MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

De MediaSpecs Database geeft een helder zicht op het medialandschap. Regies en uitgevers kunnen hun eigen gegevens controleren en mediaplanners vinden snel en eenvoudig alle informatie en inspiratie voor hun campagnes.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

04/04/2022

DPG Media en Rossel ronden overname RTL Belgium af

DPG Media en Groupe Rossel hebben aangekondigd dat de overname van RTL Belgium is afgerond. De samenwerking met deze nieuwe aandeelhouders zal RTL Belgium in staat stellen de digitale transformatie van zijn radio- en tv-zenders te versnellen.

Lees meer
 

Omzet en winst stijgen bij DPG Media

DPG Media heeft vorig jaar zijn omzet en vooral zijn winst zien stijgen. CEO Erik Roddenhof schrijft deze goede resultaten toe aan het succes van de digitale transformatie van de groep. Ook de reclamemarkt heeft zich hersteld.

Lees meer
 

Roularta neemt Gezondheid.be en Passionsanté.be over

Roularta neemt 100% van Gezondheid nv over en wordt zo eigenaar van de websites Gezondheid.be, Passionsanté.be en Minimi.be.

Lees meer
 

Trends Style krijgt An Bogaerts als nieuwe hoofdredactrice

Roularta Media Group stelt An Bogaerts aan als nieuwe hoofdredactrice van het vernieuwde Trends Style. Trends Style verschijnt als luxe lifestyleblad 10 keer per jaar bij Trends en Trends/Tendances en werd voordien geleid door Ben Herremans.

Lees meer
 

De papieren krant van Het Laatste Nieuws is vernieuwd

Het Laatste Nieuws kiest vanaf heden voor een nieuw en handiger formaat. De krant krijgt ook extra pagina’s, met meer plaats voor nieuws, regio en sport. Het weekendmagazine Nina breidt eveneens uit met 16 extra pagina’s.

Lees meer
 

De Morgen vernieuwt krant en hoofdredactie

Vanaf nu verschijnt De Morgen op een compacter formaat. De krant krijgt een andere vormgeving en er komt ook een nieuwe, driekoppige hoofdredactie. Remy Amkreutz wordt de hoofdredacteur, Kim Van de Perre en Sam Feys worden adjunct-hoofdredacteur.

Lees meer
 

Een nieuwe website voor L’Avenir: vereenvoudigde navigatie voor lezers en betere zichtbaarheid voor adverteerders

Meer gestroomlijnd en beter gestructureerd biedt Lavenir.net, zowel in de mobiele als in de desktopversie, een superieure leeservaring en profiteren online advertenties van een betere zichtbaarheid.

Lees meer
 

Ads & Data belicht het potentieel van podcasts voor adverteerders tijdens het DS Podcastfestival

Podcasts zijn hot, maar hoe hot juist? Daar kwamen adverteerders en reclamebureaus alles over te weten tijdens de eerste editie van het DS Podcastfestival. Ads & Data inspireerde de aanwezigen met een sessie rond de luisterkracht van podcasts.

Lees meer
 

Transfer verwelkomt Mark Pauwels

Transfer verwelkomt met de start van het nieuwe jaar een nieuw gezicht binnen het team: Mark Pauwels. Hij heeft ervaring in Client Operations en werkte tien jaar bij SBS / Ads & Data.

Lees meer
 

Jobs

Client Services Executive (cross media planner)
Var
Meer jobs
 
 

Sofie Rutgeerts versterkt de Raad van Bestuur van CommPass

Op de Algemene Vergadering van CommPass werd Sofie Rutgeerts verkozen als nieuwe bestuurder. Zij vervangt Wout Dockx, die ontslagnemend bestuurder was. Sofie Rutgeerts is Manager TV & Digital Research bij het CIM.

Lees meer
 

De jury heeft de genomineerden gekozen voor de YMCE Strategy 2022

De editie 2022 van de Young Media & Channel Experts award, de wedstrijd voor jonge ‘high potentials’ onder mediaspecialisten van Belgische bureaus, vond plaats in RTL House.

Lees meer
 

De Facto Image Building en Add Value gaan samenwerken

In de toekomst brengen De Facto Image Building en Add Value hun expertises samen. “De samenwerking zorgt voor een bredere knowhow, nieuwe marktobjectieven en een verhoging van de competitiviteit”, zegt Managing Director Patrick Boon.

Lees meer
 

Content marketingbureau Bold & pepper maakt ook podcasts

Bold & pepper breidt zijn aanbod uit met podcasts. Hierin vertellen kleurrijke gasten over wat hen begeestert in de wereld van marketing, literatuur en communicatie.

Lees meer
 

PimpMyCompany pusht nieuws van RTBF Oekraïne – Україна op Telegram

RTBF Oekraïne - Україна, het initiatief dat content in het Oekraïens wil aanbieden aan de Oekraïense bevolking in België, werkt samen met PimpMyCompany om zijn aanwezigheid op Telegram, het meest gebruikte sociale netwerk in Oekraïne, te versterken.

Lees meer
 

UBA vervoegt organisatoren Belgian Marketing Awards

UBA vervoegt de initiatiefnemers van de Belgian Marketing Awards. Daardoor zijn er ook wijzigingen in het Steering Committee. Kandidaten voor de editie 2022 kunnen zich tot eind mei melden.

Lees meer
 

5de editie BAM Content Marketing Casebook voor het eerst in print

Het BAM Content Marketing Casebook is aan zijn 5de editie toe. Voor de gelegenheid verschijnt het casebook op papier. De lancering van de publicatie is voorzien op 26 april.

Lees meer
 

PUB Magazine lanceert podcastreeks over reclame

Moet reclame shockeren om een moeilijke boodschap over te kunnen brengen? En is er een verschil tussen shockeren en confronteren? PUB Magazine lanceert een eigen podcastreeks waarin bekroonde reclamemakers inzoomen op vragen over reclame.

Lees meer
 

Seen from Space: Is de consumentenblues besmettelijk?

Als de Belgische consument zich down voelt, heeft deze depressie dan meer of minder snel een invloed op de waarde van mediabestedingen? Dit is een geschikt moment om deze vraag te beantwoorden.

Lees meer
 

Seen from Space: Smartphone en audio

Onlangs nam de CIM Audio Time-studie de smartphone op bij de toestellen die worden gebruikt om audiostreams te consumeren. De smartphone is het op één na belangrijkste toestel om audio te consumeren.

Lees meer
 

“Waarom is waarheidsgetrouw nieuws belangrijk?”, kaart moraalfilosoof Bart Pattyn aan op Radio 1

De werkelijkheid, ze is vervormbaar. De Wereld van Sofie op Radio 1 ontving ethicus en moraalfilosoof Bart Pattyn (KU Leuven), die fake news en de impact op de menselijke ervaring van de realiteit besprak. De media dragen een verantwoordelijkheid.

Lees meer
 

Agenda

UMA Best Media Campaigns
4 mei 2022 | 13:30 - 19:00
BAM Marketing Congress
5 mei 2022 | 09:00 - 6 mei 2022 | 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.