MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs viert 4×4 ofwel 16 jaar

Beste mediavrienden,

29 februari 2008. Op die schrikkeldatum werd MediaSpecs gelanceerd als tarievendatabase en was Zenith Media de eerste in een lange reeks van mediabureaus, reclame- en PR-bureaus en adverteerders die abonnee werden.

Naarmate de jaren vorderden, evolueerde MediaSpecs naar een complete mediadatabase met ook technische fiches, redactionele kalenders, bereikcijfers, covers, omschrijvingen en contactgegevens. Elke mediatitel is bovendien voorzien van de juiste zoektermen, zodat de database naast informatie ook inspiratie kan bieden.

In november 2021 schakelden we over op een gloednieuwe database met heel wat extra inhoud, met granulaire info van digitale en print media. Nieuwe functionaliteiten laten toe om snel en slim samen te werken met collega’s of klanten.

Met haar database maakt MediaSpecs het werk van mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten lichter en krijgen reclameregies en uitgevers een podium om hun media te tonen.

We danken alle trouwe gebruikers en mediapartners voor de jarenlange goede samenwerking. Alle feedback is welkom.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

04/03/2024

Wealth magazine voortaan in de weekendeditie van De Tijd en L’Echo

Dit jaar verschijnt Wealth magazine op 6 april en 26 oktober, als redactionele bijlage in de weekendeditie van De Tijd en L’Echo.

Lees meer
 

WKND Limburg: de nieuwe weekendbijlage van Het Belang van Limburg

De twee bestaande bijlages van Het Belang van Limburg (HBvL Plus en Goesting) smelten samen tot één papieren weekendbijlage. WKND Limburg is elke zaterdag 32 pagina’s lang het perfecte leesvoer voor de Limburger.

Lees meer
 

JOE lanceert digitale zender JOE Gold

Op JOE Gold weerklinken alleen maar golden hits uit de sixties, seventies en meer. Deze nieuwe digitale radiozender komt in de plaats van JOE 60s & 70s.

Lees meer
 

Références krijgt een nieuwe look

Om haar nieuwe visie beter te verankeren, biedt Références haar lezers vanaf 1 maart een nieuwe versie van haar website en maandelijks magazine.

Lees meer
 

BusinessMedia is nieuwe regie voor zakelijke en financiële communicatie, o.l.v. Pia De Quint en Philip Peeters

De nieuwe regie BusinessMedia commercialiseert naast De Bestuurder en de media van Etion en Vlaamse Federatie van Beleggers ook onder andere enkele televisiereeksen voor Kanaal Z.

Lees meer
 

Jobs

Vacature plaatsen?
MediaSpecs Jobs
Meer jobs
 
 

Tom Van Vlierberghe en Fabienne Dewilde worden agency-ambassadors van Roularta Advertising

Philippe Belpaire: "Ons multimediaal aanbod kan overweldigend zijn voor agentschappen. Zij moeten vaak snel kunnen reageren op vragen en behoeften van klanten. Daar willen we nu beter op inspelen met onze twee ambassadeurs."

Lees meer
 

Roularta Media Group: resultaten 2023

Roularta Media Group realiseerde in 2023 een EBITDA van 21,6 miljoen euro, niettegenstaande een druk op de reclame-inkomsten en stijgende loonkosten.

Lees meer
 

Het Communicatie Centrum lanceert een nieuwe educatieve boodschap inzake alcoholreclame

In overleg met de betrokken sector en om de consument beter te informeren over de risico's van alcoholmisbruik lanceert het Communicatie Centrum de nieuwe educatieve boodschap "alcoholmisbruik schaadt de gezondheid".

Lees meer
 

GRP-Calculator versimpelt de dialoog tussen Impressions en GRP’s – nu op basis van de Golden Standard 2024

Hoe vertaal je impressies naar GRP's en GRP's naar impressies? Met de nieuwe GRP-Calculator op MediaSpecs.be kunnen mediaplanners dit in enkele clicks omrekenen. Berekeningen op basis van de Golden Standard 2024.

Lees meer
 

JCDecaux onthult resultaten van wereldwijd onderzoek naar luchthavenwereld

“First Class Advertising - The Enduring Magic of Airports” bekeek de verschillende profielen van vliegtuigpassagiers, hun relatie met de luchthavenwereld en hun perceptie van reclame op luchthavens.

Lees meer
 

Op 5 maart organiseert C Square de boekvoorstelling “Buurman, wat doet u nu?” van Joris Bulteel (Whyte) en Annik Dirkx (Lantis)

In "Buurman, wat doet u nu?" werpen Joris Bulteel (Whyte) en Annik Dirkx (Lantis) een blik op het NIMBY-syndroom. Ze bieden waardevolle inzichten en handvaten om de impasse te doorbreken, zonder te vertrouwen op mirakels.

Lees meer
 

Video Experience Day: u kan uw corporate video inzenden tot 15 maart

Op 4 juni blaast de Video Experience Day 25 kaarsjes uit. Ook dit jaar slaan co-organisatoren AP Hogeschool en Kanaal Z de handen in elkaar om de beste Belgische producties met een award te bekronen. Zend uw video in voor 15 maart.

Lees meer
 

DPG Media, Mediahuis en Roularta dienen claim in tegen Google

[Provided by PUB] Een coalitie van meer dan dertig Europese mediaorganisaties uit zeventien landen, waaronder DPG Media, Mediahuis en Roularta, hebben een gezamenlijke claim van 2,1 miljard euro ingediend tegen Google.

Lees meer
 

VRT en RTBF versterken Public Media Alliance

[Provided by PUB] VRT en RTBF maken voortaan deel uit van de Public Media Alliance (PMA), de grootste internationale vereniging van publieke mediaorganisaties. De samenwerking focust op de gedeelde uitdagingen van publieke omroepen.

Lees meer
 

Agenda

C Square Boekpresentatie: “Buurman, wat doet u nu?”
5 maart | 18:00 - 20:00
Club33: Have you met Gabriel Goldberg?
7 maart | 18:00 - 21:00
BMMA: AI in Action
12 maart | 16:00 - 19:00
CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
13 maart | 09:00 - 11:30
VIA: The 2023 Reports (TV – Radio – Cinema)
14 maart | 09:00 - 10:00
BAM Student Congress
14 maart | 09:00 - 17:00
Nacht van de Marketing
14 maart | 19:00 - 23:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.