MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In de database van MediaSpecs vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media: tarieven, formaten, redactionele kalenders, bereikcijfers, contactgegevens en objectieve zoekcriteria.

Contacteer ons voor een rondleiding via Teams doorheen alle functionaliteiten van onze database.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

11/09/2023

NP3D: een dominant digitaal aanbod in combinatie met de best-buy print

In april dit jaar introduceerde News Power NP 1.2.3. Dit gamma evolueert nu door naar NP3D en zet hiermee een belangrijke nieuwe stap in het nationale aanbod van newsbrands. Digitaal voorop, print als add-on.

Lees meer
 

Mia Venken vertrekt bij UBA en is klaar voor nieuwe uitdagingen

Na 12 jaar verlaat Mia Venken de UBA als COO waar zij de laatste jaren meewerkte aan de enorme groei van de adverteerdersfederatie. Ze wil nu nieuwe horizonten opzoeken en haar passie voor marketing gebruiken in nieuwe projecten.

Lees meer
 

Verminder de complexiteit van uw productieprojecten met Serviceplan Make

[Sponsored] U hebt nu meer dan ooit een partner nodig voor print- en digitale productie waarop u kunt vertrouwen door drukke tijden heen. Serviceplan Make combineert het talent van onze teams met automatiseringstools in één enkel platform.

Lees meer
 

UMA Digital Benchmark: Het aandeel ‘total digital’ bedraagt 34%, televisie behoudt zijn dominante positie met 35% marktaandeel en online video groeit aanzienlijk (+41%)

De organisatie van mediabureaus United Media Agencies (UMA) en enkele partnerbureaus hebben hun studie over digitale investeringen in België voor de eerste zes maanden van 2023 vernieuwd.

Lees meer
 

The Oval Office: Na vertrek van Olivier Trop en Isabelle De Schryver wordt Jeroen Rigole (ex-Team Lewis) Managing Director en Sebastien Van Reet (ex-at-thetable) Creative Director

Olivier Trop en Isabelle De Schryver, respectievelijk Managing Director en Client Service Director, geven na 13 jaar mee te hebben gebouwd aan het succes van The Oval Office de fakkel door aan een nieuw leadership-team.

Lees meer
 

Impuls communicatie: Dirk Houben laat na 43 jaar het agentschap over aan ervaren medewerkers Jürgen Buekers en Luc Valvekens

"Het is het juiste moment", vertelt Dirk Houben. Jürgen Buekers is al meer dan 15 jaar actief in het bedrijf, en Luc Valvekens is al meer dan 10 jaar de digitale strateeg binnen Impuls.

Lees meer
 

TBWA Reputation: PR-team van Peter Otten wordt versterkt met Jacinta De Deckere en Anne-Cécile Collignon

Twee nieuwe consultants zijn het PR-team van TBWA komen versterken als Client Service Director: Jacinta De Deckere en Anne-Cécile Collignon. Zij maken deel uit van de divisie die sinds oktober 2022 werd overgenomen door Peter Otten.

Lees meer
 

Roularta Advertising verwelkomt Louise Van Buynder als nieuwe Research Manager

Samen met Ineke Uyttersprot en Olivier Dequinnemaere is Louise Van Buynder bij Roularta verantwoordelijk voor alle onderzoeken en analyses met betrekking tot de advertentiemarkt. In haar nieuwe positie zal ze rapporteren aan Els Michiels.

Lees meer
 

Deloitte lanceert internationaal creatief bureau ACNE in België

ACNE, dat werd overgenomen door Deloitte, opent een kantoor in Brussel nadat het eerder al kantoren had in o.a. Amsterdam, Berlijn, Londen, Milaan, Dublin, Stockholm en het Midden-Oosten. ACNE Belgium zal worden geleid door Johan De Keulenaer.

Lees meer
 

Jobs

Boekhouder
Lijncom
Vacature plaatsen?
MediaSpecs Jobs
Meer jobs
 
 

GroupM Recession Monitor: Generation B(ullshit) or not

Verschillen tussen generaties houden menig marketeer bezig. Waarop zou de marketinggemeenschap zich voornamelijk moeten richten? Hoe moeten de verschillende generaties best worden aangesproken? Hoe moet men omgaan met verschillen op de werkvloer?

Lees meer
 

Deloitte & UBA: The Future of Advertising in Belgium

Deze studie bouwt voort op Deloittes wereldwijde onderzoek naar de toekomst van reclame en heeft een aantal belangrijke trends aan het licht gebracht die de evolutie van onze sector vormgeven.

Lees meer
 

UBA publiceert haar mediacharter voor 2024

"UBA heeft 5 prioriteiten geïdentificeerd en samengevat in een mediacharter om haar leden te informeren en te ondersteunen op het gebied van media", staat te lezen op de website van UBA.

Lees meer
 

VVJ verdiept werking met Academy en herschikt secretariaat

De lancering van VVJ Academy gaat gepaard met een herschikking van het VVJ-secretariaat. Pol Deltour, nationaal secretaris sinds 1998, zal de Academy coördineren. Charlotte Michils neemt de taken en verantwoordelijkheden van algemeen secretaris over.

Lees meer
 

Thierry Debievre lanceert IMPACTD, gespecialiseerd in strategische ondersteuning van merken

De voormalige COO van Havas Brussel, Thierry Debievre, heeft IMPACTD opgericht, dat bedrijven, kmo's, instellingen en merken helpt om hun uitdagingen aan te gaan qua commerciële ontwikkeling, positionering en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Lees meer
 

MediaXel neemt Nathalie Mommens aan voor ArchitectenKrant

Nathalie Mommens vervoegt als Sales Manager het team van AK (ArchitectenKrant), dat wordt uitgegeven door MediaXel.

Lees meer
 

Nieuwe tv-reeks Z-Water brengt klimaatrobuuste investeringen in België in kaart

In de nieuwe reeks van Z-Water focust Kanaal Z op recente investeringen om onze maatschappij voor te bereiden op klimaatverandering. De zender werkt daarvoor nauw samen met VLARIO.

Lees meer
 

Transfer lost eerste sprekers voor Kids Day

Op 21 september brengt Transfer de Belgische media- en kids-specialisten samen om de invloed van reclame en mediagebruik bij de jongste generatie Alpha te verkennen. Verwacht u aan een dag vol inspiratie, expertise, nostalgie en exploratie.

Lees meer
 

Suzanne Mulier (Danone): “Mijn missie? De wereld veranderen én de manier waarop we eten”

Staat plant-based bij u intussen wekelijks - of vaker - op het menu? Of bent u toch nog niet helemaal overtuigd van de voordelen van plantaardig eten? Op 19 oktober komt Suzanne Mulier van Danone naar Orbit by PUB XP.

Lees meer
 

Streamz pakt uit met lokale producties en samenwerking VRT en Studio 100

[Provided by PUB] Begin dit jaar kondigde Streamz aan dat er fors zal worden geïnvesteerd in lokale producties. Het streamingplatform stelt dit najaar dan ook heel wat fictiereeksen, documentaires en reality van eigen bodem voor.

Lees meer
 

Alle MediaSpecs Summer Interviews op één plaats

Deze zomer gaven we het woord aan een rijke verzameling professionals in het Belgische en Luxemburgse medialandschap: mensen die hun steentje bijdragen bij regies, agentschappen en andere mediabedrijven.

Lees meer
 

UBA Media Date / UMA Get Together: Minister Dalle roept op tot samenwerking en Mark Ritson zegt “wie leert, die wint”

In Dolce La Hulpe vond op 31 augustus voor de tweede keer de UBA Media Date / UMA Get Together plaats. Een samenwerking tussen beide associaties, gericht op brands enerzijds en agencies anderzijds, om inzichten te delen voor de start van het najaar.

Lees meer
 

Rik Provoost is overleden [rouwdienst/rouwadres]

Op vrijdag 1 september is Rik Provoost onverwachts overleden.

Lees meer
 

Agenda

C Square: Redactiebezoek Roularta Media Group
14 september 2023 | 12:00 - 13:30
CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
16 november 2023 | 13:00 - 15:30
MAGnify
21 september 2023 | 09:00 - 14:00
CommPass Intro Class: Media Metrics
26 september | 13:00 - 15:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.