MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MORGEN is het zover – Schrijf nog snel in voor Media & Communities!

 

Laatste kans om in te schrijven voor Media & Communities!

Er komt alvast veel schoon volk en wij kijken ook uit naar uw inschrijving.

 

Twee keynotes. Vier sprekers. Twee debatten. Hugues Rey.

En een verjaardagsfeest om af te sluiten.

 

Dat is wat jullie kunnen verwachten van het seminarie MediaSpecs & Communities op 28.02.2023 in UGC Mechelen. Wij organiseren, jullie komen luisteren en debatteren.

Samen met Pascal Chevalier, de topman van Reworld Media in Frankrijk. 80 mediamerken bijeenbrengen in 10 jaar tijd. Hoe doe je dat! Alles over businessmodellen en diversificatie.

En samen met Bart Pattyn, moraalfilosoof aan de KU Leuven. Gebeten door waarheidsgetrouw nieuws en de verantwoordelijkheden van de media.

Pittige debatten. Wat denken François le Hodey (IPM Group) en Peter Quaghebeur (Mediafin) van businessmodellen en diversificatie? En zijn Niels Famaey (Roularta) en Pieter Knapen (Raad voor de Journalistiek) het überhaupt eens met Bart Pattyn dat de media verantwoordelijkheden dragen tegenover de burger?

Matthias Langenaeker (Publicis Groupe) en Eveline De Ridder (Whyte Corporate Affairs) leiden de debatten in goede banen.

Als het seminarie is afgerond, bent u welkom op een feestelijke receptie ter ere van 15 jaar MediaSpecs.

Doe zoals uw collega’s en schrijf u ook in! Hier klikken. En hier voor meer details in het programma.

 

Tot morgen!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

27/02/2023

Hugues Rey: “De meest bloeiende media zijn zij die in communities zijn gaan denken”

MediaSpecs wordt 15 en dat wordt gevierd. Meer bepaald met een seminarie op 28 februari in UGC Mechelen. De intro wordt er gegeven door Hugues Rey, CEO van Havas Media. Magazine Media polste hem naar zijn mening over het thema van het event.

Lees meer
 

Christine Brone neemt gas terug en laat een solide managementteam achter bij PHD Media België

PHD heeft aangekondigd dat Christine Brone, Managing Director van PHD Media België, na 8 jaar aan het roer te hebben gestaan, het bedrijf zal verlaten. Ze blijft bij PHD tot einde maart, waarna ze wat tijd voor zichzelf zal nemen.

Lees meer
 

Mediahuis wil 20% van aandelen in radio Nostalgie Vlaanderen verkopen aan Telenet Group

Mediahuis heeft de ambitie om 20% van haar aandelen in Vlaanderen Eén te verkopen aan Telenet Group, moedervennootschap van Play Media, de mediagroep achter de Play-televisiezenders. Vlaanderen Eén is de omroeporganisatie van radiozender Nostalgie.

Lees meer
 

Regering bereikt akkoord over concessie

De overheidssteun voor de verdeling van kranten en magazines aan abonnees zal in de komende concessieperiode 2024-2029, in principe vast blijven op 125 miljoen euro. Dat heeft de regering volgens informatie van WE MEDIA vorige vrijdag beslist.

Lees meer
 

JCDecaux installeert 20 nieuwe digitale schermen in Brussel

In Brussel is onlangs een reeks nieuwe digitale schermen geïnstalleerd. 20 nieuwe schermen zijn nu beschikbaar voor DOOH-campagnes op locaties zoals Louizaplein, Stefaniaplein, Zavelstraat en Ter Kamerenoever.

Lees meer
 

Jobs

Crossmedia Account Manager
IPM Advertising
Meer jobs
 
 

John De Wever start als Marketing Director bij Business AM

MediaNation, het mediabedrijf achter Business AM, kondigt de komst van John De Wever aan als nieuwe Marketing Director. In zijn nieuwe rol zal hij verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en uitvoeren van de marketingstrategie voor Business AM.

Lees meer
 

Hinde Kebbache start bij Mindshare als Digital Lead

Mindshare kondigt de komst van Hinde Kebbache als Digital Lead aan. "We zijn ervan overtuigd dat ze in haar nieuwe rol een belangrijke impact zal hebben, met in het bijzonder bij de transformatie van ons mediabureau", vertelt CEO Suzanne Stroobants.

Lees meer
 

Seen from Space: Inflatie en mediaondersteuning, niet zo simpel

Impliceert een stijgende inflatie dalende mediabestedingen? Om dat uit te zoeken, analyseerde Space vijf jaar data van de FOD Economie, door gebruik te maken van de segmentatie die toegepast wordt in de opvolging van de consumptieprijzen.

Lees meer
 

UMA Ranking 2022: GroupM en Space ook afgelopen jaar op nummer één, Publicis Media maakt grote sprong

GroupM blijft leider in de ranking van de groepen. Space blijft het klassement bij de individuele mediabureaus aanvoeren. Initiative neemt de tweede plaats in. Publicis Groupe boekt de grootste absolute en relatieve omzetstijging.

Lees meer
 

CIM RAM: Radio 2, Qmusic en Joe in de top 3

Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode september-december. Met een marktaandeel van 26,08% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (12,92%) en Joe (10,32%).

Lees meer
 

Agenda

Kantar Webinar: Harness the power of emotion in digital advertising
28 februari 2023 | 10:00 - 11:00
Media & Communities II
28 februari 2023 | 15:30 - 21:00
VIA: The 2022 Reports (TV-Radio-Cinema)
7 maart 2023 | 09:00 - 10:00
BAM Student Congress
9 maart 2023 | 09:00 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.