MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Zoals elke week vindt u in deze newsletter op maandagochtend een samenvatting van het medianieuws van de voorbije week.

MediaSpecs brengt niet enkel nieuws over reclameregies en uitgevers, maar ook agentschappen komen uitgebreid aan bod.

Bent u op zoek naar informatie of inspiratie voor uw mediaplan of perslijst? Dan is onze database alles wat u nodig hebt. Contacteer ons en wij laten zien hoe de MediaSpecs Database voor u nuttig kan zijn, zowel voor snelle zoekopdrachten als voor gedetailleerde campagnes.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

03/04/2023
 
 

RTL Belgium onthult nieuwe structuur

Op dinsdag 28 maart onthulde RTL Belgium haar nieuwe structuur, met nieuwe logo's, enkele nieuwe zendernamen en een nieuwe slogan: "on est là".

Lees meer
 

DPG Media bouwt samen met Proximus video-ecosysteem verder uit

Vanaf 4 april wordt de TV inventory van de Proximus settopboxen op een digitale manier aan het video-ecosysteem van DPG Media gekoppeld. Klanten krijgen dan bij het bekijken van een opgenomen programma 1 minuut niet-doorspoelbare reclame te zien.

Lees meer
 

Jaarverslag 2022 van DPG Media: “Een jaar met twee gezichten”

DPG Media heeft in 2022 een omzet gerealiseerd van 1,830 miljard euro, een lichte stijging van 1%. De EBITDA kwam uit op 365 miljoen euro, een daling van 8%. Het nettoresultaat daalde met 5% en landde op 200 miljoen euro.

Lees meer
 

VIA presenteert tweede deel van ‘Attention’-onderzoek

[Provided by PUB] Vorig jaar maakte VIA de resultaten bekend van het eerste deel van 'Attention', een onderzoek naar de aandacht voor reclame op verschillende platformen. Tijdens een webinar presenteerde de organisatie op 28 maart het tweede deel.

Lees meer
 

Jobs

Senior Media Advisor International
Maison Moderne
Meer jobs
 
 

Ads & Data en IPM Advertising breiden ‘tboo & more’ uit met magazines

De magazines die tot dit nieuwe advertentiepakket behoren, zijn Billie, De Standaard Weekblad, Moustique, Paris Match, Deuzio, QUID en DH Mag. Alle details vindt u in de MediaSpecs Database.

Lees meer
 

Karel Goethals benoemd tot CEO van IPG Mediabrands Belgium

IPG Mediabrands heeft de benoeming van Karel Goethals tot CEO van België aangekondigd. Hij maakt sinds 2012 deel uit van het IPG Mediabrands-netwerk, meest recent in de functie van Chief Operations Officer.

Lees meer
 

Jean Loubinoux en Donald Wolfs zijn de nieuwe eigenaars van autowebsite Vroom

Vroom werd opgericht als digitale pionier en lanceerde meer dan 15 jaar geleden het eerste volledig online automagazine in België. Het mediabedrijf is nu in handen van Jean Loubinoux en Donald Wolfs.

Lees meer
 

Tweede editie van Job Day by PUB XP op 3 mei

Op 3 mei 2023 vindt de tweede editie plaats van Job Day by PUB XP in The Egg (Brussel). Op deze ontmoetingsdag kunnen de bezoekers kennismaken met bedrijven in de communicatiewereld die stages en jobs aanbieden.

Lees meer
 

Seen from Space – SVOD in Vlaanderen: US at home

De kop in De Standaard meldde dat StreamZ nu half Amerikaans zou kunnen worden. Op zijn markt zou je kunnen stellen dat het Amerikaanse aanbod juist het populairst is. De laatste cijfers van het Digimeter-onderzoek bevestigen dit.

Lees meer
 

GroupM Recession Monitor

GroupM onderzocht de impact van onzekere tijden op menselijke gedragingen en gevoelens. "We willen begrijpen wat er in het hoofd van de consument afspeelt, welke repercussies dit heeft op het uitgave-patroon en hoe adverteerders hiermee omspringen."

Lees meer
 

Eye-tracking studie van VUB en Sapience toont verhoogde effectiviteit van reclame in Zerocopy-prints

Een nieuwe eye-tracking studie van de Vrije Universiteit Brussel en Sapience heeft de verhoogde effectiviteit van reclame in Zerocopy-prints aangetoond in vergelijking met het populairste studententijdschrift in België.

Lees meer
 

NIEUW: Mediaplannen maken, exporteren en delen in MediaSpecs

Onlangs lanceerde MediaSpecs een nieuwe service: het maken van een mediaplan (met aanduiden van budget, media, datums, formaten en prijzen) dat u ook kan exporteren naar Excel en kan delen met collega’s.

Lees meer
 

Agenda

Executive Master in Digital Marketing & Communication
4 april 2023 | 18:15 - 19:30
RetailDetail Congress
20 april 2023 | 12:00 - 23:00
CommPass – Media Innovation Session
20 april 2023 | 17:30 - 19:30
UBA Trends Day
27 april 2023 | 09:00 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.