10:30
|
31 mei | 17:00 - 23:30
|
6 juni | 18:00 - 23:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|