MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Beginnen doen we met nieuws uit eigen huis: voortaan mogen we ook Mercedes-Benz en Telenet tot onze klanten rekenen. Zij namen onlangs een abonnement op de MediaSpecs Database.

  • In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over media: reclametarieven, technische fiches, kalenders, bereikcijfers, contactgegevens (sales en redactie) en objectieve zoekcriteria.
  • Nog geen gebruiker, maar wel interesse? Wij geven u graag een korte rondleiding.

Deze week staan er heel wat interessante events op het programma.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

27/05/2024

Mercedes-Benz en Telenet nemen abonnement op MediaSpecs

MediaSpecs mag voortaan ook Mercedes-Benz en Telenet tot haar klanten rekenen. Beide adverteerders namen onlangs een abonnement op de MediaSpecs Database.

Lees meer
 

AMMA 2024: Ontdek alle genomineerden

De genomineerden voor Media Agency of the Year zijn Wavemaker, Mindshare en Havas. Naomi Osorio Galan (Coca-Cola), Luc Latour (Axa) of Gaetano Palermo (Engie) wordt Media Advertiser of the Year.

Lees meer
 

YMCE Strategy: Coline Ledroit (Havas Media) en Alessa Van Cottem (Mindshare) zijn de winnaars

Op woensdag 15 mei vond in Dolce La Hulpe de UMA Get Together plaats. Naast de presentatie van de genomineerden uit 6 AMMA-categorieën werden ook de winnaars van de YMCE Strategy onthuld.

Lees meer
 

Flowsparks en Team Lewis brengen e-learning naar nieuwe hoogten

Flowsparks, een Belgisch techbedrijf gespecialiseerd in digitale leermodules, werkt voor zijn PR-activiteiten samen met Team Lewis. Samen bouwen ze verder aan de positionering van het platform op de Belgische, Nederlandse en Scandinavische markten.

Lees meer
 

Jobs

MediaSpecs zoekt versterking: Mediaspecialist voor database en redactie
MediaSpecs
Meer jobs
 
 

Ads & Data zet ‘Total Display’ in de markt, een future proof aankoopmodel

‘Total Display’ is een geïntegreerde vorm van adverteren waarbij de adverteerder zijn doelgroep door de combinatie van print en digitaal efficiënt kan bereiken. Dit in allerlei formaten op verschillende posities binnen het netwerk van Ads & Data.

Lees meer
 

Bel RTL Happy, de nieuwe feel good webradio

Het aanbod webradio’s van Bel RTL wordt uitgebreid met Bel RTL Happy, een nieuwe digitale feel good radiozender. De zender biedt je hits die je energie geven, nummers die je laten lachen en liedjes waar je blij van wordt.

Lees meer
 

Roularta Advertising breidt uit met Jérôme Urbain als Digital Account Manager

Na een periode van 12 jaar bij mediabureaus Havas Media en IPG Mediabrands versterkt Jérôme Urbain voortaan het digitale salesteam van Roularta dat onder leiding staat van Lara Chammah.

Lees meer
 

Roularta stelt Stijn Fockedey aan als nieuwe hoofdredacteur van Trends en Kanaal Z

Stijn Fockedey start vanaf 1 juni als hoofdredacteur van Trends/Kanaal Z. Hij volgt daarmee Wim Verhoeven op. Jan De Meulemeester zal Stijn Fockedey ondersteunen als Head of Business News.

Lees meer
 

Jago Kosolosky stopt als hoofdredacteur van MO*

Jago Kosolosky stopt eind juni als hoofdredacteur van MO*. Adjunct-hoofdredacteur Charis Bastin en eindredacteur Tom Claes nemen dan tijdelijk de fakkel over tot een volgende hoofdredacteur kan aantreden.

Lees meer
 

Maarten Janssen verlaat VTM

Maarten Janssen, sinds vier jaar aan de slag als Channel Manager, stopt bij VTM en wordt vervangen door Davy Parmentier.

Lees meer
 

BIPT, VRM, CSA en Medienrat bevoegd voor toepassen van Europese Digital Services Act

De verordening moet een veilige omgeving tot stand brengen voor de gebruikers van digitale diensten in heel Europa. De DSA heeft betrekking op online platformen zoals marktplaatsen, app stores, sociale netwerken, videoplatformen en reisplatformen.

Lees meer
 

Nieuwe studie beveelt aan om vanaf 2031 radio-uitzendingen via FM-band stop te zetten

Een nieuwe studie beveelt 1 januari 2031 aan als realistische afschakeldatum voor de radio-uitzendingen via de FM-band. Voor minister Dalle moet het daarom de ambitie zijn om tegen dan volledig over te schakelen op digitale radio.

Lees meer
 

Kick-off presentatie van het Cross Media Panel (XMP)

Lanceringsevent van het crossmediale meetsysteem met bijdrages van minister Dalle en alle betrokken partijen op 13 mei. De uitvoering van de studie is toegewezen aan Ipsos. De eerste resultaten worden verwacht tegen 2025 Q2.

Lees meer
 

Agenda

AI5050
28 mei | 09:00 - 18:00
BAM Member Day
28 mei | 13:00 - 18:00
C Square Session: Environmental Communication
28 mei | 18:00 - 20:00
CommPass Session: Update on the Cookieless Digital Frontier
31 mei | 09:30 - 10:30
Creative Belgium Awards
31 mei | 17:00 - 23:30
AMMA Ceremony & Gala
6 juni | 18:00 - 23:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.