Na regen komt zonneschijn
Beste mediavrienden,
Ook al hebben we het voorbije jaar geleerd om voorzichtig te zijn met voorspellingen, toch durven we te stellen dat de zomer en het najaar van 2021 beter zullen worden dan die van vorig jaar.
Na regen komt dus zonneschijn. Niet enkel met de warmere temperaturen deze week, maar ook voor de economie in het algemeen en de reclame- en mediasector in het bijzonder.
Dankzij deze newsletter bent u alvast helemaal mee met het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
31/05/2021
|
|
|
|
|
|
Op woensdag 26 mei werd Bernard Marchant, CEO van Rossel, ontvangen door Club 33 voor een live video over zijn carrière en de mediasector. Ervaringen, uitdagingen en evolutie waren de kernwoorden van deze bijeenkomst.
Lees meer
|
|
|
|
Een event, talk of meeting organiseren doen we sinds 2020 met de Teams en de Zooms van de wereld. Maar is dat voldoende? WE MEDIA en Thomas More gaven tijdens hun sessie op 27 mei aandacht aan enkele interessante virtuele eventtools.
Lees meer
|
|
|
|
Na het vieren van zijn 100-jarig bestaan krijgt het Waalse dagblad L'Avenir, de nieuwe titel van de IPM-groep, op 1 juni een volledige make-over. De krant krijgt een nieuwe grafische identiteit en brengt inhoud die dichter bij de lezers staat.
Lees meer
|
|
|
|
Om haar digitale ambities te realiseren, breidt Clear Channel sinds februari haar aanbod uit met de installatie van 82 nieuwe schermen. Dankzij het City Play netwerk kunnen adverteerders nu 45 steden in heel België bereiken.
Lees meer
|
|
|
|
Ads & Data voegt geo-targeting toe als mogelijkheid bij Pause Button Advertising. Dankzij geo-targeting wordt Pause Button Advertising door Telenet enkel ingezet in die regio die relevant is voor de adverteerder.
Lees meer
|
|
|
|
IP Belgium vult zijn reeks adserving-tools verder aan met een “Weather scheduling”-module om de uitzending van Addressable TV- en OLV-campagnes te beheren, afhankelijk van de weersomstandigheden.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds 1 januari valt de commercialisatie van de Disney Channels, in Vlaanderen en Wallonië, onder regie van Transfer. Nu breidt de regie haar aanbod uit met alle online kanalen op YouTube van The Walt Disney Company.
Lees meer
|
|
|
|
De publicatie van Talkies Magazine werd tijdelijk stopgezet om het concept te vernieuwen en te versterken. Vanaf 24 september is het lifestylemagazine terug beschikbaar met een vernieuwde look & feel.
Lees meer
|
|
|
|
Logic-Immo.be, in handen van de IPM-groep, krijgt een nieuwe website, identiteit en motto: 'Samen zoeken, samen vinden!'. De lancering ervan wordt ondersteund door een nationale campagne, zowel online als offline.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Communicatiebureau The Oval Office herschikt haar Belgisch managementteam. Olivier Trop wordt Managing Director België, Sandy Aertgeerts en Bart De Leeuw komen aan boord als respectievelijk Head of Client Services en Strategy Director.
Lees meer
|
|
|
|
Communicatiebureau FINN versterkt zijn team met twee nieuwe consultants. Jeroen Verbeeck en Ellen Aarts worden aangesteld als respectievelijk Account Director en Senior Account Executive.
Lees meer
|
|
|
|
GroupM publiceert het CSR Charter rond diversiteit en inclusie. Alle CEO's van de agentschappen van de groep steunen het charter en verbinden zich ertoe om 10 kernprincipes te implementeren.
Lees meer
|
|
|
|
Child Focus heeft samen met JCDecaux een digitale out-of-home-campagne gelanceerd om meer bekendheid te geven aan eerste hulp bij vermiste kinderen. Dit gebeurde in de aanloop naar de Internationale Dag van Vermiste Kinderen op 25 mei.
Lees meer
|
|
|
|
Op 21 mei hield VIA, de Belgische vereniging voor audiovisuele media, een algemene vergadering. Wilfried Celis (DPG Media) vervangt Bart Demeulenaere (Ads & Data) als voorzitter. Denis Masquelier (IP Belgium) is de nieuwe ondervoorzitter.
Lees meer
|
|
|
|
Walt Disney Company plant dit jaar de sluiting van 100 van zijn internationale televisiezenders. Disney wil snoeien in het aantal zenders nu de focus van kijkers en de sector meer en meer komt te liggen op streamingdiensten, zoals het eigen Disney+.
Lees meer
|
|
|
|
SBS Belgium en Play Sports hebben de rechten verworven voor de livewedstrijden van de UEFA Europa League en de UEFA Europa Conference League. De wedstrijden zullen telkens gespeeld worden op donderdag en te zien zijn op Play4 of Play6.
Lees meer
|
|
|
|
De VRT is al lang een vaste partner van Olympic Broadcasting Services. "Wij zijn een wereldautoriteit op vlak van mobiele middelen, de camera op de motor en helikopterbeelden", legt Pieter De Windt, hoofdredacteur van Sporza, uit.
Lees meer
|
|
|
|
Naar de finale van het Eurovisiesongfestival hebben op Eén gemiddeld 1.436.352 Vlamingen live of licht uitgesteld gekeken. Het aantal kijkers piekte om 21u23 op 1.643.353. Op dat moment bracht Hooverphonic het nummer The Wrong Place in Rotterdam.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
De VVJ merkt de laatste tijd een tendens op van agressie tegen journalisten. "In die context is de dreiging aan het adres van DPG Media iets waar we ons zorgen over moeten maken", zegt Pol Deltour.
Lees meer
|
|
|
|
De Conseil supérieur de l’audiovisuel (CSA) heeft zijn jaarverslag voor 2020 gepubliceerd. Een jaar dat gekenmerkt werd door de gezondheidscrisis. De CSA stelt een lichte daling vast van het aantal klachten, ondanks een toegenomen mediaconsumptie.
Lees meer
|
|
|
|
Het CIM onderzoekt de optie om een campagneverificatietool te laten ontwikkelen als een lokale oplossing op vlak van doelgroepverificatie en viewability voor video- en displayformaten. UBA formuleerde zijn opinie hierover in een Position Paper.
Lees meer
|
|
|
|
De Belg is zich steeds meer bewust van zijn privacy en het recht op gegevensbescherming. Dat blijkt uit het stijgend aantal klachten en meldingen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA), de privacywaakhond.
Lees meer
|
|
|
|
In Duitsland is een onderzoek geopend naar Google wegens mogelijk concurrentieverstorende praktijken. Een en ander is het gevolg van de toepassing van een recente wet die maakt dat er sterker opgetreden kan worden tegen dergelijke digitale reuzen.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De regering van de Franse Gemeenschap heeft nota genomen van een studie over de Franstalige Belgische advertentiemarkt en heeft haar conclusies gepresenteerd. Eén daarvan is de noodzaak om het pluralisme van de media te handhaven.
Lees meer
|
|
|
|
Om hun 45-jarig bestaan te vieren, keert PUB terug in de tijd. Wekelijks duiken ze in de kelders van de Belgische media- en reclamesector. Vandaag staat het jaar 1996 centraal.
Lees meer
|
|
|
|
Op 3 juni organiseren PUB en Havas een nieuwe Take a Break sessie, waarin deze keer Alibaba centraal staat. Ze nodigen u uit om de ongelooflijke reis van Jack Ma en zijn bedrijf te ontdekken. Een dissectie van het Alibaba-project.
Lees meer
|
|
|
|
MediaSpecs is de zoekmachine voor alle reclamemedia: digitaal, print, out-of-home, radio en televisie. Met voor elk medium de tarieven, technische fiches, kalenders en adressen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
1 juni 2021 | 13:30 - 14:30
|
1 juni 2021 | 16:00 - 17:00
|
1 juni 2021 | 18:00
|
3 juni 2021 | 09:00
|
3 juni 2021 | 16:00 - 17:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.691 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.049
- vakpers: 620
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 438
- out-of-home: 1.169
- digitaal: 1.668
- radio/TV: 708
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|