Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Na het interview met Yves De Voeght vorige week is er nu ook een tweede “proloog” voor onze reeks zomerinterviews. Vandaag laten we Christine Brone aan het woord. Als leading lady bij het agentschap van het jaar vertelt zij meer over wat PHD een goed mediabureau maakt én gaat ze ook dieper in op de strijd van de lokale media tegen de GAFA.
Vanaf volgende week zetten we de mediabedrijven in de kijker. Hou onze newsletter dus goed in het oog!
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
28/06/2021
|
|
|
|
|
|
|
|
CORES Development, dat duurzaam vastgoed ontwikkelt, wordt abonnee van MediaSpecs en maakt als adverteerder gebruik van de info over 5.600 media in de Database, waaronder alle nationale businessmedia en regionale media over heel België en Luxemburg.
Lees meer
|
|
|
|
Voor de eerste keer in zijn bestaan won PHD onlangs de prijs van Agency of the Year op de AMMA. Christine Brone is dan ook de geknipte persoon om ons meer te vertellen over de diversiteit en kenmerken van het Belgische medialandschap.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media, eigenaar van onder meer VTM en Het Laatste Nieuws, en Le Soir-uitgever Rossel kopen samen de Franstalige radio- en televisiegroep RTL België. Dat meldt De Tijd op zijn website.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 24 juni presenteerde IP Belgium de resultaten van hun nieuwe Audio Observer studie. In vergelijking met de vorige studie uit 2017 is er heel wat veranderd, zo is er onder andere de enorme opkomst van podcasts.
Lees meer
|
|
|
|
Ivan Vandermeersch is op pensioen. Met hem verliest niet alleen BAM, maar de hele marketingsector, een hevig pleitbezorger binnen politieke en wetgevende kringen.
Lees meer
|
|
|
|
Mediafin, uitgever van de zakelijke nieuwsmerken De Tijd en L’Echo, heeft grote ambities in de podcastmarkt en investeert in een eigen audioproductiehuis. Er komt een nieuwe opnamestudio in de gebouwen van Tour & Taxis waar Mediafin is gehuisvest.
Lees meer
|
|
|
|
Een half jaar na de stopzetting van CCImag verschijnt L'HOBBIZ, een initiatief van de CCI. Het nieuwe magazine zal beschikbaar zijn in drie regionale edities (Luik, Namen en Verviers) en combineert business, local en hobby.
Lees meer
|
|
|
|
Radio-ondernemer Michel Vanderfeesten lanceert met Bruce een nieuwe radiostation. Bruce is een digitale radiozender die gaat voor 100% classic rock en daarmee een leemte in Vlaanderen opvult.
Lees meer
|
|
|
|
De stad Turnhout lanceerde dit jaar een nieuwe aanbesteding voor het leveren, plaatsen, onderhouden en exploiteren van publicitaire schuilhuisjes (abri) en informatieborden (mupi). De aanbesteding werd toegewezen aan JCDecaux.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
L’Oréal heeft besloten om haar Benelux media-account onder te brengen bij Omnicom Media Group. Daar zal het account geserviced worden vanuit OMD Nederland in samenwerking met PHD in België.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis en Twipe hebben een samenwerking gesloten om het lezen van hun kranten op digitale toestellen versneld te laten groeien. Mediahuis zal de distributie van alle digitale kranten centraliseren op het Twipe Cloud Editions-platform.
Lees meer
|
|
|
|
De zomer wordt sportief, muzikaal en ontspannend bij RTBF. Xavier Huberland, Algemeen Directeur van de RTBF media-afdeling, maakte van de gelegenheid ook gebruik om de cijfers van 2020-2021 door te nemen.
Lees meer
|
|
|
|
Daardoor vallen tal van radio- en televisiezenders voortaan onder één dak. Door de fusie moet een sterk mediaconcern ontstaan dat de concurrentie aankan met techbedrijven, zo maken de Luxemburgse RTL-moeder en het bedrijf van John de Mol bekend.
Lees meer
|
|
|
|
Tim De Witte en Birgit Van Driessche lanceren Helloarchie.com, een nieuwe baby- en kids webstore. De focus ligt exclusief op kwalitatieve, duurzame en trendy merken, met pure producten voor baby’s en kinderen van 0 tot 6 jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Valérie Allard vervoegt het team van Whyte Corporate Affairs in de nieuwe functie van Operations Director. Haar komst maakt deel uit van de verdere ontwikkeling en groei van het agentschap.
Lees meer
|
|
|
|
Golden Palace heeft Diane Magne aangesteld als Head of Brand & Communication. Zij maakt de overstap van speelgoedfabrikant Mattel en volgt in haar nieuwe functie Dominik van Houtte op.
Lees meer
|
|
|
|
Martine Tempels, Executive Vice President Telenet Business, heeft beslist het bedrijf na 12 jaar te verlaten. Ze kiest voor een nieuwe stap in haar professionele loopbaan en wil haar expertise in IT en telecom buiten Telenet laten renderen.
Lees meer
|
|
|
|
Trustmedia kende een goede start van 2021 en breidt het team nog verder uit. Linde Van Hauwermeiren vervoegt in augustus het ‘Luxury, Lifestyle & Retail’ team. Kristine Cuypers gaat aan de slag bij het team van 'News Services'.
Lees meer
|
|
|
|
|
De drie sectorverenigingen UBA, ACC en UMA zullen de marcomsector aanmoedigen deel te nemen aan het wereldwijde onderzoek naar diversiteit en inclusie, op initiatief van de World
Federation of Advertisers (WFA).
Lees meer
|
|
|
|
De online communities Marketing België en Marketing Belgique hebben in een jaar tijd samen meer dan 1.100 leden opgebouwd. Hiermee zijn ze uitgegroeid tot de grootste online community voor marketingprofessionals in ons land.
Lees meer
|
|
|
|
Vrijdag 18 juni konden de 16 genomineerden van de Student Magazine Print Awards na herhaaldelijk uitstel eindelijk hun creatieve werk verdedigen.
Lees meer
|
|
|
|
Dat blijkt uit de jongste editie van het jaarlijkse Digital News Report van het Reuters Institute for the Study of Journalism. Voor België werkte imec-SMIT-VUB mee aan het rapport.
Lees meer
|
|
|
|
Whyte Corporate Affairs publiceerde de resultaten van een online enquête over de geloofwaardigheid van media en instellingen. De resultaten tonen aan dat Belgen een grote 'truth value' lijken toe te kennen aan expertise.
Lees meer
|
|
|
|
De Radio Stream Monitor van het CIM toont aan dat het online audiolandschap in België structureel wordt gekenmerkt door grote contrasten tussen het noorden en het zuiden. De coronacrisis heeft deze kloof nog vergroot.
Lees meer
|
|
|
|
Voor de start gegeven wordt van de gebruikelijke Summer Interviews, besloot MediaSpecs om de temperatuur van de media- en advertentiemarkt te meten met media-expert Yves De Voeght, ex Media Manager van Coca-Cola.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
28 juni 2021 | 12:00 - 13:00
|
28 juni 2021 | 12:30 - 13:30
|
6 juli 2021 | 12:00 - 13:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.657 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.041
- vakpers: 619
- dagbladen: 293
- huis-aan-huisbladen: 428
- out-of-home: 1.162
- digitaal: 1.658
- radio/TV: 709
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|