MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

De events in onze sector gaan al een tijdje online door. Dat gold ook voor de UBA Trends Day met Seth Godin, Katrina Dodd en Martin Lindstrom als sprekers. Lees zeker ons verslag en herbeleef één van de topevents van het jaar.

Ook het webinar van CommPass nu donderdag is zeker de moeite om te volgen. U ontdekt er de inzendingen voor de AMMA in de categorieën “Media Research of the Year” en “Innovation & Development of the Year”. Meer info vindt u hier.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

22/03/2021

Reset to common sense – UBA Trends Day 2021

De mensen iets geven om over te praten, kapitalisme herdefiniëren en het gezond verstand herintroduceren; drie grote thema's die sprekers Seth Godin, Katrina Dodd en Martin Lindstrom met passie bespraken tijdens de UBA Trends Day op 18 maart.

Lees meer
 

AMMA Media Research of the Year – presentatie van de 7 dossiers op 25 maart

Op donderdag 20 mei worden de AMMA uitgereikt. Op donderdag 25 maart kunnen geïnteresseerden alvast de inzendingen ontdekken voor “Media Research of the Year”, samen met de vijf nominaties voor “Innovation & Development of the Year”.

Lees meer
 

Meer dan 1.700 digitale media in MediaSpecs

Alle gegevens die u als mediaplanner of adverteerder nodig hebt voor uw digitaal mediaplan staan netjes verzameld in onze database. U vindt er onder andere prijzen, formaten, aanleverspecificaties en contactpersonen.

Lees meer
 

DPG Media realiseert goed resultaat in 2020 dankzij stijging abonnementen die daling advertentie-inkomsten compenseert

DPG Media heeft in 2020 de omzet zien stijgen tot 1,766 miljard euro (+8%). De netto-groepswinst kwam uit op 178 miljoen euro (+39%). De toename van het aantal lezers in print en online compenseerde de forse daling van de advertentie-inkomsten.

Lees meer
 

Sport Voetbal Magazine en Sport Foot Magazine lanceren Raimundo

Sport Voetbal Magazine en Sport Foot Magazine lanceren Raimundo, een digitaal magazine over buitenlands voetbal. Het magazine van 18 pagina’s met webartikels komt wekelijks online op vrijdagavond en is gratis voor abonnees van de printmagazines.

Lees meer
 

LN24 op Auvio vanaf 22 maart

Zoals aangekondigd zullen de RTBF en LN24 samenwerken door LN24-content op Auvio te integreren. Vanaf 22 maart zijn alle magazines en journaals van LN24 in replay beschikbaar op Auvio.

Lees meer
 

Ben Jansen verlaat DPG Media en gaat aan de slag als Chief Strategy Officer bij Alychlo

Ben Jansen, Chief Commercial Officer, heeft in samenspraak met DPG Media besloten een nieuwe professionele uitdaging aan te gaan. Vanaf 1 mei gaat hij aan de slag als Chief Strategy Officer bij Alychlo, het investeringsbedrijf van Marc Coucke.

Lees meer
 

Thierry Remacle nieuwe hoofdredacteur van L’Avenir

Thierry Remacle is de nieuwe hoofdredacteur van de Franstalige krant L'Avenir. Dat heeft de raad van bestuur van Les Editions de L'Avenir Presse beslist. De 45-jarige Remacle is nu adjunct-hoofdredacteur van La Dernière Heure/Les Sports.

Lees meer
 

Aurélien Ernst en Lorenzo De Luca versterken JCDecaux

Om haar digitale programmatic- en datastrategie te ondersteunen, trekt JCDecaux nieuw jong talent aan. Aurélien Ernst vervoegt het digitale team van Philippe Buyle, Lorenzo De Luca gaat aan de slag bij het marketingteam van Veerle Colin.

Lees meer
 

Jobs

Account Manager PR
LEWIS Antwerpen
Broadcast Account Manager
Havas Media Belgium
PR Consultant
All Colors of Communication
Meer jobs
 
 

1 jaar corona: “2020 was één van de rampzaligste jaren voor Belgische mediasector” (UBA)

Volgens de United Brands Association (UBA) was 2020 één van de rampzaligste jaren die de Belgische mediasector ooit gekend heeft. Volgens de meest recente cijfers daalden de bruto media-investeringen in 2020 met 15 procent.

Lees meer
 

1 jaar corona: Kijkcijfers piekten, organisatorische problemen en nieuwe formats bij Vlaamse tv-zenders

Tijdens het coronajaar 2020 piekten de kijkcijfers voor de Vlaamse tv-zenders. Vooral de actua-programma's scoorden tijdens de lockdown goed. De tv-zenders kampten achter de schermen wel met organisatorische problemen door de coronamaatregelen.

Lees meer
 

Voetbalbond lanceert nieuwe RBFA-app

De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB), Voetbal Vlaanderen en ACFF lanceren de nieuwe RBFA-app. De applicatie moet het digitale portaal worden voor iedere voetballiefhebber en zal exclusieve videcontent, livestreams en statistieken bevatten.

Lees meer
 

Outbrain lanceert Content Coalition

Het native advertising platform Outbrain lanceert Content Coalition. Het initiatief nodigt uitgevers uit om publieksuitwisseling netwerken te vormen met andere uitgevers om zo hun publiek referentiebronnen te diversifiëren.

Lees meer
 

Jellow neemt twee Belgische freelanceplatformen over

Het on demand freelance platform Jellow heeft de twee Belgische platformen Ikzoekeenfreelancer.com en Ikbeneenfreelancer.com overgenomen. Met deze overname wil Jellow zijn positie in de Belgische markt versterken.

Lees meer
 

33ste editie van het BAM Student Congress verwelkomt 1.600 deelnemers

De 33ste editie van het BAM Student Congress vond dit jaar volledig digitaal plaats. Het marketingcongres, dat zich richt op studenten, wist ongeveer 1.600 deelnemers te trekken van zo’n 20 universiteiten en hogescholen uit heel België.

Lees meer
 

Maxus en Britt Luyten stellen voor… the Carbon Calculator

Maxus stelt met trots de Carbon Calculator voor. “Een project waarbij we twee zaken die ons nauw aan het hart liggen verenigen, met name mediaplanning en CSR.” Luminus stapt onder hun motto "Samen maken we het verschil" meteen mee in dit project.

Lees meer
 

Seen from Space: Video steeds meer à la carte, maar de bronnen zijn versnipperd

Hoe consumeren we video? Om deze vraag te beantwoorden, maakte Space een vergelijking tussen twee bronnen: de resultaten van de CIM Internetstudie en de CIM TV-studie.

Lees meer
 

[Magazine Media] Jean-Luc Cambier (Moustique): “Me-time met een extra kwaliteitsinjectie, dat is de toekomst van magazines”

Met een journalistieke carrière van meer dan 30 jaar bij Moustique, waaronder binnenkort 17 jaar als hoofdredacteur, heeft Jean-Luc Cambier intussen een helikopterblik over de magazinesector. Wat is zijn blik op de toekomst?

Lees meer
 

“Adverteerders erkennen steeds meer het belang van lokale media”

PUB had een gesprek met Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group en voorzitter van We Media, en Marc Dupain, General Manager van We Media. De centrale vraag: Hoe doen magazines het anno 2021?

Lees meer
 

PUB viert 45e verjaardag met Instagram-wedstrijd

PUB startte 45 jaar geleden op 26 april 1976. PUB, dat staat voor “People Unified around Brands”, wil dit een heel jaar door vieren en start alvast met een wedstrijd op Instagram.

Lees meer
 

Agenda

Belga: Social media en online PR
23 maart 2021 | 09:30 - 17:00
Kantar: Sustainability – Communicating with impact
23 maart 2021 | 12:00 - 13:00
IP Belgium: ADSCAN
23 maart 2021 | 14:00 - 15:00
CommPass: AMMA Research & Innovation (Webinar)
25 maart 2021 | 09:00 - 12:30
BAM Boekvoorstelling: ‘Does your brand care?’ van Isabel Verstraete
25 maart 2021 | 11:30 - 12:30
Webinar met Sean Cunningham over ‘The Halo Effect of TV’
25 maart 2021 | 15:00 - 16:00
UBA Online Executive Forum: Media Purpose met Ben Jansen en Geert Debruyne
25 maart 2021 | 17:00 - 18:30
Executive Master in Digital Marketing & Communication (Solvay): Info session with Cédric Cauderlier and Hugues Rey
25 maart 2021 | 18:00 - 19:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.657 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.059
  • vakpers: 621
  • dagbladen: 296
  • huis-aan-huisbladen: 439
  • out-of-home: 1.172
  • digitaal: 1.723
  • radio/TV: 606
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.