MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Afgelopen week vond de UBA Media Date / UMA Get Together plaats. Lees ons verslag hieronder.

Het najaar kan nu echt beginnen. Bent u nog op zoek naar de geschikte media voor uw campagne? Of zoekt u reclametarieven, een redactionele planning of de contactgegevens van sales of redactie?

In de database van MediaSpecs vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media.

Zowel voor snelle zoekopdrachten als uitgebreide mediaplannen met exportmogelijkheden en budgetbeheer.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

04/09/2023

Rik Provoost is overleden [rouwdienst/rouwadres]

Op vrijdag 1 september is Rik Provoost onverwachts overleden.

Lees meer
 

UBA Media Date / UMA Get Together: Minister Dalle roept op tot samenwerking en Mark Ritson zegt “wie leert, die wint”

In Dolce La Hulpe vond op 31 augustus voor de tweede keer de UBA Media Date / UMA Get Together plaats. Een samenwerking tussen beide associaties, gericht op brands enerzijds en agencies anderzijds, om inzichten te delen voor de start van het najaar.

Lees meer
 

Serviceplan Belux en Ludwig trappen samenwerking af met nationale communicatiecampagne voor Emile Weber

[Sponsored] Serviceplan Belux associeerde zich met Ludwig in Luxemburg en vormde aldus het communicatiebureau Serviceplan BeLux x Ludwig.

Lees meer
 

Opnieuw een Digital Agency of the Year bij de IAB MIXX Awards

Dit jaar zal er op de IAB MIXX Awards opnieuw een Digital Agency of the Year worden verkozen. De laatste keer dat de award werd uitgereikt was in 2020. De uitreiking vindt plaats op 19 oktober in Tour & Taxis.

Lees meer
 

VRT-directie start met tweede fase van Transformatieplan, maar zonder gedwongen ontslagen in 2024

Als onderdeel van het VRT-Transformatieplan zakt het aantal medewerkers met 32 voltijdse equivalenten tegen 2024. Hoewel er geen gedwongen ontslagen plaatsvinden, staat de publieke omroep nog steeds voor een stevige kostenbesparing.

Lees meer
 

CIM for Starters: een evenement voor beginners in de media

De mediawereld kan zowel fascinerend als verwarrend zijn voor nieuwkomers. Daarom organiseert CIM in samenwerking met CommPass 'CIM for Starters', een evenement dat is ontworpen voor professionals die hun eerste stappen zetten in de mediasector.

Lees meer
 

Azerion en ProduPress zetten een exclusief partnership op

Vanaf september worden de ProduPress-websites MoniteurAutomobile.be, AutoGids.be, GP-inside.com en Carbu.com toegankelijk via het programmatic platform Improve Digital, deel van het Azerion-platform.

Lees meer
 

Var en VRT geven toelichting aan commerciële partners met het oog op het najaar

Voorafgaand aan de presentatie van de najaarsprogramma’s gaven Var en VRT toelichting aan de commerciële partners. Lees hier wat Lieven Vermaele, Lisbeth Rillaerts en Rudi Janssens te vertellen hadden.

Lees meer
 

Jobs

Boekhouder
Lijncom
Vacature plaatsen?
MediaSpecs Jobs
Meer jobs
 
 

Webinar DPG Media: Trust in media

Aan de hand van een webinar legde DPG Media Advertising uit waarom vertrouwen in (nieuws)media belangrijk is, in welke mate het verschilt tussen diverse media en waarom dat relevant is voor adverteerders.

Lees meer
 

Seen from Space: De oneigenlijke groei van de offline media

Het MDB-totaal van Nielsen zou met amper 3% gestegen zijn. Dit is een verwaarloosbare stijging voor de offline media van ons land, omdat de tarieven ook onderhevig waren aan de inflatie. In werkelijkheid komt dit dus wellicht overeen met een daling.

Lees meer
 

Kan marketing de wereld redden? We vragen het aan Thomas Kolster

[Provided by PUB] Thomas Kolster, een pionier in duurzame marketing, pleit voor een nieuwe aanpak gericht op mensen in plaats van op purpose. Merken moeten een echte impact hebben op het leven van consumenten.

Lees meer
 

iO ontwikkelt eigen veilige versie van ChatGPT: AiO

[Provided by PUB] iO moedigt medewerkers aan om AI-experimenten uit te voeren met zijn eigen nieuw gelanceerde ChatGPT-variant: AiO.

Lees meer
 

De CommPass-cyclus Media Essentials start op 14 september

Op 14 september geeft CommPass het startschot van zijn Media School. Met Media Essentials biedt het een basis-leertraject van 7 weken, waarbij deelnemers op het einde van de rit met een CommPass Certificaat naar huis gaan.

Lees meer
 

MAGnify onthult het volledige programma

Op donderdag 21 september vindt MAGnify plaats, de jaarlijkse conferentie rond magazines en lokale media. Het event gaat door in De Factorij in Zaventem.

Lees meer
 

Transfer Kids Day: Transfer en Human8 slaan handen in elkaar op 21 september

Reclameregie Transfer organiseert op donderdag 21 september een dag vol onderzoek over de invloed van reclame en media op de generatie geboren na 2010 (Gen Alpha), in samenwerking met Human8. Afspraak in Mechelen.

Lees meer
 

Alle MediaSpecs Summer Interviews op één plaats

Deze zomer gaven we het woord aan een rijke verzameling professionals in het Belgische en Luxemburgse medialandschap: mensen die hun steentje bijdragen bij regies, agentschappen en andere mediabedrijven.

Lees meer
 

Najaar 2023: VRT stelt nieuwe programma’s voor en Canvas wordt VRT Canvas

Een nieuwe huisstijl voor VRT Canvas, nieuwe programma's op tv, radio en digitaal, drie podcasts bij Klara, nieuwe radiostemmen, en wat gaat er gebeuren met Marianne in Thuis: de openbare omroep stelt haar najaar voor.

Lees meer
 

Najaar 2023: VTM gaat voor een najaar boordevol entertainment

VTM, VTM 2 en VTM GO pakken in het najaar uit met nieuwe programma’s en vernieuwingen in bestaande succesformats. VTM focust op familie-amusement, VTM 2 op challenges en live sport, en VTM GO breidt de SHORTIES verder uit.

Lees meer
 

Najaar 2023: ‘Celebrity MasterChef’, nieuwe ‘Nonkels’ en ‘De Expeditie – Groenland’ kruiden het najaar van Play

De komende weken en maanden zendt Play nieuwe seizoenen uit van hun succesprogramma’s. Ook van het nieuwe avonturenprogramma De Expeditie - Groenland wordt veel verwacht. Verder is het uitkijken naar o.a. MasterChef en Nonkels.

Lees meer
 

Najaar 2023: Nostalgie vervelt tot Play Nostalgie en haalt Bart De Raes weg bij MNM

Radiozender Nostalgie bestaat ondertussen 15 jaar en start met een nieuwe naam: Play Nostalgie. Mediagroep Play Media breidt hiermee zijn merkenportefeuille uit met een Play-radiozender.

Lees meer
 

Agenda

C Square: Redactiebezoek Roularta Media Group
14 september 2023 | 12:00 - 13:30
CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
16 november 2023 | 13:00 - 15:30
MAGnify
21 september 2023 | 09:00 - 14:00
CommPass Intro Class: Media Metrics
26 september | 13:00 - 15:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.