Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
De MediaSpecs Database geeft een helder zicht op het medialandschap. Regies en uitgevers kunnen hun eigen gegevens controleren en mediaplanners vinden snel en eenvoudig alle informatie en inspiratie voor hun campagnes.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
04/04/2022
|
|
|
|
|
|
|
DPG Media en Groupe Rossel hebben aangekondigd dat de overname van RTL Belgium is afgerond. De samenwerking met deze nieuwe aandeelhouders zal RTL Belgium in staat stellen de digitale transformatie van zijn radio- en tv-zenders te versnellen.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media heeft vorig jaar zijn omzet en vooral zijn winst zien stijgen. CEO Erik Roddenhof schrijft deze goede resultaten toe aan het succes van de digitale transformatie van de groep. Ook de reclamemarkt heeft zich hersteld.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta neemt 100% van Gezondheid nv over en wordt zo eigenaar van de websites Gezondheid.be, Passionsanté.be en Minimi.be.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta Media Group stelt An Bogaerts aan als nieuwe hoofdredactrice van het vernieuwde Trends Style. Trends Style verschijnt als luxe lifestyleblad 10 keer per jaar bij Trends en Trends/Tendances en werd voordien geleid door Ben Herremans.
Lees meer
|
|
|
|
Het Laatste Nieuws kiest vanaf heden voor een nieuw en handiger formaat. De krant krijgt ook extra pagina’s, met meer plaats voor nieuws, regio en sport. Het weekendmagazine Nina breidt eveneens uit met 16 extra pagina’s.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf nu verschijnt De Morgen op een compacter formaat. De krant krijgt een andere vormgeving en er komt ook een nieuwe, driekoppige hoofdredactie. Remy Amkreutz wordt de hoofdredacteur, Kim Van de Perre en Sam Feys worden adjunct-hoofdredacteur.
Lees meer
|
|
|
|
Meer gestroomlijnd en beter gestructureerd biedt Lavenir.net, zowel in de mobiele als in de desktopversie, een superieure leeservaring en profiteren online advertenties van een betere zichtbaarheid.
Lees meer
|
|
|
|
Podcasts zijn hot, maar hoe hot juist? Daar kwamen adverteerders en reclamebureaus alles over te weten tijdens de eerste editie van het DS Podcastfestival. Ads & Data inspireerde de aanwezigen met een sessie rond de luisterkracht van podcasts.
Lees meer
|
|
|
|
Transfer verwelkomt met de start van het nieuwe jaar een nieuw gezicht binnen het team: Mark Pauwels. Hij heeft ervaring in Client Operations en werkte tien jaar bij SBS / Ads & Data.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Op de Algemene Vergadering van CommPass werd Sofie Rutgeerts verkozen als nieuwe bestuurder. Zij vervangt Wout Dockx, die ontslagnemend bestuurder was. Sofie Rutgeerts is Manager TV & Digital Research bij het CIM.
Lees meer
|
|
|
|
De editie 2022 van de Young Media & Channel Experts award, de wedstrijd voor jonge ‘high potentials’ onder mediaspecialisten van Belgische bureaus, vond plaats in RTL House.
Lees meer
|
|
|
|
In de toekomst brengen De Facto Image Building en Add Value hun expertises samen. “De samenwerking zorgt voor een bredere knowhow, nieuwe marktobjectieven en een verhoging van de competitiviteit”, zegt Managing Director Patrick Boon.
Lees meer
|
|
|
|
Bold & pepper breidt zijn aanbod uit met podcasts. Hierin vertellen kleurrijke gasten over wat hen begeestert in de wereld van marketing, literatuur en communicatie.
Lees meer
|
|
|
|
RTBF Oekraïne - Україна, het initiatief dat content in het Oekraïens wil aanbieden aan de Oekraïense bevolking in België, werkt samen met PimpMyCompany om zijn aanwezigheid op Telegram, het meest gebruikte sociale netwerk in Oekraïne, te versterken.
Lees meer
|
|
|
|
UBA vervoegt de initiatiefnemers van de Belgian Marketing Awards. Daardoor zijn er ook wijzigingen in het Steering Committee. Kandidaten voor de editie 2022 kunnen zich tot eind mei melden.
Lees meer
|
|
|
|
Het BAM Content Marketing Casebook is aan zijn 5de editie toe. Voor de gelegenheid verschijnt het casebook op papier. De lancering van de publicatie is voorzien op 26 april.
Lees meer
|
|
|
|
|
Moet reclame shockeren om een moeilijke boodschap over te kunnen brengen? En is er een verschil tussen shockeren en confronteren? PUB Magazine lanceert een eigen podcastreeks waarin bekroonde reclamemakers inzoomen op vragen over reclame.
Lees meer
|
|
|
|
Als de Belgische consument zich down voelt, heeft deze depressie dan meer of minder snel een invloed op de waarde van mediabestedingen? Dit is een geschikt moment om deze vraag te beantwoorden.
Lees meer
|
|
|
|
Onlangs nam de CIM Audio Time-studie de smartphone op bij de toestellen die worden gebruikt om audiostreams te consumeren. De smartphone is het op één na belangrijkste toestel om audio te consumeren.
Lees meer
|
|
|
|
De werkelijkheid, ze is vervormbaar. De Wereld van Sofie op Radio 1 ontving ethicus en moraalfilosoof Bart Pattyn (KU Leuven), die fake news en de impact op de menselijke ervaring van de realiteit besprak. De media dragen een verantwoordelijkheid.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
4 mei 2022 | 13:30 - 19:00
|
5 mei 2022 | 09:00 - 6 mei 2022 | 17:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|