MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Bekijk ook zeker onze agenda, want deze week staan er heel wat interessante events op het programma.

In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over media: reclametarieven, technische fiches, kalenders, bereikcijfers, contactgegevens (sales en redactie) en objectieve zoekcriteria.

Nog geen gebruiker, maar wel interesse? Wij geven u graag een korte rondleiding.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

13/05/2024

Ads & Data breidt haar video-aanbod uit met de internationale streamingdienst HBO Max

Vanaf 1 juli zal Ads & Data de commerciële belangen van HBO Max in België behartigen, het streamingplatform dat het beste van HBO, Discovery en Eurosport aanbiedt.

Lees meer
 

Niet-doorspoelbare reclame van één minuut aan het begin van elk opgenomen RTL-programma

Voortaan krijgen Telenet-abonnees die een opgenomen programma op RTL Belgium willen bekijken één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien bij de start van het programma.

Lees meer
 

Auvio krijgt een centralere rol in RMB’s online videoaanbod

RMB voert enkele aanpassingen door m.b.t. Auvio die een positief effect beloven, zoals een verhoogde 'completion rate' en 'viewability' in RON, en een vlottere optimalisatie in programmatic.

Lees meer
 

RMB en Sparkers presenteren hun gamingbarometer voor de reclamemarkt

De toenadering tussen reclameregie RMB en Sparkers, marktleider binnen het segment van data-analyse voor de gamingmarkt, betekent een belangrijke stap in de evolutie van communicatiekanalen voor merken.

Lees meer
 

Jobs

MediaSpecs zoekt versterking: Mediaspecialist voor database en redactie
MediaSpecs
Meer jobs
 
 

Jonathan Rijavec is de nieuwe Strategic Director van Space

Om het strategische management van het mediabureau te garanderen, ondergaat Space een transformatie met de terugkeer van Jonathan Rijavec.

Lees meer
 

Lindsay Auwers neemt het roer over van Club33, empowered by CommPass

Club33, de gemeenschap van jonge professionals van CommPass, kondigt de oprichting aan van een nieuw directiecomité om de activiteiten van de organisatie voort te zetten. Lindsay Auwers (Brightfish) zal het comité leiden als voorzitter.

Lees meer
 

De Zondag maakt lezers wegwijs in investeren

Op 21, 22 en 23 mei lanceert De Zondag voor het eerst ‘Wegwijs in Investeren’, een eventformule voor beginnende investeerders met keynote speaker Paul D’Hoore en aanbieders uit de financiële, vastgoed- en collectables sector.

Lees meer
 

Ment TV opgesplitst in MentPop en Ment55

De televisiezender Ment TV wordt voortaan opgesplitst in twee aparte zenders: MentPop en Ment55. De twee zenders hebben elk hun eigen profiel, vormgeving, branding en jingles. De advertentiewerving gebeurt telkens door Ads & Data.

Lees meer
 

Bpost publiceert zijn nieuwe tarieven voor de distributie van de pers

Begin mei heeft bpost zijn tarieven voor de bedeling van tijdschriften officieel gemaakt. Ook de operationele gids en de algemene voorwaarden werden gepubliceerd. De nieuwe tarieven zijn van toepassing vanaf 1 juli.

Lees meer
 

Toewijzing krantendistributie: Bpost verwacht tegen eind mei een akkoord met de Franstalige uitgevers

Chris Peeters, topman van bpost, verwacht dat het postbedrijf tegen eind deze maand een akkoord zal hebben gevonden met de Franstalige uitgevers over de krantenverdeling vanaf 1 juli. Aan Vlaamse kant werd er al een doorbraak bereikt.

Lees meer
 

Seen from Space: Betaalde verspreiding pers

Het einde van de papieren krant is nog niet in zicht. Print-only is nog steeds goed voor ongeveer 57% van de totale verkoop, een bepaald aandeel van hybride verkoop niet meegerekend, maar het tijdperk van de verschuivingen is wel begonnen.

Lees meer
 

Seen from Space: UK Profit Ability 2

Onlangs verscheen in het VK “een studie naar de effectiviteit van reclame die bewijst dat reclame een groeifactor is voor de bedrijfseconomie en dat alle vormen van reclame lonen, vooral wanneer hun langetermijneffecten worden gemeten”.

Lees meer
 

Agenda

Kick-off Cross Media Panel
13 mei | 15:00 - 16:00
Executive Master in Digital Marketing and Communication – Part 3: Digital Communication
14 mei | 09:00 - 17:30
UMA Get Together Best Media Campaigns
15 mei | 12:30 - 19:00
Gondola Day
16 mei | 09:30 - 19:00
VIA Webinar: More impact for less impact
16 mei | 11:00 - 12:30
Ecommerce Summit
16 mei | 12:30 - 17:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.