MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u al het medianieuws van de voorbije week gebundeld in één handig overzicht.

Ook dit keer hebben we twee AMMA-categorieën voor u uitgelicht en alle genomineerden besproken.

Lees ook zeker ons verslag over het webinar van GroupM.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

PS: Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

26/04/2021

AMMA 2021: Alle genomineerden in de 12 categorieën zijn bekend

Onder leiding van Christine Jean heeft de jury alle genomineerden aangeduid in de 12 categorieën. In de categorie Media Advertiser of the Year zijn de genomineerden Ifke Nauwelaerts (Lidl), Catherine Closset (Renault) en Steven De Deyne (Proximus).

Lees meer
 

Best Brands Awards: Coca-Cola, Samsung, Jupiler, Bosch, Miele en Philips bevestigen hun leiderschap

De uitreiking van de Best Brands Awards, georganiseerd door Serviceplan en GfK, vond dit jaar virtueel plaats tijdens een televisieshow op 20 april. Voor deze 6e editie werden zo'n 350 merken uit 21 sectoren geëvalueerd.

Lees meer
 

GroupM Webinar: Let your ads really count

Op 20 april organiseerde GroupM het webinar 'Let your ads really count'. Met Bart De Pauw, Roel Palmaerts en Tim Annoni van GroupM, en Tom Palmaerts van Trendwolves, werd dieper ingegaan op advertising effectiveness en sustainability.

Lees meer
 

Nieuwe transversale commerciële structuur voor JCDecaux België

Om haar klanten nog beter te adviseren bij de meest performante OOH-plannen past JCDecaux de organisatie van haar commerciële teams aan tot een ‘single point of contact’ (SPOC) principe, intern ondersteund vanuit verschillende expert domeinen.

Lees meer
 

Partnership tussen IPM Group en Jobat rond de rekrutering van talent

IPM Group sluit zich aan bij de diensten van het Jobat-platform. Dankzij dit nieuwe partnership omvat het netwerk van Jobat naast 6 Nederlandstalige titels nu ook 3 Franstalige titels: L'Avenir, DH Les Sports en La Libre Belgique.

Lees meer
 

Sudpresse neemt de radiozenders Maximum en Must FM over

Sudpresse, onderdeel van mediagroep Rossel en een van de marktleiders binnen de dagbladpers en digitale pers in Franstalig België, versnelt haar regionale ontwikkeling door de overname van de provinciale radionetwerken Maximum en Must FM.

Lees meer
 

Transfer breidt internationaal aanbod uit met Fashion TV

Eerder dit jaar kondigde Transfer de samenwerking met de internationale mediagroep France TV Publicité aan. Nu zal ook het premium glamour merk Fashion TV beschikbaar zijn binnen het internationale departement Mayonnaise Media.

Lees meer
 

Vakblad reclame- en communicatiesector PUB viert 45 jaar

PUB Magazine, het vakblad voor de reclame- en marketingsector in ons land, viert zijn 45e verjaardag. Een jubileumnummer brengt de geschiedenis van het magazine in herinnering en blikt tegelijk vooruit naar wat de toekomst brengt.

Lees meer
 

CIM RAM: Radio 2 blijft grootste radiozender van Vlaanderen

Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode september 2020 tot februari 2021. Met een marktaandeel van bijna 30% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (12%) en Joe (9,8%).

Lees meer
 

Whyte Corporate Affairs lanceert twee nieuwe agentschappen: Twyst en StudioTokyo

Twaalf jaar na haar oprichting lanceert Whyte Corporate Affairs twee nieuwe agentschappen: Twyst, dat zich focust op brand PR, en StudioTokyo, dat zich toelegt op visualisatie.

Lees meer
 

Jobs

Social Media Content Manager (FR)
Havas Social
Salesmanager Lifestyle – Automotive
MediaNation
Campaign Manager / Sales Support
MediaNation
Head of Social Media
Belfius
Head of Digital Creative Design
Belfius
Digital Creative Designer
Belfius
Meer jobs
 
 

Vlaamse regering trekt 35 miljoen euro uit voor digitalisering mediasector

Het geld moet de sector stimuleren om extra in te zetten op digitalisering, zo zeggen Vlaamse ministers Hilde Crevits en Benjamin Dalle. Er staan projecten op stapel rond bijvoorbeeld het koppelen van gebruikersdata en de strijd tegen desinformatie.

Lees meer
 

Metro terug in de displays vanaf 4 mei

Metro wordt vanaf dinsdag 4 mei terug verspreid. Er wordt zo een einde gemaakt aan de paaspauze die werd ingelast. De gratis krant verschijnt in mei op dinsdag en vrijdag en zal de focus op content-rubrieken leggen.

Lees meer
 

Clear Channel krijgt het ‘CO2 Neutral®’ label

Clear Channel bevestigt haar inzet voor het klimaat en verzekert haar koolstofneutraliteit door het verkrijgen van het 'CO2 Neutral®' label. Dit label, toegekend door CO2logic, is een wereldwijde waarborg voor investeringen in het klimaat.

Lees meer
 

Jobat richt EBC Studio op voor Employer Branded Content

Jobat richt de EBC Studio op voor Employer Branded Content. Hiermee willen ze werkgevers top-of-mind maken bij actief en latent talent met behulp van authentieke verhalen (geschreven, in beeld en/of met video).

Lees meer
 

“Il faut qu’on parle”, het nieuwe radioprogramma van Maxime Binet op DH Radio

DH Radio lanceert "Il faut qu'on parle", een nieuw radioprogramma met Maxime Binet. Elke weekdag om 7u30 zal hij een gesprek hebben met een gast over de actualiteit en de toekomst. De gefilmde interviews zullen ook online beschikbaar worden gesteld.

Lees meer
 

LN24 kan rekenen op financiële steun van SRIW en finance&invest.brussels

[Provided by PUB] LN24 krijgt nieuwe financiële steun. Het gaat om de ​​inbreng van publieke middelen via het Waalse SRIW en het Brusselse finance&invest.brussels. De twee overheidsbedrijven rapen samen 2,7 miljoen euro bijeen voor de nieuwszender.

Lees meer
 

Edgard & Cooper lanceert eerste televisiecampagne in België met Initiative

Voor de lancering van hun eerste televisiecampagne in België en Frankrijk heeft Edgard & Cooper, producent van honden- en kattenvoer, voor mediabureau Initiative gekozen.

Lees meer
 

Treedom gaat samenwerking aan met LEWIS

Treedom, een webplatform waarmee je op afstand bomen kunt planten en digitaal hun vooruitgang volgen terwijl je tegelijk lokale boeren steunt, heeft LEWIS gekozen om haar naamsbekendheid en media exposure in de Benelux te vergroten.

Lees meer
 

Simon Laval wordt Business Manager Befirm bij Bepublic Group

Befirm, het pr-bureau gespecialiseerd in financiële communicatie en onderdeel van Bepublic Group, breidt uit. Simon Laval versterkt het bureau vanaf mei in de functie van Business Manager. Hij zal ook het managementteam van Bepublic Group vervoegen.

Lees meer
 

AMMA 2021: De genomineerden in de categorie ‘Best Use of Native and Content’

In de categorie ‘Best Use of Native and Content’ zijn de 5 genomineerden die kans maken op een AMMA: Fimare Consulting (voor DELA), Wavemaker (voor Oreo), PHD Media (voor SBS Belgium), MediaPlus (voor De'Longhi) en DPG Media (voor VDAB).

Lees meer
 

AMMA 2021: De genomineerden in de categorie ‘Innovation & Development’

De 5 genomineerde cases in de AMMA-categorie ‘Innovation & Development’ zijn Semetis (voor Ardennes-Étape), De Productiepartners (voor Famework), AdSomeNoise (voor Exterioo/Overstock Garden), JCDecaux en UMA.

Lees meer
 

Digimeter imec: Corona zorgde voor digitale versnelling, maar nog niet iedereen is mee

Het afgelopen coronajaar heeft voor een digitale versnelling gezorgd, maar nog niet elke Vlaming heeft de vaardigheden om met de technologie van morgen te werken. Dat blijkt uit de gegevens van de jaarlijkse Digimeter van onderzoekscentrum imec.

Lees meer
 

Digimeter imec: “Elf procent blijkt schermen bijgekocht te hebben”

Jaarlijks vullen ongeveer 3.000 Vlamingen de Digimeter in van onderzoekscentrum imec. De enquête peilt naar welke toestellen mensen in huis hebben, hoe goed ze ermee kunnen werken, en of ze positief staan tegenover digitale technologie.

Lees meer
 

Seen from Space: Informatiebronnen over merken, nog steeds on- en offline

De Global Web Index (GWI) maakt het mogelijk om de evolutie van het internetgebruik van de leeftijdsgroep 16-64 te volgen. Een vraag die al meerdere jaren gesteld wordt is: “Hoe informeert u zich meestal over nieuwe merken of producten?".

Lees meer
 

Seen from Space: Aandacht, relevantie en geloofwaardigheid van reclame in een complexe relatie

"Planning beyond reach" is een onderzoek dat Kantar voerde voor Magnetic Media, het agentschap dat in de UK instaat voor de promotie van reclame in de magazinepers. De enquête onderzoekt onder meer via welk medium reclame het meest impact heeft.

Lees meer
 

Groei nieuwe abonnees stelt teleur bij Netflix

Netflix is in het eerste kwartaal van dit jaar gegroeid met slechts 3,98 miljoen nieuwe abonnees. Dat is een pak minder dan de verwachte 6 miljoen, zo maakte het Amerikaanse bedrijf bekend.

Lees meer
 

Belgisch platform voor cryptomunten dient bij Europa klacht in tegen Facebook

Cryptomuntenplatform bit4you dient bij de Europese Commissie een klacht in tegen Facebook vanwege oneerlijke concurrentie. Het gaat over de voorwaarden om reclame te maken op het sociale netwerk.

Lees meer
 

Online book launch Zoonotic van Carole Lamarque (CEO Duval Union)

Hoe gaat iets viraal? En bestaat er zoiets als een virale businessstrategie? Carole Lamarque, CEO bij Duval Union Innovative Marketing, richt zich in haar nieuwste boek Zoonotic op virale businessstrategieën en hoe deze vorm te geven.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Masterclass Online: Digital Effectiveness
27 april 2021 | 09:00 - 12:30
Retail Marketing Tomorrow
27 april 2021 | 14:00 - 15:30
CUBE Deep Dive: The changing role of the research and insights department
29 april 2021 | 12:00 - 13:30
UBA Discover It: The Sense & Non-Sense of Agile & Digital
29 april 2021 | 13:30 - 14:30
AMMA Ceremony
20 mei 2021 | 16:00 - 19:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.729 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.050
  • vakpers: 623
  • dagbladen: 297
  • huis-aan-huisbladen: 440
  • out-of-home: 1.167
  • digitaal: 1.723
  • radio/TV: 691
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.